Gå til innhold

Hvilken dialekt snakker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æ e ei jeinta fra Nord-Norge, e djævelsk glad i godteri, å æ ælska småongen min. ;)

Hehe. Var det første jeg fant på å skrive, er litt godtesjuk akkurat nå...

Glad folk flest ikke skriver på dialekt her inne.. ;0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur dæ æ bra e ikkjø skriv på dialekt te vanle hær. Dæ haddø døkk nok ikkje fårstått så otyle mykjy trur e.

æ frå øvst uppi mumuidale mæ syper tjukk l, dæ vil si langt uppi gudbrandsdale. Dær sit e på ei haføille å ser på skato

Skrevet

eg e fra Bergen og eg e stolt a' det, eg e fra Bergen og eg e stolt a' det, eg e fra Bergen og eg e stolt a' SK BRANN!!!

^^

Skrevet

vavirrumere?

snakker ikke så ille jeg, men hører nok at jeg er fra drammen :)

Skrevet

Eg snakka litt sånn blandingsdialekt, kjem fra landet litt utafor Bærgen, og skarra grrrrrusomt på r`en ifølge sambo som e romsdaling. Har vel tatt litt ette dialekten her oppe og sia me bur her. :-)

Skrevet

Og da blei visst litt meir enn ei setning, tji-hi! :-)

Skrevet

æ e nordlænning æ, kossn e d me dæ, e du fostra opp på kokfesk sånn som mæ???

lille karamell, e du fra reisa? der sir dæm dæi å mæi å trur dæm e sånne sama.. :P

jada, nord tromsing æ å. å æ skriv for d meste på dialekt da..

litt blanding væl å mærke, mellom skjervøysk å burfjordisk..!!!

Skrevet

Æ skriv no stort sett på dialækt, å kan ikke skjønne at det ska vær så vanskelig å førrstå!

Æ e jo da norlænning som dokker kanskje har skjønt?

Men æ må jo innrøm at ænkelte dialækta e værre enn andre da... Har litt prøblema med å skjønn f.eks molde dialækta både skriftlig å muntli!

Skrevet

Æ e nordlending =) Og ser at det e stooore forskjella på måten folk i nord-Norge også skriv på.. Nån sier æ, andre E nån eg.. Jaja.. bra vi e forskjellig =)

Skrevet

E snakke utvatna rennbygg. Ha boddj for læng på Hedemarken te å haill helt på dialekta, minj prøve så godt e kainn.

(Rennebu, Sør Trøndelag)

Skrevet

E prate gudbrandsdøl mæ en del bokmål ti. Prata nordlenning da e va liten, men d kan ingen høre lengre..

Frå å mæ neste viku bli re vel å prate kun bokmål. Da kjem kjæresten min attende å ska byne å lære se norsk :-) Kan værra vanskele å forstå dialekta mi for han. Så da fæ oss sjå kåssen oss gjer d!

Hehe.. artig å skrive på dialekt, selv om det her er mye bredere enn det jeg snakker.. Ganske mye blanding når jeg snakker til vanlig..

Skrevet

Bilær og båtær tutær og bråkær!

Fr.stad her =)

Skrevet

Eidsvolling, men snakker ikke like bredt som dem da.. Er litt av den yngre generasjon..

Snakker med tjukk L .... Litt Eidsvolling kanskje men ikke alt for gærdi...

Skrevet

Sånn som bannann liksom hehe... pottett... Hvis du skjønner, blir kanskje brei østlandsdialekt da... hehe

Skrevet

Kor i aille daga e ull læstan mine no hænne?

(Senjaværing)

Skrevet

Kjøtkaker, poter å sos, seie me her eg bur;)

Skrevet

Jæ plæiær ikke å skrive så ille mye på dialekta mi, men jæ prekær ille bredt da....

Er ifra Særp(sarpsborg)...

Skrevet

Eg snakka nordfjord-dialekt, ganske standard nynorsk. Kjeme frå det området i norge der dei rulla mest på r-en, visstnok 7 gonga pr r. Rrrrrrrulle-r. Hehe! Alt dei ska no undersøke...

Skrevet

Æ e fra Tromsø å snakke Trømsødialækt! Kossn dialækt snakke du da?

Skrevet

Æ e fra Åfjord´n, mæn æ prate ikke reint trøndersk.. ;)

Skrevet

Eg snakke stavangårdialekt,men tror eg seie någen ord feil fek eg seie nødder isteden for nydder.

Skrevet

Je tala itte så brett som de je skrive...menn..kænsje du sjønne åssen dialekt det er....

Skrevet

Æ hi vyrry på kontroll me veitja i dag.

Æ e frå Innherred, prøve å holl på dialekten min som bæst æ kan. Men me kar frå d sentrale Østland, kjenne æ at æ bli litte tåslipa ætte kvart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...