Gjest Skrevet 24. august 2007 #26 Skrevet 24. august 2007 Selvfølgelig, jeg stussa bare veldig på tallet. Ingen i Norge skal behøve å leve i fattigdom.
yinyang Skrevet 24. august 2007 Forfatter #27 Skrevet 24. august 2007 Ja, sånn er det. Man tenker på fremtiden forskjellig. Jeg er redd jorden er over og ut, før oljen er tom jeg da... Men fint at jeg fikk et godt svar, for jeg skkjønner at industrialisering KAN være en sak å brenne for...for noen.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 24. august 2007 #28 Skrevet 24. august 2007 Stemmer også Høyre, føler ikke at jeg må forsvare det for noen her - ihvertfall ikke noen som sammenligner Frp og Høyre...
Mammaja 120107 Skrevet 24. august 2007 #29 Skrevet 24. august 2007 Jeg har stemt høyre tidligere fordi jeg mente at det var viktigere for Norge å tjene mye med litt skjev fordeling enn å tjene lite med helt lik fordeling. Det må være noe å hente på å jobb seg opp og fram, starte firmaer mm, hvorfor skulle folk gidde det ellers. Jeg føler høyre bryr seg mer om å tilrettelegge for næringslivet slik at vi har noe å leve av også når oljen forsvinner, ikke alle kan jobbe for stat og kommune, eller av å klippe håret til hverandre for den saks skyld. Jeg har ikke tenkt på egen vinning men hva som jeg tror er best for AS Norge. Jeg følte også at stat og kommune var lite effektivt og at vi kunne få mer for pengene ved å gjøre ting smartere. Nå har jeg jobbet i staten og vært med på noen omorganiseringer og funnet ut at omorganisering ikke er svaret. Så nå er jeg veldig i tvil om hva jeg skal velge, kanksje AP men jeg liker ikke forbindelsene til LO. Kansje venstre. Når det gjelder FRP kan jeg ikke skjønne at det er andre enn selvsentrerte perpsektivløse mennesker som stemmer på de. Alle forslagene deres gir kortsiktig personlig vinning men har konsekvenser og ringvirkninger mange tydeligvis ikke forstår. Ta bare noe som er veldig aktuelt for oss, om tilskuddet til barnehager skal gå direkte til foreldrene. For det første blir barnehager dyrere, fordi det som i dag fordeles på 80% av barna nå skal deles på 100% av barna. Og hvilken tobarnsmor er det som gidder å jobbe når man en barnehageplass koster 20 000. Det vil bli en strøm av barn fra barnehager til svarte billige dagmammaer og au pair'er. Så barnehager vil bli nedlagt og det tar som kjent lang tid å bygge opp igjen. Dessuten tror jeg det kontantbeløpet vi får utbetalt vil bli gradvis redusert over tid og mer av kostnadene overført til foreldrene. Slik at Frp kan redusere skatten. Hvis det er noen Frp-mammaer her tror jeg bare de tenker på hvor mye penger de vil få inn på kontoen på kort sikt. Uansett så er det kommunevalg så det skjer ikke noe stort på den sektoren i dette valget.
Den lille prinsesse Skrevet 24. august 2007 #30 Skrevet 24. august 2007 Synes også det er helt idiotisk å sammenligne de to partiene, blir som å sammenligne RV og AP!! Og ja, dette velferdsamfunnet er å dra det litt for langt nå!! Velferd betyr ikke at ting skal være gratis slik SV vil... Velferd for meg er heller det å kunne velge kvalitet og i det hele tatt ha alternativer. Og enig i at ooljen vil en dag ta slutt, og hva blir det av Norge da? Uten noe form for industri? Og hva skal vi med hundreogørten sykepleiere og lærere hvis ikke kvaliteten på utdannelsen dems holder et internasjonalt mål? Skjønner ikke hvorfor nordmenn skal ha, ha, ha hele tiden. Men jaggu skal det ikke koste noe ekstra og gud forby at det finnes private der ute, for det har ikke jeg råd til....!!!! Tror at de som har vært bosatt utenlands, er mye utenlands eller har familie utenlands, har et litt annet syn på politikk enn nordmenn som har grodd fast i fedrelandet. Satt å diskuterte med sambo forrige dagen. Eldre i Norge sliter fælt, helsa er dårlig, mange er ensome og deprimerte. Lange sykehuskøer og lite hjelp å få. Ute ser man ikke et eneste menneske over 70 år etter et hvis klokkeslett. Ikke rart man blir deprimert. Ute i verden, er folk mer opptatt av famile, eldre er ute og prater med alle, koser seg og er blide og fornøyde. De har familie og venner rundt seg hele tiden. Men har de alle "godene" pensjonister i Norge har?? Neppe!!! Så det sier meg at som pårørende må man trå til litt mere selv, og ikke la alt ligge på helsevesenet!!
snowstorm73 Skrevet 24. august 2007 #31 Skrevet 24. august 2007 Hvis du er redd for CO2 utslipp må du da vel være for at Norge slutter å selge olje og gass? For det selges så mye som Norge ikke kunne brukt på maaaaaaaaaange år. For miljøet spiller det ingen rolle hvor olje eller gass blir brent opp. Men samtidig er en stor del av den norske økonomien avhengig av akkurat den industrien. Norge kunne være en storspiller hva gjelder kutt i CO2 utslipp - hvis de ville. Hvis du mener at bruk av bil må begrenses drastisk, må du tåle at distriktene kan bli folketomme. Det ville være fryktelig dyrt med f.eks. et bra kollektivtilbud 10 mil rundt Kautokeino. Du har ikke bil, så jeg vil antar at du bor i Oslo eller en annen større by. Det er lett å snakke om hvor dårlig bil er når man har bra alternativ.
yinyang Skrevet 24. august 2007 Forfatter #33 Skrevet 24. august 2007 les overskriften... Frp ELLER H... Sammenliknet ikke, men det er de to partiene jeg forstår meg minst på Enten Eller...
Libido- Skrevet 24. august 2007 #34 Skrevet 24. august 2007 Så du vil ikke ha turister til landet heller da? dine skattepenger. Jeg må le. Norge har så mye penger at de kan velte verdensøkonomien på en dag. Ikke vær redd for dine usle innbetalte kroner du =) det er mer enn nok å ta av. Hva med skolebarn, fortjener ikke de trygge veier? en vei det ikke går ras på 1-2 ganger i mnd?
Sololight Skrevet 24. august 2007 #35 Skrevet 24. august 2007 det var jo et saklig og uegoistisk svar, yinyang:-) kollektivtrafikken i utkantnorge er faktisk så dårlig utbygd enkelte steder at man er avhengig av bil. Buss som går to ganger i uken kommer man seg ikke att og fram på jobb med...
snowstorm73 Skrevet 24. august 2007 #36 Skrevet 24. august 2007 Akkurat. Barn som sendes til barnehage når de er 1 år gammel og tilbringer mer tid utenom familie enn med sine foreldre, vokser jo opp i troen at det offentlige tar god hand om folk. Og så blir foreldre eldre og trenger hjelp, men barna har full jobb og veldig travelt. Og det er disse barna som har vokst opp i barnehage, de har lært at staten tar god hand om folk. Så da er det jo kun logisk at de overlater foreldrene til staten. Foreldre har ikke prioritert barn, til slutt betyr det at barna ikke prioriterer foreldrene. Jeg vet ikke løsningen, ikke noe perfekt samfunn. Men tror at den norske veien er langt ifra være perfekt.
yinyang Skrevet 24. august 2007 Forfatter #37 Skrevet 24. august 2007 Ok ok, jeg svarte litt sånn der... For å provossere litt... Jeg har liksom aldri tenkt så mye over veier og sånt her i Norge, men når dere sier det, så jo, veiene her til lands er dårlige, og kollektivtransporten er ihvertfall ikke bra nok. Både miljømessig og med tanke på ulykker, så bør det gjøres noe, og at det bør gå fra felleskassa, er jeg enig i.. Omsider.. Da jeg tenkte meg om
Libido- Skrevet 24. august 2007 #38 Skrevet 24. august 2007 Flott! Da er du hvertfall enig i at FRP har god veipolitikk ;-)
luckypus Skrevet 24. august 2007 #39 Skrevet 24. august 2007 har ikke gidde å lest alt her, for jeg har egentlig bare et spørsmål, ang politikk... hvorfor ligger FRP på topp i meningsmålinger nå?? er det ca 20-25 % idioter her i landet da eller ?? rart at et parti kan få så mye stemmer, men alikavel bli så "mobba" for sin politikk. Nesten så jeg tror det er en så se & hør greie her...ingen leser, men alle vet...
ABC123:-) Skrevet 24. august 2007 #40 Skrevet 24. august 2007 Har vinglet i noen år, men neste gang stemmer jeg definitivt Høyre. Fordi de er for kontantstøtten og har en politikk som legger til rette for å starte egen bedrift. Privatisering synes jeg er helt greit. Det motsatte gir for stor grobunn for apati og likegyldighet i jobben, med de konsekvenser det har for folk i helsekøer og andre behandlingskøer, trygdesystemet osv. Du, yinyang, kan ikke ha opplevd noe særlig i livet med dine naive påstander. Tror du at de "røde" og "grønne" er så mye "snillere" med folk enn det de "blå" er? Frekk virker du og...fysj!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå