Gå til innhold

kristiansand?? anyone?


mamma-ylle og snurpen!

Anbefalte innlegg

Usj da. Du kan vel be om å bli sykemeldt litt tidligere hvis formen ikke er god?

Spes hvis du begynner å slite med bekkenløsning, da må du ta det med ro.

Jeg har slitt med bekkenløsning med alle mine, var værst da jeg fikk ho minste.. Og har fryktelig vondt nå til tider så jeg kan ikke si jeg gleder meg til smertene fremover når babyen blir større...

Jeg har aldri blitt kvitt plagene helt, etter fødslene.. er nok derfor jeg fikk det så kraftig og tidlig nå.. Håper bare jeg slipper mye smerter etter fødselen.. at bekkenløsninga gir seg. er jo mange som aldri blir helt gode igjen...

 

Jeg tok privat ul på lund. Het noe med elvebredden tror jeg?

Kjempe koselige folk der :)

 

Ja jeg føler jeg har ventet i evigheter nå på at 22 oktober skal komme.. og enda er det ei stund igjen.. sukk..

Er gubben som var fast bestemt på at vi skal vite hvilket kjønn det blir. Jeg ville ikke med ei gang, men tror ikke jeg klarer å holde meg.. hehe..Er så nysgjerrig av meg.. Også er dte jo greit å kunne gjøre litt ting klart til babyen kommer, når en vet kjønnet.. men en skal jo ikke stole 100% på det da.. hender jo de tar feil.

Da jeg ventet guttene ville jeg ikke vite hva det var, men da jeg ventet jenta måtte jeg spør om han kunne se det. 90% sikkert at det er jente sa han.. så da handlet og strikket jeg i rosa.. hehe..

 

Er jo litt spennende for dere da å vite kjønnet siden dere venter tvillinger :)

 

Er mye kjøring på deg om dagen ja..

Jeg var i kr.sand i dag, handlet julegaver til alle ungene, salg på toys r us ;) Og på vei hjem var det så vidt jeg klarte å sitte i ro bak rattet, får så vondt i bekkenet når jeg sitter i bilen lenge..

 

Jeg jobber som avløser, farter rundt fra fjøs til fjøs og melker kuer. så det er ikke hver dag jeg jobber.. Har nå hatt fri ei uke, første gang jeg har hatt så mye fri siden mai, så det var deilig :)

Er ikke så alt for mye melking fremover, mest i helgene så da går det greit. Men er nok ikke så alt for lenge jeg kan holde på siden jeg har dette gøyale bekkenet mitt.. urk..

Må ta en prat med nav om hvordan det blir med sykepenger for meg.. siden jeg ikek er fast annsatt hos noen og slikt..

 

Ellers er formen fin. Evig trøtt og mye bekkenplager, men klager ikke (ihvertfal ikke så fryktelig mye.. enda.. hehe)

 

Er fryktelig nysgjerrig på hvordan babyen ser ut, og har liten tålmodiget til å vente helt til mars for å få hilse på den lille :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett det har vært bim treff i kr.sand.

men har ikke vært på noe selv..

Har inntrykk av at det er så mange kjempe gravide som er der, og siden en ikke kan se noen ting på meg enda føler jeg nesten det er litt flaut å være med på treffene.. hehe.. også føler jeg det har vært så tidlig, tidligere, at jeg har vært så kort på vei. men begynner jo å komme meg nå da, 16 uker på vei nå..

 

Hadde jo vært koselig med et treff..

 

Kanskje vi skravle jentene på denne tråden skulle tatt et treff?

Vi er jo noen stk her som har svart nå?

 

Møttes en plass, kafe el.

Ber gjerne alle som vil bort hit, og disker opp litt å bite i og drikke, men det er jo et stk fra kr.sand for de som ikke har bil...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg for min del har litt for mye å henge fingrene i....en 2-åring klarer jammen med å holde deg busy :) Så, jeg har ikke vært på noen treff, og tør ikke love at jeg kommer til å gå heller...

 

Formen er skikkelig dårlig denne uken, og jeg ble sykemeldt pga kvalme og svimmelhet...skal tilbake på mandag, så da får vi se, men formen er ikke blitt bedre. Det eneste jeg har merket er at kynnerne har forsvunnet helt de siste dagene - og det er jo bra. Ellers fikk jeg igjen se nurkene mine på UL denne uken, og det er forsatt en livlig og en rolig - blir moro å se om det blir sånn i virkeligheten også. 2-åringen var en stille og rolig gutt :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så arti da, æ jobber også som avløser i tillegg til min vanlige jobb.

Har hatt to fjøs til nå, men er noen nye som har kjøpt den ene gården, så da har æ bare ett igjen. Men passer litt greit nå som magen begynner å poppe ut:) Blir mer pysete merker æ..Hedde vært så mye enklere med en melkestall !!! :)

Hvor lenge tenker du å fortsette før du går ut i permisjon?

Har ei jente på 18 mnd, å da holdt æ på til juletider.Ho er født 31 mars..

men er redd æ blir fortere stor denne gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Er nå i uke 17.. Å magen har begynt å ploppe ut! Det er jeg selvfølgelig meeeeget fornøyd med. Syntes det er så koselig ..=)

 

Har kjent liv siden uke 12.. . noe både jeg og legen syns er litt merkelig. Men jordmor mener det går an.. Så vi får se på UL om terminen blir flytta el åssen det ligger an..

 

Men er mye sliten om dagen, å merker det lit ekstra godt når man har ei på 18 mnd som aaaldri har tid til å sitte stille..hehe:)

Ho elsker små babyer, men er veldig spent på hvordan det skal gå med en ny baby her hjemme.. De kommer til å skille akkurat 2 år. Thea er født 31 mars, å har nå termin 24 mars..

Så er litt spennende dette:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Miaria,

 

Heldige du som kjenner liv så tidlig :) Det har jeg også gjort denne gangen, men så har jeg jo da også 2....så det skulle vel kanskje bare mangle :)

 

Høres ut som om du og Hilde begge har tøffe jobber, med mange harde tak. Jeg har bare kontorjobb, så jeg burde jo egentlig holde mye bedre ut...men, bekkenet synes sitting er noe dumt - hehe...nå er det bare 1,5 uker til automatisk sykemelding, så jeg skal holde ut litt til.

 

Skal ringe sykehuset og høre angående 3D før den 22/10 - kan ikke du også ringe, Hilde? Så tar de kanskje hintet snart?? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Jenter :)

 

Miaria: Så artig at du også jobber som avløser da :) Er visst ikke mange av oss. ihvertfall ikke her i destriktet.

Jeg blir nesten nedringt av dersperate bønder.. hehe.

Hadde et fjøs i mandal hver eneste dag i 9 uker. + et til jeg hadde i tillegg da.. kan sid et slik at jeg var glad for ei fri helg etter di 9 ukene.. hehe... Men det var jo gøy da. Følte det jo nesten som det var mitt fjøs siden det var jeg som hadde med det å gjøre :)

 

Nå svirrer jeg fra fjøs til fjøs her. har 5 fjøs nå. så er nok å gjøre.

Men jeg sliter veldig med bekkenet nå, så jeg regner med at jeg tar i mot sykemelding til uka, når jeg skal til legen. Skal melke i morra og frem til søndag, regner med å være helt gåen da. Sliter sånn med bekkenet at jeg klarer nesten ikke gjøre meg ferdig i fjøset.. Og det er skikkelig vondt å sitte i bilen og kjøre mellom disse fjøsene..

Så jeg kommer nok til å gi meg nå. Hadde håpet i ihvertfall klare å holde på frem til jul men.. Må jo nesten gi meg nå før bekkenet blir helt på tur.. Regner liksom ikke med at det vil bli bedre ettersom babyen og magen vokser :(

 

Ellers er det lite mage på meg.. er nå 17 uker å vei, og kan ikke se noen ting.

Men jeg kjenner godt at den lille vokser, kjenner den lille harde klumpen inni magen :)

Og jeg kjenner nå skikkelige spark. Har lenge kjent små rolige bevegelser, men nå i slutten av uke 16 kom de skikkelige sparkene. Kjempe gøy :)

 

 

Jente73_tvillinger:

 

Jo kanskje jeg skulle ringt og hørt med de? Om de har 3D og om de bruker det?

Du må si ifra når du har ringt de, om hva du får til svar..

Hjelper kanskje at vi begge ringer nå siden vi har time til ul samme dag og etterhveradre.. da kan de bare fyre opp 3d aparatet til oss.. hehe.. Hadde vært gøy da å fått sett den lille i 3d.. men det er jo først senere en får sett babyen skikkelig, de skikkelige trekkene og det..

Vi må nå høre med de ihvertfall :) Har ikke funnet andre som har 3d i kr.sand... *furt*

 

Ellers må jeg bare ta med at jeg kjøpte det første settet med baby tøy til småtten i dag.. Klarte bare ikke å holde meg.. hehe

Var inne på H&M og kjøpte jakker til de 3 andre her, og måtte jo bare innom baby avdelinga også en tur.. hehe..

Og der fant jeg jo den søte bodyen, og et sett med jakke m hette og bukse i samme mønster som jeg bare måtte kjøpe.. hehe.

Det var så rart å stå der og kikke på alt det lille tøyet. det er jo så lite.. er så uvrikelig at jeg virkelig skal ha en liten en til.. tror ikke det har gått opp for meg enda.. hehe.. vet jo godt jeg er gravid, og kjenner det vokser og sparker i magen.. men det er så fjernt... så rart å tenke på.. at det er en ny baby på vei.. Jeg gleder meg så utrolig mye til å hilse på dette nurket at jeg kan nesten ikke vente.. jeg er ikke kjent for å ha tålmodighet.. hehe..

 

Er nå godt det nærmer seg ul ihvertfall :) Bllir gøy og spennende :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Hehe....det er vanskelig å la være å handle, jeg kjøpte ei søt lue allerede et par dager etter at jeg fant ut at jeg var gravid, men kjøpte kun 1 da...ante jo ikke at det var flere her inni da.

 

Jeg gleder meg også masse til neste mandag, nå nærmer det seg virkelig :) Denne uken har jeg stort sett jobbet hjemmenfra, og det har vært utrolig deilig. 1 uke igjen nå, så er jeg helt ferdig med jobben. Har slappet masse av denne uken og merker jo at formen er blitt betraktelig bedre. Har virkelig fått tilbake kvalmen og oppkasten og idag har all lørdagsmat kommet opp igjen. Det som er litt dumt er at; når jeg først skal kaste opp igjen all maten, så kunne jeg vel gjort det med en gang etter at jeg har spist - men neida, jeg venter ca. 30-45 minutter før det kommer opp igjen. Og da smaker det jo spy rett og slett, og jeg har jo dratt ut alle kaloriene!! :) kunne i det minste blitt kvitt maten med en gang - men...hvis jeg skal slutte å være ego, så bør jeg jo være glad for at babyene får det de trenger før jeg kvitter meg med et. Ok da...det hørtes jo litt mer fornuftig ut - hehe

 

Har ikke ringt dem enda, er faktisk nesten litt i tvil om jeg vil se disse i 3D....ser ikke de bildene ganske merkelige og litt skumle ut?? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du føler deg litt bedre nå når du har fått vært hjemme.. Men er noe dritt med den kvalmen og spyinga da.. Glad jeg har slupet unna alt slik med alle mine. Du får kanskje dobbelt opp av det siden du venter 2 nå.. hehe..

 

jeg har kjempe lyst å se nurket i 3D, men tror det er best å se senere i svangerskapet, kan ikke huske hvilke uker det var..

Bildene er da ikke skumle eller ekle.. :) De er kjempe søte. kan se annsiktet og alt.. er sååååå søtt.. er bilder å finne rundt på nettet :)

 

Jeg har selv glemt helt bort å ringe sykehuset og høre selv.

 

Går bare å tenker på å få denne helga over, så jeg kan få meg ei sykemelding... sliter fryktelig i fjøset denne helga. har så vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Så det blir nok siste melkinga på meg i kveld.... :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo så borte vekk, og spent og glad at jeg glemte å spørre om 3D.. Typisk meg.. hehe..

Men jeg skal inn igjen når jeg er 30 uker på vei.. Bare for å sjekke hvordan den legger på seg og slikt..

 

Alt var i skjønneste orden så langt ho kunne se.. Fant ingen ting unormalt.. heldigvis. Alltid ei lette å få slike beskjeder :)

Og... Vi fikk vite hvilket kjønn det er.. :)

Vi venter en liten gutt :):)

Samboeren lo og koste seg da når ho sa det, og han sier: Var det jeg sa. Jeg visste det ble en gutt.. hehe..

Men vi hadde jo blitt like glade hadde det vært jente..

Jeg var bare opptatt av å få vite om alt var bra..

Var så godt at ho brukte god tid på alt, sjekket alt nøye, og forklarte så fint hele veien.. Når jeg var på ul med de 3 andre ungene mine var det bare å sjekke i full fart sånn og sånn, v ise litt også svipp ferdig..

Men er fikk vi se masse av gutten vår. Var godt å se alt med egen øyne at alt v ra fint ;)

Er bare kjempe glad, slapper jo litt mer av når en får sjekket de små gullene våre så nøye på UL, selv om de ikke kan se alt da..

 

Og samboeren smilte og koste seg han også der han satt å så sønnen sin på skjermen..

Spurte han i bilen da vi var på vei hjem om han syns det var gøy å se småtten på tv.. Ja det var det sier han og smiler :)

 

Terminen ble flyttet fra 17 mars til 15 mars.. Så det var ikke store forskjellen.. Ble heldigvis ikke flyttet den andre veien.. hehe..

Så det blir spenende å se om det blir et lite påske barn dette..

Påskeferien begynner 17 mars ;)

 

Gleder meg alt til ny UL om 11 uker.. Da får vi se hvor mye gullet veier..

 

Nå blir det vel å løpe abgårde og kjøpe blått garn, og begynne å strikke litt, mens jeg prøver å pønske ut noen fine navn :)

 

Åh.. det er bare så uvirkelig dette.. Er så rart å tenke på at jeg venter en liten gutt til... en liten baby.. Får jo rent tårer i øynene her... hehe..

Gleder meg til han kommer og få hilst på han :)

 

Og nå gleder jeg meg til ungene kommer hjem fra skolen, og jeg skal hente dattera mi på 3,5 år i barnehagen, og fortelle de at det er en lillebror inni magen min.. Dattera mi har sagt hele tiden at ho vil ha lillebror :)

 

Nei nå får jeg gi meg her.. *skravle skravle* hehe

 

Blir gøy å høre hvordan det går med tvillingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Prøvde forgjeves å finne ut hvem på det venterommet som kunne være Hilde, men jeg tror faktisk vi klarte å omgås hverandre...liksom ingen som "lignet" på Hilde...hehe :)

Gratulere masse med en liten, velskapt gutt!!

Jeg også hadde to velskapte babyer som sprelte og koste seg inni magen min, helt utrolig hvor mye aktivitet som skjer inni der som jeg ikke får med meg :)

 

Ser ut som om vi er en av de heldige begge to som får oppleve forskjellige kjønn, for denne magen rommes visst av 2 jenter!! Tenke seg - 2 jenter! Det kom helt uforberedt på oss, for min samboer sin familie får stort sett gutter så vi har vært veldig innstilt på gutter..hehe. Legen var fantastisk flink, hun jeg fikk kunne visst ta 3D - men hun anbefalte det ikke før etter uke 30. Hun mente at bildene man fikk før den tid ikke ble noe fine - men hun ville gjerne øve seg senere :)

 

Jeg for min del ender opp på sykehuset hver 14. dag framover - enten jordmor eller ultralyd, så jeg tror nok jeg skal få dosen min gitt :)

 

For en deilig dag - og tenk så heldige vi er :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MEN...forlater du 17. mars nå altså??? Du kan jo ikke bare gjøre det sånn uten videre...hehe

 

Jeg endte faktisk opp med samme termindato - dagen er 17.03.2008 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :)

Så gøy å høre at dere venter jenter da :)

Gratulerer så mye :)

 

Forlater ikke 17 mars helt da.. holder meg til den jeg siden det er bursdagen min.. hihi.. er jo bare to dagers forskjell på ul og mens termin.. så det blir spennende :)

Artig at du fikk samme dato da! Ikke ofte en gjør det...

 

Hvilken lege/jordmor var det du var hos?

Vi kom inn litt sener enn tida vi hadde (kl 10.15) og tror vi kom ut igjen.. sånn ca 1045 eller noe...

Satt et par i ganga å venta på å komme inn, men jeg tørte ikke kikke for mye i tilfelle det ikke var deg.. hehe..

Jeg gikk i svart bukse og rosa genserjakke...?

 

Blir mange kontroller på deg fremover da.. Men er godt å få jevn oppfølgning når en har to sprelske jenter i magen :)

Kanskje vi er heldige og får samme dato til ul igjen da? hehe.. jeg skal jo inn igjen om 11 uker.. ikke fått time enda de skulle sende den i posten...

 

Jr sparket og beveget seg mye under ul undersøkelsen.. tror ikke han likte helt at ho drev å dyttet til han med ul aparatet.. hehe.. Kjenner sparkene kjempe godt, og det var ekstra moro å se han sparke da jeg kjente det :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer jenter:)

 

Så bra at alt er greit!

Er veldig spent selv. Denne gagn er jeg mer nervøs for at ikke alt skal være som det skal.. Så ser fram til å få dette overstått:)

Hadde en liten blødning litt tidlig i sv skapet, men både lege å jordmor sier det ikke var farlig, men er ikke no særlig allikavel..

Å har hatt en del magevondt..Så da har det jo svirra en del tanker..

 

Første gang var jo så spennende å nytt, men denne gang tenker man kanskje mer automatisk på andre ting...

 

Men gleder mæ no sinnsykt, å småen inni der er meeget aktiv:)

Blir så spennende å se om det er jente eller gutt..

Selv tror æ på jente, men absolut ALLe andre tror det er gutt...Så får vi se til tirsdag hvem som har rett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre hvordan det går til tirsdag, og om dere får vite om det er gutt eller jente :)

 

En er alltid litt redd og nervøs for at det kan være noe galt med småtten.. Godt å få sjekket det meste på UL, får litt mer roen i seg.. Også er det jo bare så koselig å se den ligge der å kose seg og sparke rundt :)

Kjenner jeg går rundt her i en gledes rus etter ul i går.. Var gøy å få vite kjønnet.. har liksom litt mer å forholde seg til da..

Og ikke minst var det godt å se alt var slik det skulle.. :)

 

Du må ha lykke til på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

Ja - det er rart med det, merker at jeg også hadde helt andre bekymringer angående UL denne gangen enn forrige gang. Akkurat som om man ikke tenker på at man faktisk kan få en beskjed som ikke er så grei - man regner med at alt er fryd og gammen. Noe som egentlig er litt bra da, litt dumt å bruke tiden på å bekymre seg - ting går som regel bra :) Du må iallefall ha masse lykke til, gleder meg til en oppdatering.

 

Umm...rose hettegenser, Hilde? Langt, sort hår? Hmm...du har nok gått ut når vi da satt og ventet ja. Vi var inne hos Hanne het hun, det innerste kontoret... Det var så mye folk der, så jeg turde ikke heller glo..hehe!

 

Jeg skal til KRS hver 14. dag framover, så muligheten for at vi kanskje møtes igjen der inne er jo stor :)

 

Hold deg til 17. mars du - det er jo den beste datoen tross alt..hehe. Så moro at det er på bursdagen din! Jeg tror nok kanskje at jeg ikke klarer å gå helt ut, men håper jo selvfølgelig. Tenk så gøy om jeg hadde klart å gå til uke 40 med tvillinger :) Da ville jeg blitt så stolt, endte opp med svangerskapsforgiftning forrige gang, og da bare med 1 i magen. Risikoen nå er vel mange-doblet...hehe

 

Går også rundt her i gledesrus og forsatt litt sjokk- jeg som ikke trodde vi kunne lage jenter..hehe. Og nå er det navnevalget igjen da - heldigvis blir det 2 jentenavn, kanskje vi kan velge hvert vårt :)

 

Ble 100% sykemeldt idag og er sykemeldt ut februar 2008, så nå kan jeg virkelig slappe av.

 

Nei, får komme meg i seng - oppe etter kl 2300, jeg er jo gal!!! :)

 

Kanskje vi skal starte en ny tråd snart forresten, denne begynner å bli vel lang..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente73_Tvilliner

 

Var ikke hette genser, men rosa og lang, og jeg har svart langt hår ja..

Så da var det dere som satt der da :)

Var Hanne jeg også var inne hos :)

Så da har ho 3D ul! Da skal jeg spør om det når jeg skal inn i uke 30. Fikk time i posten i går, 8 januar kl 1430 tror jeg det var :) Håper vi kan se lillegutt på 3D da.. hadde vært moro :)

 

Ja det blir spennende å se hvor lenge du klarer å holde jentene dine i magen.. er jo vanlig å få før termin når det er fler enn en...

Hadde jo vært stilig hvis vi var på sykehuset samtidig når babyene våre kommer.. hehe..

(Så sant jeg ikke føder hjemme og bare blir hjemme da.. Mest lyst til å føde hjemme denne gangen.....)

 

Godt du er sykemeldt og kan slappe av, og ta det med ro. viktig når du bærer to, og når du har vært så dårlig sm du har.. Håper det går bedre med deg nå :)

 

Kanskje ingen dum ide å starte ny tråd nei, sånn som vi skravler her.. hehe.. Starte en skravle tråd kanskje?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) da var det nok deg ja! Kikket ikke ordentlig, og så mente jeg liksom at jeg burde ha kjent deg igjen, du bor jo tross alt på Vigeland...hehe, men det gjorde jeg altså ikke.

 

Tenkte jeg skulle høre med henne jeg også, men sikkert lurt å ringe på forhånd og høre. Er du sikker på at det er Hanne du får neste gang også?

 

Det er faktisk det jeg er mest redd for - å føde dem altfor tidlig. Håper at jeg kan beholde dem inni så de slipper å bli premature, selv om de fleste klarer seg uten noen særlig mèn, så har de det jo bedre inni magen min.

 

Hjemmefødsel...du er tøff du!! :) Det hadde jeg aldri turt, jeg er blant dem som hadde en kjip førstefødsel, så hos meg skal de stå klare med epiduralen på et fat..hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det er Hanna neste gang også ja..

Ho sa ho skulle sette meg opp til ny time om 11 uker, så da regner jeg med det er samma dama.. :) Skal nå spør om 3D uansett når jeg kommer så langt :)

 

Ikke så lett å vite hvem som er hvem når en aldri har sett bilde eller noe av hverandre før.. hehe..

Jeg kikket heller ikke for mye. Tenkte at dere kanskje skulle inn til noen andre, selv om kl slettet dere hadde passet bra til at dere var etter meg, men siden vi var litt forsinket ventet jeg liksom ikke å se dere :)

 

Skjønner godt du er redd for å få før tida ja.. Litt før tida må man vel nesten regne med når det er 2 stk der inne, men håper jo virkelig du slipper å få prematur. Det virker skremmende.. uff..

Du får bare be de holde seg der inne til 17. det er en fin dag å komme ut på.. hehe..

 

Tøff of tøff..

Syns vel ikke det selv. hehe.

Føler bare jeg har lyst å føde i fred og ro.. Og føde selv. En blir liksom styrt så mye på sykehuset føler jeg. Ikke noe vondt med det altså, de gjør jo bare jobben sin så godt de kan jordmødrene.

Men det blir liksom så.... mye styr?

Det virker mer rolig, harmonisk, intimt og koseligere å føde hjemme syns jeg.. Føler samboeren min vil få ta mye mer del i fødselen da.

Har lyst til at han kan få ta i mot barnet hvis han vil.. eller om jeg løfter han opp selv.. Men uansett så blir det liksom meg og Ronny (samboeren) Han får tatt så mye mer del i det, og tror det vil bety litt for han også. tror det ville vært en fin opplevelse oss to i mellom...

Men det er selvfølgelig mye tanker rundt dette...

Svangerskapet må gå knirkefint, alt må være bra med meg og lillegutt.

Må se om ei av jordmødrene som tar hjemmefødsel er ledig i den tida.

Og jeg må tenke nøye igjenom alt.

Jeg ser ingenting i veien for at alt vil gå greit å føde hjemme.

Jeg har raske og lette fødsler.

Født de andre uten smertestillende så skal nok klare det denne ganga også ;)

Første fødte måtte taes med vakum, så det var en litt dramatsik fødseles opplevelse, men de to andre gikk det som en drøm med.. Så da tror jeg (håper jeg) at alt vil gå bra med nr 4 også :)

 

Men så er det tida etter fødselen også jeg tenker på.

På en måte må det være veldig fint å være hjemme.. De kjente trygge omgivelsene rundt seg.. si ega seng osv.. Og de andre ungene vil nok ha glede av å ha oss hjemme, spes minsta her, som da er 4 år, vil nok ta det finere om vi er hjemme hele tida enn at mamma må avsted for å få babyen...

Men så er det det da, om jeg vil klare å slappe av hjemme.. uten å få dårlig samvittighet av å ligge i senga og sove og amme de første dagene.. Om jeg vil få den roen jeg trenger.. uten for mye bråk og mas av de andre her hjemme..

 

Kommer lillegutt i påska blir det vel ikke fred å få i det hele tatt her, da er det ikke skole barnehage eller jobb så da er alle hjemme.. og da er det ikke mye ro i huset.og minsta vil selvfølgelig komme opp og være med mamma og babyen mest mulig...

 

Jeg fikk ikke melk til de 3 første.. Skal vel mye til å få det denne ganga også, men jeg skal nå prøve. Nå vokser puppene mine, det gjorde de ikke da jeg ventet de andre, så jeg håper jo det kan være et tegn på at jeg kanskje får melk denne ganga,

så det er pga amminga jeg tenker på å få mest rolig fred og ro rundt meg de første dagene etter fødselen.. før hverdagen kommer for fult igjen med masse ungemas og stolte storesøsken..

 

Men.. får en slappet av så mye på sykehuset?

Hva hvis jeg må dele rom med flere etter fødselen? Og de har skikkelige skrik unger osv?

Er det da like greit å være hjemme?

Eller er det greit å værepå sykehuset de dagene også komme hjem og prøve å få noen "fri" dager, rolige dager før hverdagen setter i gang igjen..

 

Uff.. er litt å tenke på ja.. vannskelig å bestemme seg.. Godt jeg har god tid på meg.. hehe

 

Føde hjemme, også reise på sykehuset kanskje.. hehe..

 

Vi får se hva som skjer.. det viktigste er å følge med fremover og se at alt går slik det skal.. :)

 

Nei nå får jeg vel komme meg i seng snart.. fælt å jeg skravler her... hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppsann!!!!

 

Da har også æ vært på UL!!:)

 

Alt stod strålende te m lillemann, å ja- Det var en GUTT:)

Så det var en pappa som fikk et meeeeeeget bredt smil :)

 

Terminen ble endra, så hopper bakover til 16 mars!!!

Moro når det går den veien!!

 

Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at alt står bra til med lillemann,

Og gratulerer med gutt ;)

Ja det er gøy når terminen blir flyttet den veien, og ikke motsatt.. Blir midt mellom meg og tvillningene det.. Kanskje vi havner på sykehuset samtidig hele gjengen.. hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle dere som svarte forrige gang!

 

Hvordan er formen hos alle sammen? Nå er vi jo iallefall over halvveis, en liten milepæl det også :)

 

Har dere funnet en måte å møtes på, eller ble det ingenting av??

 

Nei, nå roper 2 åringen på meg her...Homm, mamma, Homm sier han - så da får jeg vel komme da...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...