Gå til innhold

hva er så galt med å stemme frp?

Anbefalte innlegg

Gjest irismor
Skrevet

Mitt svar var til trultemor og knerten.

AP skal spare penger til de selv blir gamle

SV har ikke egne meninger holder med det partiet som tar dem med i regjering.

V ei heller egne meninger

SP skal gi bøndene en lettere hverdag, hva med alle andre hardt arbeidende??????

KRF dont get me started =(

H tja litt mer vett, JernErna er grei hu hadde hu bare greid å få krekar på hue og ræva ut av landet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de som stemmer frp, egentlig vet hva de stemmer på. De har kanskje noen få gode saker, men også mange skremmende...

Norge kommer til å bli avfolket i nord - pga null støtte til fiske/landbruk. Hvilke turister kommer hit da..? Blir du arbeidsledig, må du klare deg selv , antakelig null støtte.. Det blir favorisering av de høytlønna, så det er jo et paradoks da at det stort sett er de med liten inntekt/lav utdannelse som stemmer på frp... Men lave bensinpriser bl.a virker vel forlokkende.. Når det gjelder kontanstøtten og god familiepolitikk derimot, så er krf best. Godt valg!

Skrevet

Jeg skal HELT KLART stemme FRP!!! :o) Enige vil vi aldri bli! Heia Siw sier jeg!

Skrevet

En må jo selvsagt få stemme på det partiet en er vil...men personlig kommer jeg aldri til å forstå hvordan noen kan stemme Frp...

De er for privatisering og lavere skatter - så de som har mest skal få fordeler i forhold til de som har minst. Dette er typisk "USA-politikk" etter min mening - og vi vet jo alle hvor godt de "fattige" har det der borte - hvor de må passe på å ha helseforsikringen i orden før de blir syke hvis de ikke vil ruinere seg...og hvor klasseskillene blir tydeligere og tydeligere år for år. Nei, Frp er for de som vil ha kjappe løsninger og ikke klarer å se konsekvensene av det. Det virker som om Frp-velgere bare ser en eller to saker de er enige i og stemmer for det fordi det gagner dem personlig på en eller annen måte uten å tenke på hvilke konsekvenser det vil få for helheten i samfunnet. Jeg sier heller ja til et velferdssamfunn hvor vi får goder ut i fra hva vi behøver i stede for hva en har råd til selv...

Skrevet

Trultemora og Knerten - akkurat det med straff og lover er ikke så enkelt som du vil ha det til. Det tar 12 år å endre en lov siden den må gjennom 2 stortingsperioder og en del andre instanser.

Jeg har selv studert jus og har fått et helt annet forhold til det nå enn før. Media er voldsomt flinke til å finne pårørende som føler seg sviktet, straffen er ikke rettferdig. Men det blir den heller aldri for en pårørende. Rettssystemet vårt er ikke bygd på den måten og som et offer i en sak er man i en særstilt situasjon.

Det er ikke så lettvint som frp fremstiller ting og ja vi har mye oljepenger nå, men hva gjør vi når oljen stopper? Da kan det faktisk være ok med litt penger på bok.

Og når man tenker litt etter her så har vi det forbanna godt her i landet uansett hvordan du snur og vender på det. Veiene våre er på generel basis bra, sykehus er gratis og er du syk får du hjelp. Det er ingen steder i verden hvor du kan forvente behandling på dagen for akkurat din lidelse. Vi har gratis skoler, betalt lønn når vi er syke, den lengste og beste foreldrepermisjonen i verden og mer til.

Livet er mer enn klaging på skatt, avgifter og billig røyk og øl

Skrevet

Ja, nettopp - CG-Baby. Jeg er selv jurist og blir litt "oppgitt" over hva mange mener og tror om lover og straffer...det er ikke bare å forandre lover og regler over natten - ei heller har straff noe med "hevn og rettferdighet" å gjøre - som mange ser ut til å tro. Tenker en sånn er en jo tilbake til "øye for øye, tann for tann"-mentaliteten og "blodhevn"...Straff har først og fremst en pravantiv virkning - deretter skal den holde forbryteren bort fra samfunnet. Som vi fikk beskjed av foreleseren vår i strafferett - skriver dere på eksamen at grunnen til at vi har straff er hevn, så stryker dere... Det har vært gjort studier på dette, og det viser seg at faren for å bli oppdaget teller dobbelt så mye som strafferammen når det gjelder å frastå fra å gjøre noe ulovlig. Det se vi jo bla i USA - Texas, som har veldig høy drapsstatistikk....og samtidig henretter flest av alle statene i USA som praktiserer dødsstraff.

Skrevet

Cindy Høygravid: stor applaus til deg - enig i hvert et ord du skrev!!!!

Skrevet

Det er da fint at FrP vil gi og gi. Men hvor skal de ta disse pengene fra? Fra kommunesektoren, kultur og tiltak for barn og unge?

Det må gå an å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. Alt for mange blå velgere tenker kun på seg selv og hva de kan karre til seg etter et valg. Dette er ikke et syn jeg kan stå for! Jeg vil at alle skal ha det bra i dette landet.

Skrevet

Trultemor og knerten - Du skrev mye her, og jeg orker ikke kommentere alt. Men dette vil jeg kommentere: "FRP vil at vi skal INVESTERE noe av disse pengene i SKOLEBYGG, SYKEHUS, ELDREOMSORG ETC !!!

Dette øker IKKE inflasjonen og dette gir heller ikke økte renter!! Dette har Statistisk sentralbyrå bevist!!"

Jeg vil gjerne se hvor SSB har bevist at inflasjon og rente ikke vil øke om vi bruker masse oljepenger. Har du en webside?

Noe av kritikken som dagens regjering har fått, er at man har startet en massiv oppbygging av barnehager uten å først sjekke hvordan forholdene i byggebransjen er. Saken er den at det er STORT press på markedet. Vi må hente folk fra utlandet for å få bygd ferdig byggeprosjekter, og generelt sett er håndverkere svært etterspurte. Følgelig vil det å ruste opp skoler og sykehus føre til enda mer press og økte priser.

Staten burde investere penger i nedgangstider, ikke i oppgangstider.

Ellers fikk jeg en valg-avis fra LO. De er selvsagt ikke uhildet, men der påstod de at de siste 8 årene har det blitt markant færre sykehjemsplasser i Oslo. Om jeg ikke tar feil, har det vært borgerlig flertall i Oslo de siste 8 årene, med FrP i spissen. Hvordan kan du påstå at FrP ønsker å investere i eldreomsorg når antall sykehjemsplasser går _ned_ når FrP styrer?

Skrevet

Ikke noe galt i det... Jeg stemmer FRP!

Skrevet

Det er mye galt med frp sin politikk.

Innvandringspolitikk (dvs flykningspolitikkk siden vi stoppet innvandringen til norge i 72!), kultur etc etc

Det mest fasinerende er at regnestykket dere henger ikke sammen i det hele tatt. Ergo må de bruke veldig mye mer av olje fondet enn anbefalt, noe som fører til økt forbruk, og skyhøy rente, i tillegg til vi står der med lua i hånda når "eldrebølgen" kommer....

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg vet ikke i det hele tatt hvem jeg skal stemme for...er også ferdig jurist om 1 års tid, så det med straffer skjønner jeg at er vanskelig og tung prosess. MEN regjeringen som vi har nå kunne ihvertfall gjøre NOE for å begynne denne prosessen.

Jeg har selv svigermor som strevet med syk mann i flere år uten at han fikk sykehjemsplass, fordi de argumenterte med at han har familie (dvs. ei syk dame på 70 år) som kunne stelle ham...Resultatet ble at hun var helt utslitt de siste månedene før han døde, og ødela ryggen sin fullstendig av å løfte på ham osv.

Det gamlehjemmet vi hadde i bygda før, var stort nok, men NEI, de skulle ha det så mye finere og bygde nytt med langt FÆRRE plasser...snakk om høl i huet-politikk altså...

Når det gjelder dere som sier at vi her i Norge har veldig bra helsetilbud, så stemmer dette heller ikke i sammenligning med andre land. Jeg er opprinnelig fra Øst-Europa, og hvis man har veldig sykt barn eller hjerteinfarkt må man ikke dra på legevakta for å bli avvist av ei dame i skranken, men ambulansepersonell kommer hjem til folk. Ingen egenandeler heller...Jeg ble selv reddet når jeg hadde skikkelig hjertetrøbbel fordi de kom hjem til meg fort.

Begynner man å blø i 1. trimester av svangerskapet, får man beskjed om at man ikke får UL og sjekk, fordi det er HELT sikkert en SA, og ingenting å gjøre. Og så møter man til utskrapning, og fosteret er plutselig sprell levende...Fødeavdelingene stenges om sommeren og man må føde på gangen eller i bilen...

Det er bra at man tenker på miljøet og vil ha færre biler og sånt. Men hvis man setter opp avgifter på biler og innfører nye, og ikke setter opp alternativ transport, blir det umulig for de som bor i utkantstrøk der man gjerne må bytte offentlig transportmiddel 2-3 ganger for å komme seg på jobb, hvis det i det hele tatt går offentlig transport der de bor.

NSB som skal liksom være så bra og erstatte bilkjøring: annethvert tog er innstilt eller forsinket, alt for få tog, så folk må stå (det klarer ikke jeg i en time når jeg er 7 mnd gravid).

Og tannlegepriser...vanlige folk har ikke råd til det i det hele tatt, og trekker tenner istedet for å borre, fordi det er billigere...hver 5. har problemer med å betale tannlegeregning så de blir aldri betalt. Min mann måtte rotfylle 1(!) tann og sette på krone, og det kostet 10 000 kroner!!!

Når jeg kom til Norge, og VILLE lære språket så fort som mulig, ble jeg satt i en gruppe med invandrere som var analfabeter, når jeg selv har begynt på høyere utdanning, fordi det ikke fantes noen andre tilbud i fylket. Da jeg spurte om å få gå med en avansert gruppe i kommunen som ligger i et annet fylke, men er bare 15 min kjøring fra oss, fikk jeg beskjed om at jeg da måtte betale hele moroa selv, 25 kroner i timen!!

Hvorfor skal jeg betale enda mer skatt når

Nei, det er på tide at noen bryter inn her og faktisk GJØR noe, og at vi ikke har finansminister som ikke klarer å telle til 3.

Skrevet

Jeg svarte tidlig i denne debatten, men egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg i det hele tatt brydde meg om å gjøre det.

Hadde alle vært enige om det samme så hadde det ikke vært behov for å drive politikk/ha politiske partier. Det som et parti mente for 20 år siden, der kan de plutselig mene annet i dag. Folk og samfunn forandrer seg.

Iallefall er det uenigheten partiene imellom som gagner folket best til 7ende og sist........

"GODT VALG"

Skrevet

Stem på hvilket parti man vil, men frp får ikke min stemme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...