Gjest Skrevet 26. august 2007 #26 Skrevet 26. august 2007 Sitteliggende med beina i bøyler. Jm og en lege holdt beina mine fast og en annen lege satt mellom beina mine og vakumer'te gutten. Behagelig? Langt ifra,men jeg fikk ikke stå i prekestolen for de var redd for at jeg skulle falle sammen pga smerter i venstre hofte.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 26. august 2007 #27 Skrevet 26. august 2007 med første lå jeg på ryggen og hadde ventet og ventet med vonde rier i evigheter.. satte beinet i spenn i sengekanten. Med lillemor satt jeg oppreist i sengen og ventet på anestesilegen. Riene ble veldig kraftige og vonde og plutselig måtte jeg bare presse og la meg bakover og presset i det anestesilegen som kom for å sette epidural kom inn døren og tok på hansker. Jordmoren pusslet med andre ting og ble litt forbauset da hun snudde seg og så at ungen var på vei ut i full fart. (Ble jaggu snytt for den epiduralen , hehe).
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. august 2007 #28 Skrevet 26. august 2007 Samme som SuperGlad...ironisk nok så hadde jeg jo sett fødselen hennes på tv 5 dager før jeg fødte og da sa jeg: sånn skal jeg IKKE føde! Men det var en fantastisk stilling...lå sånn hele fødselen (da i bøyle kun på slutten da hodet var såpass langt nede)
<3 + <3 + ? Skrevet 26. august 2007 #29 Skrevet 26. august 2007 På ryggen i senga med beina oppi de bøylene! (Det eneste jeg hadde bestemt meg for på forhånd var at dit skulle jeg hvertfall ikke!) Blir ikke alltid som man har tenkt gitt.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #31 Skrevet 27. august 2007 1: Stander halvsittende med føttene i bøyle 2: På kne, lent mot sengen 3: Liggende på siden i sengen Foretrakk helt klart de to siste stillingene!
BettyBoob Skrevet 27. august 2007 #32 Skrevet 27. august 2007 med beina i bøylene, for de måtte dra ham ut med tang. hadde ikke noe valg der gitt.
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 27. august 2007 #33 Skrevet 27. august 2007 Alle i "vanlig" stilling. men siste satte jeg meg opp i senga (slik de hadde lært på føden av finske spesialister for å få ned anntall som revner under fødsel). Å fikk ta i mot min egen unge. Jordmor hjalp og få hode ut og siste rie tok jeg tak i ungen selv og dro henne ut. helt fantastisk opplevelse. Skal jeg noen gang føde nr 4 så skal pappaen ta i mot den
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 27. august 2007 #34 Skrevet 27. august 2007 Bare for å si det, den finske metoden har 5 sykehus til nå hatt kurs i. men jeg har ikke revna med noen av de andre heller så vet ikke om den hjalp meg. Tror ikke jeg hadde revna uansett. Men statestikken er på finland sin siden. Veldig mye faktisk.
♥sebastian3003♥ Skrevet 27. august 2007 #35 Skrevet 27. august 2007 jeg gikk rundt med rier, og sku egentlig føde stående, men etter 1 time med pressing måtte jeg legge meg pga at de måtte ta han ut med sugepropp. verste var å ligge. grusomt
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 27. august 2007 #37 Skrevet 27. august 2007 Jeg sov på ryggen i full narkose. Ganske behagelig egentlig.
2 søte små gutter Skrevet 27. august 2007 #38 Skrevet 27. august 2007 På ryggen på et operasjonsbord i full narkose.
3b@rnsmor-30* Skrevet 27. august 2007 #39 Skrevet 27. august 2007 mye rart man lurer på ja......... med første ble jeg plassert i fødeseng med bøyler og alt (egentlig litt rart siden jeg hadde kraftig bekkenløsning), men det gikk fint det. andre gangen lå jeg i en vanlig seng. oppi en saccosekk.. var veldig slitsomt, for jeg måtte holde meg oppi saccosekken med beina mens jeg pressa... var usansynlig sliten i låra etterpå.. men det også gikk fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå