Gå til innhold

Flere enn oss som fødte i "hemmelighet"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, ikke varslet noen om at man fødte?? Vi sa ikke et ord til noen andre enn Føden.. Ingen fikk vite noe før fødselen var over! Og det var så deilig, hadde mer enn nok med oss selv også om vi ikke skulle informert å tatt i mot mas fra hele slekta mens jeg fødte.. Og neste gang får vi ikke den muligheten for noen må passe mini.. Men kommer også da til å bare si ifra til dem som skal passe han og føden, ingen andre! Noen fler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ei som viste det hos oss, det var hun vi måtte vekke for at hun skulle komme og være hos de to eldste:)

Skrevet

Jeg hadde lyst, men mannen min mente det var "slemt". Angrer, for svigermor sov ikke før hun visste at barnet var trygt ute av magen min (og jeg hadde rier i nesten to døgn).

Skrevet

Vi sa det ikke til noen, ble litt hvite løgner til alle som sendte melding mens vi var på føden.

Neste gang trenger vi jo barnevakt...

Syns det er greiest å si det etter alt er over :)

Skrevet

Hadde faktisk tenkt å gjøre det samme, bortsett fra svigermor som skulle passe eldstejenta. Men så skjedde alt plutselig kjempefort 6 dager før termin, så det ble en annen som ble barnevakt, men det ble igrunnen litt hemmelig uansett, for jeg fødte i ambulansen, rakk ikke frem til sykehuset, så ingen fikk vite noe før det var over uansett:)

Skrevet

Mamma og pappa - ringte de da jeg sjekket inn på födesalen

Svigers fikk vite det 2 timer efter födsel .......... da fikk mie foreldre og vite at hun var ute !

Skrevet

jeg ringte mamma midt på natten eg..;) måtte jo det.. tlf brydde eg meg ikke om under fødselen..da hadde eg andre ting å tenke på...men så hadde eg en kort fødsel da... så var ikke noe døtid liksom...

Skrevet

naboen og min søster viste d hos oss.. d var fordi naboen passet størstemann og min søster skulle være me.. ellers så fikk ikke noen vite noe før fødselen var over..ikke alle viste jeg var gravid heller hehe...

Skrevet

Vi fikk ikke tid til å si noe + at det var tidlig søndagsmorgen så jeg ville ikke vekke noen=) ville egentlig ha det litt for oss selv! jeg følte at det var en privat stund som jeg bare ville dele med samboer=)

Skrevet

alle mine viste om at jeg fødte, men de hadde fått beskjed om å holde seg unna sykehuset. har sykehus skrekk, så orket ikke tanken på besøk når jeg var der. alle respekterte det. og kommer til å gjøre det samme om det skal komme flere barn en dag.

Skrevet

De 4 første visste de på sykehuset om, (og fødsel nr. 2, 3 og 4 visste barnevaktene om i tillegg).

De 4 siste fødslene var det _kun_ jeg, mannen min (og siste fødselen også ungene) som visste var i gang før etter at det var godt og vel over.

Skrevet

Ingen viste det da jeg skulle ha nummer en. Med nummer to viste svigers det. (siden de var barnevakt) Nå sist viste ingen det. De to eldste var bortreist. Rakk ikke ringe noen heller, siden fødselen tok under to timer fra jeg våknet:-)

Skrevet

Kunne ønske det!

Men neida, jeg skulle på BiMtreff, var de første med termin i gruppa og hadde krangla meg til tapas. Og så begynte det! Arg, jeg var så sur, jeg ville jo spise tapas med jentene! :)

Så da blei det tl at jeg måtte si ifra og fikk en del melinger i løpet av etermidag/kvelden og natta. Og så sa jeg ifra til mamma da vi var inne på føden. Det tok jo 21 timer i alt, så mange som venta tror jeg... :)

Skrevet

Ja. Vi dro inn om natta, og jenta var født tidlig om morgenen.

Måtte vente noen timer med å rige også faktisk hehe.

Skrevet

Jeg gjorde både første og andre gangen;)

Andre gangen var vi bare "heldig", for storesøster fra på overnatting hos mommo og moffen:)

Skrevet

ikke med eldstemann, da trengte vi jo ikke barnevakt. Andre gange visste mine foreldre det. pga at de kom på besøk, og vips så satte fødselen i gang, så da reiste vi avgårde og de var barnevakt og skulle hjem og hente klær osv, men så ringte i etter litt over 1 time og sa at nå har vi født!!

Skrevet

Ja, litt ufrivillig, for det gikk så fort!

Skrevet

Nei det var det siste jeg tenkte på da riene startet. Mamma ble litt småsur for att jeg ikke hadde ringt. Denne gangen må vi ringe svigermor så hun får komme å passe gutten vår. Men sier ikke i fra til noen andre...

Skrevet

Jeg så ingen grunn til å holde det hemmelig. Har heldigvis venner og familie som har respekt nok til å holde seg unna tlf og sykehus til de hørte fra oss :o)

Skrevet

Vi var førstegangs nå, og ingen visste det før de fikk telefoner om at alt hadde gått bra. Mamma ga oss klar beskjed om at hun ikke ville vite noe om når det hele startet, men hadde nok på følelsen at ett eller annet var i gjære likevel.... Neste gang blir det vel værre, da må hun vel belage seg på å være barnevakt, men føler absolutt ikke behov for å involvere flere nei. Det blir da alltids nok pes og mas..... :-)

Skrevet

Jepp, mamma og pappa visste det for de kjørte meg opp, mamma var med på fødselen og måtte ringe å fortelle til sjefen at huin ikke kom på jobb da. Men det var alle. Resten fikk vite det fra barsel..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Måtte fortelle alle venninne mine det, for jeg skulle i bursdagsselskap den dagen vannet gikk og måtte melde avbud...men hadde jo ikke greid å holde kjeft uansett. Det første jeg gjorde var jo å rope ut på bim og på msn at vannet hadde gått!:P

Ingen som masa da, så var ikke noe problem...kommer til å si ifra når spira kommer før vi drar innpå føden.

Skrevet

Med nr 1 så måtte eg jo ringe pappa og gratulere han med dagen og det kl 0615! Vannet hadde gått 2 timar før........så han vekte mamma og sa det før han reiste på jobb. Den fødselen blei annonsert på Telemarksendinga kl 0830!! For mamma sendte helsing til pappa og lykke til til dei som har reist på føden!! Så søstra mi fikk vita på radioen at me hadde reist på sjukehuset!!

Eg har på ein måte født nr 2 hemmelig for det var ingen som trudde at det kom til å skje så det var ingen som venta på det. Var morro å ringe mamma og pappa under to timar etter at eg sa at me fikk bli på sjukehuset og spørre ho "kva trur du det blei??"

Svigermor skreik ut "HÆ!!" når mannen min ringte, han var heilt vanlig i tlf også spurte ho korleis det gjekk med meg, og da svara han "eg trur ho har det bra eg, me har fått baby me da!!"

Blir nok ikkje noko hemmelig her hvis det blir ein nr 3 med mindre den kjem heime!!

Skrevet

Sa ingenting og slo av mobilen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...