Gå til innhold

Til alle dere som betaler bidrag:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir helt sjokkert over hva dere damer sier her !!!!!!!!!!!!!!!!

Mener dere virkelig at far ikke skal bidra økonomisk til sine egne barn??

Fordi om de bor hos moren så har da far plikter!!!!!!!!!!!!

Ikke mange av dere som er alenemødre tenker jeg.

Barn koster masse penger.

Og når det er mor som tar all jobben med barna også ,

så skal hun hvertfall ha penger fra far!!!!!!!

Det er ikke synd på menn som betaler bidrag nei !!!!!!!!!!!!

Skrevet

ja , jeg er aleinemor og tjener ikke spesielt godt!!

men vi har så vi klarer oss, jeg vil heller ha et vennlig forhold til faren til unga enn å krangle om penger hele tiden!

prøv å klar dere litt på egenhånd jenter, ikke vær så små at dere må gjøre dere avhengige av eksene deres!

et eksempel er at dere kan feks bli enige om at faren setter inn en viss sum hver mnd til sparing til barnet.

da er det jo hvertfall ikke noe å krangle om at mor bruker bidragspengene på seg selv!

mange i min vennekrets som har det slik, og det fungerer helt fint.

tenk for en glede for barna når de fyller 18 år da :o))

Skrevet

Det er vel en selvfølge at far er med og betaler for barna sine!Det er ikke snakk om at mor gjør seg avhengig av av far, ved at hun får penger fra han!Det er snakk om at han tar sitt ansvar!Det er bare rett og riktig at den som har hovedansvaret får hjelp til de økonomiske pliktene som følger med et barn!

Hovedproblemet til flere av damene her inne, er etter mitt syn at eksen får penger fra deres mann!Bare vent til den dagen dere eventuelt går fra hverandre, gjett hvem som kommer til å skrike høyest om at "far har plikt til å betale bidrag", jo det er de damene som nå roper at "det er så urettferdig at mannen min må betale til sin eks"!

Tenk litt lengre en nesen deres, da damer!Det koster å ha barn, jeg leste i en artikkel i "Foreldre og Barn" at det koster i gjennomsnitt 700.000 kr å fø opp et barn, med mat, klær, fritidsaktiviteter, sportsutstyr, reiser, utdanning osv, frem til det er 18 år!

Hvordan så mor velger å bruke pengene, er vel ikke deres problem!

Dere er så raske til å kreve at biomor ikke skal blande seg borti hvordan dere velger og gjøre ting på, og da får det jammen gå andre veien også!!!

Skrevet

Jeg er enig med deg! Jeg var bevisst på å ikke få barn før jeg visste at jeg var i en økonomisk situasjon der jeg kunne klare meg bra alene (utdannelse og jobb på plass).

Vi må tar mer ansvar jenter!!

MEN såklart menn skal betale bidrag. Men ikke gjør dere avhengige!

Skrevet

Jada faren har en plikt overfor barna, men alldeles ikke overfor mora til ungen. Han har da ikke ansatt henne som au-pair heller da.

Og mora har like mye plikt økonomisk overfor barna som faren

Skrevet

Enig! :)

Sånne bidrags/NAV mødre er ikke noe særlig

Skrevet

Det er helt umulig å håndheve det du foreslår. Det ville fungert bra for foreldre som samarbeider bra, men det ville bli en umulighet for de som ikke gjør det. Ikke minst fordi det er svært mange menn som egentlig ikke er interessert i å betale bidrag.

En bidragsordning er så utrolig mye bedre enn om foreldre skal sette seg ned og bli enige om ethvert anskaffelse de måtte gjennomføre. Der mor vil ha levis-bukse, vil kanskje far gå i bruktbutikken. Der far vil ha en sykkel, vil kanskje synes at dette er en unødvendig investering.

Nå har det seg sånn at det er mulig å lage private avtaler (dette fungerer bra for de som samarbeider bra), men de som ikke er på talefot er rett og slett helt avhengig av NAV i denne sammenhengen.

Og til din informasjon så har regjeringen endret barnebidraget til fedrenes fordel. Bidraget er faktisk satt kraftig ned etter at samværsrabatten kom på banen, bare så det er sagt.

Flott at du vil klare deg alene, men jeg får inntrykk av at du ikke har gjort leksa di.

Nina

Skrevet

"Jada faren har en plikt overfor barna, men alldeles ikke overfor mora til ungen. Han har da ikke ansatt henne som au-pair heller da.

Og mora har like mye plikt økonomisk overfor barna som faren"

Både mor og far skal bidra økonimisk til deres barn , det er klart.

Men det er da ingen som sier at far skal betale noe for mor?

Pengene som kommer fra far går inn på konto til mor,men hvordan hun disponerer pengene er det da ingen som skal bry seg med?

Ihvertfall ikke så lenge barnet får dekket sine behov?

Og faren har kanskje ikke ansatt noen au-pair,men hva sier man når far ikke vil/kan ha full omsorg for barnet sitt pga jobb da?

Far til mitt barn gav meg bare beskjed om at han ikke hadde tid til ha barnet....han jobber må vite!

Da tar jeg imot bidraget fra innkrevningssentralen med GOD sammvittighet(han nekter å betale gjennom privat ordning, så klart)

og sørger for at mitt barn har det det trenger av klær og utstyr..!

Skrevet

Nei men det var heller ingen som sa at det bare gjaldt NOEN!

Skrevet

Først vil jeg si at jeg ikke er imot bidrag: Alle foreldre bør betale for barna sine. - og heldige er de som klarer å bli enige.

Synes systemet svikter totalt når fedre blir presset til å betale mye mer enn de evner. At de har vært så "dumme" å kjøpt seg hus eller leilighet. Når beregningene i all hovedsak går på hvor mye mor og far tjener og ikke hvor mye de har igjen.

Synes det er også burde være slik at mor burde beregnes ut fra en minstelønn. Hvis ikke mor er intressert i å jobbe, vil hun ha en estimert minstelønn. (ingen grunn til å jobbe noe særlig når man kan tyne mest mulig ut av far, veit dere..)

Og til dere som mener at man da kan ta delt omsorg, så hjelper ikke det, for man deler bare det økonomiske hvis begge parter tjener penger.I mitt tilefelle må vi betale størstedelen av kostnadene uansett.

Mulig det er like urettferdig å være mor oppi en bidragstvist, men jeg sitter på den andre siden og ser dette kun ut fra en fars perspektiv, og da oppleves det dønn urettferdig at vi må selge huset for å få råd til å betale for ungene når hun ikke engang trenger å få seg jobb, for hun har fått en ny sønn med sin nye familie og kan gå hjemme med han i flere år fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...