Gå til innhold

MÅ man ha en mening om musikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par cd'er med salmesanger. Sånn som hjelper å få til tungetaling og sånt. Skrik ut om du velger å ta til deg gud og jesus og få det godt med deg selv, så kan jeg sende deg de!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det er jo flere som ikke har noen glede av musikk. For eksempel Drillo. Og han er jo en smule spesiell, kan man si..

Ellers er vel musikk noe ALLE kulturer har til felles! Absolutt alle har en eller annen form for musikk. Det må jo være fordi det gir en noe.

Visst kan man lære masse av musikk. Noe viktig, tror nå jeg.

Men det er MIN mening.

Syns du er litt for arrogant, kama. La folk få mene akkurat det de vil uten å måtte komme med en begrunnende avhandling til deg.

Skrevet

kult :-)

nå har jeg det godt med meg selv da, så der trenger jeg ikke hjelp fra gud eller jesus. men jeg skal rope ut om det er noe annet som gjør at jeg får behov for og komme litt nermere de

Skrevet

Du kan godt bli med på møte også!! Er veeeeeldig god venn med pastoren i menigheten her. Han sier jeg bare må ta med mange flere, og helst unge damer.

Skrevet

Haha, uff nei, nå ble jeg ekkel! :D

Skrevet

kama står for det hun sier og forventer at andre gjør det samme. det er det jo ikke noe galt i, heller positivt spør du meg.

sammenlingner du meg med Drillo? det var morro, det har aldri noen gjort før.

Skrevet

Men da innebærer det at dama må godta at andre mener noe annet.

Og nei, jeg mente egentlig ikke å sammenligne deg med Drillo - han er bare den eneste andre i verden jeg har hørt si at ikke er interessert i musikk.

Men hvis det gjør deg glad, så..:)

Skrevet

hehe.. ja så kan han straffe meg siden jeg har en lausunge og alting.. haha

Skrevet

man kan godta at andre mener noe annet en en selv, selv om man setter spørsmålstegn ved var den andre mener. det er vel akkurat sånn man lettere kan forstå og godta hvorfor den andre mener som den gjør

Skrevet

Ett av kriteriene for at en diskusjon i det hele tatt skal finne sted er jo at deltagerne har forskjellige meninger, og utfordrer hverandre i dem. Dessverre er det en del som raskt går over på tomgang når kritiske røster som f. eks. KaMa ber dem om å utdype, begrunne og argumentere for meningene sine - og da er det tydeligvis lett å ty til "dette er min mening, bare godta det du". Utrolig irriterende, og dessuten lite bevisst.

Skrevet

Hei der. Har visst sovet litt jeg nå, så denne diskusjonen har visst reist avsted uten meg... Selvfølgelig er det rett av KaMa å be meg utdype det når jeg kommer med såpass kontroversielle utsagn, jeg hadde da aldri regnet med at det skulle få stå uten at noen stilte spørsmålstegn ved det. Herregud, det ville jo vært helt vanvittig =)

Jeab: jeg håper det ikke er meg du mener at går på tomgang med "dette er min mening, bare godta det du".som du så pent skriver. Jeg er ikke redd for å bli utfordret, men du kan ikke forvente at jeg forandrer meningen min bare fordi de kritiske røsters hellige mor ikke er enig i dem...

Skrevet

Sitat: " om jeg vil så kan jeg selvsakt sope sammen en mening, men det blir så halveis. har ikke noe behov for og diskutere om den nye låta til XXX er bra eller ikke. og sansynligvis vet jeg ikke hvem XXX er en gang.

men det kan godt hende jeg syns en eller flere av sangene hans er fine om jeg hører på de, bare orker, ikke gidder, ikke vil ikke osv..."

He he mortilgunnar................du høres ut som meg. Jeg interesserer meg heller ikke for musikk og er en av de få som synes radio i dag er overfylt med musikk, mens jeg ønsker meg mere artige ting. Gidder ofte ikke høre på radio en gang.

MEN............det er ikke det samme som at jeg ikke kan nyte musikk eller ta det inn over meg. Jeg driter bare i hvem det er som har laget det, og trenger heller ikke eie det.

Musikk er kultur, men det blir for spinkelt å gjemme seg bak det. Musikk kan også være så mye mer enn å høre på det. Musikk kan oppleves på mange måter. Filmmusikk for eksempel får en helt annen og sterkere mening. Musikk og sanger man lager sammen med barna eller med mannen i bilen på vei til hytta. Det du nynner mens du stikker hodet i frysedisken på butikken. Julesanger, barnesanger, rytmer...........jeg kan fortsette i evighet.

Jeg trenger ikke den siste cd`en til xxxx for å ha et forhold til musikk.

Skrevet

Neida, simsala. Det var NN som inspirerte meg til å komme med et innspill (som for øvrig var utenom tema, men jeg kunne ikke dy meg).

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Jeg hører aldri på radio - det er for mye dritt. Men jeg er veldig interessert iannen musikk, da spesielt japanske grupper og endel annet hovedsaklig alternativ,industriell osv. Men samme det.

Jeg syns det er rart å ikke like musikk, men jeg kan på mange måter forstå det - da har man sikkert noe annet man liker veldig godt.

For min del begynnre jeg å bli veldig lei av "vi har en tulle med øyne blå" og i det siste hører jeg den i alt jeg hører på så da blir det heller dårlig med musikk.

Skrevet

Eat sardines and die kunne ikke sakt det bedre selv, vi er så enige som vi kan få blitt :-)

Skrevet

He he, jeg hører vel nesten for mye på musikk, jeg da. De timene jeg bruker i bilen hver uke, går med til dundrende musikk. Burde vel heller hørt på radio, fått med meg nyheter, debatter etc... Så jeg blir vel en mindre opplyst og kjedelig person av all musikken... Hmmm

Skrevet

Har man da et innsnevret følelsesliv om man ikke setter pris på alle former for kunst også? Er man uten emosjoner om man ikke verdsetter malerier, skulpturer og poesi? Det er ulike ting som vekker det indre følelseslivet hos forskjellige mennesker. Jeg har en kamerat som ikke setter pris på musikk, men en nydelig utsikt får følelsene hans i sving.

Skrevet

Jeg er nå heller tilbøyelig til å tro at de fleste som begynner å føle så fryktelig mye av musikk og div typer filmer, alá Titanic, er enkle å manipulere.

Selv er jeg nok akkurat så emosjonelt avstumpet at all musikk og film som skal lokke frem sentimentalitet og tårer, irriterer meg.

Så det er tydelig at uansett hvor mye musikk jeg har hørt, så blir jeg ikke mer emosjonell og empatisk..

Skrevet

Jeg må jeg si jeg synes det er merkelig, men bryr meg gjør jeg ikke. Jeg har ei venninne som har 5 cd`r, 3 av de har jeg kjøpt til henne, og 2 har jeg brent til henne da ho skulle på langveistur. 5 cd`r? Jeg er nesten i sjokk. Jeg må si ho går glipp av noe vesentlig, men jeg forer henne med god musikk da ho dukker opp her på besøk=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...