Gå til innhold

uff...dette var tøfft2!!!!!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,da var dagen overstått....har vert på haukeland og fått litt mer svar,men kan ikkje si at eg føler meg noe klokere!!dagen kunne ikkje gått noe verre enn det den har gjort da!! Legen kunne bekrefte det som de fant ut igår....barnet mangler venstre fot,og har en veldig alvorlig hjertesykdom! Den har bare ett hjertekammer. Den vil klare svangerskapet helt fint,til og med fødselen vil den nok klare...men tiden etterpå er veldig uviss!!! Den må rett på opperasjonsbordet......er ikkje sikkert han er sterk nok til å overleve en slik oppersjon,men igjen så kan han overleve og fungere tilnærmet normalt sammen med andre barn i framtiden! Men den framtiden er såååå uviss,og vet ikkje hvor lang den veien er å gå for å fungere tilnærmet normalt. Innebærer det 10 operasjoner før han er 1 år liksom????

Nå er alt opp til oss hva vi vil gjøre....vil vi fullføre svangerskapet,eller vil vi avbryte?? Hvor enkelt er d å ta det valget da????Uansett så blir det en tøff tid fremover. Må tilbake til Bergen på mandag for videre samtale og mer undersøkelser!! Dette er noe av det verste eg har opplevd....var dette eg fryktet mest...at vi måtte ta dette valget! Det er så urettferdig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud...

Stor varm klem til deg!

Skrevet

heisann:)

jeg kan ikke gi deg noen fasit svar!

vil bare vise min medfølelse:)

dette kan ikke være lett, trist at noen må oppleve noe sånn!

men uansett hva slags valg dere tar, om å fortsette svangerskapet eller ikke, så er det sikkert mange som støtter oppom dere:)

så vil bare si lykke til:) og håpe du oppdaterer oss med hva som skjer, og hva slags valg dere tar!

mange klemmer fra:

Skrevet

Å hjelpes, jeg føler med deg. Dette var triste nyheter. Har virkelig problemer med å skrive nå - har ikke ord. Jeg håper dere får den hjelpen dere føler dere trenger i veien frem til det valget dere enn tar.

Tenker på dere!

:(

Skrevet

uff da! Vet ikke hva jeg skal si

føler med dere!

Skrevet

Huff... Føler veldig med dere!! Kanskje hønemor er her,så hun eventuelt kan trøste eller si no mer smart enn det jeg kan? Hun har jo gått igjennom noe av det samme... Ord blir liksom ikke no...

Gjest Lenchen
Skrevet

Uff, så trist. Føler virkelig med deg og mannen din.

Skrevet

ja,det er helt grusomt!!! har tusen millioner tanker i hodet mitt!! Er så redd for å ta feil valg.....er så lett å si at " jaja,eg hadde vertfall tatt abort dersom det hadde skjedd meg" men det er ikkje noe lett når en er oppi situasjonen sjøl.....er ikkje menneskelig å måtte ta et slik valg!!!Dersom eg velger å avbryte må jo ungen allikevell fødes....uff!!Eg er tom for tårer!

Idag har de kun fokusert på hjerter...men i forbifarten så fant han bare en nyre....det er jo egentlig bare en bagatell,kan jo fint leve et liv med en nyre..men det er liksom alt på en gang! Når de først har funnet 3 feil,kan det godt være flere feil!! *sukk*

Skrevet

Så jævlig!!!! Kan man få et verre valg..... Ord blir virkelig overflødig, men sende varme klæmma til dåkker....

Skrevet

Uff da.....dette er jo helt grusomt. Stakkars dere. sender deg noen varme klemmer

Skrevet

Kan nok ikkje ta valget for deg, men sender deg støtte og varme klemmar! Mange som er her for deg om du har behov for det.

Skrevet

Det er nok ikke noen av valgene som er noe mer riktig enn andre. Alle vil ha forståelse uanset hvilket valg dere tar!

Forstår kjempegodt at dette er vanskelig og at dere føler dere står ovenfor et umulig valg, for det er det det er!!!

Vil bare ønske dere lykke til!!!

Skrevet

Uff og nei... Synes så synd på dere...stakkars den lille...=o(...

Håper dere finner ut av hva dere vil og det er da det rette valget dere valgte...

Pass på å ta vare på og høre hverandre... Veldig viktig...Dere har et vanskelig valg foran dere...

Sender dere masse trøste klemmer og ønsker dere lykke til...

klem fra

Skrevet

Masse lykke til videre! Håper dere finner ut av dette og velger der riktige.. Selv om jeg ikke selv klarer å se hva som er riktig eller galt i denne situasjonen :(

Kjempeklem fra

Skrevet

hvilken uke er du i?

Dette er jo alles skrekk, føler med deg!!!!

Håper dere klarer å komme frem til noe som dere klarer å leve med! Uansett en vanskelig avgjørelse, jeg personlig hadde nok ikke greid tanken på at ungen min må gjennom maaange operasjoner(men det e rmin mening, jeg mener ikke å dømme folk som hadde gjort det)

Lykke til, hvis det er noe man kan skrive

Skrevet

"klemmer"

Dette er en veldig vanskelig avgjørelse. Dere får følge deres hjerte og gjøre det som dere føler for. Tror jeg mulig ville ha snakket med hjerte spsialist og for å få deres mening og høre om babyens sjangser i forhold til fremtidige operasjoner.

Alt godt ønskes til dere.

Skrevet

for et umulig valg.

sender mange klemmer til dere.

lykke til med valget dere tar

Skrevet

Uff, dette var ille. Må være grusomt og måtte ta et valg i en slik situasjon. Tenk dere godt om,og ta godt vare på hverandre.

Klem........

Skrevet

Godt forslag fra purple her! Ta kontakt med hjertespesialister. Ring rikshospitalet, de har mange gode hjertekirurger. Der tror jeg de har spesialister på barn og hjerter også.

Huff, føler jeg kommer med tomme forslag.

Skulle ønske jeg kunne komme med en fantastisk løsning for dere!

Skrevet

Blir så lei meg på deres vegne når jeg leser dette! Så urettferdig at noen skal måtte gå gjennom dette!!!

Tror man skal väre forsiktige med å gi råd, men vil bare si; sörg får å få alle den informasjon som er nödvendig for at dere skal kunne ta et valg OG lytt til magefölelsen! Gjör dette valget utifra hva som er riktig for dere, ikke hva mödre, fedre eller venner ville ha gjort. Det er dere som må leve med/uten dette barnet. Det finnes ingen andre rette svar enn akkurat det du og barnets pappa kommer fram til!!!!!

Lykke til!

Skrevet

Huff, gråter for dere nå.... Kan ikke tenke meg hvordan dette føles, og de kvalene dere går igjennom!!!! Har selv tatt fostervannsprøve og sagt at dersom de finner avvik, vil vi helt klart avbryte. Men jeg kjenner jo den lille røre på seg og vet at det blir alt annet enn enkelt dersom svaret vårt blir negativt... Stakkars dere, det er ikke noe å si...

Men det er sikkert viktig å få all informasjon dere kan, få alle undersøkelser gjort og få alle fakta på bordet når det gjelder hva som vil være resultatet dersom dere velger å fortsette... eller det motsatte.

Ønsker dere alt godt, og at de finner at dette er noe de kan rette på når babyen er født!!

Trøsteklem full av tårer fra meg

Skrevet

Skjønner at dette er tøft... en utrolig vanskelig situasjon å stå i... Jeg kan bare svare for meg selv, hva jeg TROR jeg hadde gjort.

Jeg hadde nok forsøkt... ungen har en mulighet til å leve et normalt liv, og jeg hadde ikke klart å riste den muligheten av meg tror jeg. Jeg forstår veldig godt om du tar abort også, for det vil bli en sterk påkjenning for dere alle. det ser jo veldig usikkert ut... et urettferdig valg du må ta, for man kan aldri vite hva som vil være det riktige.

ønsker deg lykke til... skal tenke på dere!

Skrevet

Sender deg noen tanker i deres vanskelig situasjon og umulige valg. Uansett hva dere velger vil det bli et riktig valg for dere. Lykke til på mandag, vet nesten ikke hva jeg kan si. Hvis dere vil lese mer om medfødte hjertefeil hos barn, anbefaler jeg disse sidene.

Foreningen for hjertesyke barn; www.ffhb.no

Barnehjerteboka:

http://www.nextcon.no/ffhb/profilbok/default.asp

*sender en klem da ord blir så fattigslige*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...