Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 dette syns jeg er sykt. der vi bodde før hadde de bleier vi kunne ta etter at ungene hadde veid seg. men her vi bor nå så har de ikke en eneste bleie. hva hvis man glemmer å ta med bleier da? må man da ta på de brukte bleiene. tragisk syns jeg. nå i ettertid har de faktisk slutta å ha bleier på den andre helsestasjonen og.
It's all about me Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Har du spurt om de har da? Er jo alltid noen som skal utnytte slike goder og ta med et helt lite forbruk sikkert. Hos oss har de bleier, men veldig begrenset størelser. Men det er iallfall en nødløsning.
LivetErEnLek Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Det er vel for å spare penger tenker jeg? Men man går vel aldri noe sted med bleiebarn uten å ta med en ekstra, så vil ikke tro det er noe stort problem. Kan vel hende de har noen liggende i tilfelle også
Nusseline♀♀♂ Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Bleier er vel noe man må tenke på selv når man har fått barn. Syns ikke det er så sykt jeg...
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Har du ikke stelleveske med deg når du går ut med en liten baby? Det er jo faktisk din unge og du som selv må sørge for å ha bleier. Jeg skjønner ikke hva du klager over.
~sjiraff~ Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 På hs her har de bleier på stellerommet (do) men ikke ved siden av vekta, men er noen år siden vi hang mye der da så vet ikke om det har endret seg. Det er jo igrunn ikke noe større problem enn å ta med en eksta bleie selv?
Nit@™ Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Glemme å ta med bleie? Hva hvis du skal andre steder og ungen bæsjer da? Synes det er like normalt og ta med bleier på HS som om jeg skal andre steder. Stelleveska er jo med når barnet er med.... Synes ikke HS skal holde ungene med bleier, men det er nå bare min mening.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 Har jeg faktisk aldri tenkt på. Det er da min jobb å ta med bleier til mitt barn. Har sett at de har bleier, som sikkert er til sånne kriser.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 Selvom jeg hadde vist at det skulle ha vært bleier på HS hadde det aldri falt meg inn å IKKE pakke dette. Bleier er jo et must uansett!!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 På vår får vi bleier, men de ligger ikke fremme.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #12 Skrevet 29. august 2007 Jeg trodde ikke spe- og småbarnsforeldre beveget seg særlig lenger enn til postkassen, jeg, uten å ta med minst en ekstra bleie... Jeg gjør i alle fall knapt det, sørger for at det alltid er minst 3 bleier i posen som alltid er med. Her har jeg aldri sett bleier på helsestasjonen, og har aldri tenkt over at det manglet.
Diva Muffin Skrevet 29. august 2007 #13 Skrevet 29. august 2007 Skal de begynne å ha bleier på stellerom på kjøpesenter og bensinstasjoner også da? I tilfelle vi glemmer det? Jeg har faktisk glemt å ta med bleie. Eller det vil si, det var bare en igjen i stellebagen, og den tok jeg på henne etter at hun var veid på helsestasjonen (ironisk nok) Få minutter etter at jeg hadde dratt derfra inntar ungen en positur som ikke er til å ta feil av, sprutrød i trynet, stiv i blikket og begge knyttnevene opp mot halsen, mens hun lagde bæsjelyder så det ljomet på hele apoteket.. Dritt opp til nakken omtrent. Det er vel egentlig ikke annet å forvente. Pussig nok hadde jeg våtservietter.
Kamomille Skrevet 29. august 2007 #14 Skrevet 29. august 2007 ehhhh.... Fordi det koster penger?????!!!!!! Forøvrig er det vel helt vanlig å ha med bleier dersom man beveger seg ut med en bleieunge. På samme måte som det er vanlig å ha med klesskift, mme for de som bruker det etc etc etc. Eller froventer du at helsestasjonen skal stille med klesskift også i tilfelle du glemmer og barnet gulper mens du er der??
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 29. august 2007 #15 Skrevet 29. august 2007 hos oss har de massevis, og de ligger fremme... har aldri brukt de, men hs mente at jeg bare måtte ta av deres lager, selv om jeg hadde selv veldig snill mot oss hun da! (altså, snill mot alle mødrene og barna i kommunen)
Beama Skrevet 29. august 2007 #16 Skrevet 29. august 2007 På vår helsestasjon er det bleier i massevis i alle størrelser. Men jeg har aldri brukt de.. har alltid med egne=)
snartmammapåny Skrevet 29. august 2007 #17 Skrevet 29. august 2007 Har ikke falt meg inn å kjikke etter bleier engang, like naturlig å pakke med bleier som å ta med ungen på tur. Synst helsenorge kan bruke pengene på andre ting enn bleier til fri fornyttelse på hs. Kanskje litt flere helsesøstre eller jordmødre rundt om kring i distriktene?
tre små... Skrevet 29. august 2007 #18 Skrevet 29. august 2007 har bleier på HS her...men har med selv så aldri hatt behov for å ta derifra.. men klart om man skulle ha glemt så er det kjekt at det fins.. de har sikkert noen om du har glemt og spør;)
Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 29. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 29. august 2007 jeg skrev bare at HVIS man skulle komme til å glemme bleier. er det ingen andre i amme tåka her som har glemt bleier når de skal ut?? hvis man er på ett senter eller bensinstasjon så er det jo lett å gå inn å kjøpe en pakke, men når man står der med en brukt bleie i hånden og ikke har mulighet til å få tak i bleier på en plass der de jobber med barn og sånn så er det sykt syns jeg at de ikke har bleier. mulig de har liggende en annen plass, men hva hvis de ikke har. skal du da stå der som ett spørsmålstegn og lure på hva du skal gjøre da??? var ikke ment å være grisk på noen måte...
♥maxen min♥ Skrevet 29. august 2007 #20 Skrevet 29. august 2007 Det har da aldri falt meg inn å reise på HS uten å ta med bleier. Vet jo at han skal veies og måles uten bleie og har alltid med stellevesken dit. Har alltid med bleie og våtservietter om vi reiser et sted, med mindre vi skal på butikken like ved siden av da. Så det synes jeg bare er merkelig om man ikke har med til de..
tre små... Skrevet 29. august 2007 #21 Skrevet 29. august 2007 jo selvfølgelig. alle kan glemme.. feks kanksje man tror man la oppi bleier også har man glemt det.. at det er slutt i stellebagen.. mange muligheter.. tror ikke du er grisk jeg iallefall.. det må være lov å ta det opp:) kanskje andre som er griske som gjør at de ikke kan ha pakker liggende så hvemsom helst kan ta? her er iallefall stellerommet i et eget rom.. så hvem som helst kunne jo fylt opp stellebagen med bleier.. og det er helt sikkert noen som er så frekke.. desverre er det kanskje det som gjør at de som har glemt og trenger ÈN bleie ikke får det!!
Gjest Skrevet 29. august 2007 #22 Skrevet 29. august 2007 sånn tenker jeg også. Alle har jo med stellebaggen, og om det blir krise har de helt sikkert noe liggene.
MammantilKaja Skrevet 29. august 2007 #23 Skrevet 29. august 2007 Uansvarlig... Kommunen har da andre ting å bruke penger på.
Maisie Skrevet 29. august 2007 #24 Skrevet 29. august 2007 De har bleier på vår helsestasjon, så om man skulle trenge, så får man en. Litt kjipt å stå der med bæsjebleie og så har man kanskje brukt opp bleiene i stelleveska. Men jeg tror ikke det går med så mange bleier der, de fleste har jo med seg. Bleiene ligger inne på doen, så de er ikke synlige, med mindre man går på do da.
Anquor Skrevet 29. august 2007 #25 Skrevet 29. august 2007 eg som førstegangs mor som enno ikkje har vore på kontroll på helsestasjonen, kunna lett ha gløymt å ta med bleier...og til og med stellebag.... men i mitt tilfelle så er ikkje turen stort lenger enn ned til postkassa for helsestasjonen ligg rett over veien og i ammetåke kan det vere lett å gløyme å ta med ny bleie.... eg har ikkje vore på helsestasjonen enno, men reknar med dei har nye bleier om enn treng det men etter denne diskusjonen så gløymer eg det vel ikkje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå