Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvifor og korleis trur nokon at dei er synske? Ingen seriøs forskning har funnet det det minste sannsynleg at det finst såkalla synske mennesker.

Forskning viser snarare at dei som påberopar seg synske evner gjerne har større hang til sjølvbedrag, og i større grad let seg rive med av fantasiar. Det er også påvist ein større forekomst av skader på hjernen blandt denne gruppa.

Dersom det verkeleg var slik at det fantes synske mennesker er det jo merkeleg at desse ikkje er rike på pengespel og anna. Einaste måten dei eventuelt tenar pengar er jo ved å lure mennesker i sårbare livssituasjonar.

Ja verda vil bedragast....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de sier det, og noen velger å stole på dette. Fordi noen mener å ha opplevd ting som bekrefter denne synskheten.

Selvsagt vil verden bedras - se bare på suksessen til religioner og tilbudskataloger.

Skrevet

åå.. HI, eg skjønte ikke en dritt av det du skreiv der.. kan du skrive det på norsk?

Skrevet

Å, vær så snill, da. Denne evinnelige kommenteringen hver gang noen skriver et innlegg (på forholdsvis god til og med) nynorsk er bare pinlig på ens egne vegne.

Skrevet

Jeg driter som regel i sånt, men ja, jeg blir faktisk flau jeg og.

Skrevet

beklager, men er kjempedårlig på å lese sånnt!! å når nnoen prater slik og, så skjønner ejg ikke hva de sier. samme med dialekter fra bergen og spes stavanger. (har familie der, skjønner ikke ka dem sier..)

har en HS som er dansk, skjønner ikke ka ho sir ho...

Skrevet

Med tanke på at vi bruker kun rundt 10 % av hjernekapasiteten vår, finner jeg ikke noe unormalt i rare evner hos de som bruker mer/andre deler av den enn oss alminnelige dødelige!

Skrevet

Da bør du forbedre dine egne språkkunnskaper, i stedet for å komme med hovne kommentarer til folk som skriver her. Skal du be dem oversette fra norsk til norsk for deg kan du i det minste utvise et snev av ydmykhet. Eller bare gå og lese andre innlegg.

Du mener gjerne at "ka ho sir" er bedre norsk?

Skrevet

Men samme hvor mye hjerne man bruker er det vel slik at dersom man kan vite hva som skjer i fremtiden, så indikerer det at alt som skjer er bestemt på forhånd. Det tilsier et verdenssyn hvor vi ikke har innflytelse på en dritt og fri vilje er en illusjon.

Det tror jeg ikke noe på.

Skrevet

da skal du se programmet på history channel om nostradamus og andre store spåere, så kansje du får et annet syn. En forutså fremtiden ved å regne på tall, og forutså angrepene på world trade center osv med stor nøyaktighet.

Jeg ble i allefall overbevist!

Skrevet

Hmnei takk. Hver sin lyst altså, men jeg vil nok aldri bli overbevist av et program på history channel. Nostradame-historiene kjenner jeg også forholdsvis godt til, og intet av det jeg leste om ham overbeviste meg om noe annet enn at mannen var en luring.

Men det plager meg da også minimalt om andre tror noe annet enn meg, selv om spågnålet på dib kan ta litt over av og til.

Skrevet

Men gud og jesus tror jeg ikke på!

Skrevet

De fleste "synske" er nok humbugg...men tror alikevel at noen kan ha evner vitenskapen ennå ikke er i stand til å forklare. Noen mennesker er sensitive. Jeg vil ikke kalle meg selv synsk, men har ofte en forutanelse om hva som kommer..om det ligger i erfaringer eller instinktivt eller er en form for "synskhet" aner jeg ikke..men den stemmer rimelig bra hver gang.

Skrevet

For å svare på dette må man kanskje først definiere ordet synsk og hva man legger i det. (noe som i seg selv er utrulig vanskelig). Jeg trur ikke jeg er synsk, dette er en merkelapp andre velger å sette på de ting jeg får opp eller fornemmer.

Hvis noen trur at jeg ser ting om fremtiden slik andre ser film på et lerret, nei da er jeg ikke synsk, Men jeg får ofte fornimmelser eller kall det intuisjon, om ting som er på vei å skje. Ibland kommer det bilder flashende om forskjellige ting og det har vledig ofte vist seg at det stemmer. Om det beror på at jeg har en hjerneskade jeg ikke vet om ,eller om fantasien min er mer utpreget en andres det vet jeg ikke, og ikke bekymrer det meg heller.

Så lenge jeg kan være til hjelp for andre mennesker på en eller annen måte, så ser jeg på det som positivt.

Jeg prøver ikke å lure noen, og ikke dytter jeg mine evner ned over ørene på noen som ikke ønsker å høre om dem heller. Og har dessuten ikke tjent en krone på dem.

Og de fleste jeg vet som har det slik som meg kan ikke bruke evnene på seg selv, hvorfor det er slik aner jeg heller ikke ( kanskje det beror på hjerneskaden, hihi). Men ikke heller det bekymrer meg nevneverdig.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg når det gjelder folk som annonserer for å tjene penger på slikt. Det er nok mye humbug blant slike. Men så sier du at dette ikke er troverdig fordi forskningen ikke har bevist det?? Hjelpes... :-) Det var en tid hvor forskningen ikke var kommet så langt at de skjønte at jorden var rund og ikke flat. De visteste menn på jord var overbevist om at jorden var flat. Hva viser det? Jo, forskningen er fortsatt i utvikling! Inntil det blir oppfunnet en tankelesermaskin, får både du og jeg sannelig akseptere at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan få framlagt i en forskningsrapport i vår levetid.

Hilsen vitenskapstilhengeren, realisten OG drømmeren

Skrevet

De viseste. Eller de klokeste da. ;-)

Skrevet

Eksen min er synsk.

Han visste pinlig nøyaktige detaljer om folk han møtte. Han sa ingenting om fremtiden til folk, hva han visste om det vet jeg ikke. Ikke et tema han likte å snakke om.

Han sa dette var en forbannelse ikke en velsignelse.

Han mente og at folk som proklamerer sin synskhet og/eller prøver å tjene penger på det kan man bare se bort i fra.

Jeg tror ikke på noen andre enn ham der. Men akkurat det var rimelig ekkelt:S

Skrevet

Med det mener du at det bare er din eks som har truverdige evner??

Skrevet

Hehe... Ja, det er unektelig noe naivt i det å tro at det kun er EN i hele verden som har disse evnene! :-)

Skrevet

ja akkurat min tanke ;o))

Skrevet

Dersom du er så amøbe at du ikkje greier å lese innlegget mitt, føreslår eg at du tek eit kurs i norsk for nybyrjarar. Sjekk med norsksenteret der du bur.

Samstundes kan det hende dei er så venlege at dei lærer deg å skrive. "samnorsken" din med innlagte skrivefeil er ikkje spesielt imponerande.

Skrevet

Såg eit interressant Oprah-show, der ein av gjestene var klarsynt. Ho blei faktisk bruka av FBI for å oppklare saker. Hugsar ikkje så mange detaljar, anna enn at ho kjende om forsvunne personar var døde eller framleis levande, og kunne også kommunisere med den eventuelt døde personen. Ho følte også kvar personen befann seg.

Var ein eller annan serie på norsk tv som var basert på henne (-hugsar ikkje tittelen).

Slikt kan jo få ein til å lure litt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...