Gå til innhold

Hvilken dialekt snakker dere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sætning....Javæl....ka du vil æ ska skive da?

 

;o)

Skrevet

Hånån står utpå stabburshælla å gjæl... :P

 

Skrevet

æg æ i frå Jæren

Skrevet

Eg snakke litt blandings... Men når eg snakke med folk fra østlandet, tror de at eg komme fra Bergen da... Men komme egentli fra Hardanger... hehe... Og så har eg o-ending på alle hokjønnsord, dvs tanto, flasko, boko, solo(sol på himmelen altså)...

Skrevet

Hehe... Bei litt i bedaring ka eg sku skrive, men væll å skrive lydkorrækt om dialæktn min.

Eg snakke den dialæktn i norge såm e mæst lik nynorsk i grammaisk oppbygging. Vældi få trur d, sia eg kjæm fra en plass i lande såm han Ivar Åsen aldri nådde fram te.

 

Det ble tre setninger det. :-D

Skrevet

Jeg snakker norsk hehe,, det vil altså si bokmål *glis*

Skrevet

Gud æ e gla dæm flæstan på dib ikke skriv på dialækt...

Haha =P

Skrevet

Hehe, ja da hadde sikkert blitt litt vanskelig å forstå vist alle sku skriva på dialekto si=)

 

Te vanli so skrive eg berre dialekt (meldinga og sånt altso;)), og eg e stolt øve å snakka dialekt eg=)

Skrevet

ka vil du eg skal skrive då?

haha...er askøyværing jeg:p sa dere sikkert mye:p

Skrevet

eg e ei ekta stavangerjenta! =)

Skrevet

Je tala egentli Vællset-dialekta, men sånn tel hverdags går det ti bokmål gitt. Du skjønne dæ at inni by'n, Oslo, så skjønne dom itte å en påså er. Je treng jo en påså å ha vare'n mine ti når je har hæinle.

 

Skrevet

Dialekt ... hmmm snakker vel det man för i tiden sa het riksmål . Jeg er fra Oslo V.

Skrevet

Helt vanlig norsk:) hehe!! med litt sleng.. er fra vestfold.. samboeren snakker sørlandsk:)

Skrevet

Ej snakka no reinhekla sunnmøring ej.E no nauta stolte ta dialekta mi da....ånei sunnmøring vilikj nødvendivis sei dinna fole stygge ålesunsdialekta...:)Vi frå søre e berre nødt te å mislike ålesundsdialekta....:)

Skrevet

Trudder'u det rant a'n;)

 

 

Brei østlands dialekt.

 

Sier appelsin og bannan og avis (med lang a...)

 

Skrevet

Burde prekæ ille brett, kanusi, men har vell slepæ av det messte av Halllllden-dialekta mi...(med veldig tjukk L)

Snakker vel en form for Østlandsdialekt, ispedd noen lokale ord fra Indre Østfold.

Skrevet

hehehe artig :) her går`e litt i surr, litt brei vestfold/østfold og skarnes blanda :) sambo er frå skærnes,så jeg har "adoptert" endel ord som han bruker jeg bor i vestfold, og jeg har "kødde" prata særping så lenge at det har blitt en vane på enkelte ord :) mange som klør seg i hue når jeg åpner kjeften, og lurer på håpass jeg er fra ::) oxo er jeg født og oppvokst i trøndelag, så når jeg blir forbanna (noe som er utrolig sjelden) så kommer trønder dialekta i fullt monn :)

Skrevet

Hadde nok vorte ganske vanskele å førstao alt so blei skreve her viss d va pao dialekt frao adle...:-) E e sjål frao indre sogn, og her e d nok ganske brei dialekt so kan vera problematisk før enkelte å førstao.

Skrevet

Hmmm, eg e fra askøy, (men iche fra norris askøy) så det e vel en blanding av bærgensk å noe aAnt...eg vet iche...

Skrevet

æ e trønder æ:o) snakke brei trønderdialækt for å si d sånn,litt bonsk å da...

Skrevet

Riksmål og totning

Skrevet

Hær på Sørlandetæ vi visst ganske flade i haue siår folk! Æ kanke sjønne åffår de siår no sånt..... :o)

Skrevet

Æ e trønder æ, å d e æ gla fårr!! Bor litt utpå bonlande, så æ snakke litt bonat da.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...