Gå til innhold

Hva slags stilling fødte du i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sto på kne og klemte rundt 2 dyner og noen puter.. Sto sånn halvt oppreist, orka IKKE å ligge for det var så vondt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk ikke lov til å gå ut av sengen, og måtte føde i "valig" stilling, liggende i de bøylene...

Skrevet

Lå på siden i en sånn fødeseng. Var veldig sliten etter 20mange timer uten smertelindring, så fødestillinger var ikke viktig for meg der og da:)

Skrevet

Sto på kne i senga og tok imot snuppa selv. Mannen sier jordmor ble litt paff da jeg tok tak i snuppa selv og dro henne frem til meg, og tørket av henne :-)

Skrevet

Med nr 1 i gynekologleie. Med nr 2 lå jeg på siden, men måtte legge meg på rygg for å få henne ut mens barnepleieren holdt den ene foten min. De fortalte meg etterpå at hadde jeg ikke lagt meg på rygg så ville jeg nok revnet en del. Glad jeg hørte etter. ;o)

Skrevet

Jeg lå på rygg med føttene på plater, ikke noe bøyler. Men hadde to sabla gode håndtak å rive i ;)

Skrevet

lå på min venstre side med høyrefoten oppi en sånn bøyle.

Skrevet

Første lå jeg på rygg med føttene i holdere. JM preste på magen min. Hadde da nesten prest i 2 timer i mange forskjellig stillinger.

Med nummer 2 lå jeg vridd som en spiral;-) Lå vel mest på siden. Hodet og skuldrene hang utfor senga på gubben. Tungt for han;-) Føttene fikk jeg ikke fra hverandre så JM måtte ta de fra hverandre! Hele kroppen var låst med andre ord;-)

Hun maste om at jeg måtte ta føttene fra hverandre hele tiden. Måtte gi plass til babyen! Det var ikke lett da hele kroppen var låst! Da hun sydde begynte samme maset, måtte ta føttene fra hverandre. Bla,bla, bla... Det var ikke lett siden jeg skalv som et aspeløv! Så da kunne jeg ikke dy meg og sa:" Det er helt utrolig at jeg har klart å lage denne babyen siden jeg ikke kan skreve!!!" Hun lo godt da og det gjorde jeg og;-) Men hele den fødsel følte jeg dreide seg om at jeg måtte få føttene fra hverandre!

Skrevet

På venstresiden m/ beinet i sånn spile. Var nok et herlig skue!

Skrevet

1.mann, på rygg med epidural i seng og to jordmødre som spenntakbøyler

2.mann liggende på siden, sudde meg rundt på siste pressria da hun kom

3.mann begynte liggende på siden, da det funka bra sist. jordmora lurte på om jeg ville sitte oppreist i senga, noe som var helt uaktuelt skulle ligge, men fødte sittende i senga uten at jeg tenkte på det, kroppen bare gjorde det som var mest naturlig der og da

Skrevet

Bøyle var det ja. Beinet i en bh-spile, hehe. *Trøtt-humoren tar overhånd*

Skrevet

Første gang fødte jeg på fødekrakk.

Andre gang fødte lå jeg på siden i sengen.

Klarte ikke ligge i sengen i det hele tatt første gangen, da bare gikk jeg rundt.

Skrevet

Alle tre kom ut i fødestolen...eldstemann og nr 2 rakk jeg aldri å få beina oppi bøylene engang før de var ute....nr 3 brukte jeg noen sekunder lengre på å presse ut.. Ingen rifter eller sting noen av gangene.

Skrevet

Var egentlig fast bestemt på å føde med fødekrakk,men jeg rakk aldri det,så jeg måtte føde liggende i senga med beina i bøylene.

Men akkurat da så brydde jeg meg ikke om stillingen:)

Skrevet

Lå rett på senga med beina på senga også.. Aldri mer! Neste gang skal jeg ha noe å rive i!

Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel så jeg rakk så vidt å komme meg opp i senga. Jeg lå på rygg mens JM holdt høyrefoten og jeg spente fra med venstre i senga. Det hele var over før jeg egentlig skjønte hva som skjedde....

Skrevet

Jeg gikk mye jeg å.. hehe jordmora sa at jeg måtte slutte å gå hvis jeg blei sliten men tok ikke lange tida før jeg måtte opp i senga og presse...

Skrevet

I den vanlige stillingen. På ryggen :-) Med andremann måtte jeg det, for hjertelyden ble dårlig når jeg flyttet på meg.

Skrevet

På rygg i senga, mens jeg sparka fra i "sidene" på senga.

Hadde egentlig bestemt meg for å føde stående på kne, men det gikk så himla fort!

20 min etter at jeg hadde 5 cm åpning og (ifølge JM maaaaange timer igjen) hadde jeg full åpning, og ble bare beordra opp i senga.

Tre press, så var ungen ute.

Husker jeg følte meg litt snytt for hele opplevelsen etter at jeg var ferdig.

Fra "så vidt i gang" til "ferdig" tok en halvtime, og jeg husker mildt sagt lite fra den halvtimen.

Plutselig var bare ungen der, liksom...

Skrevet

Jeg lå på ryggen.

Hadde ikke beina i sånne.. stylter eller hva man nå skal kalle det,, ;)

Heldigvis...

Skrevet

eldste jenta satt jeg i en sånn fødestol med beina oppi bøyler. Med nr 2 satt jeg i en fødeseng med masse puter tepper bak ryggen. føttene hadde spenntak mot noen bøyler.

Samme med nr 3, men da fikk jeg omtrent panikk hver gan JM skulle undersøke meg, for det var så sinnsykt vondt å ligge på rygg. Satt mye rett opp i senga med spenntak i sengbunnen, JM holdt i mot beina.

Med alle 3 hadde jeg håndtak å holde i, men ene handa holdt/kløp jeg i gubben sin hand. Trur kanskje han hadde litt vondt i den handa etterpå...

Skrevet

I en slik fødeseng, men spenntak for bein og håndtak for hendene. Hadde to jm som jeg tok spenntak i når småen skulle ut og en 3.jm som passet på småen.

Hadde drypp i hånden og slik hjertelyd sak på magen så denne jenta kunne nok ikke godt noe sted. OG så gjorde det så vondt i bekkenet hver gang jeg vurderte å skifte stilling at jeg lå bra det jeg var og. Hadde det ikke vært for jm som komandrerte meg fra den ene siden til den andre for å få ut denne babyen da.

Skrevet

Jeg måtte ligge på ryggen pga at legen måtte hjelpe meg med å få gullet ut, mens samboeren min og jordmor pressa bena mine bakover hver gang jeg fikk veer.

Skrevet

-GU stol med beina i bøyler.

-På siden med fraspark i barnepleier`n.

-På siden.

-I knestående.

Skrevet

Jeg sto på kne bøyd over sengekanten. Sto egentlig med prekestolen, men klarte bare ikke å komme bredt nok med beina da.

Så jeg hadde ryggen til da han kom til verden, mens pappa'n hadde full oversikt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...