Gå til innhold

Helenis + julebeibis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!=)

Ser at du er her inne akkurat nå!=) Hvordan går det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, må nok ha logga ut akkurat etter du posta den beskjeden, for jeg så den ikke før i dag :(

Vi har det forresten kjempefint =) Nå skal jeg i banken, prøve å selge meg selv for å få lån til en saftig leilighet vi har sett på =) Og om 2uker skal vi på 3D ultralyd, gleder oss sååå :)

Hvordan går det hos dere da? ;)

Klem

Skrevet

Her går det strålende!=)

Var på 3D den 24. vi!=) Det var det beste jeg hittil har vært med på!=D Dere har skikkelig god grunn til å glede dere sier jeg bare!=)

Fikk vite at vi skal få en liten gutt!=) Og han var så nydelig!!! Hehe!=)

Ble det lån på dere eller? Håper det!=) Krysser fingrene jeg!=)

*Klem*

Skrevet

Åå, så koselig da, en liten gutt og greier =)

Så stas =D Gratulerer! :)

Jeg tror vi får ei jente, men vi får vente å se :)

Jaa, det ble lån =D Jeg klarte å snakke meg til det, hehe ;) Så nå har vi kjøpt leilighet (trooor jeg) :) La inn siste villge bud fra oss akkurat, så megleren skulle ringe til selgeren og prøve å få han til å si ja på det budet :) Så jeg er spent :D

Kleem

Skrevet

Da er det bare å krysse fingrene for at selger'n sier ja da!=D Sikkert ikke lett å sitte i ro nå! Hehe.

Takk for gratulasjonen!=) Nå gjelder det bare å finne på et bra navn til gullet da... Vi hadde jo masse jentenavn, men ingen guttenavn! Hehe! Finner liksom ingen vi blir enige om... =( Kanskje du har noen forslag?

Skrevet

Vi har ikke fått leiligheten ennååå, var akkurat å så på den, fyttigriiiiiiisen for en LEKKER leilighet, vi SKAL ha den! =D Men nå får jeg jo selvfølgelig ikke tak i megleren da for å si at vi kan godt gå litt opp i pris, typisk :P

Hehe, ja vi har også mange jentenavn, siden jeg er sikker på at det blir jente =) De eneste guttenavna vi har kommet på er Lukas, som er blitt et altfor vanlig navn dessverre, og Elias, som jeg synes er så søtt :)

Men det finnes jo så mange å velge mellom :P

Håper dere blir enige da =)

Skrevet

Ja, blir vi ikke enige så har den vordende onkel på 15 år sagt i fra at da skal han hete Racing!! Hehehe! Så jeg tror det er best om vi finner et navn selv jeg! Hehe.

Fått tak i megleren da? Skikkelig spent på deres vegne jeg nå! Hihi.=)

Skrevet

Hehehe, Racing ja :P Det hadde iallefall vært orginalt ;)

Tror kanskje det er best å finne navn selv ja ;)

Ja, fikk tak i megleren.. Jeg sa vi hadde sett på leiligheten og kunne til nød strekke oss til 835 000 (ville ikke virke for entusiastisk :P) så sa megleren "vi skal ikke bare si 840 000 da, så er vi i boks?" (selger har sagt den er vår for 840, men ei venninna av meg kjøpte samme leilighet i desember, og de fikk sin for 730, så jeg synes allerede vi har strekt oss langt)

Så jeg forklarte at vi ikke ville gå over 835 og da sa han "Greit, da setter jeg deres bud til 835 i morgen kl 12, så garanterer jeg dere at dere får den til den prisen!"

Så vi er OVERLYKKELIGE her! ;) Skal bli deilig å komme i orden, tida går jo så utrolig fort til dne lille kommer :)

Håper bare ikke leiligheten blir tatt på annsinitet (eller åssen det skrives) nå, for da klikker jeg!!

Skrevet

Gratulerer med ny leilighet da!=D Bra dere ikke ga dere og sa 840! Hihi!=) 5.000,- er penger det og!=P

Får håpe at dere får beholde den da, og at ikke ansennietets-trollet (vet ikke hvordan det skrives jeg heller=P) kommer!=)

Skrevet

Takk takk ;)

Nå er det bare litt over en time til budet vårt går ut, og da får vi det endelige svaret, gleder meg :P

Men nå begynner jeg å bli litt stressa også, for jeg tenker på alt som skal flyttes og ordnes og handles inn, tiden går jo så altfor fort =) Hehe :)

Har du fått handlet inn masse eller? :)

Skrevet

Prøver å ikke gå helt bananas, så det er godt sambo har beina plantet på jorda!=) Hvis ikke hadde vel barnerommet stått klappet og klart allerede! Hihi!

Har handlet inn noen småting som et par klesplagg, gaskluter, amme-BH, håndklær med hette, pledd, helsetepper o.l. Men vi skal vente litt med å kjøpe de større tingene som vogn, bilstol og sånt.=) Lillegutt kommer jo ikke før i januar, så vi har god tid ennå!=)

Hva med deg? Har du handlet mye?

Og så må jeg jo så klart få høre hva det endelige svaret ble fra megleren!=)

Skrevet

Hehe, du har helt klart handlet mer enn meg iallefall ;)

Jeg har vogn på plass da, men det er fordi mamma kjøpte den til oss =) Så har jeg noen få klesplagg, men ikke mer enn det.. har ikke hatt lyst til å kjøpe for mye før vi flytter, for det blir bare drass.. venter til vi har kommet oss i orden der oppe, så kan alt bæres opp i leligheten, istedet for hit først :)

Leiligheten er vår.. eller, den skal stå på ansinitet fra neste onsdag, frem til 12 september.. så håper ingen tar den, gjør de ikke det så flytter vi inn 14. september =) 3 dager før min bursdag, så det blir kos =)

Vi måtte forresten opp i 840.. "#¤%&/(.. men det var verdt det =)

Håper bare høstværet kan drøye liiiiitt til nå, så det er tørt og fint frem til vi har flytta inn ;)

Så det koselige høstinnlegget ditt, gleeeeder meg til å kunne nyte høsten for fult jeg og =)

Skrevet

Ja, det blir sikkert godt å sette seg ned i nyinnflytta, nyvaska leilighet med høstværet ruskende rundt husveggen i september!=)

Jeg er så glad for at du virker så mye lykkeligere nå!=) Virker som om dere har det bra sammen!=) Håper jeg har rett da!=)

Skrevet

Ja, ting går mye bedre nå, og jeg har det kjempebra =)

Vil nok ennå gå litt tid før jeg klarer å slappe heeeeelt av, men man må bare ta tiden til hjelp, ikke mye annet å gjøre =)

Så har jeg lært meg til å tenke at uansett hva som skjer, så ordner det seg til slutt, på en eller annen måte =)

Det går bra med dere og eller? =)

Er så deilig når man kan slappe av litt, og bare kose seg med babyen i magen, ååå jeg nyter virkelig å gå gravid =)

Skrevet

Går strålende med oss!=) Takk som spør!=)

Fikk oss en liten støkk i går når lillegutt bestemte seg for å skremme mamma litt da!=P

Forstår godt at det tar litt tid å få til å slappe helt av, men du har jo rette tankegang når du sier at det ordner seg til slutt uansett!=) Akkurat sånn skal det være vet du!=D Positive tanker!

Har vært massevis av spark i magen i dag, så det er tydelig at han trives! Hehe. Det er ingenting som er bedre enn å sette seg ned og kjenne på bevegelsene! Helt nyforelsket jeg! Hihi=D

Skrevet

Uff da.. Skremte han dere? Det var ikke særlig pent gjort :)

Her er det også mye spark og bevegelser, og ennå er det såå lang tid igjen synes jeg =) Men tiden går fortere denne veien enn hvis jeg hadde termin på sommeren.. for det går en eeeeevighet fra vinter til sommer, husker spesielt det fra skoledagene :P

Skrevet

Ja, hen skremte oss skikkelig. Han ville jo nesten ikke sparke, og i tillegg hadde jeg sånne stikkinger i magen. Så det ble en tur på føden for å sjekke hjertelyd + innvendig og utvendig UL. (Hadde celleforandringer for 5 år siden, så de fjernet en del av livmorhalsen. Derfor innvendig.) Og når vi først fikk UL, så var jo lillegutt i storslag! Sparket helt vilt der inne! Hehe. Legen syns han var ganske tøff, for han sparket til proben skikkelig flere ganger! Så alt var i skjønneste orden.=D

Synes tida går ganske langsomt til tider jeg også... Men jeg har jo bursdag i oktober, og så er det jo jul, så jeg håper tida går litt fort likevel!=)

Er litt nervøs for tiden også, siden halve slekta har blitt skikkelig forkjøla. Samtlige har 40 i feber, hoste og skikkelig vondt i halsen. Og nå har jeg også begynt å klø litt i halsen... Så nå sitter jeg og tømmer nedpå glovarm solbærsaft, og sjekker tempen en gang i timen...hehe Bør jo ikke bli syk med lillegutt i magen!=)

Skrevet

*dytter litt*=)

Skrevet

Uff da, det hørtes ikke noe særlig ut =(

Men det var da enda godt at alt var i orden, deilig å få vite at ikke noe er galt =)

Hadde en periode for noen uker siden hvor den var heeelt stille i nesten en uke, da ble jeg litt nervøs.. men det var heldigvis ikke noe =)

Rart hvordan vi kan bli så skremt altså.

Blir ikke så mye besøk til og av slekta på deg nå da, siden alle er syke.. er ikke gøy å bli syk :/

iallefall ikke på denne tiden av året heller, det er så vaskelig å bli kvitt det.. og det er jo som du sier ikke så lurt når du har en liten en i magen =)

Nei, du får kose deg inne under et teppe med solbærsafta di, og krysse fingrene for at du holder deg frisk =)

Skal krysse jeg også :)

Skrevet

Takk skal du ha!=)

Sambo steller godt med meg nå da. Livredd for at jeg skal bli syk! Hehe=)

I morges fikk jeg frokost på senga og greier!=) Koselig!=) Våknet av at lillegutt drev og stupte kråke og snurret rundt (verdens beste følelse)!=) Begynner virkelig å bli skikkelige spark i allefall. Men når sambo skal kjenne, så blir det nesten stille...typisk! Hehe.

Skrevet

Så heldig du er da =)

Her er kælln nesten alltid på jobb når jeg våkner, så frokost må jeg stelle selv uansett om jeg er syk eller ikke :P

Men jeg skal ikke klage, han stiller opp på alle andre mulige måter =) Så litt heldig er jeg og da :)

Ja det er helt utrolig når de har fest inni magen, hehe =) Det er deilig å kjenne.. Jeg har ikke kjent spark utenpå ennå jeg da :/ Usj, ennå vi har prøvd forgjeves å kjenne noe, men det lar vente på seg gitt.. men det kommer vel etterhvert =)

Men Per pleier å snakke mye til magen, og da spreller h*n godt inni magen hver gang =) Og det er kos =)

Skrevet

Jippi!!!=) I dag fikk vi videoen av 3D-UL'n i posten!=) Både jeg og Sigurd ble bare sittende og se på pc-skjermen mens filmen gikk om og om igjen!=) Nå har han dratt på jobb (ettermiddagsskift), og jeg sitter fortsatt og studerer den filmen!=) Hihi!

Når det gjelder bortskjemming, så er ikke Sigurd den flinkeste i verden akkurat! Hehe. Men plutselig kan han slå til med noe skikkelig kos. Som f.eks. frokost på senga, eller fotbad med massasje!=) Han må bare komme på det selv! Hehe!=P Så han er vel som menn flest!=)

Så koselig at Per (regner med at det er din sambo), snakker med magen!=) Sigurd synes det blir så rart han, så det blir heller sjeldent. Har sagt at han trenger jo ikke å snakke akkurat med magen. Han kan jo ligge mot magen, men snakke med meg. Men det blir ikke så ofte som jeg skulle ønske... Men han blir flinkere og flinkere, så jeg skal vel ikke klage!=)

Men jeg pleier å spille musikk og synge for lillegutt, og da blir det liv da!=) Hehe! Har lest så mye om at musikk barnet hører i magen, kan bergolige det når det kommer ut. Så vi har funnet noen fine rolige sanger som vi spiller nesten hver dag.=)

Skrevet

Åååå, så heldige dere er!! =)

jeg gleder meg som en liten drittunge til vi skal på 3d, og det er heldigvis bare litt over en uke igjen! =)

er så glad for at det finnes sånne ting nå i våre dager, hadde ikke klart å gå grvid for 100år siden når dt ikke var vanlig ultralyd engang =)

Virker som han Sigurd er som menn flest ja =)

Vi skal nok ikke forvente så all verdens mye av dem, men heller glede oss over de tingene de faktisk gjør =) Hehe =)

Men jeg må si jeg stadig går og tenker på om det blir noen forandring etter at babyen kommer.. skal bli rart å se den tøffe, staute karen min med en baby liksom =) Gleder meg =)

Hehe, ja Per er min sambo, eller mann da, vi har vært gift i 2år den 30.September faktisk ^^ =) men synes det virker så gammeldags å si mann, hihi =)

Noen ganger skulle jeg ønske han kunen holde litt igjen på snakkingen jeg da, med magen.. for det hender når vi står ute blant masse folk så bøyer han seg frem og dikke dikker med magen, hehe :P da blir jeg noen ganger litt flau =) men men, det er vel hans måte å vise gleden på, så jeg prøver å ikke si noe =)

Jeg har også hørt det der om å spille musikk for babyen i magen, så jeg har tenkt på å gjøre dte samme.. det er nok ikke så dumt det =)

Har prøvd å spille musikk sånn innimellom bare for å se, men det er ikke ås mye reaksjon at det gjør noe =)

men det blir kanskje noe annet hvis jeg spiller samme sanger hver dag, det skal jeg prøve =)

Skrevet

For 100 år siden var det jo ingenting! Ikke kontroller en gang! Huff. Min mormor synes faktisk det er skummelt med all den nye teknologien hun! Hehe. "Når jeg var gravid med din mor, så hadde vi ikke sånn nymotens greier som ultralyd og sånt, men vi klarte da å bære frem barn vi også! *Snøft*" Det er liksom standard-uttalelsen. Hehe. Men hun synes det er litt stas å få se oldebarnet likevel da!=)

Så Per snakker med magen ute blandt folk også ja... Da tror jeg nok at jeg også hadde blitt flau! Hehe. Men det er vel som du sier, en måte å vise gleden på!=) De blir liksom litt annerledes disse mennene når de skal bli fedre, virker det som! Du vet det ordtaket om at gode elskere lager jenter, mens de beste elskerne lager gutter!? Så nå går Sigurd rundt og blåser seg opp fordi han har klart å lage en sønn (!). hihihi. I tillegg vokser han minst 5 cm hver gang noen ser på 3D-bildene og sier at gutten ligner på ham...! Hehe. Men han er jo søt også da! Det er jo tydelig at han syns det er stort å skulle bli pappa!=)

Når det gjelder den musikken, så har i allefall jeg hørt at man bør spille samme sangen hver gang. Eller plukke ut noen få, som man vil spille for babyen. Trenger ikke å være hver dag, men litt ofte i allefall!=) Det er visst lurt om det er en sang med ganske dyp bass7mye bass, for babyen oppfatter bassen lettere enn de andre lydene har jeg hørt!=)

Skrevet

Hehe, ja det er liksom det som er standard-uttalelsen =)

Men noen ganger når jeg er på BIM og leser rundt så kan jeg faktisk ikke fatte at de faktisk klarte å få barn før jeg, for nå er jo alt farlig. Men skal ikke spise det og det, ikke drikke det og det, ikke gjøre sånn, ikke gå der.. Må si at i 1.trimester så var jeg helt på tuppa, og ble skikkelig nervøs for at jeg skulle miste. Men nå har jeg funnet ut at jeg tror det aller beste for både meg og babyen er å leve så tilnærmet likt normalt som vanlig, og ikke være hysterisk. Og babyen har, tro det eller ei, ikke tatt noen skade i det hele tatt =) Hehe =)

Ja, det er nok hans måte å vise glede på, men jeg tiltrekker meg nok oppmerksomhet allerede synes jeg, for magen begynner å bli ganske stor, så han trenger ikke få folk til å glo enda mer :P Hehe =) Men innerst inne synes jeg det er litt søtt =)

Ja jeg har hørt det ordtaket, og jeg kan tenke meg at Sigurd synes det er stas =) Hehehe :) Tror ikke Per har hørt det ennå, men hvis vi får jente så får jeg bytte om på det da, at gode elskere får gutter mens de beste elskerne får jenter ;) Ellers blir han vel sur :P hihi =)

Det er jo suupersøtt at han er stolt over bildene av den lille sønnen deres da, helledussen =) det er rart åssen de blir =)

Gleder meg bare mer og mer til vi får 3D bilder, tørr ikke tenke på åssen Per blir, for han er en sånn skikkelig mykhjerta person allerede, og han kommer vel til å knekke sammen når han får se den lille med så relle bilder =) hihi =)

Nå har jeg begynt å spille litt musikk :P fant et par sanger vi skal spille på kvelden før vi legger oss, det er da h*n er mest livat =) Og uansett om h*n hører det eller ikke så er det litt kos likevel, merker jo at jeg allerede begynner å få et ganske sterkt forhold til den lille =)

Usj, nå er det Søndag allerede, og snart Mandag igjen :P

Liker helgene best jeg altså, men nå er jeg egentlig glad at hver gang det blir mandag, for da går dagene fort, vil komme meg i hus fortest mulig =)

Har dere gjort noe gøy i helgen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...