OhMyGod!!! Skrevet 28. august 2007 #27 Skrevet 28. august 2007 Signerer den over her, et hvert fornuftig menneske forstår at det å gå fra barnet sitt i syden uten noe overvåkning, og gå så langt som på restaurang uten mulighet for å sjekke barnet sitt IKKE kan sammenlignes et gram med dette her. naboen vår brukte å komme over på besøk med jevne mellomrom å hu hadde babycall med seg, ser ikke noe galt i det når man sjekker innom med jevne mellomrom. med tanke på brann og tyver kan man aldrig vite hva som kommer til å skje, man kan sitte på do eller ta en dusj mens barnet blir kidnappet eller leiligheten begynner å brenne uten at du merker det med en gang. så det blir litt tynt for min del. Synes ikke du er noe dårlig mor som gjør det der jeg. kommer sikkert til å gjøre det samme jeg og, gå opp til naboen i etasjen over med babycall (4mannsbolig) uten å føle meg som noen dårlig mor. Tror kanskje det er follk ute etter å skape litt irritasjon her som skriver og i grunn, så vi får si hva vi vil, det er din beslutning når det kommer til stykket.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #28 Skrevet 28. august 2007 Heelt enig! Man blir ikke en dårlig mor av å stikke over til naboen, akkurat. Og ja- de over burte skamme seg når de sammenligner med det som skjedde med lille Madelene. Det var dårlig gjort av dem! :-[
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 29. august 2007 #29 Skrevet 29. august 2007 Herre min hatt, det er da ikke noe problem å besøke naboen mens tassen/tussa sover så lenge baby call fungerer optimalt og røykvarslere er innstallert i hele huset. Baby callen vår er idiotisk,en eller annen hvit og lilla Doro sak som tar inn alt mulig rart,deriblandt walki talkier etc. Plagsomt
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #30 Skrevet 29. august 2007 Finnes det ikke lov i Norge som forbyr foreldre la barna bli alene når de er under 10 ?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #31 Skrevet 29. august 2007 Jeg snakker ikke akkurat om å ta meg en tur til byen mens ungen ligger å sover da!!! Kjære vene!! Men tuuuusen takk igjen til dere med gode ord. Nå er jeg virkelig overbevist om at jeg IKKE er en dårlig mor! Vet ikke hva som er værst jeg? sitte hos nærmeste nabo (som er 100m unna) med babycall (og ofte opservasjon hjemme) eller at det virkelig finnes mødre som "Dere" med et sånt ordbruk. Noen av dere topper virkelig toppen av kransekaka/frekkhet! Gå hjem å vask munnen deres!!!! Og du litt over mitt innlegg her med trøbbel av babycall: Det er virkelig verdt en invistering å kjøpe en ny;) Jeg anbefaler den sorte fra Nova. Super Nova. Kr. 1000,- -så det er dyrt, men for meg er den gull verdt!!!
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 29. august 2007 #32 Skrevet 29. august 2007 Du er vel ingen dårlig mor som gjør det... Men gud hvordan tør du???? Hadde aldri jeg tørt....uff..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #33 Skrevet 29. august 2007 21:03: Noen mødre er nok mere overbeskyttende enn andre. Jeg derimot er alene. Jeg er avhengig av å komme meg litt ut. Oh jeg kan ikke skaffe barnevakt flere dager i uken heller. Så for å bare se noe annet enn disse fire veggene på kveldstid har jeg nødt til å gjøre det på denne måten. Hende jo naboene kommer til meg også da. men de er i samme situasjon som meg. Alene og med barn (litt større barn da) Er jeg blid og fornøyd er barnet mitt det også. Bor i et kjempe topp strøk!!! Alle kjenner alle. Man skal heller aldri si aldri...men sååå overbeskyttende er jeg faktisk ikke. Dørene er låst og jeg har full oversikt til min sønns soveromsvindu fra naboene;)
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 30. august 2007 #34 Skrevet 30. august 2007 jeg gjør det samme jeg:-) har gjort det siden småen var ganske liten. litt verre nå når han går ut av senga selv. er som noen har sagt over. hva om det skjer noe mens du rydder i kjelleren, er i dusjen, sover...? er snakk om å nærmest sitte i ett annet rom. døra er låst, babysitteren er på og man sjekker ofte. egentlig høres det jo ut som mange her sitter/ har store planer om å sitte rett utenfor døra(helst inne på rommet) til ungen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #35 Skrevet 30. august 2007 Hmmmmm,,,,, Dere jenter som stikker over til naboen,har ingen av dere mann?? Eller er alle langt vekke på jobb eller gidd de ikke å være hjemme? Det høres jo ut som dere er MYE alene.... Ang brann,du er virkelig naiv om du VIRKELIG tror at om det tar fyr inni huset ditt så vil du se det uansett før det er for sent.Kunne løpe inn å redde barnet ditt og komme velberget ut igjen?? Om det alltid hadde vært mulig,hvorfor brenner så mange mennesker inne da???Ikke fordi de nødvendigvis sover,men fordi at brannen er så eksplosiv at de rett og slett blir stengt inne av flammene. Men du har kansje et sent brennende hus du,siden du er så sikker på at du skal nå det uansett og det eneste du gjør er å stirre stivt på huset ditt isåfall det kan begynne å brenne,fordi at brannen begynner selvsagt i den retningen du ser......og helst rett under vinduet for da kan du se det.En ting til...røyken tar veldig ofte livet av et menneske før flammene.Ville du sett røyken før det var forsent???
Ikkelektuell Skrevet 30. august 2007 #36 Skrevet 30. august 2007 Vet du ikke at alle gode BIM-/DiB-mødre sitter pal og glaner på kid'en tjuefire timer i døgnet?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #37 Skrevet 31. august 2007 Hvis jeg hadde sitti å glana på ungen min 24 t i døgnet tror jeg det hadde KLIKKA for meg. Da er man ingen god mor syntes jeg (ikke bokstavelig). Et barn trenger også frihet (da snakker jeg ikke om da den sover) Mora vi var ekstrem overbeskyttende. Nesten så jeg måtte gå med hjelm ute i tilfelle jeg datt;) Et barn trenger virkelig ikke å ha foreldra sine der 24-7 - og foreldra trenger heller ikke barna sine der 24-7!! Alt med måte. Så damer, ro nerva å kom dere litt ut!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #38 Skrevet 31. august 2007 Madelein saken er vel strengtatt ikke sammenlignbart , i og med at foreldrene mistenkes sterkt for å være medvirkene i forsvinningen til den lille jenta.....`? Nei , bruk baby call `en din. Men sørg for å ha sjekket at det ikke er stearinlyst & elektrisitet som står å er farlig !
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #39 Skrevet 2. september 2007 det hadde ALDRI jeg gjort. Skulle noe skje sitter du der med forferdelig samvittighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå