Gå til innhold

Dere som stemmer H eller Frp...


Anbefalte innlegg

Skrevet

... kan dere begrunne det?

Synes det er så egoistisk tankegang bak det meste de står for.. Og skjønner IKKE at noen lar seg lure...

La oss få en debatt her.. Eller tør "du" ikke stå for det?

Men jeg har jo lest et sted, at mange av de som stemmer Frp, vet ingenting om politikk, eller hvorfor de stemmer engang.. ;)

 

Liberal - rød - grønn - venstreside - deffinitivt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel ikke bare røde her? Det hadde jo vært flott, men... kan ikke stemme utifra alle målinger...

Skrevet

Hva mener du er egoistisk da?

Skrevet

Hvorfor lar vi oss lure?

 

Du ahr vel heller ikke satt deg inn i politikken til H og Frp, for den er langt fra lik!

Skrevet

Hva jeg mener med "egoistisk", er at skattelette, mindre gebyrer, privatisering, færre kvoteflyktininger osv osv, er kun å tenke på seg selv, og sin økonomi, fremfor å tenke alle i helhet og deling av goder og miljø, jorden og fremtidn!!

Jeg stemmer ikke utifra min egen lommebok, og om jeg vil at bomring skal vekk f.eks.

Jeg stemmer for at goder skal deles. F.eks 30% av barn i Norge lever under fattigdomsgrensa, og noe må gjøres. CO2 utslippene er grisehøye, og MÅ kuttes.

 

Derfor er jeg interessert i hvorfor dere stemmer blått... Jeg sier ikke H og Frp har samme valgprogram, men de er bøå, og ligger mere likt opp mot hverandre..

 

Jeg mener ikke dere blir lurt, men jeg har lest det, at Frp-velgere er de "som bare går og stemmer, uten å vite noe om hvem, hva, hvorfor". Så kan ikke dere si meg, hvilke saker dere står for, siden dere stemmer blått. Ren nyskjerrighet...

Skrevet

For å unngå så mye politikk for en sånn diskusjon gidder jeg ikke nå.

 

Men du nevner kvote flykninger. Det er noe forbanna tull. Har du sett lista vi i norge mener de skal kunne, de skal ha utdannelse, kunne skrive og lese, flere språk osv osv... lista blir lang den.

Så det er jo ikke flykninger som kommer, men rike , utdanna som drømmer om noe nytt.

 

Australia tar inn analfabeter , syke og barn som er alene. Hvorfor må vi ha så strenge krav???

 

Da kan vi heller drite i kvoteflykninger spør du meg.

Skrevet

Ok, jeg skjønner den...

 

Jeg er vel for at flere flyktninger generelt og asylsøkere skal få opphold. Ihvertfall de mindreårige som har bodd flere år på mottak, som omsider blir sendt ut igjen.. Men også flerer kvoteflyktninger, de er viktige for landet også...

Flere med meninger?

Hehe, gir opp jeg... Ingen som vil fortelle meg om "gode" saker fra de blå partiene, så jeg betrakter tråden som avsluttet, og at jeg ihvertfall ikke har fått høre EN god sak fra Frp eller H sine sider...

Hmm... Ingen overaskelse, men...

Skrevet

Æ skjønne godt at du ikke får svar. Ingen gidder diskutere med en som allerede har bestemt seg at d de sier er gærnt.

Godt æ ikke kasta bort energi på å skrive mere...

Skrevet

Vet du i det hele tatt hva ordet liberal betyr? Frihet, nærmere bestemt den individuelle friheten.

Ap og SV vil helst styre menneskes liv til det minste detalj, hvordan folk burde leve, jobbe, formere seg osv.

Jeg stemmer ikke frp.

Men, frp har den største oppslutningen når man tror meningsmålinger. Etter din mening må det vel bety at majoriteten av de norske folket ikke har peiling på politikk.

 

Norge er den siste kommuniststat. Enig. Jeg bodde mange år utenfor Norge, så jeg føler formynderiet som råder her veldig sterkt. Jeg trenger ikke en Kristin Halvorsen, Trond Giske eller Karita Bekkemellem for å styre mitt liv, det kan jeg alene.

Skrevet

Hehe...

Jeg ville bare se om det jeg hadde lest om at "Frp velgere ikke vet hva de stemmer på" var sant... Og det ser jo slik ut.

Vet du, jeg var ikke ute etter å diskutere på den måten, men å vite hvordan andre tenker før valget.. Og da spesielt de på den andre siden av fargepinnen enn meg...

Men ok, vi avslutter her, jeg er trøtt, god natta ;)

Skrevet

Jeg er mest opptatt av utdanning, økonomi, næringsliv, helse, familiepolitikken, kriminalitet og utenriks. Og det ene blå partiet har mye jeg synes er positivt. Jeg vil ha valgfrihet i samfunnet, og vil kunne velge annet enn det det offentlige kan tilby. Jeg vil leve i et mer moderne samfunn, som er mer lik andre store nasjoner i europa og resten av verden. Jeg vil kunne velge det JEG synes er best for både megselv og min familie om det er privat eller offentlig spiller ingen rolle. Bare vi kan velge det vi mener er best for oss, og for å kunne det må man kunne vise til resultater fra de forskjellige instansene. Med økt konkurranse, vil også tilbudene bli bedre!

 

Med røde i regjering og kommunestyre vil akkurat dette stoppe opp, og Norge vil gå 10 skritt tilbake isteden for fremover!

Skrevet

Hva med bompengene i utkansnorge? for å komme seg fra kristiansund til trondheim må man igjenom 3 bommer + ferge blir det ca 300 kroner, og det er snakk om fler! hva sier det til turistene? Og har du prøvd å kjøre kysten fra stavanger og opp til trondheim? man blir flådd.

Betaler vi ikke nok avgifter på bil og vei, om ikke staten skal begynne å nekte å betale for utbedring av veiene også?

Skrevet

Jeg leste et sted om Frp velgere... Og ville se om det kunne stemme...

 

Men fint innspill fra deg Snowstorm, skjønner litt hvor du vil... Jeg har også bodd flere år i utlandet, men da et land helt uten trygdesystem, og med dårlige skoler, kvinnediskriminerende, og totalt annerledes...

Men du tenker vel mere på privatisering og kunne ta egne valg... at ikke alt er offentlig!

Skrevet

Hva med miljøet da?

Eller tenker du bare deg selv, og dine mulige valg for tjenester?

Skrevet

Hmmm...

Har man ikke råd til turen, så har man ikke råd.

Jeg har ikke bil, og kjører aldri den veien, så hvorfor skal de bruke av mine skattepenger til det da? Heller at de som kjører der betaler...

Skrevet

Bobbis...

Synes hun ramset opp mye viktige saker for SEG SELV... Men ikke for andre rundt seg eller miljø... ;)

Skrevet

Yinyang, hvor har du det i fra at 30 % av norske barn lever under fattigdomsgrensa?? Bare nyskjerrig.

Skrevet

Jeg stemmer Høyre og kunne aldri stemt FrP. Synes det er helt idiotisk å sammenligne de to partiene. Dessuten generaliserer du veldig. Blir vel som om jeg skulle si at alle som stemmer rødt resirkulerer sandalene sine og lever i velferdssamfunn-drømmeverden...

 

Grunnen til at jeg stemmer Høyre er at jeg mener de er ett av de få partiene som faktisk tar høyde for i politikken sin at vi en eller annen gang kommer til å gå tom for olje og da trenger vi industrien her i Norge og den mener jeg i veldig mange tilfeller vil drives best på private hender. Det nytter ikke å skryte av å ha verdens beste velferdssamfunn hvis vi ikke planlegger på en slik måte at vi kan beholde det sånn. Det nytter lite å ha hundreogørten sykepleiere og lærere hvis vi ikke kan betale lønna deres.

 

Egoistisk? Ja vel. Synes det sys for store puter under armene på folk. Velferdssamfunnet er i ferd med å gå for langt og det koster.

Skrevet

å det var ikke egoistisk tenkt nei???

Skrevet

Jeg mener bestemt hun tar feil. Det skal være 30.000 barn, ikke 30 %. Men, selvsagt, bare ett eneste barn er ett barn for mye.

Skrevet

Jeg tenker bare på meg selv og mine, stemmer jo Høyre!!!

 

*dåååååneeeee*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...