Gå til innhold

Hva synes dere om denne samværsordningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ganske åpenbart fra HIs side at hun og faren er enige om at de begge skal ha tett kontakt med ungene sine. "Latt" faren ha? Høh. Hvilket århundre lever du i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, for ikke å diskriminere menn, anonym, så snu om på flisa da vel, og "la" faren ta et friår fra studier, ha hovedomsorg for ungene, og "la" mor ha barna annenhver helg!

Poenget mitt var det beste for barna, og de er veldig små. Så da mener jeg at en av foreldrene kan "ofre" seg og være hjemme et år. Når man velger å få barn, er ikke karriere nummer 1 lenger, men barnet.

Hvilket århundre er det fra? Tja... synes selv om vi lever i 2007, har barn behov og følelser, og de er ikke roboter...

Gjest marie-s
Skrevet

Vet du, jeg synes dette høres ut som en super plan jeg. Tror heller ikke det skulle vært noe problem for dere å fortelle nav om planen, da er det jo bare å legge vekt på det som Karina maser så mye om "at far ikke får se barna". Og man kan ha behov for å få lov til å sove en hel natt av og til når man er alene med barn også.

Jeg synes også det hørtes bra ut med de hyppige besøkene, ser det er mange som er negativ til det her, men hva gjør mange når de har små barn da? Joda de går på kafe` og treffer venner eller besøker andre, blir ikke det mye av det samme da?

Lykke til uansett og forsett med å hold den gode dialogen dere har, og er den veldig god så kunne det ha vært lurt og nå også ta en prat om hvordan dere ønsker å ha det når dere får nye partnere da kan ikke de blande seg så lett;-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

M-m...jeg tenker jo også på henne...mye som skjer i livet hennes nå. Men som du sier så er det ikke lett for ei lita jente å forstå dette, og i dette tilfellet kan det jo være positivt. Da kan det hende at ordningen fungerer i noen måneder uten at Telma utvikler søskensjalusi eller negative holdninger til Iris, rett og slett fordi hun er for liten. Har jo sagt at det hadde vært anderledes om Telma var litt større, og det blir jo en annen ordning etterhvert som barna vokser.

Skrevet

Hvis poenget ditt var å fortelle her hva det beste for små barn, så er det rart at du nevner det med annenhver helg, for det her står i brosjyren jeg fikk fra familievernkontoret: "For små barn er hyppige, korte samvær, ideelt sett kanskje flere ganger i uken, ofte bedre enn <>." Poenget for Iris er jo å bli godt kjent med faren sin, og jeg kan ikke se for meg at å treffe ham annenhver helg (og hver onsdag) i et år skal bidra til det...og for Telma hadde det absolutt ikke gått an. Hadde aldri i verden kunnet "frarøve" henne faren sin på denne måten, og han kunne heller ikke ha funnet på å la henne treffe meg såpass skjeldent. Det er IKKE det beste for henne!

Og hva mener du med at jeg ikke ofrer noe? Nå ser jeg ikke på det som å være hjemme med et barn i et år i stedet for å jobbe eller studere som å ofre seg, men du mener kanskje at fordi jeg skal studere bryr jeg meg ikke om Iris? Forventer du virkelig at jeg på dagtid skal sitte hjemme i et helt år uten å gjøre noe annet enn å passe på henne...det er faktisk ikke særlig gunstig for hverken Iris eller meg,- må jo komme oss ut litt. Ser ikke den store forskjellen ved å sitte halvannen time på en forelesning enn å sitte på en café. Kan ta studier når som helst, ja, og derfor tar jeg dem nå.

Skrevet

Er oppløftende å høre at dette virker som en god plan...vil jo det beste for barna mine. Skal følge mortilgunnar sitt råd om å først spørre FVK direkte hva de anbefaler, før vi kommer med planen. Barnefar hadde heller ingenting negativt å si om planen...det eneste han er bekymra for er om jeg kommer til å være i god nok form til å passe på Iris såpass mye, men det tror jeg at jeg blir (sist gang var jeg helt utarma etter svangerskapet pga kvalme og null matlyst...dette er anderledes nå). Skulle det vise at Iris blir tatt med ks, så må vi jo også ta hensyn til det.

Skrevet

Fikk du roa deg ned?:P

Ja, det er jo den beste løsningen en må få til! Vi vet jo av erfaring at Telma tåler mye, men jeg vil ikke risikere å finne ut hvor grensen går ved å krysse den. Blir spennende å høre hva de på FVK sier!

Viste ham tråden, men han orka ikke lese!:P Men vi har snakka om det, og han var enig. Snakka også om åssen det blir om et år, og om det å ha en avtale der det står at begge må være enige når det gjelder flytting. Barnefar syntes det var helt greit at jeg får hovedomorgen (60/40) for begge etterhvert, og det han bekymra seg mest over var faktisk om det betyr at vi mister barnehageplassen (den har vi fått pga hans studieansiennitet) og om Iris får plass eller ikke.

Skrevet

Oisann, mente ikke å gjøre deg sur eller noe. Beklager den, og bare overse de svarene jeg kom med... hvis du ikke likte dem.

Men jeg må få lov til å si, når det er forum, og man spør om andres meninger, at jeg synes det er rart at foreldre nå til dags satser ofte mer på karriere enn små barn. Jeg synes det er trist. Jeg mener ikke at noen skal sitte inne et år i fødselsermisjon, men nyte tiden sammen med babyen, for det det er verdt. Det er da naturlig å være hjemme med dem, det er en slags heltidsjobb.

Jeg har ikke samvær for mine to barn, er vel uvitende på området, og beklager at jeg sa annenhver helg. Du har vel kanskje rett i det med hyppige og korte samvær, når ungene er for små til overnatting. Men jeg ville latt dem være helsøsken, og sovet på samme sted.

Vi har alle våre meninger om barn og oppvekst. Jeg prøver alltid å tenke meg situajonen som min egen, hvis det var meg, ville jeg vokst opp sånn?

Hvis du synes det er helt greit, gjør det for barna dine som du synes er best da. Jeg ville gjort det annerledes.

Skrevet

Det ville jeg også ha gjort! Vær hjemme med begge barna dine. Synes egentlig synd på barna som må ha en slik tilværelse... Helsøsken skal ikke skilles mener jeg. Jeg hadde ALDRI kunne gjort det slik som du.

Det verste er jo at det er Thelma det går utover. Og du klarer deg FINT med to barn. Andre greier det så hvorfor ikke du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...