Gå til innhold

Hvorfor har ikke helsestasjonen gratis bleier???

Anbefalte innlegg

Skrevet

De hadde uansett blitt sponset av libero om de hadde ville hatt bleier på helsestasjonen! Men pga at helsesøstre ikke nå lenger skal kunne påvirke hva slags merker vi småbarnsmødre benytter så vil jeg tro det er derfor de ikke har bleier tilgjengelige på helsestasjonen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er faktisk helt enig med deg jeg, det er rett og slett for dårlig om HS ikke har bleier å tilby. Men vel og merke bare dersom noen av en eller annen grunn har glemt eller gått tom for bleier. Jeg syns ikke man kan forvente at man skal få bleier på HS uansett og dermed ikke gidde å ta med bleier hjemme fra.

På HS hos oss får vi bleier, de ligger fremme på en hylle ved bordene som brukes til å kontrollere barna. De har Libero bleier i mange størrelser, ha til og med Libero Night Comfort som er en sengevæterbleie for store barn som tisser i sengen har de (2 størrelser faktisk), sikkert ment som informasjon og råd til de som har barn med et slikt probleme.

Jeg vil tro at alle HS stasjoner har bleier liggende, men kanskje ikke alle har de liggende fremme? Slik at man faktisk må spørre for å få, da unngår man at noen faktisk er så griske at de forsyner seg grovt av beholdningen, for så sleipe er det faktisk mange som er. Sier ikke nå at du er en av dem, for jeg forstod poenget ditt og er altså enig ;o)

Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt på det engang. Tar alltid med bleier når jeg går ut av huset med snuppa vår :)

Skrevet

Syns ikke det er helsestasjonen sin oppgave å holde oss med bleier, men de har sikkert noen på lur i tilfelle "krise".

Skrevet

Synes det skal være en selvfølge at hs har bleier liggende jeg! I kommunen vår har de Libero i alle størrelser, og vi kan bare ta en hvis vi har glemt selv. ALLE kan faktisk glemme å ta med ekstra bleie (men på forumet her så er jo alle perfekte og glemmer selvfølgelig ikke *ironisk*)

Skrevet

Jeg har alltid med meg bleier til helsestasjon. Men sist glemte jeg de i bilen, bruker stelleveska svært lite. Jeg var på tur ut da hun som veier ungene spurte hva jeg skulle, jeg sa at jeg hadde glemt bleiene. Da sa hun at de hadde bleier, også fikk jeg en der... Hos oss hadde de ett lite lager så jeg, ikke mange, men de hadde nok berget mange surrete mammaer med det lageret sitt:)

Jeg fikk tom rekvisisjon til drosje hjem pga drittværet. Jeg var klissevåt når jeg kom frem.

Men det med drosjen var en annen historie. Endte med at jeg måtte gå hjem da også. Pga drosjen ikke hadde barnesete, mente jeg kunne ta 1. åringen i fanget eller på det integrerte barnesetet i drojsa. Hurra. Og han ble snurt på meg, hehe... Og buss er ett sjelden syn her...

Skrevet

Som ander her så har jeg aldri tenkt på at de SKULLE hatt gratis bleier, det er da din egen jobb å holde barnet ditt med bleier?

Har du akkurat skiftet på før veiing, så er det jo bare å ta på samme bleie igjen da, om du ikke har med ny...og er bleien full, så hadde du da vel tatt med skift uansett?

Skrevet

Hadde ikke bleier på forrige hs, men her vi bor nå har de..

Men.. foretrekker det merket vi vanligvis bruker, så vi har bare brukt hs-bleie en gang da vi gikk tom for de vi hadde tatt med.

Skrevet

På helsestasjon der vi går, er det alltid bleie i forskjellige størelse.

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å forvente at det ligger bleier på HS, men det kan jo hende at det gjør det likevel...?

Da må de jo isåfall ha bleier i alle størrelser da, siden barna våre går der fra de er nyfødt til de har sluttet med bleier. Det er heller ikke naturlig at det finnes bleier hos legen hvis jeg må dit med barnet mitt. Forventer dere det også?

Det at man glemmer bleier kan skje med alle, og det er ikke bestandig det finnes en butikk i umiddelbar nærhet så man får skaffet nye. Jeg har også glemt skift til jenta mi da hun var liten, og fått en bæsjebleie fra legg til nakke;o) hehe... Da må man bare improvisere litt og kle barnet i noe annet man finner. Alt går;o)

Det er jo heller ikke krise om man må pakke inn barnet i noe annet rundt rumpa fordi man har glemt bleie. Som regel så glemmer man ikke bleier mer enn et par ganger i løpet av spedbarnsperioden dersom man skulle være så uheldig å ha et uhell den gangen man har glemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...