Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Endelig fått time til mekling,- er på selveste 11. sept...håper jeg ikke føder før det da! Fikk en brosjyre om foreldreansvar og samværsrett som jeg har lest nå, og snakka litt med barnefar om det. Ingen tvil om ar det blir felles foreldreansvar for begge barna så det er fiksa, men så er det det med samvær. I første omgang er det snakk om en avtale ut 2007, så det er ikke lange tida det er snakk om, men har selvsagt tenkt myyye på dette. Telma er 10,5 mnd og går i barnehage. Iris (hvis hun er ei jente da) kommer ut en eller annen gang nå i september. Jeg og barnefar har bodd sammen i et år nå, så det er det Telma er vant med, men jeg skal etterhvert flytte ut når jeg finner et annet sted...kommer til å bo så nærme barnefar som mulig. Jeg kommer til å ha hovedansvaret for Iris siden hun er så liten, men siden barnehagen ligger der barnefar skal studere hver ukedag så er det mest praktisk for alle parter at han har Telma om natta...altså passer det at han får hovedansvaret for henne. Jeg skal også studere bittelitt (da tar jeg med Iris på forelesningene), og da er jeg på samme sted 2-3 dager i uka om ettermiddagen...passer derfor helt utmerket at jeg henter Telma i barnhagen disse dagene (har selvsagt ingen problemer med å hente henne selv om jeg ikke skal på skolen). Tenkte jeg kunne ha begge jentene aleine de ettermiddagene, og så kan barnefar komme slik at han rekker å være litt (eller mye) med Iris før han og Telma drar hjem for å sove. De dagene han henter Telma i barnehagen kan jo jeg og Iris dra på besøk til dem. Leser nemlig at hyppige og korte samvær er greiest for de aller minste i starten. Jeg har jo lyst til å se Telma hver eneste dag, og barnefar vil nok se Iris hver dag, men vi må vel begge innse at det kommer dager der det ikke går når vi ikke bor sammen, så det blir nok dager innimellom uten besøk. Så er det jo også slik at Telma og Iris må bli kjent med hverandre, men som sagt er det kun snakk om noen måneder nå, og jeg tror ikke jentene kommer til å ta noen skade av å ikke ha samme hovedomsorgsperson denne perioden. Så er det overnatting...siden Telma kjenner meg er det jo helt greit at hun overnatter hos meg og Iris av og til, også på ukedager, for jeg kan jo levere henne i barnehagen eller ha henne hos meg hele formiddagen. Iris kommer jo til å være altfor liten til å overnatte hos noen andre enn meg i 2007, men det hadde jo vært ideelt at barnefar kom til meg for å overnatte...da kunne han være på samme rom som Iris, og jeg sammen med Telma, MEN etter det jeg har forstått er dette noe NAV ikke liker!:-/ Jeg fikk ikke til pumping da jeg amma Telma...hadde mange problemer med amminga, men har jo lyst til å forsøke igjen nå med Iris. Så da er det jo begrenset hvor lenge barnefar kan ha henne uten at jeg er med. Men et par timer aleine går jo bra...tenkte at han både kunne ha Iris og Telma sammen, men også kun Iris noen ganger. Er jo viktig at de to knytter bånd fra starten av! Så tenkte jeg også at vi kunne finne på noe sammen alle 4 innimellom da spesielt i helgene...NAV har vel ingenting imot det? Jeg og barnefar har veldig like verdier, og har hittil vært enige om alt som har med oppdragelsen av Telma å gjøre, så tror vi kan få til en nokså lik hverdag for henne selv om hun veksler mellom å være hos oss...kommer jo til å (prøve å) følge de samme rutinene når det gjelder mattider og soving, og dette er jo med å skape en trygg hverdag for henne. Hun takla jo tilvenninga til barnehagen helt supert, så jeg ser for meg at hun takler det her. Forresten...Telma MÅ jo ikke i barnehage, men jeg har spurt andre med to tette hva de har gjort, og mange anbefaler barnehage til største. Jeg ser også mine egne begrensninger, så det å ha henne hos meg hver eneste dag tror jeg ikke hadde vært så gunstig i lengden...men som sagt trenger hun jo ikke dra i barnehagen hver eneste ukedag, og heller ikke være der full dag. Hun må jo uansett til helsestasjonen ofte for å få fysioterapi, og det er på vei hjem fra barnehagen. Kan tenke meg at en eller annen anonym her kommer til å kommentere at dette er en plan for å utnytte staten økonomisk. For det er mest gunstig økonomisk at vi er eneforsørgere for hvert vårt barn...det betyr faktisk at vi begge får OS, bostøtte og utvida barnetrygd. Vi kunne sikkert ha delt Telma 50/50, men jeg ser ikke for meg at det hadde gått an med Iris så da hadde jeg blitt regna som enslig forsørger for henne uansett. Men hva med barnefar da? Skal han liksom greie seg med ca 7000 i mnd? Skal han ha samvær med Telma og Iris så er det jo ikke særlig bra å bo i en studenthybel på 12 kvm (alt er uansett utleid av studenthybler her i Oslo), så da må han jo på det private markedet, og da er prisene såpass høye at hadde måttet jobbe utenom skolen for å få råd til mat. Men det går jo bare utover barna, for da hadde han ikke hatt særlig mye tid/energi til å være sammen med dem. Siden han er student så blir jo stipendet redusert drastisk ved å motta OS, så det er jo ikke 10300 kr i mnd rett i lomma. Blir jo heller ingen trygdesvindel siden han faktisk kommer til å ha Telma mer enn meg. Blei veeeeeldig langt det her, menmen...nå har jo jeg fått ned de fleste tankene mine skriftlig, så da kan jeg bare la barnefar lese det, og se om han har noen interessante innspill før vi drar på mekling!
så var vi 4 Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Angående det med at dere utnytter statskassa: Det gjør dere jo ikke. At dere kommer frem til denne ordninga er jo for å sikre begge ungene så det tror jeg ikke du skal tenke på (når/hvis en anonym kommer og lufter sine ideer). Og samværsordningen virka helt grei den, er jo godt mulig dere må endre litt på den hvis Telma ikke takler det, men ellers ser det bra ut. Får håpe Iris ikke bestemmer seg for å bli en terminbaby
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Jøss...var det faktisk noen som gadd å lese hele! Er jo vanskelig å utarbeide en samværsordning når en ikke har prøvd å bo fra hverandre engang...vi kan i det minste trøste oss med at vi som foreldre kommuniserer og samarbeider veldig bra, og derfor er det stor sannsynlighet for at vi kommer til en avtale som fungerer for alle 4, men ja...vet jo aldri åssen barna reagerer. Håper det går bra!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Jeg synes ikke at ungene skal splittes selv om at foreldrene skiller lag.................... men men........
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Her er jeg enig med anonym... Men jeg velger og si det med nick. Samværsordninger her ser ut til og være basert på hva foreldrene ønsker/kan, men jeg syns heller ikke at barna skal splittes. Og det kan være forvirrende og hele tiden se dere begge, og være sammen med den søsteren sin, for så og måtte "reise hjemme hver til sitt" for og sove? Det ser ut som en god plan, teoretisk, men i praksis vet jeg ikke om det hadde fungert så lenge....
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 For det første: planen ser super ut, dere har tenkt og vurdert og sett for dere hvordan det best skal gjøres. MEN: jeg er slettes ikke sikker på om dette vil være en holdbar plan i lengden. Samtidig sier du dette blir en plan ut året, så regner med at dere skal ta en runde etter jul på hvordan det har gått, og hva som bør endres. Det jeg tenker på er dette med daglige besøk og hyppig samvær. Jeg tror at spesielt Telma vil det nok etter en kort tilvenningsperiode kunne være mer stabilt om dere ikke hadde daglig kontakt, altså besøk. Tenker i forhold til at hun er så ung som hun er, og de ikke anbefaler delt bosted før de er ca 3 år. Dette blir jo nesten det samme, om hun skal være hos deg på dagen/ettermiddagen for så å "kun" sove hos pappan. Vet ikke, men syns det hørtes ut som om det kunne bli stress for henne rett og slett. Om jeg får foreslå noe så hadde det vært at hun bodde helt og holdent hos èn av dere, og hadde mest mulig tilnærmet "vanlig" samvær, selvfølgelig litt utvidet etter behov og slikt. Da får hun ètt hjem, og vet hvor hun sal etter barnehagen, eller vet hvor hun våkner. Vet ikke om du forsto hva jeg mente, men forsøk å sett deg i hennes sted. Du ville kanskje også ha ønsket deg ett hjem, ikke to steder å besøke, om du forstår hva jeg mener. Men når det kommer til dette med hva NAV mener og synes: oppgi at dere ikke har et personlig forhold, så kan de gi seg katta i om han overnatter en gang i blandt for å avlaste deg med den minste. Samme med anonyme som vil disse deg, drit i dem. Til syvende sist er det du, x-en din og ungene som skal finne ut av dette, og finne ei løsning som fungerer for dere, ikke for anonyme på et forum.
Tråle i Trøbbel Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 Ser jo ut som dette en er godt gjennomtenkt forslag. Og dersom dere kan få det til å fungere er det jo flott for dere! Små barn tilpasser seg jo det meste, så lenge situasjonen er stabil. Men når det er sagt, jeg ville ikke splittet barna. Tror ikke det hadde vært til mine barns beste at de ikke skulle vokse opp under samme tak (er jo ikke dermed sagt at det ikke kan være det beste for dine barn:-). De vil jo ikke få det samme søskenforholdet så lenge de ikke bor sammen. Jeg tror også det vil være forvirrende for så små barn og skulle forholde seg til sammen / ikke sammen hele tida (hver for seg på dagtid, sammen på ettermiddagen og hver for seg om kvelden/natta). Dersom dere har et veldig godt forhold og det fungerer å bo under samme tak...Hvorfor gjør dere ikke det en stund til? Stabilitet og rutiner er jo alfa omega for små barn. Jeg tror at dersom dette skal fungere så bør dere ikke være sammen hver dag. Korte og hyppige samvær er jo anbefalt for de minste barna, men jeg tror denne situasjonen vil virke forvirrende på storesøster. Hva når du og barnefar på sikt finner nye partnere, vil dette også fungere da? Lykke til med forestående fødsel og mekling:-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Nå tenkte jeg jo at hun skulle være hos meg kun 2-3 ettermiddager...dette er ettermiddager da barnefar uansett er opptatt med quiz og bandøving, så Telma må jo være hos noen andre. (Om vi ser at Telma ikke reagerer så bra på dette kommer selvsagt barnefar til å droppe bandet, så dette er jo ikke noe han MÅ drive med da.) Blir også lange dager i barnehagen hvis hun må vente på at barnefar er ferdig på skolen. Derfor virka det bra at jeg henta henne...noen må jo ta henne med til fysioterapeuten uansett før helsestasjonen stenger for dagen. Barnefar sitt hjem blir jo hennes hjem med de fleste av lekene hennes samt matstolen, badekaret, senga osv, mens mitt hjem blir et besøkshjem. Men ville det vært en ide at jeg f.eks. at jeg, hun og Iris oppholdt oss i barnefar sin leilighet om ettermiddagene selv om han ikke var der? Da blir det jo ikke så mye fram og tilbake for Telma, og siden det er snakk om samme leilighet som vi bor alle sammen i nå så blir er hun jo veldig vant å ha kun meg rundt seg her. Altså det eneste nye for henne er at Iris også er her. Så kan barnefar kose litt med Iris når han kommer hjem, før jeg og Iris drar tilbake til min leilighet. Rart hvor fort tida går...når jeg tenker over det, så er det vel snakk om 3 mnd at denne planen skal fungere, og det er jo kun hvis jeg finner en egen plass.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Som sagt er dette kun ut 2007, og jeg skal ikke nedvurdere Telma, men jeg tror ikke helt at hun skjønner at hun skal bli storesøster. De skal selvsagt ikke være splittet i framtida (med mindre de skulle finne på å ønske det selv etterhvert), men akkurat nå så har de jo forskjellige behov. Både jeg og barnefar har vært hjemme med Telma siden hun blei født, så hun er vant til oss begge. Iris kommer dessverre ikke til å oppleve det siden barnefar skal studere nå (han skulle jo studere i vår, men jeg blei gravid igjen, og han måtte passe Telma da jeg var kvalm). Så for oss er det viktig at Telma får ha mye kontakt med oss begge...det er jo det hun er vant med. Men i den grad at det ikke blir forvirrende for henne. Vi vet jo ikke hvordan det blir for henne før vi har prøvd, så det er vel bare prøve og se, og så forandre hvis vi legger merke til en negativ forandring. Bekymrer meg ikke så for søskenforholdet akkurat i år...siden snulla er i barnehagen på dagstid, og sover om natta, så er det kun om ettermiddagen og kvelden at hun hadde vært rundt Iris, og det kommer hun jo til å være med denne ordningen. Men kanskje ikke hver dag slik som andre søsken...hadde vært anderledes om Telma var litt eldre, og derfor kommer vi jo til å utarbeide en ny ordning til våren. Da er jo Iris heller ikke avhengig pupp fra meg, så da blir det nok lettere å få til faste tidspunkt for samvær. Nå har vi bodd lenge sammen uten å være sammen, og jeg merker at det blir bare værre og værre, så MÅ flytte ut. Det jeg bekymrer meg for er at Telma skal gi Iris skylda for at jeg flytter, men etter det jeg har lest om søskensjalusi for såpass små barn, så greier hun nok ikke å komme fram til en slik konklusjon, og vi kommer uansett til å være obs på søskensjalusi og jobbe for å løse dette hvis det skulle oppstå.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Skjønner veldig godt at folk reagerer på at barna skal splittes...er jo naturlig at helsøsken skal være sammen. Men som jeg sa nedenfor så har de forskjellige behov i denne perioden (er jo ikke snakk om lange tida), og jeg føler at denne ordningen tar hensyn til det. Kunne jo ordna det slik at jeg også hadde hovedansvaret for Telma, og at hun overnatta hos meg i ukedagene, og barnefar stakk innom for å hente henne på vei til skolen om morgenene.
Matja Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 HVORFOR skal ikke søsken splittes?? En venninne av meg vokste opp hos faren, lillebroren hos moren (hun var 2 år da foreldrene skilte lag. Lillebroren var 5 mnd). Hun er nå 30 år og har aldri savnet noe i sitt liv! Klart hun har savnet moren litt, men broren har jo savnet faren... Sånn er det jo bare når man skiller lag. Det eneste jeg syns er at det høres ut som at det blir litt mye styr med overnatting hit og dit, litt hos mamma, litt hos pappa, og så litt alle sammen i samme hus. Tror faktisk det kan være mer stressende og uoversiktelig for Telma. Hun trenger stabilitet og forutsigbarhet. Og så; hva skal skje i 2008? Tilbake til mamma? Jeg syns dette er et av de bedre innleggene jeg har lest! At du gir pappaen så mye ansvar er kjempebra! Lykke til
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 nå prøvde jeg meg på en tilsvarende greie på dagen til pappaen her, at jeg hentet tidlig i barnhagen for at far så kunne hente hos meg for at småen skulle få kort dag. men de på familieværnkontoret mente at det ble mere stress og mas for småen en om han var lenge i barnehagen. så vi droppa det. her var det 1 dag i uka det var snakk om.... så dette med og splitte søsken som alle reagerer på, de blir jo ikke splitta i den forstand for de har jo aldri bod sammen, men at du sier det bare er midlertidig gjør meg skeptisk, for for mange og forstore forandringer er ikke gunstig. her går Telma fra og ha 1 hjem til 2, med mest tid sammen far, hun får samtidig en søster hos mor og så når alt har begynt og gå seg til så skal dere gjøre om? i tillegg er jeg skeptisk til at det hele blir for innviklet for alle og forholde seg til. for mye og for ofte felles kontakt med begge foreldrene, jeg regner med at dere er passe lei verandre i utgangspunktet siden dere skal flytte fra verandre, så da blir det kansje vanskelig for dere og få til et så tett sammarbeid?? jeg er skeptisk, men tanken deres er fryktilg god. barna får tid med begge foreldre.
Tråle i Trøbbel Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 Synes det står respekt av valgene dine jeg (selv om jeg ikke ville løst det på samme måte)! Og hva andre synes og mener har jo i og for seg ikke noen betydning. Dere må vel nesten bare prøve for å finne ut om det kan fungere for dere:-) Dere ser jo fort på Telma om dette kan fungere eller ikke... Ang skyld så vil nok Telma antagelig ikke se noen sammenheng med baby=flytting. Ikke ennå iallfall, hun er jo såpass liten enda. Men hun blir fort større, og forstår mer. Det hele kommer nok an på hvordan dere som foreldre takler overgangen og hvordan dere forholder dere til hverandre og ungene. Fokuser utelukkende på det positive hele veien!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Mine barn skal IKKE splittes for livet...det hadde jeg aldri greid å gjøre mot dem. De blir jo helsøsken, og jeg unner dem søskenkjærligheten jeg aldri fikk oppleve (hehe...er et bittert enebarn, jeg). Har tenkt mer på det at jeg kan ha samvær med Telma i barnefar sin leilighet, for da blir det jo veldig stabilt for henne ang. lokaler. Tror ikke hun blir forvirra av at jeg legger henne heller, for hun er jo vant til at både jeg og barnefar legger henne. I 2008 vet vi ikke helt hva som skjer...om barnefar får en jobb som han har hørt kan være ledig da eller ikke. Kommer til å få vite dette i løpet av høsten, og kan dermed finne best mulig samværsordning utifra det.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #15 Skrevet 27. august 2007 Jeg synes det blir altfor lenge for Telma å være i barnehagen fra 8-9 til 16, og skal barnefar bli ferdig med studiene så må han faktisk jobbe kjempemasse, så at jeg henter henne kl 14 eller 14:30 kan jeg ikke se på som noe problem...må jo rekke fysioterapeuten. Får høre åssen de på familievernkontoret stiller seg til dette. Ville ikke kalle dette midlertidig, men del 1 av en laaaaang plan over 18 år eller noe sånt. Må jo tilpasse samværet med alderen på barna, og med en nyfødt må en jo forandre ordninga etterhvert som babyen blir større. Så det er det jeg tenker...våren 2008 så antar jeg at jeg har slutta å amme, og da forandrer jo ting seg litt siden barnefar kan ha mye lengre samvær med Iris uten at jeg er der. Vet jo ikke hvor mye samvær er _for mye_samvær, men tenker at vi finner det ut etterhvert...vil jo ikke eksperimentere med det, men når det ikke finnes noen fasit, så må en jo bare prøve seg fram. Tror ikke vi kommer til å ha særlige problemer med et tett samarbeide faktisk...har jo greid å bo sammen i 5 mnd nå uten å være sammen. Er mine følelser som er et hinder for at vi kan fortsette å bo sammen,- ikke det at vi er lei hverandre. Dessuten skjønner vi begge at når det kommer til barna våre så skal ikke de være ofre for at mamma og pappa ikke kan samarbeide.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2007 #16 Skrevet 27. august 2007 jeg syns du virker veldig fornuftig og prøver hardt for og få til det beste. er planene at telma skal bo hos pappa og ha deg som samværsforelder over sikt? eller 50/50?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #17 Skrevet 27. august 2007 Nå blir det i alle fall slik at høsten 2008 så skal barnefar jobbe, mens jeg forblir student...altså er jeg mer fleksibel (antar at Iris får plass i samme barnehage som Telma), så tenker at hvis noen skal ha hovedansvaret for Telma, så blir det meg. Tenker jo at da kommer Telma og Iris til å følge det samme opplegget, og da kan det ikke være 50/50, for det blir umulig for meg å leve med barn uten stønader. Med andre ord blir samværsopplegget lagt opp slik at barnefar får mindre og mindre samvær med Telma, men mer og mer med Iris...blir vel 60/40 til slutt. Siden de skal være i barnehage, så kan vi vel ordne det slik at vi foreldrene får likest samvær mulig etter barnehagen uten at vi lurer NAV, hvis du skjønner.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #18 Skrevet 27. august 2007 Håper du er da klar over at den dagen barnefar ønsker og flytte til et annet sted i landet, evnt utlandet så står han fritt til og ta med seg barnet han har hovedomsorgen for, er enkelt og tenke at dette ikke blir noe problem så lenge dere er gode venner, men vet om noen som angrer som en hund på det de gikk med på pga økonomien. Ville da ha dratt til en advokat og satt opp en avtale så han ikke kan reise til utlandet eller flytte hvor som helst uten at dere 2 er enige om dette. Men for all del fungerer ellers alt så bra så er det jo ikke noe problem.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2007 #19 Skrevet 27. august 2007 etter som jeg har forstått på en venninne av meg med 2 barn. så ambefalte NAV henne at de hadde hovedomsorg for 1 barn vær med 40/60 på papiret og praktiserte 50/50. så sånn sett så tror jeg ikke nav er så firkantet. jeg er litt skeptisk til mor og far bor sammen, barnet bor hos far, så skal barnet bo hos mor. mye store endringer, men det spørs jo helt hvordan dere løser det dere i mellom også.. jeg syns du skal forklare de på FK hele ideen din og høre hva de sier. de kan jo dette en million ganger bedre en oss her inne og jeg har ihvertfall ikke så mye "erfaring" med foreldre som samarbeider så bra som dere ser ut til og gjøre. jeg ville vel sakt hvordan sitvasjonen er i dag om barnets tilknyttning til begge, og spurt så rett fram "hva anser du som det beste når vi er i denne sitvasjoen?" da tvinger du FK til og gi et svar og ikke bare vake antydniger, også kan du legge fram ditt forslag etter på.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #20 Skrevet 27. august 2007 Så lenge vi har delt foreldreansvar kan han ikke flytte til utlandet. Jeg sa til ham i dag tidlig at det var ingenting en samværsforeldrer kunne gjøre for å forhindre at den med hovedomsorgen flytta vekk, men både jeg og han tar det jo som en selvfølge at ingen av oss bare flytter vekk. Hærregud, så råttent gjort det hadde vært...ødelegger jo for 3 andre mennesker i så fall! Men godt å ha det skriftlig, ja...en vet jo aldri hva som skjer etter en heftig krangel!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #21 Skrevet 27. august 2007 Jøss...tenke seg det at de ikke var så firkanta likevel. Men det varierer vel fra kontor til kontor! Blir store endringer, ja, men er jo snakk om et år, så det kan jo innføres gradvis slik at det ikke blir så merkbart for barna. Men bra tips det å "tvinge" dem til å gi sin mening...de er jo proffe.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2007 #22 Skrevet 27. august 2007 ja du må bare tvinge på! jeg er ihvertfall møkk lei av svake antydninger og kommentarer som "han tåler en del da" jeg lurer ikke på hva han tåler, men den beste løsningen, ikke den nest beste eller den 3 beste... ARG... *puster ut og inn 3 ganger og er nå rolig igjen* om dere kommer dit med en plan og er enige så skal det mye til før de ødlegger planen deres. så bare tving dem til og fortelle dere hva de mener skal til for å ivareta barna deres sine behov best :-) lykke til! er du og far enige om denne løsningen? har han lest denne tråden?
Pysa Skrevet 27. august 2007 #23 Skrevet 27. august 2007 Jeg tenker på Telma, jeg. Ikke bare får mamma et annet barn, men jammen flytta ho ikke også! Ikke så lett for ei lta jente å forstå, det.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. august 2007 #24 Skrevet 27. august 2007 Vet du hva Riga?? Nå har jeg lest hele tråden etter du har skrevet mer. Og jeg er overbevist om at dere kommer til å finne den perfekte løsningen, både for dere som foreldre, men iallfall for ungene. Så reflektert og gjennomtenkt som du skriver ser jeg faktisk ingenting negativt her. Dere er obs på at Telma kan reagere, og dere er åpne for å endre på praksisen. Og det er vel det viktigste? En fastlåst samværsavtale uten rom for endring er ingen god samværsavtale, det vet jeg alt om. Legg frem planen hos FVK, det skal mye til før de foreslår endringer, med mindrede mener ungen vil lide overlast. Der får dere også tips om det er noe dere ikke har tenkt på. Men slik jeg leser det så er dere inforstått med de fleste eventualiteter her, så jeg tror dette går supert jeg.
yinyang Skrevet 27. august 2007 #25 Skrevet 27. august 2007 Vet du hva jeg ville gjort i ditt tilfelle? Skal ikke du ha baby nå i september? Jeg ville vært hjemme ett år, og droppet studier. Du ofrer ingenting, du kan ta studier når som helst, men du vinner ved å få være sammen med begge ungene dine mye. Det er en tid du aldri vil få tilbake. Og latt Telma og Iris sove sammen, og være sammen. Og følge Telma til og fra bhg hver dag. Og latt pappan ha henne annenhver helg. DET ville jeg gjort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå