Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 ..og nei vi prater ikke om far, men mor.. Ungen er 9 uker gammel, og mor har vært på by'n 2 gg allerede og skal ut ikveld. Hun ammer, men det går jo så fint med erstatning mener hun... Jeg er totalt uenig.. Hva skal jeg gjøre? Hva mener dere? *Fortvilet*
Gjest Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Du kan jo feks slutte å blande deg opp i andres saker!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Jeg ville aldri gjort det!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 jeg er liksom faren, mener jeg kanskje har "litt" rett til å bry meg...
Turid Laila Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Det er vel hennes sak, er det ikke det? Babyen har det nok ikke vondt sammen med far og mme. Her får mini mme når jeg skal noe annet og han er sammen med pappan, for jeg får ikke til å pumpe. Får pumpa litt men aldri nok til hele måltider... pumper for å få vekk spreng og sånn når jeg kommer hjem igjen da så ikke produksjonen går ned. Om hun vil ut må hun vel få lov til det, eller?
Gjest Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 men synes du burde unne henne en tur på byen i ny og ne! og 2 ganger på 9 uker er jo ikke mye!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 men hvis far (jeg) skal, er jeg verdens dårligste far.... Er det rettferdig??
Gjest Skrevet 1. september 2007 #9 Skrevet 1. september 2007 Nei det er ikke rettferdig! Krev noen turer på byen du også!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #10 Skrevet 1. september 2007 Ops. For meg er det totalt uinteressant å gå på byen med baby hjemme. Det er inget ved det som hverken frister eller ville gitt meg noe. En ting er jo at jeg er trøtt av å stå opp til alle tider og utider, og vil da heller ikke utsette meg for mer trøtthet. Det andre er at det finnes ikke fnugg av interesse for det. Skjønner deg godt. Har man melk så er det flott å amme. Jeg ville snakket med henne om det. En tur en gang i blant er vel ok, men jeg forsår ikke ei som må ut flere ganger 2 mnd etter at hun skviset ut et lite viduner. Er hun på byen i kveld? Kanskje du skal ta deg en lang trengingsrunde i morgen formiddag?
nutri Skrevet 1. september 2007 #11 Skrevet 1. september 2007 Mor har jo holdt seg i skinnet i 9mnd, så jeg skjønner godt at hun vil ut litt. Jeg lengtet også etter å komme meg ut og ha litt alenetid og jentekveld. Man føler seg veldig bundet, men en baby som er avhengig av seg. Når det går fint med mme og en flink far som er hjemme, da trenger man ikke dårlig samvittighet. Men ingen grunn til at bare mor skal kunne gå ut og more seg
Gjest Skrevet 1. september 2007 #12 Skrevet 1. september 2007 Pass dine egne saker!! Så lenge hun ikke ammer med alkohol i kroppen og noen ser til ungen er det da ikke noe problem. Er det værre om mor fester noen FÅ ganger enn far? Din sjåvinistist!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #13 Skrevet 1. september 2007 Daaakar må du ta deg av ungen din?? For hun er sikkert aldri alene med ungen? Eier du henne eller?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #14 Skrevet 1. september 2007 jeg må ærlig innromme det at jeg ville aldri dratt på byn og drukket meg dritings når babyen min er så lita!! datteren min er 5 mnd og jeg har vært borte fra henne en kveld på 5 timer hvor vi feiret forlovelsen vår, ellers har det kun vært for tannlege som har vært 2 ganger siden fødsel. JEG syns det er merkelig, men men.. er ikke mitt barn... ville heller aldri brukt erstatning så lenge jeg har nok melk (noe jeg har forøvrig) bare fordi jeg skal på fylla! trur jeg skal være anonym jeg gitt... *rødme* jada... vet det... er feig.. men uansett, si fra til henne du. bare si det at til helgen skal du ut med kamerater, eller foreslå en romantisk tur dere to så kan dere kanskje snakke litt sammen. kan hende det er en grunn til det...
amee Skrevet 1. september 2007 #15 Skrevet 1. september 2007 Får litt vondt av dette jeg... Mener det ikke spiller noen rolle om det er mor eller far som er ute. Poenget er at vi som foreldre skal gjøre det som er best for barna våre. Selvfølgelig skal begge parter ha mulighet til å lufte seg litt, det trenger alle på sin måte. Det være seg veninnekveld, trening, shopping, bytur... Og barnet har ikke vondt av å få mme eller utpumpet bm i ny og ne. Men det barnet derimot har vondt av er situasjonen som oppstår mellom foreldrene her. Når far signerer med "fortvilet" er det all grunn til å reagere, og håndtere problemet før det vokser seg for stort. Dere må være et team nå! Jeg råder deg til å ta dette opp i en setting der dere har tid til å prate uforstyrret sammen, og ikke rett etter en slik bytur. Ta ikke opp enkeltsaker, men forklar henne ditt syn. Og husk at vi må alle gi og ta... Ønsker deg lykke til
Gullet-Mitt alt! Skrevet 1. september 2007 #16 Skrevet 1. september 2007 Jeg skjønner meg ikke på jenter som klarer å dra fra babyene sine så tidlig jeg. Vet det er individuelt det der, men jeg hadde aldri klart det. Jeg har en baby på 6 mnd og har vært borte fra henne noen timer to ganger. Lengter etter henne så snart jeg går ut døra.
Gjest Skrevet 1. september 2007 #17 Skrevet 1. september 2007 Jeg personlig ville ikke hatt særlig glede av å være ute på byen så tidlig etter fødsel. Jeg var borte fra babyen min i ny og ne når hun var nyfødt, men mest for å trene og slike ting, men ikke på fylla. De fleste babyen klarer seg fint med erstatning en gang i blant, så det er nok ingen fare der. I og for seg er det jo ikke noen fare å dra på fylla så lenge man ammer når man er edru, men jeg er enig med HI om at det kanskje er greit å legge den helt store festinga på hylla en stund.
Turid Laila Skrevet 1. september 2007 #18 Skrevet 1. september 2007 Så ikke at det var far som hadde lagt inn innlegget før etter jeg hadde svart... Men mor har jo nå holdt seg ganske så lenge uten noe festing da.. Jeg syns det er greit å ta seg en tur ut, men alt med måte... Har ikke noen råd til deg dessverre, men snakk med henne og si at festingen plager deg. Jeg hadde i hvertfall hørt på min samboer om han hadde ment jeg festet for mye, eller var for mye borte...
Gjest Skrevet 1. september 2007 #19 Skrevet 1. september 2007 Dobbeltmoralens voktere er godt representert jah... Når man snakker om dette fra andre synsvinkler enn fars som nå så er det HELT feil at man skal flakse rundt på byen med en baby på 9 uker i hus. Men så snart far bryr seg og kanskje synes mor flakser litt mye, DAAAAAA... Har hun energi til det og er i form, joda, hyggelig med en bytur, hyggelig med jentetid, det synes jeg virkelig. Og i det store og hele så er det faktisk noen fordeler med at hun gjør det nå! Det blir nemlig mye vanskeligere siden, både med tanke på melkeproduksjon, hvorvidt barnet fortsetter å ta flaske, og ikke minst bare det å dra fra barnet. Så la henne kose seg litt, det blir nok jevnt slutt på det snart, etter hennes eget ønske!
FanteGuri Skrevet 1. september 2007 #20 Skrevet 1. september 2007 Her i gården er det far som er ute på byen, og mor sitter hjemme.. Jeg synes ikke det er noe værre at mor drar ut enn at far gjør det.. Men, det hadde jo vært hyggelig om begge kunne fått gått ut en tur, eller at man fant på noe hyggelig sammen. Personlig har jeg ikke vært inne på tanken om å gi babyen min mme for at jeg skal ut på byen.. Men, så lenge babyen får ekte vare til daglig, er det vel ikke så ille å gi henne mme av og til. Tross alt er det jo mange barn som vokser opp på mme, så det kan jo ikke være det værste alternativ.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 1. september 2007 #21 Skrevet 1. september 2007 Må si jeg skjønner far her jeg altså! Babyen er 9 uker og mor er ute på fylla for 3. gang i kveld! Hvis far er en sjåvinist fordi han synes det er ille, ja så er jeg en sjåvinist også!! Helt greit at mor kan lufte seg noe timer, kafe med noen venninner, shoppe litt og sånn. Men jeg synes faktisk det er litt drøyt med grisefylla 3 ganger når babyen bare er 9 uker.. Men meg om det..
2 trollunger :) Skrevet 1. september 2007 #22 Skrevet 1. september 2007 Er helt enig med deg Cat78 ¤oktoberjente¤
Expat Skrevet 1. september 2007 #23 Skrevet 1. september 2007 Hei! (Jeg er Ammehjelper) Det går ikke så veldig greit alltid å "bare gi erstatning". Man skal allerhelst ikke bli full overhodet og unngå sterkere alkohol enn øl/vin, for ellers kan man miste utdrivingsrefleksen. To innabords på en gang er grensa hvor det kan begynne å merkes effekt. Så regner man tre timer per drink før man er ammbar igjen ellers også, det er vel en goood stund det da om man faktisk blir full? Forstår du er fortvilet, forsøker hun å holde på gamle venner (med helt annen livsstil), eller? Hvor gamle er dere?
En liten mamma Skrevet 2. september 2007 #24 Skrevet 2. september 2007 Jeg må nok si meg enig med pappa jeg da. Det går jo ikke på at han ikke vil være alene emd babyen, det er vel mer at han syns det er dumt at mamman stikker på byen så for anledningen byr seg! Sjerp dere damer, trenger ikke svare på denne måten når han er fortvilet! Hadde dette vært en mamma som beklaget seg over samboeren sin, hadde dere vært helt enige i at han var egoistisk og ikke brydde seg om hjem og familie! Pappa, jeg syns du skulle ta en diskusjon med mamman, ikke rett før ho skal ut men en tirsdagskveld når dere er hjemme og det er rolig. Bli enige om hvor ofte det er greit å gå på byen, og om at det skal gis beskjed i god tid på forhånd!
Alba44 Skrevet 2. september 2007 #25 Skrevet 2. september 2007 Jeg fatter virkelig ikke poenget med å feste 3 ganger på 9 uker når man har en liten baby. Uansett om det er mor eller far som gjør det. Det er nå min klare mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå