Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Jo, det er sant!!! Jeg går fra ungen min flere ganger i uka! Men jeg har selvfølgelig babycall;) Vi er et utrolig godt nabolag. Vi er fire jenter som bor relativt tett i en gate. Jeg er så heldig å bo i midten av dem, så callen rekker til alle. Hva syntes dere om det? Har ikke tenk på det som så veldig uforsvarlig, for jeg kan se hjem fra alle kanter (bortsett fra hun ene..) Men pleier uansett å gå hjem innimellom å sjekke (hvis jeg skulle sitte der lenge). Jeg er mye alene mens far jobber (uker i strekk) og trenger å komme meg litt ut av huset. Er ikke dette en grei måte å gjøre det på da??
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Joda. Og skulle det skje noe med ungen din så er det ditt ansvar, ene og alene, og det funker for meg.
*1+1=2 små* Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 klart kan du gjøre det, er jo ditt barn!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Klart jeg bestemmer over mitt eget barn, men hva syntes dere? Burde jeg ikke gjøre det? Ble litt usikker, etter et tidligere vedlegg her...fikk tankene litt i sving..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Jeg har en gutt som nå er 3 år. Bor i enebolig med carport mellom husene. Det bor to gode venniner av meg her,en på hver side av huset jeg bor i. De har også små barn,vi går ofte en tur bort til hverandre om kveldene mens barna sover. Vi har snakket om dette vi også og fant ut vi likte så godt og ha en liten prat om kvelden at vi gikk til innkjøp av babysitter med skjerm så vi kan se barnet. Føles mye tryggere og barnet sover uansett.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Ja foreldrene til madeleine sjekket også ungene jevnlig!!!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Visse ting registrerer ikke baby call. Hvis det skulle f.eks skulle oppstå en brann... Det en burde spørre seg er vel om en kunne leve med seg selv hvis det skulle skje noe katastrofalt med babyen, mens du var ute på besøk hos en vennninne...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Så lenge du sjekker med jevne mellomrom synes jeg det er greit. MEN;: Det kan komme tyver og bli brann, -dessuten kan babyen slutte å puste og da hjelper det lite med babycall.. (men det gjør man ikke hvis man sitter i et annet rom heller..) Man må heller ikke bli overhysterisk. Dette går nok så bra, du er noke en suuper mamma. Bare følg med litt så går nok dette bra :0)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 Det var da voldsomt til svartmaling!!! Joda - huset kan brenne - og solen kan falle ned....!!! Kos deg du - kommer til å gjøre det samme når nurket mitt kommer også!!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Takk!! 11:35 Hvis dere hadde lest innlegget mitt nøyere, hadde dere sett at jeg faktisk kan se over til meg fra der jeg er. (bortsett fra det ene stedet, men der jeg mest sjelden også) OG, skulle barne slutte å puste, få anfall, hva som helst, hadde jeg nok ikke lagt noe mere merke til det om jeg skulle sovet!! (uff, grusom tanke!!) NEI, jeg er fortsatt en God mor og kommer garantert til å fortsette med dette. Takk for alle støtter! :-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 Synes faktisk det er forskjell på å stikke en KORT tur over til en nabo her i Norge i et boligfelt kontra Madeleine-saken! De gikk faktisk fra barnet på et hotellrom i syden!! Det er himmelvid forskjell på det!! Hvor ofte kommer det kidnappere inn i bolighus her til lands?? Ekstremt sjelden. (kom med eksempel dere som har) Hvor ofte skjer det kriminelle saker i utlandet? Relativt ofte faktisk. Jeg er ikke tilhenger i gå gå fra barna, men en kjapp tur over til en nabo, med full overvåkning med babycall ville nok vært ok for meg også.En gang i blant, ikke hver kveld, nei. Men pga redsel for brann ville jeg nok ikke gitt meg til hos naboene. Ville nok blitt et "hei-sette seg litt ned-hadet" besøk
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Til siste anonym, Ja, det er riktig innstilling. Dytt hue ned i sanden og fortsett med din "det er trygt i Norge for vi har et lite land med baaaaare snille mennesker - nesten som Kardemommeby", og det er kun i utlandet barn blir skadet, kidnappet, mishandlet eller drept. Fortsett slik når barna dine blir gamle nok til å begynne å bruke internett, fordi vi vet jo at selv om det er tusenvis av barn som blir offer for pedifile via internett i f.eks USA, er jo vi så heldige å bo i Norge hvor disse ikke finnes. Lykke til videre i din rosa lille verden.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #15 Skrevet 27. august 2007 Jeg får helt sjokk over hvor frekk en kan være mot hverandre på disse sidene her...Trodde faktisk at de som har gått steget til å bli mamma bør være litt mer voksen og oppegående når det gjelder det å slenge "drit" til og om hverandre...
Lukkelukken og bebibror Skrevet 27. august 2007 #16 Skrevet 27. august 2007 Jaja, ditt valg... Kan jo skje noe med deg mens du er borte også da!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #17 Skrevet 27. august 2007 Til 17.15 Siden kalles kranglesiden, og da ligger det litt i ordet hva man gjør på denne siden. Gå på en annen side hvis du vil ha en klapp på skuldra! Og hadde jeg vært HI, hadde jeg valgt en side hvor man diskuterer småbarn, for å legge ut dette spørsmålet om å forlate barnet om kvelden, fordi man er selskapssyk.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #18 Skrevet 27. august 2007 Tror ikke det høres så galt ut jeg. Du har jo babysitter og går hjem med jevne mellomrom. Tenker litt på (jeg er hagemenneske) at på sommeren så sitter vi vel ute i de sene nattetimer... Men helt ærlig så vet ikke jeg hva jeg gjør når jeg får den lille..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #19 Skrevet 27. august 2007 Eh- jeg hadde vært redd for brann, tror jeg, et hus kan bli overtent skummelt fort, faktisk. Ville vært sikker på å komme lett inn igjen i huset hvis jeg skulle gått fra. Hos meg er babyrommet i 2.etg., begynner d å brenne der kommer jeg kanskje ikke opp hvis jeg ikke oppdager d før etter noen minuttter - ekkelt å tenke på..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #20 Skrevet 27. august 2007 Hei du 19:24 (meg som er innlegger) Jeg valgte å holde meg anonym i denne saken, og derfor var dette den eneste siden hvor jeg kunne være anonym. Og for dere andre her, så er det ikke sånn at jeg sitter i mange timer. Er der bare på en kaffekopp liksom..og IGJEN!!!!: Jeg ser over til han fra vinduet til naboen(e), og han har soverom i 1 etg, så i forhold til brann, vil nok det gå vel så bra som om jeg skulle vært inni huset. Bor i ett VELDIG tettbygd strøk. Så det er snakk om 6 skritt over til nærmeste nabo!!!!!!!!!! Herregud for noen rappkjefta damer det kan være her inne. Finn dere en annen hobby a!!! Jizes!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #21 Skrevet 28. august 2007 bare å gå fra ungen din det, har du babycall så er jo allt bare fryd og gammen. ingen husker vel om lille Madelene.....
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #22 Skrevet 28. august 2007 uansvarlig!!!!!! er ikke noe mer og si om det! idiot. skaff deg en barnevakt!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #23 Skrevet 28. august 2007 Dusteinnlegg. Dette tror jeg ikke noe på
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #24 Skrevet 28. august 2007 Litt anderledes med Madelene saken vel?? Portugal, hotell, ute på rastaurant. Litt annet enn et tettbygd boligstrøk hvor alle kjenner alle. Alle har overblikk til hverandre. Og ingen som vet hva som EGENTLIG skjedde, er det ingen som enda vet. Nå sies det jo at foreldra er delaktig!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #25 Skrevet 28. august 2007 Jeg synes dette virker helt greit, jeg, og som en smart og forsvarlig ordning. Det blir jo nesten ingen forskjell på å stikke over til naboen eller å gå en tur i kjelleren, feks.. Det blir usaklig å sammenligne med Madelene-saken! Det er dårlig gjort av dere som hevder at HI er like uansvarlig som foreldrene i den saken hvor de faktisk forlot barna helt for seg selv uten noe tilsyn mens de selv gikk på restaurant. Så teit å svartmale HI for at hun stikker over til naboen! Dere burde skamme dere for å nevne Madelene-saken i denne sammenhengen, synes jeg! Jeg synes overhodet ikke at dette gjør noen til en dårlig mor! Stå på, HI! Ikke bry deg om disse hønsemødrene ovenfor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå