Gå til innhold

Hva skal barnet deres hete?????


sweetchiquita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjempesøte navn!Vi har flere forslag, Leon og Liam om det blir gutt, og Lea og Adele om det blir jente..Litt tidlig å tenke på sånt egentlig, men vi har hatt navnene klare siden før vi fikk vår første lille tuppe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel hatt 4 navn vi har tenkt på siden sistemann ble født:

 

Jonas, Henrik, Charlotte og Andrea.

 

Vi tror vel vi er enige om hva vi kommer til å velge, men liker å gå rundt og smake litt på dem. Det skal også være et mellomnavn til, men der er vi ikke helt sikre enda. Så vi får se - hvem som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jentenavn er mye lettere enn guttenavn. Vi tenker kankje Anine, Adele eller Leah... Men finner sikkert på noe helt annet før april;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott da. Noen sier av og til at `næmen, Felix er jo et kattenavn`.. jeg synes det er et kjempefint navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to alternativer til jente

 

Julie Aurora og Hedda Caroline, på gutt har vi ikke kommet lenger enn Emil, men vil ha dobbeltnavn på gutt også. Så har noen forslag til hva som kan passe sammen med Emil så mottas det med takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise eller Louise, begge er oppkalling fra min og sambo sin side.

Guttenavn ANER vi ikke!

Syns det er såå vanskelig! Eller er mange JEG liker, men samboeren min er så teit, så alle navn jeg foreslår bare ler han av! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på Dorian hvis det blir en gutt. Om det blir jente skal hun hete Selma etter bestemoren min. Vet ikke helt med mellomnavn enda, først må vi vel bestemme oss for hvilket etternavn vi skal bruke ;) Men jeg og moren min har mellomnavn på I, så jeg kunne egentlig tenke meg at datteren min også fikk det. Selma Isabella for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket lidt om det, men ikke funnet de helt riktige ennå hvis det blir gutt, men hvis det blir jente, så er vi enige om Cathinka:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir jente har vi tenkt på Ylva eller Yrja som fornavn og kanskje Linnea som mellomnavn. Blir det gutt skal vi ha Olaf som mellomnavn og av fornavn har vi Ask og Gard. Jeg liker Eilif, Lage og Tage ,men det gjør ikke mannen min. En ting er i alle fall sikkert. Navn skal ungen få. Førstemann fikk et helt annet navn enn planlagt. Ho kunne simpelthen ikke hete det vi hadde bestemt. Er veldig glad vi ombestemte oss første gang vi så henne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) Jeg så navnet først i Ringenes Herre ja, men har senere funnet ut at det er er navn med røtter i både irsk og sanskrit. Betydningen på sanskrit er noe slikt som legende/helende og oppadstigende. Det med sanskrit synes jeg er ganske interessant, siden det er det indo-europeiske "urspråk" som både norsk, tysk, engelsk, persisk, hindi etc. stammer fra.

Det passer kanskje ikke så bra i en norsk sammenheng, men ektemannen min er amerikansk så navnet vil heldigvis passe godt med etternavnet.

Noe av det jeg også liker er at det er veldig lite brukt så det virker mer unikt, vil ikke ha noe kjedelig poppisnavn som fem andre barn i klassen har :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...