Gjest Skrevet 24. august 2007 #26 Skrevet 24. august 2007 Jeg fødte i egne klær med trusa nede på låret. Vi rakk ikke så mye annet. Med siste mann hadde jeg ikke annen mulighet, siden hun er født på doktorkontoret her, og ikke noe sykehus. Fikk dyne over rimelig kjapt, og du tenker ikke så mye over hva du har på deg. Det som var i ambulansen etterpå med babyen på armen, måtte de skru opp varmen noe utrolig. Men det var jordmor tydeligvis vant til. Jeg skalv og frøys, og jenta skulle jo også beholde varmen.
Yarn Skrevet 24. august 2007 #27 Skrevet 24. august 2007 Hehe, akkurat det samme tenkte jeg at jeg måtte fikse. Fæle, tørre sommerben. Men nå er de så svære og hovne at jeg ikke vet om det hjelper stort likevel. Tviler på litt neglelakk kan kamuflere de beista. Meeen.. det er vel neppe det som bekymrer meg mest når jeg ligger der:)
Fødeklar_ja! Skrevet 24. august 2007 #28 Skrevet 24. august 2007 Jeg hadde på meg sykehusskjorte bare. Men det er det siste du tenker på når du ligger der i smerter og bare vil bli ferdig med det Hadde søsteren min med meg under fødselen og hun har "mobbet" meg mye for ting jeg gjorde... Hadde så store smerter en periode og merket ikke at trusa var blitt tatt på på vranga etter at jeg fikk stikkpiller, så jeg lå der å vridde meg i senga med trusa på vranga og truseinnlegget ut Så lå jeg i fødesengen og hadde akkurat tatt lystgass og fått epidural, ligger der å skrever i senga og inn kommer 3 mannlige leger.. vanligvis ville jeg gjemt meg med en gang, men var så fnisete etter lystgassen at jeg bare vinka til de og skrevde videre hehe Du gjør så mye under en fødsel som du ikke tenker over, du er så konsentrert om å døyve smertene dumme er at man (hvertfall jeg) husker ikke så alt for mye fra fødselen (eller timene før, vil det si), så er godt å ha noen der som husker alt for deg og kan le med deg over alt det dumme du gjorde og sa =) Da sønnen min ble født ropte jeg til jordmora "KLOKKA ER 0729!", ville ha det helt korrekt hehe, så det første jeg gjorde var å se på klokka når jeg kjente han smatt ut =)
Tessa-81 Skrevet 24. august 2007 #29 Skrevet 24. august 2007 Knis:-D Artig å lese så mange morsomme historier. Jeg hører til den bluferdige typen og har en kjæreste som bidrar til at jeg blir enda mer bluferdig. Han er "flink" å påpeke cellulitter ol. Samtidig prøver han å gjøre det motsatte med litt komplimanger som er mer overflatiske. Jeg henger meg mest opp i det jeg tolker negativt.....jenter altså! Jeg har tenkt på fødselen og vil ha på meg en diger sykehuskjorte. Jeg vil ikke ligge med bestemorrumpe, cellulitter og strekkmerker i alles åsyn. Driter egentlig i andre som skulle måtte være der. Tenker mest på typen som jeg vil skåne! Mesunner venninner som er totalt avslappet til kroppen sin og ikke tenkte på det under fødsel engang. Må være deilig å ha det slik!
twoboys & a girl Skrevet 24. august 2007 #30 Skrevet 24. august 2007 Er ikke en som liker å blotte meg, men det var så varmt under fødselen at jeg ikke ville ha noe på meg. Tok på meg morgenkåpe da jeg gikk fra badekaret til rommet jeg fødte på. Føltes helt naturlig å føde naken, men litt ekkelt å tenke på det nå.. hehe Hjemme kan jeg traske rundt naken hele dagen, blir noe annet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå