Gå til innhold

Har aldri brukt noe sikkerhetsutstyr... Flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

mitt hus er på ett plan, og har ingen trapper. men har sånn beskyttelse i stikkontaktene da. for mini ruller overalt på gulvet, så han kan fort stikke de små fingra inn der, for han er så nysgjerrig han!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aktiv gutt han jo.. Tjaa.. Er jo endel meter fra andre etasjer og ned ja..men hvordan i alle dager han skal klare og komme seg ut av det vinduet er et mysterium for meg.. Han er bare 22 mnd og klarer ikke gå oppover veggene...

Skrevet

Ehmmm, stol? Huff, tenker på en episode jeg nettopp hørte om en liten som fallt flere etasjer ned... De foreldrene tenkte nok som deg... Ikke frekt ment

Skrevet

Han har ikke stol på rommet sitt.. Vinduene er så harde og få opp at jeg tror neppe han klarer og få de oppe.. Tilogmed jeg og mannen sliter med det av og til.. he he..

Ellers er det sånne sperrer på vinduene i utgangspunktet.. Så du kan låse den i forskjellige posisjoner..

Skrevet

Kjøpte trappegrind...vel og merke etter at lillegutt ramla ned... gikk bra, heldigvis, men unner ikke min verste fiende den opplevelsen avå høre at ungen triller ned trappa.... Ellers så har vi helt nye stikkntakter og touch knapper oppå kokeplaten.

Skrevet

Vi har heller aldri brukt noe slikt,og det har gått helt fint i over 16 år.

Skrevet

Jeg var en veldig rolig unge da jeg var lita. Likevel klarte jeg å falle ut et vindu fra en 2.etg da jeg var 3 år.

Og jeg klarte også å få en kommode over meg da jeg var 2 (dro ut ei skuffe,og klatret), og mamma var faktisk påpasselig.

Ulykker kan skje....

Jeg er derfor påpasselig med sånt selv. Jeg brukte tilogmed borrelås for å sette fast TV`n etter at vi fikk minsten.

Men så har jeg hatt barn med futt (de to siste), og det er fakta helt plent umulig å fotfølge småen til enhver tid.

Trappegrinder har vi tre stykker av ;o)

Skrevet

Vi har trappegrind og slike ting du putter i stikkontaktene.

Vi hadde sikringer på de fleste skap og skuffer på den gamle kjøkkeninnredningen, men ikke på den nye. Vi har heller låst av hele kjøkkenet:-)

Vi kunne ikke vært foruten trappegrind da vi har et hus på 3.etasjer og stua og kjøkkenet ligger i 2.etasjen. Mini er nysgjerrig og aktiv som få og jeg sikrer heller enn at jeg skal være uoppmerksom et lite sekund slik at det skjer noe fatalt. Men da mini gikk i trapper selv brukte vi ikke grindene mer, men nå som tuppa er begynt å bevege seg rundt er de i bruk igjen. Kjøkkene blir låst av slik at de ikke har tilgang til noe der inne utenom når vi er det. Har mye kniver og annet rart i skuffene som mini enda er fasinert over.

På badet er vaskemidler satt oppå badeinnredningen. Om vi ikke hadde hatt det rimelig barnesikkert her ville jeg ikke gjort annet enn å løpe etter mini...

Det er stor forskjell på barn og mini er av den typen som er nysgjerrig, utforskende og aktiv.

Skrevet

Ja også har vi sikring på komfyren da mini syns der er VELDIG morsomt med knapper og brytere:-)

Skrevet

Der kom jeg på den gangen jeg stakk en strikkepinne inn i stikkontakten....aua!!

Skrevet

Vi har sikret skap og skuffer, komfyren(men den lærte han veldig raskt å håndtere, bortkasta 500 kr. Fjerna alt som er giftig, men har aldri hatt hjørnebeskyttere og sånne som hindrer at han klemrer fingrene i dørene. Alle stikkkontakter er sikret. kommer ikke på noe mer...

Skrevet

Vi hadde grind foran vedovnen.Det har aldri skjedd ulykker her hjemme.Men selvsagt er det fort gjort da..

Skrevet

Vi har trappegrind vi da, for bad og soverom er i andre etasjen - hadde med junior opp mens jeg hengte opp klær osv, og da var det greit med grind.. Også hadde vi en gang sånn til å ha inne i alle stikk kontaktene, men bor med en mann som har masse elektriske ting - så de fleste på stua er i bruk.. Men det er det eneste, ingen beskyttelse foran vedovnen, men har sagt det til han siden han var liten at det er huff huff, og varmt. Og heller ikke noe til skuffer, skap eller på komfyren...

Skrevet

Vi har trappegrind i andre etasje.. Og det er alt.. Vedovnen vet hun er aua, samme med komfyren.. vaskemiddel intresserer henne ikke...

Skrevet

Vi hadde ikke noe sikringsutstyr da eldstemann var liten, og skjønte ikke hvorfor alle styra så med skuffedingser og vindussperrer.. Men så begynte minstemann å krabbe! han var av et helt annet kaliber! Han åpna alle skuffer, klatra før han kunne gå, var ekstremt nysjerrig og utforskende - og vips så var jeg stamkunde i sikkerhetsavdeligne på babyshop!

Skrevet

har hatt trappegrind der vi bodde før.

men ellers ingen ting. har ikke unger som fikler inni alt og utforsker alt.. delig det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...