så var vi 4 Skrevet 26. august 2007 #26 Skrevet 26. august 2007 jeg pleide å gi boller før, men nå blir han dårlig av de så da får han rundstykke heller
FrøkenSprøken Skrevet 26. august 2007 #27 Skrevet 26. august 2007 Før brukte jeg faktisk bolelr som bestikkelse ganske ofte, men jeg ventet til han var stor nok til å tygge godt, og å svelge litt store biter. Før han kunne det fikk han grove rundstykker. Nå har vi flyttet til et nytt sted, og her har de en nyyyydelig fruktdisk, så nå plukker jeg bare en skål med fruktbiter til ham, så slipper jeg mas mens jeg handler og på veien hjem. Møtte en dame utenfor butikken her en dag, og hun ble helt sjokka over å se en unge med FRUKT!?!?! Hun kunne ikke få rost meg og venninna mi nok for at vi ga barna frukt og ikke boller eller godterier. "Veeeel" svarte vi da. "Det handler vel mest om at vi vil ha sjokoladen for oss selv!" (Begge to gikk å smuggnafsa på sjokolade...) Hehehe... Uansett. Hvorfor ikke gi barn frukt? Eller sune kjeks? OG: Ja, boller klumper seg! Men hvis dere tenker dere om er det i grunn ganske logisk at boller, pølser og vafler er overrepresentert når det kommer til kvelning. Det er jo DET barn spiser! Hadde vært rart om det skulle ha vært steinbitkake og broccoli;)
Diva Muffin Skrevet 26. august 2007 #28 Skrevet 26. august 2007 Nå er jeg en slags idealistisk førstegangsmamma med verdens snilleste baby som ikke ber om annet enn flaske... Så jeg har ikke så god befatning med virkeligheten til de som har større barn. Men jeg tror jeg ville gitt ungen min en banan istedet for en bolle, i den grad det er mulig.. Ikke alltid man har tilgang på sunne alternativer når man er ute og farter, bensinstasjoner og kiosker er et godt eksempel på akkurat det Det er sant at det er mye sukker i yoghurt, juice og bananer, men de tilfører i det minste noen andre næringstoffer som boller har lite av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå