Gå til innhold

Hmm.. om de ansatte i barnehagen til snuppa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner den eplebiten.. opplevde et barn bli kvalt av en eplebit igjen.

Nyttet ikke å klappe lett på ryggen der.. måtte dælje skikkelig til, og der kom en eplebit flyvende.

Frukt er best å skjære i tynne strimler så barnet kan bite av passende biter f.eks.

Mye frukt som er og, men akkurat eple og andre harde frukter ville jeg ventet med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekymrede og lettere hysteriske mødre må være noe av det mest slitsomme barnehageansatte må forholde seg til : )) Takke meg til en trassen 2 åring som ligger i en haug på gulvet og hyler!!! hahaha

Skrevet

Be om at de gir datteren din moset frukt. I min barnehage kjøper vi inn de nestle glassene med moset frukt til de minste barna, vi kjøper også inn morsmelkerstatning.

Skrevet

Alle som har opplevd at barnet sitt har satt noe i halsen, har lov til å være "lettere bekymret" som du kaller det (:

Men du kan jo bare forsøke å være overbærende mht de ansattes spørsmål og heller prøve å få en god dialog med dem. Det hadde vært verre om de ga henne noe UTEN å spørre - det skjer nemlig det også.

Be dem mose frukten eller gi frukt på glass inntil snuppa de har fått flere tenner og blitt mer vant til å tygge ting.

Så var det problemet løst og alle er fornøyde - ikke sant?

Skrevet

De kan få frukt i biter selv om de ikke har tenner. Gommene er jo harde og jenta mi begynte med frukt i biter når hun vra 9 mnd. Pass på at frukten er moden. Da er den mykere og lettere å knuse med gommene.

Skrevet

Hehe.. Eldstejenta mi svelget 1 krone når hun var 2 år, så jeg har LOV til å være hysterisk, måtte bli henta av ambulanse og de la henne i narkose og skulle ned å hente den opp, akkurat da vandret den ned i magen av seg selv.. Og 4 dager senere lå det 1 krone i bleien =)

Skal ta med sånne fruktglass i barnehagen jeg =)

Skrevet

Ja, vi har alle ulike ting vi er litt hysteriske for, men da er det jo dumt å klage på de ansatte i barnehagen og påstå at de er uvitende. Er nok mange 9 mnd gamle barn som får frukt i biter, og de i barnehagen kunne jo ikke vite at dette var noe du var redd for pga episoden med den krona.... : )

Skrevet

Aner ikke om de hadde tenkt å gi henne frukt i biter jeg.. Jeg reagerte på det med melka.. Og uansett om noen foreldre synes det er greit med lettmelk når de små er 9 mnd, så er vel hovedregelen 1 år.. Det med frukten var bare noe jeg tenkte på uten å egentlig ha spurt.. Men men.. Går bra i barnehagen og hun kommer sikkert til å trives der etter hvert :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...