Gå til innhold

hva er så galt med å stemme frp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer:=) selv syns jeg frp virker ut som et fornuftig parti å stemme på men jeg er litt usikker pga jeg er ikke særlig oppdatert om alt når det gjelder di forskjellige patiene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss du har høy inntekt så er frp partiet ditt ... men viss du er vanli arbeidene eller driter i de fattige her i landet kan du jo alltids stemme frp!!!!!!!!!!!

Skrevet

neida hehe...jeg er langt fra veldstanden jeg:=) jeg tok den testen og ende på senterpartiet...

hvilke parti støtter fattige da:=)hva er ellers bra i det eventuelle partiet?

Skrevet

Det jeg ikke liker med frp er innvandringspolitikken deres. den er grei nok men en del av uttalelsene deres har vært litt ymse - f.eks at alle innvandrere burde kastreres... Og så hadde du jo hun fra frp som nettopp sa at alle med barn med funksjonshemminger/downs/annet burde ta abort fordi de koster for mye for samfunnet.

Frp er fint for de rike som vil leve i en perfekt hvit verden, men ikke så passende for de som har et mer realistisk syn på ting.

Partiene på høyresiden er som oftest mer for privatisering, og derfor det å gjøre de rike rikere og de fattige fattigere. f.eks høyre og frp. de vil ha lavere skatter, men at alt skal koste penger (skole, sykehus osv) og det går jo utover de med litt mindre penger.

partiene på venstresiden er mer for at staten skal stå for helse og sosial-tilbud, skole osv, og at vi da heller skal betale mer skatt. og at de rike skal betale mer skatt enn de fattige. Arbeiderpartiet står veldig for dette. Rød valgallianse er jo kommunister så de er VELDIG for det. Du har også sv, men jeg mener de har litt for idealistiske og uoppnåelige mål... tenker litt som opprørske sekstenåringer tenker =)

Skrevet

ok jeg er uenig i di oppnevnte uutalelsene fra frp her...

takk for seriøst svar:=)

Skrevet

Det er sjelden noen er enige i alt partiene står for. "det jeg kaller sleivete uttalelser" fra politikere kommer fra politikere i alle partier. I så måte er ikke fremskrittspartiet noe værre enn de andre.

Når det gjelder dette valget som er et lokalpolitisk valg lønner det seg å lese programmene til de lokale partier/lister og foreta en vurdering av disse. Stikkord i så måte er oppvekstvilkår for barn som for oss som er her inne er høyaktuellt. Da mener jeg skoler og barnehager.

Ellers er yrgifter som kommunale utgifter, eiendommskatt osv viktige saker, da mange her inne er i etableringsfasen/fersk/påbegynnende i feks boligmarked og da vil slike ting påvirke økonomien.

Bare noen tips fra ei gammel kjerring det :-)

Skrevet

ikke noenting synes jeg..

frp er for det jeg er for, og mot det jeg er mot.

stem frp!!

Skrevet

ja blir nok frp på meg ögså denne gangen!!!

Skrevet

I tillegg til det andre "gale" med å stemme frp, vil jeg trekke fram holdningene deres til kultur-tilbud. Synes det er forferdelig at frps idealsamfunn er så kulturløst. Og jeg mener ikke det er riktig at kommunene skal opprettholde et kulturtilbud for de unge på "dugnad". Det at en eller annen onkel kan spille litt på et instrument, eller har tatt i en fotball før, skal ikke være den eneste løsningen på å aktivisere og stimulere barn og unge som virkelig har interesse for noe sånt.

Det kreves masse tid, ressurser og dyktige folk for å organisere og drive et bra kulturtilbud. Det skal ikke bare være sånn at barn av de med mest penger skal få kunne lære å spille piano av noen som faktisk kan spille piano og har en pedagogisk utdannelse for å lære det videre f.eks. Barn og unge som ikke har noe å foreta seg i fritiden driver mye "dank"...

Dette tenker jeg bare i tillegg til de grunnleggende holdningene hos frp, altså. (rikmanssamfunnet, privatisering (særlig av helsevesenet), skolepolitikken, innvandringspolitikken osv.) Uff. synes det er skummelt, jeg.

Skrevet

ingenting galt med frp. jeg stemmer på dem pga kontantstøtten

Skrevet

De har mange gode saker og mye av det f.eks innvandringspolitikk osv blir jo blåst litt ut av proporsjoner noen ganger. Jeg er ganske sikker på at de ikke egentlig mener at alle innvandrere skal kastreres (?)

Men, noe som er helt sikkert er at det er altfor slappe regler og altfor dårlig systemer ifht innvandringspolitikk og det å utvise folk fra landet som ikke har noe her å gjøre. Derfor er jeg veldig for et bytte av regjering for å se hvordan de ville håndtert enkelte saker. Gi dem en mulighet til å sette alt pratet ut i praksis.

Jeg er for at det drives private sykehus. I forrige regjereing ble jo disse utbygd og de driver jo ikke kun privat, men avlaster både lokal og sentralsykehusene ifht køene. De får tildelt en kvote fra det offentlige slik at de pasientene som henvises dit eller ønsker dit ikke betaler noe mer enn ved de offentlige sykehusene, men etter ny regjering ble disse kvotene tatt bort og mange private sykehus at måttet legge ned og følgelig nå så øker køene. Helt tragisk!! Men jeg er ikke for full privatisering pga det du sier om forskjell på rik og fattig. Men er for oppbygging av private og bedre samarbeid med det offentlige tilbudet.

Skrevet

det er på ingen måte noe galt å stemme FRP.

Skrevet

Kommer aldri i livet til å stemme på FrP! Og det er en gyldig skilsmissegrunn dersom mannen min skulle finne på å gjøre noe så hårreisende.

FrP er ikke et parti for de som jobber kommunal sektor (som meg selv). Har fått kjeft fra flere FrPere fordi lønnen min visstnok. er andre menneskers skattepenger.

FrP er ikke noe som alenemødre eller mottakere av sosialstønad burde stemme heller. FrP vil ta vekk levegrunnlaget deres.

Mange stemmer FrP pga fremmedfrykt og innvandringspolitikk. Og selv om jeg kan være enig i deler av politikken deres på akkurat det området, så er jeg ikke enig i noe av de andre punktene deres.

Jeg vil ha full barnehagedekning. Jeg vil at staten skal subsidiere barnehageplassen til ungene mine, slik at prisen blir å leve med. Dette vil ikke FrP.

Hva er så galt med å stemme FrP spør du om.

ALT, er svaret fra meg.

Skrevet

Bare så det er sagt så er det ikke så slappe rutiner for innvandring som FRP vil ha det til. Det er svært vanskelig å få en oppholdstillatelse her og Norge tar ikke mot veldig mange flyktninger. Ja det er noen som kommer på bakgrunn av familiegjennforening og som prøver å snike seg til ting, men på generelt grunnlag er Norge ganske bra stengt.

Vi fikk gjester fra Thailand for et par år siden og dette er meget ressurssterke jenter som overhodet ikke hadde planer om å bli i Norge -de syns det er for kaldt her. Men bare det å få et turistvisum er et mareritt - vi jobba med det i mange måneder.

Nå er det ikke lett å se forskjellen på partiene, de står jo stort sett bare å klager på hverandre :) Men personlig syns jeg FrP tar for lett på ting, altfor lettvinte løsninger som bare virker som mediejippoer for å trekke velgere.

Skrevet

Fordi de har enkle, populistiske og inkonsekvente synspunkter på det meste. Det FRP står for kan oppsummeres omtrent som følger:

- Om en utlending voldtar en "norsk" jente så skal alle innvandrere pelle seg hjem der de kom fra.

- Bruk opp oljefondet på alt vi har lyst på, her og nå, drit i fremtiden.

- Pass på oss selv først før vi gir en krone til verdens fattige.

- Miljøpolitikk er bare tull, la oss bygge motorveier og senke prisene på bil og bensin.

- Ja til billig sprit og røyk.

- Kultur = Sputnik, DDE og trekkspillfestivaler. Kun den "folkelige" underholdningen skal få statsstøtte. Liker du opera, får du betale selv.

- Er du teit nok til å bli alenemor, så synd for deg.

- Vi trenger ikke bosetting i distriktene eller norsk landbruk, fjern alle subsidier.

- Slutt på skatter, la folk som har råd betale selv.

- Fjern barnehagestøtte etc, gi alle pengene til foreldrene og la dem betale det det koster.

-

Osv... Når man bare har en stemmeseddel, er det forferdelig å kaste den bort på FRP.

Skrevet

Frp vil øke minste pensjon med 13 000 kr i året !

Frp vil at alle som føder barn skal få 250.000 kr i svangerskaps penger , uavhengig av tidligere inntekt !

Frp vil øke kontantstøtten!

Arbeiderpartiet gav i fjor skatte lette til alle de med inntekter på over 1 million!!!!!

Frp vil øke minste fradraget og dermed senke skatten til de som har minst !

Arbeider partiet vil fjerne særfradrag for syke og uføre og innføre full skatt på trygdede!!!!

Ergo: flere under fattigdomsgrensen!

Arbeider partiet vil at alle skal betale eiendomsskatt, dette rammer harest minste pensjonister som i dag klarer seg ok pga nedbetalt bolig........

Jeg stemmer IHVERTFALL på FRP :-D

Skrevet

Når det gjelder landbruks politikken så har Norge skrevet under på en avtale med Whto og det innebærer at uansett hvilket parti man stemmer på så vil landbruksstøtten etterhvert forsvinne..................

Skrevet

Det er ikke noe "galt" i å stemme på noen partier, men selv mener jeg at folk som stemmer FRP ikke kan tenke så langsiktig.

FRP er utrolig populistiske, og evner i enhver situasjon å gjøre seg til "offer".

Derfor var det så komisk forleden dag når en jurist påpekte at dersom de skal slå til med "supertrygden" sin (få penger utbetalt i steden for å støtte barnehager, SFO etc etc) - så må dette også utbetales til de fra EØS-land som jobber her.... Da blei det stilt.... "Ja, for polakkene skal jo ikke ha det samme, og få sende det hjem til familien sin". Det siste er det sikkert mange som er enige i, som heller ikke stemmer FRP, men det er heller ikke poenget mitt her.

Poenget mitt er at de ikke tenker igjennom ting! De bare vender seg dit vinden blåser.

Og de driter jo i miljøet - Jeg mener vi som er her inne er jo her fordi vi er gravide og skal bringe barn inn i denne verdenen. Vi burde være EKSTRA opptatt av miljøet og hva vi kan gjøre for å bedre ting. Vi burde være EKSTRA opptatt av skole, barnehager SFO etc... At foreldre skal fikse fx SFO selv vet jo alle hva vil innebære. Det blir noen få ildsjeler, og et dårligere tilbud til alle barna.

Tenk nøye igjennom hva som er viktigst for deg før du gir din stemme er nå mitt råd. Selv vet jeg ikke hva jeg skal stemme ende, men det blir ikke frp.

Skrevet

Veldig enig i det cindy-høygravid skriver. Folk må selvfølgelig stemme på det som passer dem best, og få ha sine egne meninger. Men jeg har faktisk litt problemer med å forstå de som stemmer frp. Synes en del av holdningene i partiet er litt skremmende... (innvandring, miljø, privatisering).

Kan forstå at noen mener sv er litt "på kanten". At de tenker litt som opprørske sekstenåringer, som Sauen skrev. Men hvis jeg tenker på hva som virkelig er viktisk for meg, så blir det sv. Vet ikke helt hvordan det ville fungere, hvis de fikk styre. Men jeg føler at hele politikken har godt av å bli dreid litt mot venstre. Sv er ikke så stort parti, og trenger de stemmene de kan få!!

Skrevet

Marina - du skrev blant annet "Arbeider partiet vil at alle skal betale eiendomsskatt, dette rammer harest minste pensjonister som i dag klarer seg ok pga nedbetalt bolig........"

Tja. Disse minstepensjonistene har i alle fall en bolig. Det har ikke alle de menneskene som i dag leier. Og unge i de store byene (Oslo, Bergen, Tr.heim, Tromsø) har rett og slett ikke råd til å kjøpe seg bolig. Skatt på bolig vil ramme alle de som har råd til bolig. Men er dette egentlig så fryktelig galt? Du _er_ klar over at det faktisk koster litt å ha det velferdssamfunnet vi har. Vi kan ikke leve av olja resten av livet heller, slik FrP ser ut til å tro. Penger vi betaler i skatt går til å betale for de godene vi har. De forsvinner ikke.

Eiendomsskatt er et vanskelig tema fordi ting henger sammen og det er ikke alltid så lett å se disse sammenhengene. For eksempel vil eiendomsskatt, særlig hvis man beskatter dyre boliger mer enn "vanlige" boliger, kunne føre til at boligprisene går med. Å investere i bolig vil heller ikke være like lukrativt som det er nå.

Det er i dag uforholdsmessig gunstig å eie en bolig. Du kan lett gjemme unna store verdier ved å kjøpe bolig, ettersom den faktiske verdien av boligen er noe helt annet enn det som står som ligningsverdi.

Å innføre boligskatt er en måte å få _ned_ prisene på boliger slik at flere har råd til å kjøpe.

Ting henger sammen, og hvis vi alle skal stemme med vår egen lommebok ("Jeg er mot eiendomsskatt, for jeg har stor egen bolig, og det vil koste jeg tusenlapper i måneden" og lignende), så blir politikken veldig lite helhetlig og kan forandre seg over tid.

Jeg syns FrP sin politikk er nettopp slik. De snur kappa dit de får flest stemmer og vil dele ut penger til _alle_. I tillegg syns jeg det er bekymringsfullt at FrP er svært Israel-vennlig og at mange som tidligere stemte KrF nå stemmer FrP nettopp av denne grunn.

Men. Hver sin smak.

Skrevet

Jeg ble mest paff over at det var SV som ble påstått å være opprørske tenåringer, mens Rød (tidligere RV - Rød Valgallianse) _ikke_ ble det. Hvis det er _noen_ jeg føler er idealistiske og med tildels uoppnåelige mål, så må det da være Rød? :-D

Jeg er ellers relativt fornøyd med dagens regjering, i alle fall i forhold til familiepolitikk. ENDELIG noen som prioriterer barnehage. Hvorfor i alle dager har ikke dette skjedd tidligere? Jeg mener å ha vært borti en undersøkelse som viste at for hver krone man putter inn i barnehager, får samfunnet tilbake fire kroner. Burde det ikke da være opplagt hvor pengene skal dyttes inn?

Skrevet

Nå må noen folk tenke litt her....

Norge går i OVERSKUDD i forhold til en OVEROPTIMISTISK budsjett HVER DAG med 1 milliard kroner!!!

Hvorfor i helv **te skal man øke avgiftene da??? Det VIL AP OG SV!!!

FRP vil at vi skal INVESTERE noe av disse pengene i SKOLEBYGG, SYKEHUS, ELDREOMSORG ETC !!!

Dette øker IKKE inflasjonen og dette gir heller ikke økte renter!! Dette har Statistisk sentralbyrå bevist!!

Staten tar inn 3 milliarder kroner årlig på bilavgifter, bare en brøkdel av dette går tilbake til veiformål!!! Hvorfor kan ikke dette brukes til bedre veier???

Norge har RÅD til å holde avdelinger på sykehus åpne!! F.eks FØDEAVDELINGER!!! Ingen vil vel være korridorpasient el eller avvist på sykehuset??

Eldre mennesker bør få BESTEMME SELV hvilket aldershjem de skal bo på! Nå bestemmer staten dette!!!

Minstestraffen for å kopiere en 100-lapp er 3 år!!! For å skyte en bjørn er det en strafferamme på opp til 21 år!!!For å voldta en forsvarsløs person er den kun 2 år!!!! Hvor er logikken?? AP og SV har ikke gjort NOE for å prøve på å forandre dette!!!

Akkurat nå så kan straffedømte gå fritt rundt i samfunnet mens de venter på å få sone! Bygg flere fengsler sånn at de som har fått en dom kan begynne dommen med en gang!!!

Hvis du stjeler 2 biler får du nå samme straff som om at du skal ha stjålet 20 biler!! VEKK med kvantumsrabatten!!! Kriminelle bør straffes for HVERT enkelt forhold!!!

Lover, regler og kriminalomsorgen beskytter de kriminelles rettigheter! Det finnes ikke en eneste offer- og pårørendeomsorg!! Ofrene har INGEN rettigheter!!!

Arbeiderpartiet og LO er ikke enig i at vi skal bruke penger på disse tiltakene!!

Bruk SUNN FORNUFT!!! Stem FRP!!!

Skrevet

Hvis det viktigste i livet ditt er billigere sprit og røyk, så stemmer du på FRP. Det er egoistpartiet, først meg selv, så meg selv, så meg selv enda litt til, og så kanskje min neste..

Miljø og framtid er ikke så viktig. Det som teller er at vi kan nyte billig øl sammen med billige sigaretter mens vi sitter på Sputnik-konserten og slenger dritt om innvandrere... Vi i vesten har jo selvsagt den eneste riktige levemåten.

Stem FrP hvis du ærlig og oppriktig tror at DIN velvære er alt som betyr noe her på jorden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...