*~2barnsmamma~* Skrevet 2. september 2007 Forfatter #26 Skrevet 2. september 2007 Du har rett i at "alt" liksom er så farlig for tiden... Akkurat som deg, så var jeg bekymra for alt i 1.tri, men har funnet ut at det kommer man ingen vei med! Hehe! Tror nok du har rett i at babyen har best av at vi lever som vi gjorde før vi ble gravide!=) Jeg har spist både spekemat, roastbiff, og hele pakka, men har jo gang på gang fått bekreftet at lillegutt er kjernesunn!=D Så jeg gjør nok noe riktig! Hehe! Dere har virkelig noe å se frem til på 3D-UL ja!!=D Det var skikkelig stort! Sigurd satt med tårer i øynene hele tiden han, og jeg var ikke så langt unna gråten jeg heller! Hihi. Rart det der med at man blir så knyttet til babyen før man i det hele tatt har truffet den. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle nyte graviditeten SÅ mye!=) Men jeg simpelthen ELSKER det! Hihihi=) Har ikke gjort stort i helga vi nei... Forkjølelsen min har slått ut for fullt, så jeg har holdt senga/sofa'n nesten hele tiden. Har heldigvis ikke fått feber ennå da, men er jo helt tett i både nese, hals og ører! Huff...*snufs* Håper det snart gir seg... kjedelig å være syk! Men får jo godt stell fra Sigurd da!=) Hva har dere gjort i helga da?=)
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 2. september 2007 #28 Skrevet 2. september 2007 Jeg har som deg spist både roasbiff, spekemat og røyka laks =) Vi er jo gravide, ikke syke =) Så jeg koser meg glugg ihjel jeg Drikker brus og spiser snop gjør jeg også når jeg har lyst på det.. Synes faktisk litt synd på dem som er overhysteriske.. de kan jo ikke nyte graviditeten like mye.. jaja, det er jo opp til hver enkelt =) Så søtt at Sigurd nesten begynte å gråte da =) Mange er så tøffe til vanlig, men de aller fleste blir sååå myke når det gjelder barn, iallefall sine egne =) Synes det er helt ufattelig rart at vi skal bli foreldre jeg og Per, for et halvt år siden så hadde jeg ikke trodd vi skulle være mamma og pappa innen jul =) Helt sprøtt... men gud som jeg gleder meg! Elsker at magen vokser og jeg nyter å være gravid, heldigvis, for 9mnd er jo ganske lenge da =) Uff, dumt at forkjølelsen ikke gikk bort da, får satse på at det gir seg snart. Absolutt ikke gøy å gå å være sånn småhanglete. Man er liksom ikke veldig syk, men ikke helt frisk nok til å være 100% med heller. God bedring =) Og fint at du får såpass mye stell, det trenger du =) Per har hatt natthelg på jobben han.. så han har jobbet fra kl 19 - 07 i går og i dag.. men på dagen i går var vi å så på sånn offroadbiler som kjørte norgescup i et sandtak her vi bor, så det var skikkelig gøy! =D Bortsett fra det så har jeg bare slappet av foran pc'n og tv'n jeg.. Deilig innimellom det og =) Neste uke blir såpass hektisk at jeg orka ikke stresse denne helgen =)
*~2barnsmamma~* Skrevet 3. september 2007 Forfatter #29 Skrevet 3. september 2007 Det er godt å bare slappe av ei hel helg!=) Det skal jeg virkelig være enig i!=) Og så tror jeg det er godt for babyen også! Merker at de dagene jeg tar det helt med ro og bare sitter i sofa'n, så er lillegutt skikkelig aktiv!=D Sitter og leter etter et bra spa-hotell på internett jeg nå!=) Har så lyst til å dra på spa-weekend i høst, men alt er jo så forferdelig dyrt...=( Det ligger et spa-hotell i Åre i Sverige (ca. 1 times kjøring fra der vi bor), så det kan jo hende vi kan ta en dagstur inn dit for litt spa-luksus! Hehe!=) Det er i allefall for dyrt å både ta spa-behandling og overnatting... Tror det kunne vært godt både for meg, Sigurd og Lillegutten jeg!=P Uansett har jeg bestemt at vi skal skjemme bort oss litt ekstra i høst/vinter, siden det er siste høst/vinter at det bare er oss to!=) Tror det blir en liten omvelting å plutselig bli tre!=) Vi har alltid vært litt impulsive av oss. Som f.eks. å bestemme oss for å dra på hytta kl 12 om kvelden, eller dra til Oslo på konsert med bare noen timers forvarsel! Og det kommer jo ikke til å gå mer, når vi har en liten en!=) Men jeg ville så klart ikke byttet bort det å bli mamma for alt i verden!=) Gleder meg så sinnsykt til han kommer!=) Lurer på hvordan han er, om han oppfører seg som meg når jeg var liten (gud forby!! Jeg var en liten djevelunge...Hihi) eller om han blir lik pappa'n sin som var så rolig!=) Begynner liksom å forstå alle de klisjeéne om at å bli foreldre er det største i verden, og at ingenting kan måle seg med det!=) Gruer meg ikke til fødselen en gang jeg! Men det kan jo hende at jeg begynner å gjøre det når det nærmer seg! Hehe!=) Så...hva har du gjort i dag da?
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 4. september 2007 #31 Skrevet 4. september 2007 Hehe, ja de pleier jo å være aktive når vi er stille =) Typisk det vettu Men vi fungerer jo som en slags vugge når vi beveger oss mye, og når det da blir helt stilt så våkner krabaten til =) Åå, sånn spa behandling har jeg aldri tatt, men jeg synes det ser så utrolig nydelig ut! Den som bare hadde vært rik.. Da skulle jeg hatt en hel uke på spa-hotell =D men det hadde funka helt fint med en dagstur også som du sier =) Bestemte du deg for noe sted dere skulle dra forresten? Eller kikker du fremdeles? =) Dere er litt som oss dere da, spontane =) Vi har ikke råd til å unne oss noe ekstra nå føre dne lille kommer.. for vi var på Gran Canaria i Mars, og 5 dager etter at vi kom hjem så snakket vi om at vi ville til Thailand.. så den 4.April kikket jeg litt på turer på nettet... og 5.April så dro vi =) Hehe, så det gikk endeel penger på de to feriene der, men herregud som vi koser oss =) men det går jo selvfølgelig ann å finne på ting som ikke koster så mye. Vi har begynt å bli flinkerer til å finne på ting, for det var en periode hvor vi satt mye hjemme, og hvor det var bare oss to.. og det er absolutt ikke bra i lengden merket jeg. Vi ble mer irriterte og gretne.. Men nå har vi det helt topp begge to =) Det er bare å gjøre en innsats har jeg funnet ut Når man sitter hjemme i sofan er det mye lettere å bare bli sittende, en å prøve å aktivisere seg selv, men nå skjer det noe nesten hver dag, og det er såå deilig =) I går så var jeg innom banken, så måtte jeg til politiet for ¨å få noen kopier, så var jeg en tur innom nav, så var jeg på kjøpesenteret og kikket litt =) På kvelden lagde jeg taco til meg og Per, han hadde jobbet hele dagen, så da bare slapet vi av =) I dag har vi vært i banken begge to, så har jeg vært på noe greier på kjøreskolen, så har vi vært med et vennepar av oss på noe som heter Handelsstevne. det arrangeres en uke hver September. Tusenvis av utstillere har "stander" i haller og sånn på et stooooort område. Så er det de tradisjonelle bodene hvor utlendingene står, pluss et stoooooor tivoli =) Jeg fikk ikke kjørt karuseller i år da, menmen, det gjør ikke noe det =) Ja jeg skjønner hva du mener med å forstå at det å bli foreldre virkelig er noe stooort =) Kan ikke si jeg gruer meg til fødselen jeg heller.. det er litt dumt å ødelegge denne fine tiden med å grue seg. dessuten er jo kvinnekroppen skapt for å føde barn, og vi forbereder jo oss i 9mnd, så jeg tror det skal gå kjempefint =) Men som du sier, jeg vet ikke om jeg sier det samme rett før det skjer =) Hihi=) Såå, etter en skikkelig lang avhandling om hva jeg har gjort de siste dagene så vil jeg vite om du/dere har gjort noe spennende? =) Og hvordan går det med forkjølelsen din? Blitt noe bedre? Krysser fingrene =)
*~2barnsmamma~* Skrevet 5. september 2007 Forfatter #32 Skrevet 5. september 2007 Jo, forkjølelsen er snart borte den!=) Bare litt hoste nå og da, men det er ingenting!=D Men typisk nok, så har jo Sigurd blitt syk nå... Måtte dra hjem fra jobb i dag, for han var helt utafor. Og du vet jo menn... Hvis de er syke, så er de jo døden nær! Hehe. Så nå er jeg sykepleier på fulltid! Hihi=) I morges fikk vi en gladmelding forresten!=) Broren til Sigurd og samboer'n hans, Katrine, ble foreldre til ei lita jente i morges kl ti på 8!=D Jenta var 3880 gr og 51 cm lang, og skal hete Leah Iselin!=) Så nå har vi nettopp kommet fra sykehuset etter å ha besøkt dem!=) Hun hadde hatt en fryktelig lett fødsel! Heldiggrisen!=) Kl 12 hadde hun begynt å kjenne noen svake kynnere. Kl 2 hadde disse kynner'ne blitt ganske vonde, så de dro på sykehuset når klokka var 3. Da hadde hun 7 cm åpning!! Etter det gikk det en time, de tok vannet, så var pressriene i gang. Og klokka 8 var jenta ute! Hun klarte seg med kun lystgass, for det ble for sent å ta epidural. Når jeg spurte henne om hvordan det var, så sa hun "Du må bare glede deg, for dette var virkelig ikke så ille som jeg trodde!" =D Så nå går jeg rundt og er helt "babyklein"... Føles lenge til januar nå ja... Bortsett fra det, har det ikke skjedd noe spennende her i huset nei! =P Fant ikke noe rimelig spa-opphold heller, så vi leter litt ennå... Vi skulle jo egentlig til Kreta 18.august vi, men blodtrykket mitt var så lavt at vi måtte avbestille... Skulle egentlig dra sammen med hele slekta, siden onkelen min hadde bryllupsfest der nede, men men... Var hos JM på kontroll mens de var der nede, og da var jo så klart blodtrykket helt supert... Just my luck! Hehe! Men vi tenker vi tar oss en tur til syden på nyåret med baby i stedet. Mamma og stefaren min skal muligens flytte nedover til Gran Canaria igjen etter at babyen kommer, så da drar vi sikkert på besøk til dem!=) Da bor vi jo gratis også! =D Men vi får se hva det blir til... Men nå skal jeg dusje og ha på meg joggebukser til "Jordmødrene" begynner på NRK1!=) Så det ble ikke så langt innlegg i denne omgang!=)
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 7. september 2007 #33 Skrevet 7. september 2007 Bra du er bedre nå da =) Men skikkelig typisk at Sigurd skulle bli syk, og det er jo som de sier, at når gutta blir syke så er de SKIKKELIG syke Men det er jo litt søtt også da =) Hihi =) Gratulerer med en liten baby i familien =) Blitt tante du nå da =) Litt av en fødsel hun hadde må jeg si, håper at min går like kjapt =) Det jeg tenker litt på er om jeg kommer til å skjønne når fødselen er i gang =) Hehe For jeg er ikke sånn hysterisk som mange er.. Når jeg merker noen nye ting i magen ol så tenke rjeg "jaja, det er jo sikkert sånn det skal være, jeg har jo aldri vært gravid før så man må regne med at det skjer nye ting hele tiden" =) Derfor er jeg redd for at jeg skal tro riene bare er en naturlig ting jeg ikke skal bry meg så mye om, men når det først skjer så vet jeg nok at tiden er inne =) Får satse på det =) Etter at vi flytter har vi heller ikke lang vei til sykehuset, bare 10min unna, så det er deilig =) Synd du ikke har funnet noe rimelig spa-opphold ennå da :/ Men det dukker sikkert opp noe helt plutselig Du sliter med lavt blodtrykk? Uff.. jeg sliter med et altfor høyt et jeg.. skal ikke være lett gitt.. trist at dere måtte avbestille turen deres.. og typisk at blodtrykket ditt er stabilt nå.. men det er jo bedre å være føre var =) Man vil jo hele tiden at den lille skal ha det best mulig, og dere får jo som du sier sjansen til ferier igjen =) Hvordan var det progtammet du skulle se? "Jordmødrene"? Jeg fikk ikke sett det jeg.. Får satse på å se det neste gang =) Blir ikke så ofte jeg får svart disse dager, er så mye osm skjer. I dag skal vi til byen for å spise middag, og kjøpe bursdagsgave til mamma, hun har bursdag i morgen =) Og i morgen formiddag skal jeg møte ei venninne som bor i Oslo, men hu er hjemme på besøk med den nye kjæresten sin i helgen, og jeg har ikke sett henne siden FØR jeg ble gravid, og jeg er jo 6mnd på vei nå, så det er en stund siden.. Hehe =) Og på ettermiddagen/kvelden skal vi feire bursdagen til gamlemor Så på Søndag skal vi på besøk til et vennepar, spise pizza og spille brettspill, hehe =) Blir nok koselig =) Så som du ser så går det i ett om dagen, i tillegg prøver jeg å studere litt når jeg har tid, og pakke ned klær etc. er jo bare en uke til vi flytter nå =) Men.. når vi flytter så kommer nok tingene til å roe seg ned.. blir sliten av alt dette maset =) Hehe =) Håper dere har det fint alle 3, og at dere får en super helg! =D Klem
*~2barnsmamma~* Skrevet 10. september 2007 Forfatter #35 Skrevet 10. september 2007 Hei igjen!=) Håper du har hatt en super helg!=) Vi var på hytta hele helgen, så nå har jeg virkelig fått slappet av!=D Spist masse god mat og spilt Monopol og Scrabble! Hihi. I dag har jeg hatt mer enn nok å gjøre i allefall.. Først var jeg og fikk byttet frontrute på bilen (den hadde sprukket), så var jeg og bestilte service og EU-kontroll, og så var det rett hjem for å lage middag til Sigurd kom hjem fra jobb. Merker jammen at jeg blir lettere sliten nå enn før!=P "Jordmødrene" ja! Det var faktisk ganske bra program det!=) Første episode går visst i reprise på NRK den 17.sept, i tillfelle du vil se den!=) Jeg skal i allefall få med meg neste episode på onsdag!=) Mamma prøvde å få meg til å ikke se den, for hun var overbevist om at jeg kom til å bli vettskremt av å se andre kvinner føde osv. Hehe, men det var ikke noe problem. Hadde det vært for 4 mnd siden derimot, så hadde jeg nok blitt litt skremt. Men nå har jeg blitt så rolig atte!=D Slitsomt det der med blodtrykket.... Skal til legen på kontroll om mandagen, så får jeg høre om det fortsatt er stabilt. Synes det virker som om hjertet jobber litt ekstra noen ganger. Hjertebank når jeg legger meg nedpå etter å ha holdt på med noe og lignende... Må få sjekket blodprosenten også, for den var lav sist jeg var der. Har jo tatt jerntilskudd, så den skal jo være grei nå da!=) Bortsett fra det har vi det fint alle tre!=) Lillegutt sparker som aldri før, og vekker meg til og med om morgenen med litt turning der inne! Hehe=D Sigurd har kommet seg etter sin "nær-døden-opplevelse" igjen(også kjent som forkjølelse for vanlige mennesker! hihihi). Så nå er alt bare fryd og gammen!=) Håper alle dere har det bra også, og at helga ikke var for stressende!=) *klem*
*~2barnsmamma~* Skrevet 11. september 2007 Forfatter #36 Skrevet 11. september 2007 Så innlegget ditt om 3D-Ul'n!=) Grattis med jenta!=D Det blir sikkert morsomt med ei lita tulle!=D Skulle også hilse fra Sigurd og si grattis!=) *dytter litt samtidig*
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 12. september 2007 #37 Skrevet 12. september 2007 Ja jeg har hatt en skikkelig bra helg! =D Men misunner dere å ha en hytte dere kan dra til.. Ingenting som er bedre enn å komme seg bort littegrann, slappe ordentlig av =) Jøss, var skikkelig i farta på Mandag du jo Det er litt deilig å få ting gjort også.. Her har det vært fult kjør i over en uke.. I dag er eneste dagen jeg ikke har NOE planlagt =) Bortsett fra pakking da, men det er ikke noe som er avtale basert Det er sant som du sier at ting blir tyngre og tyngre.. jeg klager litt innimellom jeg da Hehe Synes magen kan slutte å vokse nå, for alt blir så tungvidt, jeg må ta i for å bøye meg hvis noe ramler på gulvet osv =) Mamma blir litt oppgitt over at jeg klager da, for hu påpeker at jeg har 3 mnd igjen, og det blir bare verre og verre, menmen.. det er jo verdt det Søtt at mamma'en din passer på deg da Hihi =) Det er jo mange som nesten besvimer når de ser fødsler på tv.. Men jeg tror det er veldig forskjellig fra person til person.. Bra du klarer å holde deg rolig, vi skal jo ikke gå å grue oss =) Men jeg tror jeg skal begynne å forberede meg litt i forkant.. For jeg har hørt mange som sier de forberedte seg på at det skulle bli DØDENS vondt, og da ble de positivt overrasket over at det faktisk ikke var så ille... Men vi får se da Håper blodtrykket ditt er stabilt.. Man blir litt skremt, men det er jo heldigvis ikke noe farlig, og legene er jo veldig flinke nå i dag Sånn hjertebank er visst helt normalt.. jeg hadde det mye litt tidligere i svangerskapet.. Kjentes om om hjertet dunka 100 ganger hardere, og mye fortere.. og heelt oppi halsen.. Men det har gitt seg.. så det blir sikkert bedre hos deg og får vi håpe =) Gøy at lillegutten sparker mye da =) Det er skikkelig deilig å kjenne Var jo på 3d som du så =) Og det var ei lita jente Hihi Var det vi trodde Og hu var VELDIG aktiv inni der Var vanskelig å få frem bilder, for hu turna rundt konstant og koste seg Men som hu dama sa, at det var de bare glad for å se Klarte jo ikke å dy meg nå som jeg har fått vite 100% sikkert hva det er.. Var i byen med mamma i går, så skulle vi bare SE på litt tøy på Barn & Utstyr.. Men jeg kom ut med en DIGER fullstappa pose Hihi, det er jo gøy og da Kjempebra å høre at dere har det fint alle sammen og at Sigurd overlevde forkjølelsen, hehehe i dag går forkjøpsretten på leiligheten ut, så vi får vite om vi får den 100%, så det blir litt telefonen og stress likevel i dag... menmen, om en uke regner jeg med å være ferdig med innflytting, og ting blir normalt igjen *klem*
*~2barnsmamma~* Skrevet 17. september 2007 Forfatter #38 Skrevet 17. september 2007 Hei!=) Hvordan går det med flyttingen da? Jeg regner med at det ikke kom noen i siste liten og tok leiligheten fra dere!!? Har hatt en liten BIM-pause jeg!=) Hatt det ganske travelt de siste dagene, så det har blitt lite tid til overs... Skal til legen på kontroll om 10 min, så da får jeg høre om blodtrykket holder seg fint!=) Og ikke minst får jeg jo høre hjertelyden til gullet mitt igjen!=) Det er det beste med hele kontrollen synes jeg!=D Håper dere har det bra alle tre!=) Har ikke tid til å skrive så mye mer nå, siden jeg må fikse litt på meg før legetimen!=) Men jeg skal vel inn hit en tur til kvelden også!=) *klem*
*~2barnsmamma~* Skrevet 21. september 2007 Forfatter #39 Skrevet 21. september 2007 *dytter litt* Alt sto forresten fint til på kontroll!=) Vi vokser og blir større begge to! Hihi!
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 26. september 2007 #40 Skrevet 26. september 2007 Heii du! =) Først og fremst må jeg bare beklage at det har tatt så lang tid for meg å svare. Vi fikk ikke internett i den nye leiligheten før i dag, så da har jeg ikke fått vært på bim.. Men det har egentlig vært litt deilig =) Har vært mye å gjøre ellers uansett, skikkelig stress å flytte, men nå er vi endelig kommet ordentlig i hus =) Har ikke vært helt i form de siste dagene heller :/ Begynte i slutten av forrige uke med noen skikkelige magesmerter, jeg er helt vannvittig øm i magen, rundt navlen. I tillegg er jeg veldig forkjølet, og hoster masse, og man blir jo ikke noe mindre lemster og øm av det heller, så det har blitt endel fortvilelse og banning =) Hehe, men det er i ferd med å gi seg, heldigvis. Var på kontroll i dag, og alt er bra med babyen, magen blir øm fordi musklene strekker seg, og når det kom til forkjølelsen er det ikke stort å gjøre, bare la det gå over.. Fint å høre at det gikk bra på kontrollen din også, det er alltid en lettelse å høre det =) Har det skjedd noe spennende ellers da? Her tusler dagene avgårde. Regner med å få engangsstønaden i løpet av denne uka, så da skal jeg shoppe babyutsty så det holder =) Blir deilig å få fylt opp det som nå er et gjesterom, med babyting, da blir det også litt mer virkelig =) Håper alt er bra med dere =) Og jeg lover at nå skal det ikke ta lang tid før jeg svarer igjen, hehe =) Klem fra oss!
*~2barnsmamma~* Skrevet 26. september 2007 Forfatter #41 Skrevet 26. september 2007 Hei!=) Der var du ja!=) Ble nesten litt bekymret jeg!=P Alt går bra med oss!=) Lillegutt har blitt fryktelig aktiv i det siste, så nå våkner jeg rett som det er på natta av at han driver og turner rundt!=) Og i tillegg til at jeg er oppe på do flere ganger pr natt, så sier det seg selv at jeg ikke sover så godt for tiden! Hehe!=) Men det er jo faktisk litt koselig å bli vekt av noen skikkelige spark også da!=) Ennå i allefall. Har hatt ganske øm mage i det siste jeg også, så de vokser vel som de skal!=) Og det har blitt skikkelig vanskelig å bøye seg/sette seg på huk. Skulle klippe tåneglene forrige uke. Jeg pleier bestandig bare å slenge foten oppå vasken når jeg skal klippe, så jeg prøvde jo å gjøre det nå også.... Men det gikk ikke helt som planlagt. Hadde ikke sjangs til å få foten oppå der, så det endte med at jeg satt på rumpa på badegulvet og klippet neglene! Hehe. Sigurd lo seg helt skakk av meg, men han ble raskt stille når jeg sa at det er han som må klippe dem når jeg blir enda større! Hihi.=P Akkurat nå sitter jeg hjemme alene, siden sambo jobber kveldsskift... Hadde besøk av feieren i går, og når jeg fyrte i ovnen i sted så begynte det å ryke en hel masse inn i stua.... Lurer på om det er en luke eller noe sånt som feieren har vært borti og som jeg må lukke eller noe!? Har jo aldri bodd i hus før, så jeg har ikke peiling på hva som skal gjøres før og etter feieren kommer! Hehe!=) Kjedelig at du har blitt forkjølt!=( Det er virkelig ikke noe gøy! Føler virkelig med deg. God bedring da!=) Skal vel være her en stund ennå, så vi kan sikkert prates mer!=) *klem fra oss* PS: Du ser sikkert at jeg har byttet nick!=)
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 26. september 2007 #42 Skrevet 26. september 2007 Bra å høre at det går så fint med dere, og at den lille gutten deres er så aktiv =) Det er jo et veldig godt tegn! Jeg er også oppe mange gager om natten for å gå på do.. satt oppe til kl 00.30 her en kveld, og fra jeg la meg, og frem til klokken var 05.00 hadde jeg vært oppe og tisset 7 ganger!! Og det er ikke sånn at det kommer 2 dråper, jeg må ordentlig på do, man blir sliten av sånt =) Men jeg har heldigvis ikke noe jeg skal stå opp til hver morgen, så det gjør jo ikke noe Godt å høre at du også har vært litt øm i magen, for jeg ble egentlig ganske redd.. Jeg hadde problemer med å reise meg og gå, ble nesten invalid så vondt gjorde det, men nå er det roet seg veldig heldigvis =) Hehehe, ja jeg kjenner meg igjen i den "klippe-tånegler" episoden din =D *ler* Ting skal ikke alltid være lett Tenk hvordan det er om et par måneder =) Jeg får vondt i hodet hver gang jeg mister noe på gulvet og jeg må bøye meg, hehe Men det er jo bare et tegn på at det vokser en liten en inni der Du er alene du også ja =) Ble alene akkurat jeg, Per skal jobbe nattskift i dag, men det er ikke så veldig ofte, så det gjør ingenting =) jeg er heldigvis en person som trives godt alene, heldigvis sier jeg, for hadde jeg ikke taklet det så kunne ikke han jobbet skift Men det er godt med litt tid for seg selv innimellom synes jeg altså Hmmm, du måkke spørre meg om sånne ting som peisen altså For jeg har nok enda mindre peil enn deg =) Vi har peis, og har alltid hatt det, men har aldri brukt den, for jeg får aldri fyr, så jeg har gitt opp for lenge siden =) Men det er ikke luftinga som er lukket da? Eller, aner ikke jeg altså.. kanskje best å vente til noen kan sjekke det for deg Nå har jeg sett på Idol, og det er nok ikke så altfor lenge til jeg skal køye.. Skal tidlig til byen i morgen, for når jeg sjekket kontoen istad var saldoen på 41 000 =D =D =D Så det vil si at engangsstønaden har kommet, så jeg skal betale resten av vogna og ta med den hjem, pluss stellebord og litt sånn, det blir kos =) Ha en fortsatt fiin kveld, og håper du koser deg masse Ja jeg så du hadde byttet nick, men kjente deg igjen forde Hihi *klem til alle fra alle*
*~2barnsmamma~* Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #43 Skrevet 2. oktober 2007 Hei!=) Hvordan har dere det? Fortsatt bra håper jeg!=) Har begynt å jobbe igjen, så det har blitt lite BIM for tiden. Tok en stund før du fikk svar nå da, men det tilgir du meg sikkert!=P Fikk forresten orden på vedovnen. Hehe! Var visst spjeldet som var lukket...hmmm, skjønner meg ikke på sånt jeg!=P Her har det i allefall gått slag i slag med jobbing (jobber bare 50% heldigvis, hvis ikke hadde jeg vært virkelig sliten), oppussing av barnerom, husarbeid, og i tillegg holder vi på å bytte drenering rundt grunnmuren (masse graving) og skal bygge nye trapper utenfor ytterdøra og utenfor verandaen. Heldigvis får vi masse hjelp fra familien min!=) Hva skjer hos dere da? Begynt å komme dere i orden? Det er ingenting som er bedre enn å sette seg ned og bare nyte det hele når man er ferdig med alle pappeskene o.l.!=D Fikk du handlet noe fint for engangsstønaden da?=) Gleder meg til vi skal kjøpe vogn og sånt!=) Mamma og stefaren min skal spandere på oss vogna, og barnesetet skal vi få påspandert av svigers!=) Sparer masse penger på det ja! Nå skal jeg sitte å kose meg i hele kveld, og la lillegutt roe seg litt ned. Han har vært skikkelig snurrebass i hele dag! Hehe!=) Men det er jo godt det også!=) *kjempeklem fra oss*
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 3. oktober 2007 #44 Skrevet 3. oktober 2007 Hei du! =) Så pm'en din Så faktisk innlegget før pm'en, men jeg trenger litt tid for å svare på innleggene så jeg ville vente til jeg var alene =) Har vært på 3.trimester en stund, men glemmer dere ikke vettu, titter stadig innom =) Jeg er fortsatt syk jeg da Og nå er det ganske ille, stemmen er borte og alt er dritt. I helga våknet jeg kl 4 på lørdag og søndag, på mandag våknet jeg kl 04.30, i går sto jeg opp 01.30... bare pga hoste Men i dag fikk jeg sove til kl 7, så det er ny rekord nesten =) Hehe! Jeg blir så sliten når det holder på sånn vettu.. Så jeg sover hver gang jeg har mulighet.. Enda godt jeg bare er hjemme om dagen. Hehe, ja det var det spjeldet altså Godt du fant det ut til slutt da =) Så flink du er som jobber Jeg hadde ikke klart det tror jeg, pga ryggen og sånn.. men jeg skulle ønske, så du er kjempeflink! =D Og jøssenam så mye som foregår hjemme hos dere, dere er jo fult opptatt om dagen merker jeg =) Blir sikkert kjempefint når det er ferdig, og dere er jo heldige som får hjelp da Godt å ha familie rundt seg som stiller opp Når er det permisjonen din fra jobben starter forresten? Da blir det nok mye ekstra tid Vi har kommet helt i orden vi =) Er noen småååting til vi skal ordne.. blant annet sånn tynt grønt teppe som vi skal ha på verandaen + møbler. Men jeg vil ha kurvmøbler der ute, og det er litt dyrt, så vi tar det når vi får råd.. I tillegg vil jeg ha lysekrone over spisestua, og det er også litt dyrt, så vi tar litt etterhvert =) Men bortsett fra det så er aaalt på plass =D DEILIG! Per skulle jo pusse opp barnerommet da.. Jeg synes det er flott sånn det er nå, men han vil absolutt tapetsere med barnetapet.. Han har ikke kommet igan ennå, så tviler på at det blir noe av det Men som sagt så er det fint nok som det er.. Per jobber så mye uansett så jeg synes han er flink allikevel Jeg har vært litt treg med å handle noe, siden jeg har vært nærmest sengeliggende.. Mine foreldre er skilt, så av mamma og hennes mann så fikk vi jo vogn, pappa og hans nye kone fikk barn for 3år siden, ei jente =) Så der skal vi få bilstol, lekegrind, pluss at han gjerne ville kjøpe noe og, så jeg sa han kunne kjøpe stellebord Svigermor ville kjøpe seng.. så vi har i bunn og grunn orden på alt, det er bare ikke i hus ennå, hehe Men tøy har jeg fått handlet litt av da.. Håper jeg blir bedre denne uka, for da skal jeg ut å handle litt mer småting.. det er jo så mye de trenger.. såper, salver, bleier, kluter +++++ så jeg gleder meg til aaaalt er på plass, da kan jeg slappe ordentlig av =) Kjekt at dere også har snille foreldre/steforeldre som spanderer endel, det er jo stas for dem også =) Barnebarn er stort det også =) Håper du koste deg masse i går kveld, i dag er det jordmørdene, det gleder jeg meg til! =D Men det er ennå tidlig så jeg er spent på hva dagen bringer,.. Per har fri i dag så foreløpig sitte rjeg og koser nmed meg God Morgen Norge =) Hehe *Masse klemmer fra oss 3*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå