Northernlights Skrevet 30. august 2007 #26 Skrevet 30. august 2007 Men vi sier jo "Helsesøster" ;o) De har også flere års utdannelse, og aldri har jeg hørt dem klage...
Ulldott Skrevet 30. august 2007 #27 Skrevet 30. august 2007 Grunnen til at jeg ikke liker det er fordi foreldrene som regel kaller oss for tante fordi de ikke kan navnene våre! "Gi matboksen din til tanten du". Når jeg faktisk er sammen med barnet 7 timer pr dag syns jeg foreldrene bør klare å lære seg navnet mitt. (Det henger bilde med navn på de ansatte på avdelingen i garderoben så det er ikke vanskelig å finne ut hvem som er hvem.) Dersom foreldrene legger litt innsats i det klarer de å lære seg navna våre og da slipper de å kalle oss for tante.... Barna kaller oss ikke "tante Line" ol så hvorfor skal foreldrene gjøre det? Jeg har 6 tantebarn og det er barna til søstrene mine. Tante er en privat betegnelse som kun de får kalle meg, på samme måte som at kun min sønn får kalle meg mamma. Ingen går rundt å kaller politifolk for onkel da det ville være respektløst. Jormødre og helsesøstre har betegnelsen i yrkestittelen sin, da syns jeg det er en helt annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå