Gå til innhold

Svar ærlig nå jenter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 år, og har to barn med to forskjellige menn. Jeg er sammen med barnefaren til minstemann og vil gjerne ha flere barn med han i fremtiden. Jeg har nylig begynt på skolen og jeg føler at det er mange som reagerer på at jeg har barn med to fedre og at jeg fikk barn så tidlig. Jeg var 19 da jeg fikk eldste. Hva tenker dere om dette? Jeg ønsker helt ærlige og oppriktige svar. Som regel får jeg høre at jeg er tøff som får det til men jeg tror at folk tenker noe annet innerst inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du er helt normal jeg! Kjenner flere som har to barn med to forskjellige. Er "tante" til to som ikke er i familien med meg, men som har fedre utenfor familien, men de to barna er "inngifte" og fullverdige medlemmer av familien min. Hadde absolutt ikke reagert noe ting om jeg hadde møtt deg og du hadde fortalt meg dette. Så kjekt at det går bra med den mannen du er sammen med nå, og at du vil ha flere barn med han! :)

Dette var helt ærlig!

Skrevet

Nå har jeg akkurat sittet og sett på dokumentar på tv Norge om unge mødre i Storbitania. 12 år og mor, 15 år og mor osv...Så du er jo godt voksen...hehe

Neida, synes du skal heve deg over sånt, jeg.

Skrevet

Helt ærlig, så er jeg glad jeg ikke er i dine sko... Og jeg hadde ikke latt meg selv komme i din situasjon så ung...siden du ville vi skulle være ærlige, men husk jeg kjenner ikke deg, og omstendighetene dine

Skrevet

Det var ikke planlagt å få barn så tidlig, men det er ikke så mye å få gjort i en slik situasjon!

Skrevet

da tenker jeg at du må bo på et veldig merkelig sted, siden folk innbiller seg at det er deres sak å mene noe om det. Jeg var knappe 19 når jeg fikk datteren min, og når jeg fikk barn med min nåværende samboer var jeg såvidt fyllt 23. Folk har ingenting med hvilke valg vi tar. Blir så irritert på sånne holdninger. Vi har faktisk bedre forutsetninger vi som får barn tidlig (kroppslig og psykisk sett)

Skrevet

Helt ærlig? Tenker egentlig ikke så mye, er ikke uvanlig å ha to barn med to forskjellige fedre i dag. Men glad det ikke var meg som fikk barn så ung:-)

Skrevet

Når jeg møter folk som har barn med flere forskjellig fedre så lurer jeg alltid på hvorfor, uten at dette er min sak! Dette er fordi jeg i min litt naive verden tenker at jeg bare skal være sammen med min kjærste og selvfølgelig bare ha barn med han. Er jo fullstendig klar over at det ikke er sikkert at det blir sånn, men jeg liker å tro det.

Hadde jeg møtt deg og du hadde fortalt meg at du hadde to barn med to forskjellige fedre, hadde jeg kanskje reagert (fordi jeg hadde lurt på hvorfor) men jeg hadde på ingen måte sett ned på deg, eller noe sånt.

Min reaksjon hadde utelukkende skyltes nysgjerrighet og uvitenhet, og som sagt hadde ikke bunnet i at jeg syns det hadde vært uanstendig på noen måte.

Så hev deg over sånne reaksjoner, og gled deg over at du har to flotte barn og en god kjærste!

PS; håper ikke jeg provoserer deg eller noen andre med dette svaret, ville bare prøve å svare ærlig ;)

Skrevet

Synes ikke dette høres ut som noe problem egentlig... så lenge du og din nåværende samboer har det bra, barna har det bra med både stefar og biologisk far så kan du nok slappe helt av :) Forresten, min mor var nettopp fylt 17 når hun fikk broren min (han er 28 år nå), og det gikk helt fint det :) Så 19 år er en fin alder det så lenge alt går bra!

Skrevet

Jeg signere mynona. Jeg tenker mitt når jeg hører om at en så ung har barn med to forskjellige fedre. 19 år er tidlig å få barn syns jeg også. Men må si at jeg syns det er utrolig bra at du går på skole! Mange som ikke tar utdanning når de får barn så tidlig.

Skrevet

Er ikke det ganske vanlig da? Her jeg bor er det ikke uvanlig å få barn tidlig. Er alltid noen som vifter med pekefingeren og mener noe om din "situasjon" - til sist er det viktigste at du er fornøyd :)

Har selv 3 svært tette barn, og er selv ganske ung. Er forferdelig lei av "vittige" mennesker som lurer på om jeg ikke har hørt om prevensjon. Helt ærlig, jeg bryr meg ikke om hva andre måtte mene om vår "situasjon", hadde jeg ønsket andres synsing og mening hadde jeg garantert spurt ;)

Skrevet

De fleste 19-åringer som blir gravide tar abort. Forskjellen mellom de og deg er vel at du tar ansvar for dine handlinger. Dersom du brukte prevensjon da..

Ellers så vil mine meninger være tuftet på hva slags mor du har vært og er for barna dine. Er du en god mor er det da ikke mer å diskutere vel?? Det er det som teller. Jeg fikk med meg litt av den dokumentaren i stad og jeg håper virkelig du er mange hakk bedre enn dem!!!

Nei - det er mange som er verre enn deg. MAnge som har barn med ulike fedre. Men jeg skal innrømme at om du og din nåværende samboer går fra hverandre hadde jeg nok tenkt at du kanskje ikke var så flink til å vurdere hva slags menn som er verdt å samle på eller noe i den stilen.... Alle har vi vel noen menn i bagasjen, men de fleste av oss vil vel / bør vel tenke oss om mer enn en gang før vi lager barn med noen...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Trodde dette skulle være en sex-tråd eller noe med den overskrifta!:P

Jeg reagerte ikke noe da jeg leste åssen familiesituasjonen din er.

Skrevet

Og hvor har du den statistikken som viser at de fleste 19-åringer tar abort? Og hvordan kan du si at de som tar abort ikke tar ansvar???

Skrevet

Herregud og tåpelig å si "gerd".

Selv om folk ikke velger å beholde barnet, betyr ikke det at de ikke tar ansvar.

De velger vel det som er best for dem selv,og det er meg bekjent å ta ansvar. Være seg det er å ta abort eller bære fram barnet.

Til HI, å ha to barn med to menn er ikke uvanlig eller rart.

Skrevet

Akkurat i ditt tilfelle tenker jeg at første barnet sikkert ikke var planlagt siden du var "bare" 19 og at forholdet røk og du nå har fått barn med mannen du vil leve med.

Ellers tenker jeg ingenting om at barna har to fedre. Min samboer har barn med to stk, meg og eksen. Han var selv bare 18 når han fikk første og det sier nesten seg selv at sånne fohold ikke varer livet ut.

MEn syns det er så vanlig nå til dags at folk får barn med flere at jeg ikke reagerer på det lengre.

Skrevet

Det var da voldsomt til reaksjon!!

Jeg sier det fordi jeg tilfeldigvis jobber på en gynekologisk avdeling og det er flere unge aborter enn unge fødende etter hva jeg har registrert. Jeg sa dette mer som en slags støtte til HI og ikke en hets til de som har tatt abort. Jeg hadde sikkert tatt abort selv jeg om jeg hadde blitt gravid som 19-åring.

Dere trenger ikke være så hårsåre...

Skrevet

Faktisk er det flest jenter i aldersgruppen 20-25 som velger abort.

Reagerte bare på ordlyden i innlegget ditt;-)

Skrevet

Greit, men ser ikke helt poenget med å måtte være så "sur" Når jeg skriver 19-åringer på den måten så skjønte du jeg mente unge kvinner generelt.

Skrevet

Kanskje lurt å se på statistikken før du uttaler deg uansett om du jobber på gynekologisk avdeling eller ei. 69% av de mellom 20-25 som blir gravide beholder. Det tallet er dessverre ikke helt pålitelig da det ikke tar med spontanaborter, MA og dødfødsler, men skulle det det, så blir jo prosenten som beholder bare høyrere.

Forresten sykt å tenke på at du jobber med mennesker som tar abort hvis du har det synet på dem!

Skrevet

La meg først si at jeg ikke ser ned på deg på noen måte. syns det er flott du tar ansvar for det du har gjort, og jeg hadde neppe gjort ting anneledes. Men siden du ber om ærlige meninger, skal jeg være helt ærlig. Selv om jeg skjønner at det er veldig vanlig å få barn før fylte 25, synes jeg selv at en ung mor er en som får barn før hun har fylt 25. Selv var jeg nærmere 30 da jeg fikk mitt første barn. Jeg føler selv at når man har passert 25 er man moden nok til å få barn, i de fleste tilfeller. Ser at det ikke var planlagt, men jeg synes 19 er veldig ungt å få barn. Og når du da er 2-barnsmor som 25-åring, synes jeg du er en veldig ung 2-barnsmor. Dog betyr ikke det at du er noen dårlig mor, altså. Det mener jeg ikke. Men for meg er du uten tvil en ung mor, særlig til å ha mer enn ett barn. Ellers bekrefter det at du har to barn med to forskjellige fedre, når du er ung, det jeg hele tiden tenker. Når jeg hører om noen som får barn når de er så unge, tenker jeg at det er synd at det barnet sannsynligvis ikke vil vokse opp med mammaen og pappaen sammen resten av livet. Igjen, dette er ikke ment dømmende. Jeg sier ikke det går dårligere med de som vokser opp med foreldre som ikke er sammen. Men det ideelle er selvfølgelig at de vokser opp med begge foreldrene sine. Jeg synes derfor det er trist at så mange får barn så unge, og havner i den statistikken der.

Meeeen synes det er supert at når man blir gravide når man er så ung, så er man iallfall voksen nok til å ta ansvaret (uten at jeg dømmer de som tar abort. Skjønner godt det også). De som blir gravide med vilje når de er så unge, eller som er uforsikte med prevensjon, skjønner jeg ikke. Håper du hører til kategorien "prevensjon sviktet". Da er saken helt anneledes.

Skrevet

2 barn med to fedre, det har jeg også... og jeg er ikke sammen med faren til noen av de..., og når jeg møter mannen i mitt liv, så vil jeg gjerne ha barn med han også...

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er veldig glad jeg selv ikke er i den situasjonen.. vil helst at ungene mine skal vokse opp sammen med mamma og pappa sammen.. ( men det vil vel alle... )

Men, jeg syns ikke det er noe nedverdigene eller lignenede å ha barn med to forskjellige! Det har jo så og si alle! MEN.. Når man har barn med 3 forskjellige.. da må jeg ærlig innrømme at jeg stusser litt!

Skrevet

Har også 2 barn med 2 menn!

Begge mine barn er kjærlighetsbarn, selv om kjærligheten ikke varte mellom barnefar1 og meg. Vi møtte begge den store Kjærligheten etter vi fikk barn sammen. Og barnefar2 og meg var sammen i 5 år før vi fikk barn. Jeg ser ikke bort i fra at jeg kunne vurdert å få flere barn hvis kjærligheten ikke varer mellom oss. Kommer ikke til å være en drømmesituasjon, men fult ut mulig.

Kjenner fler som også har barn med flere menn, er ikke noe feil med dem heller vel. Skal man slutte å leve hvis man for eksempel blir enke og har barn fra før?

Ingenting i livet er garanter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...