Gå til innhold

kristiansand?? anyone?


mamma-ylle og snurpen!

Anbefalte innlegg

nå har det seg sånn at vi nettopp har flytta til kr,sand så samboeren min får studert. og ett sted på veien fant jeg ut at det var ganske så ensomt. hadde vært trivelig å blitt kjent med noen her nede. nå går jeg sykemeldt og kjeder meg rimelig mye. noen som er klare for BIM-treff eller no?

 

klem fra ensom gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg bir i lindesnes, er ca 3 kvaters kjøring fra kr.sand.

Er en del inne i byen, skal inn på mandag, på første UL :)

 

Jeg er kjempe med på BIM treff!

Innviterer gjerne en gjeng hjem hit hvis noen har lyst til det :)

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

jeg bor foreløpig i kr.sand.

skal flytte til farsund om ikke så lenge.

men jeg er stadig vekk inne her igjen ettersom jeg har alle som er meg kjær her.

hadde vært koselig å komme i kontakt med andre og veksle ord.

gjerne kontakt meg med brev :)

 

hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann,

 

Jeg bor i Mandal, men tilhører KRS sykehus. Jeg har termin 17. mars, men venter tvillinger så jeg får vel kanskje litt før termin. Jeg jobber for tiden i Krs, men blir sykemeldt om 1,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jente73.

Gøy å se noen som bor i nærheten da, jeg holder til på vigeland..

Jeg har også termin 17 mars :)

Så spennende å vente tvillinger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde C",)

 

Så vittig at vi har termin på samme dag og nesten er naboer :) Det er vel fare for at jeg får mine litt før deg, men jeg håper jeg klarer å holde dem inne så lenge som mulig.

Hvordan er formen din da? Jeg er faktisk i ganske fin form, bedre enn da jeg gikk gravid med bare 1 for et par år siden..hehe - men er ufattelig, hinsides trøtt hele tiden og ser fram til å bli sykemeldt om ca. 1 måned....

Håper du er i fin form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg er også tilflytter i Kristiansand! Flyttet hit i sommer og kjenner heller ikke mange. Tilhører aprilklubben, temin 6., men tok en tur inn i marsklubben for å titte hva som skjer=) Er 27 år. Kunne vært moro med et treff, men det føles litt rart å skulle treffe folk man overhodet ikke vet hvem er...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Bor i songdalen æ.. 25 min fra kr.sand sentrum...

er 23 år, ei datter på 16mnd (f.31 mars06) og venter nestemann 24 mars!!:D Noen på omkring samme alder her eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

er det noen av dere som har fått lurt ut et 3D bilde av sykehuset i KRS? Jeg har hørt at de har utstyret, men at ingen av dem vet hvordan de skal bruke det - derfor får vi ikke tilbudet...Skal ikke på ultralyd før om 4 uker, men..håper jo de har lært seg å bruke dette til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente73_tvilllinger

 

 

Formen har vært fin hele tiden, borsett fra at jeg er trøtt som en dupp, går å tenker på senga nesten hele tida, hehe.. Og sliter med bekkenløsning...

Kunne fått sykemelding av legen nå da jeg var der, men vil prøve å jobbe ut oktober ihvertfall...

 

Godt formen din er bra. Spennende med tvillinger :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette lurer jeg også på.

Hadde vært så gøy å få sett småtten i 3D :)

Jeg skal inn om 4 uker. 22 oktober. Er bare 19 uker da. Er jo best å se det i 3D senere.. Men legen har bedt om ekstra oppfølgning på meg så jeg håper jeg får fler UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) nesten skremmende dette, men da møtes vi kanskje på sykehuset, for jeg har også time 22. oktober til UL..hehe!! jeg er også i uke 19 da. Kan jeg spørre hvorfor du trenger ekstra oppfølging?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så vittig ::)

Når er det du har time da?

Hadde jo vært gøy pm vi hadde vært der samtidig.. hehe.. :)

 

Har ekstra oppfølgning pga jeg er slankeoperert. Gått ned 60 kg ;)

Så det er for å følge med at babyen får det den trenger av næring og slikt da næringsoptaket mitt er reudsert. (Fjernet ca 75 % av magesekken og kortet inn tynntarmen fra ca 10 meter til 75 cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hilde!

 

Egentlig er jeg fra kristiansand,hehe...

Men flytta til Finsland for fire år siden..:)

Trivdes veeldig godt her..

Kan jeg spørre om alder?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Så flott for deg :) Selv om du trenger tettere oppfølging antar jeg babyen din vokser seg stor og god i en frisk og sunn kropp nå! Jeg er dessverre ikke like heldig og var ei god og rundt trulte før jeg ble gravid, og ser for meg at jeg bare kommer til å ese og ese... Men, prøver å være forsiktig og ikke gi etter for alle lystene mine. Den 2. og 3. måneden var forferdelig, var sulten hele tiden - og jeg har fått skikkelig dilla på frukt. Epler er faktisk noe av det beste som finnes :)

 

Timen er kl 10:45, hva med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper jo det.. jeg må jo leve på vitaminer resten av livet så jeg tenker jo på babyen da om den får alt den trenger. men de sier jo at ungen tar alt den trenger og at det heller går utover mora igjen.. Så jeg håper den får alt den trenger :)

 

Jeg har heldigvis vært helidg med di lystene.. Hatt en liten periode nå jeg har hatt lyst på sure salte godterier da..hehe. men det har gått bra. spiser bare litt godterier i helgene, og det er lov ;)

Ellers har jeg også fått dilla på frukt ;) Levde på vannmelon, honningmelom og ananas her.. hehe.. og epler ja.. grønne epler.. mmmm....

Håper bare det fortsetter slik at jeg klarer å være flink til å spise frukt, og hold emeg borte fra lle fy tingene :)

 

Jeg har time kl 10.15.

kanskje du er nestemann etter meg da? Skal nå kikke meg rundt når jeg kommer ut.. hehe

Vittig å mye likt det er her da. termin samme dag, og ul samme dag og nesten samme kl slett.. hehe..

 

Har du vært på ul tidligere?

Jeg jukset litt og tok privat ul i uke 12. Jeg måtte se at alt var som det skulle der inne, klarte ikke vente helt til uke 19.

Er spent på neste ul. om vi kan se hva dte blir, hvor stor den er.. og termin :)

Har full nedtelling her.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) da er nok jeg nestemann ja....hehe

 

I dag har formen vært skikkelig dårlig, så jeg er litt deppa rett og slett. Har bare 3 uker igjen før jeg blir sykemeldt, men vet ikke om jeg kommer til å klare å jobbe 100% fram til da. Har begynt å kaste opp igjen, svimler noe veldig og er konstant kvalm...merkelig, jeg er jo tross alt 4 måneder på vei nå og ikke vært kvalm den siste måneden! Får håpe det er forbigående. Og så tror jeg kanskje jeg begynner å få litt vondt i bekkenet...eller jeg vet det jo, men håper det også bare er forbigående...hehe. Det er jo forsåvidt det meste da, forsvinner jo når babyene er ute tross alt. Men, hadde ikke bekkenløsning sist gang, så jeg vet ikke helt hvordan det skal kjennes ut - men det gjør vondt nedi der ett sted :)

 

Jeg var på UL i uke 11, ble sent på tidlig UL da jeg hadde litt småkomplikasjoner forrige graviditet. Hvor tok du prival UL?

 

Teller også ganske bra ned nå, synes 22 oktober er VELDIG lenge til....

 

Er du i full jobb du da? Jeg pendler til KRS hver dag, så jeg har ca. 2 timer bak rattet for å komme meg til og fra jobb.

 

Du har altså bestemt deg for å vite kjønnet? Vi visste det ikke forrige gang, til jordmorens store begeistring :) Var litt moro å ikke vite, men merker at denne gangen vil jeg vite - har prøvd det å ikke vite. Må jo prøve begge deler.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere,

 

Hvordan er formen på sørlendingene for tiden? og hvor langt er dere på vei nå? Jeg klager og har litt vondter nå, men går egentlig greit.

 

Og mamma-ylle, fikk du noen tilbakemelding på BIM treff?

 

Synes du det er vanskelig å bli kjent? Hører andre som sier at vi sørlendinger er litt trauste og vonde å bli kjent med, kanskje fordi vi andre har familie og venner fra før? Men, når babyen er kommet og du begynner i barsel-gruppe så vil det nok løsne seg. Og - i nabolaget når barnet begynner å vil ut å leke, da blir du iallefall kjent :) Vi bor i et skikkelig barneområde, så her er det lett å bli kjent med både barn og voksne.

 

Så det løsner nok etterhvert, håper det iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...