Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Du som vil gi inntrykk av at du er så tolerent og rettferdig, gir, ifølge meg, heller inntrykk av å være en slags kulturell snobb, hvor du er en besservisser uten like. eksempel: Du ser ned på folk som ser på visse serier på tv, du fordømmer dem med en gang. Det har ikke slått deg at når man har sittet hele dagen med nesen i fagbøker, så er en ukomplisert serie en god avlastning. Når du svarer på innlegg, så bruker du et språk som for noen kan være vanskelig å forstå. Man vet aldri hvem som sitter i andre enden og leser et innlegg, derfor pleier jeg å svare på et enkelt språk, hvor jeg unnlater å bruke fagterminologi, da jeg ønsker at mottakeren skal skjønne hva jeg skriver. Jeg har ikke det behovet som du har å hevde meg selv hele tiden, jeg er trygg på hva jeg kan, og vill heller hjelpe folk enn å skryte med mitt store ordforråd!
Mage Mi Sa Jo Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 til nå har ikke jeg lest et enest innlegg fra pila som jeg har hatt problemer med å forstå. å gi intrykk av at man er tolerent og rettferdig og samtidig dømmende er vel noe jeg ser tendenser til hos alle her inne i forskjellig grad. alle mennesker er dømmende men jobber mer for ikke å dømme på forskjellige områder. ser også mange som liker å blære seg med å vise hvor gode/flinke de er i forhold til ndre. dette er internett, forl har en tendens stil å tyørre å være litt mere slik litt mer på kanten av seg selv også kansje. det er da for pokker ikke noe og bry seg med. noen hevder seg her inne men det betyr ikke at de er slik i RL. prøv heller å ha det litt morro ikke alt må være så seriøst.
Gjest -<<- Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Hei, annie. Jeg vet knapt hvor jeg skal begynne. Først og fremst er premissene for spørsmålet ditt litt på jordet; jeg har aldri ytret at jeg vil gi inntrykk av å være "så tolerant og rettferdig." Både toleranse og rettferdighet er subjektive begreper, og spesielt tolerant er jeg da aldeles ikke. At jeg ser ned på folk som ser på visse serier på tv er også nytt for meg. Men det fascinerer meg så avgjort hvordan en del her ser ut til å leve seg fullstendig inn i handlingen i såpeserier. Språket mitt er ikke spesielt preget av fagterminologi, med mindre jeg diskuterer fag. Det er nok preget av at jeg har et noenlunde stort ordforråd. Men nei, jeg er aldeles ikke villig til å legge om språket mitt med mindre folk i konkrete innlegg gir uttrykk for at de ikke skjønner hva jeg sier. Du må selvsagt gjerne komme med eksempler på innlegg hvor jeg har skrevet ting du ikke skjønte - eller mener du at du skjønner hva jeg sier, men at "kvinnen i gata" ikke gjør det? Og er ikke det i så fall nettopp å sette seg selv over andre? Visst faen er jeg åndssnobb. Hvor har du fått det fra at jeg aspirerer til noe annet?
Gjest Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Skrevet det før, skriver det igjen; digger pila :oD
♥Prinzessin♥ Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Det er befriende med kultivert skriftspråk; takk Gud for at man ikke "dummer det ned" i håp om at alle de tusen brukerne her inne skal forstå hva man skriver. Da får man heller spørre hva vedkommende mener. Jeg syns det er usedvanlig dårlig norsk her inne til tider. Ungene våre skal jo gå på skolen, og foreldrene burde ha peiling på hva de skal svare når norskleksa skal gjøres. Jeg tror du, annie, innbiller deg at pila prøver å være tolerant nettopp fordi hun ER tolerant på mange områder som andre har lett for å være dømmende på. Det beyr imidlertid ikke at hun er tolerant på alle områder. Det tror jeg ingen er, og det skal man ikke være heller.
Ikkelektuell Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Hun uttrykker seg da ikke mer avansert enn det som skal være fullt mulig for de aller fleste å forstå. Hvis du ikke skjønner hva hun skriver, HI, så er nok det ditt problem mer enn noen andres. Om det er en anstrengelse for deg å skrive godt, så kan det likevel være slik at for andre faller det seg naturlig. Dessuten er det ingen forbrytelse å skrive godt, ei heller å ha et stort ordforråd.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Fordi _<<_ vil väre noe hun ikke er kanskje ?? !! Eller retten og sletten fodi hun er en DUST
Mage Mi Sa Jo Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 og dette ser en annie. som ikke tør vise seg med nick, og stå for det hun sier. gratulerer du er en anonym surfitte (som dryppert liker å si det) tror neppe pila brillierer med sitt ordforåd noen skriver/snakker slik naturlig. jeg kan ikke brillierer med mine skriveferdigheter men blir faen ikke sur over at andre faktisk klarer å skrive riktig uten å måtte streve for det.
piano♫ Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Mitt inntrykk av pila er vel at hun er alt annet enn snobbete. Jeg synes det er herlig å se det uanstrengte og varierte språket hun bruker her, og oppfatter det ikke slik at hun gjør det for å "vise seg". Absolutt ikke. For meg ser det ut som om HI ikke har problem med å forstå hva pila skriver, men heller at hun er "bekymra" for alle de andre som kanskje ikke skjønner henne...? Jeg føler meg ganske sikker på at pila forklarer nærmere, dersom noen ytrer ønske om det. Dessuten: Å være besserwisser er hun vel ikke aldeles alene om her på DiB...?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 og her skulle det stå O dette sier en annie (ikke ser)
Gjest -<<- Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Ja, jeg vil være noe jeg ikke er. En dust. Godt resonnert.
Happy Ignorant Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Merkelig at disse "noen" som har vanskelig for å forstå dette kompliserte ordforrådet til pila ikke klager selv, men veldig omtenksomt av deg, hjelpsomme-annie, at du tar opp dette for dem du mener det gjelder... eller kanskje heller noe nedlatende...?! På den annen side er dette internett, vet du, det er ikke sikkert vi fremstår som vårt rette "jeg", så jeg synes det er helt sprøtt at du tar deg bryet med å kritisere et nick her inne for å svare annerledes enn deg selv. Veldig tolerant, forresten. Og til opplysning, hjelpsomme-annie, dette er kranglesiden, her er det nulltoleransegrense for anonyme innlegg og det finnes ingen rettferdighet!
prekæs Skrevet 31. august 2007 #13 Skrevet 31. august 2007 Egentlig så syns jeg hun gir greie, lettfattelige svar. Ikke er hun slem heller, tror jeg.... Greit da.... litt slem når det trengs.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #14 Skrevet 31. august 2007 Leser jeg innlegg skrevet av pila, eller ser hun har svart går jeg ofte inn og leser, fordi det stort sett er reflekterte og fornuftige svar fra den kanten. Så skjønner ikke helt hvor du har beskrivelsen i fra. Nå skriver jeg veldig enkelt om dagen, slækk husmor for tiden, hehe, men jeg har da aldri opplevd å stusse over noe skrevet fra pila. Befriende å lese språket hennes, hun har et større ordforråd enn mange her, og det er vel bare bare positivt!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #15 Skrevet 31. august 2007 booooooooooooooooooooooooooooring! Boring, boring. kverrulerende.
Cat.68 Skrevet 31. august 2007 #16 Skrevet 31. august 2007 Er det noe pila ikke er så er det vel snobbete?? Hun er direkte ,ærlig og sier det hun mener, Egenskaper jeg setter stor pris på hos mennesker. Vi er så langt ifra altid enige ,men det trenger man da ikke å være heller for å like et annet menneske.
Gjest -<<- Skrevet 31. august 2007 #17 Skrevet 31. august 2007 Mulig, mulig, men jeg er besserwisser'n med de riktigste svara, altså. =p
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #18 Skrevet 31. august 2007 Jeg tror ikke det er piler hun har tenkt på når hun lagde nicket.. Men at det heller symboliserer henne og kona.... Eller er jeg helt ute på jordet nå??=o)
Gjest -<<- Skrevet 31. august 2007 #19 Skrevet 31. august 2007 Ja. På jordet altså. Betyr ikke en dritt, men er ugooglbart - det er stort sett eneste kravet jeg stiller til et nick. I hvert fall her.
Gjest Skrevet 31. august 2007 #20 Skrevet 31. august 2007 Å så...hva om pila er en snobb...spiller det noen rolle egentlig? NEI! Ikke når vi tenker på den salige blandinga her inne. Så lætt ås sei at pila e snåbbåt-------kult.....bry mæ mett i rævva :-)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #21 Skrevet 31. august 2007 Ok, da skyter jeg en pil i ræven på deg.. God natt!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #22 Skrevet 31. august 2007 Pila er langt fra snobbete !! Min oppfatning av pila er at hun er en ekte SV´er, tolerant på mange områder, hater kapitalistene, utenlandske filmer og skjønnlitteratur står høyt på lista, er med i flere organisasjoner og er en ekte idealist, palestinaskjerf og pins er noe hun samler på, brune puber og café liv gjerne på grønnland/ grünerløkka er ikke å forakte !! Dette tror jeg er pila etter å ha lest innleggene hennes, haha!!
Gjest -<<- Skrevet 31. august 2007 #23 Skrevet 31. august 2007 Herregud. Hva kan jeg gjøre for å bedre inntrykket?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #24 Skrevet 1. september 2007 Jeg liker -<<-! Selv om hun sikkert synes jeg er "litt dum" som er kristen.
IBO<3 Skrevet 1. september 2007 #25 Skrevet 1. september 2007 hehe, selv om jeg synes hun er litt "dum" som er kristen! ja, der hadde vi ei som ikke skriver like godt, gitt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå