Gå til innhold

Et spørsmål til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette innlegget var ment som kommentar til Riga sitt innlegg. Lovet meg selv ikke å kommentere dette men klarte bare ikke å holde meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden folk mener at en kan si i fra fordi dette er ulvolig vil jeg bare legge til en liten ting.

En annerkjent advokat her i Stavanger hadde faktisk en sak oppe i rettssystemet,der moren til et barn hadde anmeldt faren fordi han dasket barnet i bake. Barnefar fikk mehold både i tingrett og lagmannsrett.

Skrevet

Hvorfor diskuterer vi dette? de aller fleste, heldigvis, vet at både røyking og alkohol er skadelig for barn. De som likevel gjør det.....ja, det blir ikke vår oppgave å "redde" de barna. De som slår barna sine....vi kan ikke redde de barna her ved å sitte å lage tråder. Dessverre er det mange som røyker under svangerskap og amming....men DE om det...

Skrevet

Ja,alle vet at det er skadelig,det er derfor jeg blir så oppgitt når folk gjør det og tenker i mitt stille at du skulle aldri hatt barn.

En annen ting,jeg viste ikke at de kunne få lærevansker,adfersproblemer og språkvansker av at noen røykte under svangerskapet. Kanskje jeg er dum,men det var helt nytt for meg.

Skrevet

Tenker at foreldre som røyker under svangerskap, amming....osv, som bruker barnevakt for spebarna sine i hytt og pine, som ikke stimulerer de nok m.v..........heldigvis går det ikke utover MITT barn, MITT liv, MIN hverdag....hadde det gjort det, ja da hadde jeg brydd meg mer.

Disse som røyker og ammer osv.....det VET det, men tar ikke konsekvensene av det...og da tenker jeg bare: ja, ja...DE om det.....det er 2007...de vet (eller de fortrenger) at det kan være skadelig.

Jeg kan ikke redde verden....og har heller ingen mulighet til det. Å opplyse disse foreldrene om skadene, det er HS sitt ansvar - noe HS sikkert gjør, men foreldrene har gjort sitt valg.

- men igjen, så lenge ikke ting skader MITT barn...ja, da bruker jeg energien på noe mer nyttig.

Skrevet

Så konklusjonen,slik jeg forstår det er: Vi skal leve i et kalt samfunn der vi ikke bryr oss om andre, andre må gjerne skade deres barn,bare min har det godt.

Vel jeg har lyst til å leve i et varmt samfunn,der vi bryr oss og prøver å få den som skader barnet sitt til å innse dette.At vi er medmennesker,som viser at vi er her,for de svakeste av de svake i samfunnet.

Skrevet

Min mor røkte under svangerskapet og mens vi vokste opp, i tillegg ble vi slått. det er ikke røyken vi ble skadet av for å si det sånn. Noe av det verste et barn opplever er å bli slått av sine nærmeste, de du skal stole mest på og som skal få deg til å føle deg trygg. det å føle at mammaen eller pappaen din ikke er glad i deg og hele tiden lure på hva som er galt med deg siden du hele tiden blir slått. jeg kan love deg at røyking ikke fører til slike følelser hos barn.

det er helt feil og sammenligne røyking med det å slå ett barn

Skrevet

Det er ikke bra for et barn å bli slått,det er jeg helt enig i,men det er heller ikke bra for barnet at moren røyker i graviditet,under amming,og inne etter at barnet er født.

Ingen sier at noe må skje,men en utsetter barnet for en fare som jeg ikke forstår at noen vil gjøre.Ikke det at jeg forstår de som ønsker å slå sitt barn heller da.

Skrevet

de som slår barna sine gjør noe kriminellt...så de skal man ikke skjønne.

Skrevet

Ser du skriver at du vet at barnevernet slår ned på foreldre som røyker, bare av nysjerrighet; på hvilken måte slår de ned på de foreldrene?

Skrevet

Tror ikke barnevernet hadde kommet hjem til noe helt uten videre pga av røyk.Men noen som jeg vet hvem er,har asmatiske unger og da var det en eller annen som hadde gått til barnevernet og sagt at de røykte inne og at barna hadde astma. Barnevernet kom da på besøk,foreldrene røykte kun ute,aldri inne.Barnevernet sa også at de ikke kjente røykelukt inne,men ønsket å komme igjen. De så gjorde,men bare et par ganger,så hennla de saken.

De sa også at de mente det var grov omsorgsvikt hvis dette var tilfelle. Om de hadde reagert hvis barna ikke hadde astma,har jeg ikke anelse om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...