SuperGlad Skrevet 29. august 2007 #27 Skrevet 29. august 2007 ha ha ha, ikke gjør meg nervøs for å dra på harrytur da :-) sambos lillebror er teknisk sett en nordmann siden han ble født i Norge, men han er oppvokst i Polen, å dermed mener jeg han er Polsk..... Jeg driter vel egentlig i det, for vil han til Norge når han blir voksen så tar vi han imot med åpne armer :-) Synes han skal få dra hvor han vil jeg :-)
___ Skrevet 29. august 2007 #28 Skrevet 29. august 2007 Så hvis mannen min kjører på rødt lys en gang skal han rett ut. Flytte fra meg og jentene og aldri en gang komme på besøk. Da ville selvfølgelig jeg også måtte bryte opp og flytte etter, selv om jeg ikke kan tenke meg å bo i hans land.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 29. august 2007 #29 Skrevet 29. august 2007 Ja nettopp. Vanskelig formulering du. Men. Som du sier, rettsvesenet i hjemlandene deres er muligens ikke eksisterende. Noen får en rettssak, andre vet ikke hvorfor de sitter i fengsel. Menneskerettighetene kan man se langt etter. MEN. Hvor mange tror du egentlig gjør slike forbrytelser i hjemlandene? De vet hva som venter dem dersom de blir tatt, og velger kanskje heller å beholde livet. Dessuten er voldtekter av kvinner mer eller mindre tillatt i hjemlandene, noe for så vidt ikke Norge heller setter noe godt eksempel på. Kanskje de har måttet drept for å overleve, og i enkelte land dreper man bare man er æreskrenket. Her mener jeg Norge har et stort ansvar til å ta vare på de som eventuelt blir tatt inn i landet. Gir de psykologisk hjelp helt fra starten, og vurdere om det er trygt å sende dem inn i samfunnet vårt. Norske fengsler er allerede fulle, og hvis vi skulle ha latt alle innvandrere fra land med "uheldig" politi og rettsvesen sone i Norge ville vi ikke hatt plass til å la norske fanger sone sin straff for den kriminelle handlingen de har gjort, noe som ville ha først til enda mer økt kriminalitet. Som feks, en amfetaminpåvirket mann kjørte ihjel en kvinne for noen år tilbake. Han ble dømt, og fengselskøen var flere år. Et år etter rettssaken mens han venter på å sone, kjører han i fylla uten lappen og skader to jenter på 5 og 6 år. Den ene ble sterkt fysisk funksjonshemmet. Vi burde feie for vår egen dør først.
___ Skrevet 29. august 2007 #30 Skrevet 29. august 2007 Det er faktisk mange nordmenn som har blit straffet for ikke å kunne norsk. Samene ble til tider til og med fratatt barna sine med begrunnelsen at barna måtte vokse opp i rent norskspråklige fammilier. Mange fikk også uriktige dommer og gikk glipp av mange goder forde de ikke kunne kommunisere på norsk. At samiske barn fikk ris på skolen for å snakke morsmålet sitt foregikk så vidt jeg vet helt frem til 1960 tallet. Helt horibelt, men det var sån urovekkende lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå