Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Eller får man ha på seg noe når man føder på sykehus? Er litt sjenert, jeg!
prøvekluten+3små Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 med førstemanhn hadde jeg en sykehusskjorte på meg,med andre mann en singlet med hjemmefra..men tro du meg: tviler på du kommer til å tenke på sjenanse i det øyeblikk ungen ska ut;o) jeg tenkte og mye over det der før første skulle ut..faktisk grudde jeg mer for det enn for selve fødselen
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2007 Takk for svar! Regner med du har helt rett. Det høres bare så nifst ut. Men å grue seg for å føde naken, er vel omtrent i samme kategori som å stresse over kiloene man legger på seg i graviditeten. Som jordmor sa: "Det skjer tusen ting med kropp og sinn under graviditet og fødsel, og det dere alle sammen tenker mest på er hvor mange kilo dere går opp!!" :-)
buzzybie Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Jeg har født med sykehusskjorte begge ganger. Og rett før ungen kommer ut har de kneppet opp skjorten slik at ungen får kroppsvarme når den blir lagt opp på brystet. Fikk da også dyne over meg med en gang slik at vi ikke skulle fryse. Får litt skjelvinger og kulsinger etter fødselen:) Hadde forresten på meg sokker på beina med begge to for jeg blir så fort kald på beina og det er så ubehagelig:):)Haha..
bomper`n Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 det er nok bare noe du tenker på nå, tro meg;) hadde ikke på meg en tråd jeg, og ikke tror jeg at jeg hadde brydd meg om hele personalet på sykhuset hadde kommet inn heller... og jeg er også sjenert i utgangspunktet;) men det betyr så lite oppi alt, fokuset er bare på det som skjer...
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 24. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2007 Sykehusskjorte og sokker! Herlig! Og ikke minst: STILIG! :-D
Reidis Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Fikk sykehusskjorte på og hadde dyne/teppe... Husker hvor irritert jeg var over at personalet ALDRI husket å dra for forhenget foran døra. Døra sto åpen og jeg følte meg på utstilling der jeg lå og skreva mens alle kunne gå forbi å se rett inn.... (Syns jeg sa fra 10 ganger eller noe men gangen etter var det glemt..)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 Mange snakker om å være i basseng før en føder for smertelindring? Hvem er der da? partner og jordmor? Naken da? eller bikini eller??
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Fikk tvillinger sist gang og jeg hadde på med skjorte, MEN det hadde vist vært 11 personer inne på føden + 2 som sto ute på gangen fordi det ikke var plass inne på fødestua når jeg skulle føde.(jeg enset det ikke engang. Har blitt fortalt det etterpå) Så jeg følte meg GANSKE så naken etterpå. HE HE.
Gjest Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 en venninne av meg fødte med et skjørt på seg - sånn bomull skjørt og bare dro det opp når JM skulle sjekke evc.. jeg hadde først tenkte å gjøre det også men så fant eg ut at jeg ikke har lyst å "organisere" så mye med slike ting og heller bruke det de har tilgjengelig der oppe... og som nevnt over her.. man tenker lite på d... men vi er så "skjønne" når vi gruer oss til den delen mens tanken på å skvise ut et menneske blir ikke nevnt hihihihih.... vi er fine
LRMG Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 Jeg hadde også på meg skjorte og en sånn netting-undik med et stort bind oppi. Har sett det på TV før og tenkt at sånn skal i allefall ikke jeg se ut. Men sannelig sto jeg ikke i nettingundiken og kjortelen og klamret meg til et brannapparat i gangen på fødestua (fikk litt kort tid fra jeg kom inn til han ville ut). Hvor det ble av den nettingunderbuksa vet jeg ikke, men noen må ha tatt den av meg for den var jo ikke på da han kom ut. Det var to barnepleiere, en jordmor og en fødselslege der på slutten og jeg ofret ikke utseendet en tanke. De er veldig opptatte av at du skal føle deg trygg og komfortabel, så du kan jo be partnern din om å hjelpe deg å få det slik du føler deg best med.
MissiCippi Skrevet 24. august 2007 #12 Skrevet 24. august 2007 Med første mann gikk jeg rett fra badekaret og i senga uten en tråd! Blåste i alt, for da hadde jeg nesten full åpning og d gjorde VONDT! Med nr. 2 rakk jeg ikke å komme i noe kar! Så jeg fødte i den lekre blå sykehusskjorta.. Men om den dekket noe vet ikke jeg:-) Jeg bryr meg ikke om d når jeg ligger der.. Da er jeg villig til å skreve for alle bare knøttet kan komme seg ut!! He, he..
KnøttetOgMeg Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 Titter innom en uke for tidlig fra 2.trimester, men tenkte jeg skulle svare her allikevel:) Pga tidligere opplevelser har jeg snakket mye med min jordmor om dette, og hun har skjønt at det er mer enn bare det at jeg er bekymret over kiloene og alt det der hihi. Hun har skrevet forskjellige ting i mappen min om hvordan jeg vil at ting skal være når den store dagen kommer, blant annet dette med tildekking. Jeg har fått beskjed om at jeg kan ha et laken over meg som dekker meg til som de løfter litt opp når de skal undersøke meg. På denne måten slipper du å føle deg helt blottlagt. Vi har skrevet ned masse i denne mappen om hvordan jeg tror jeg ønsker å ha det under fødsel, men hvordan det faktisk blir når dagen kommer vet jeg jo ikke Dette er første for meg så er mulig det blir helt anderledes når jeg først er der. Hvem vet! Som en annen her skriver også, du velger selv om du vil ha på deg sykhusklær eller ha med noe hjemmefra, det kan jo kanskje gi deg mer trygghet på en måte om du har ditt eget? Lykke til hvertfall - håper du kommer frem til en løsning som du føler deg komfortabel med!
preggymama_fødeklar Skrevet 24. august 2007 #14 Skrevet 24. august 2007 Tror ikke det gjorde meg så mye å være naken men det faktumet at man kunne se celulittene plaget meg endel, så jeg tror til og med at jeg prøvde å ligge slik at de ble minst mulig synlig. Og nå driver jeg og steller føttene som en gal, de skal ikke være tørre og fæle under fødselen, om ikke annet så skal de være pene;-) Utrolig hvor jeg får disse ideene fra....;-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #15 Skrevet 24. august 2007 Uff her raser hormonene og ble plutselig litt bekymret for dette nå. Tror uansett jeg vil ønske å ha på en romslig sykehusskjorte iallefall. Høres veldig nakent ut å ligge der helt uten noen klær..
*RutIetutt* Skrevet 24. august 2007 #16 Skrevet 24. august 2007 Med førstemann hadde jeg sånn sykehusskjorte på meg. Denne gangen hadde jeg på meg singleten jeg hadde på meg da jeg kom inn helt til de tok vannet - da ble den kliss våt - da tok jeg den av og var naken til etter hun hadde kommet ut - tenkte ikke på det i det hele tatt - syns også det var så varmt at jeg hadde ikke orket å hatt noe på meg likevel. Hadde nok fått sånn sykehusskjorte om det ikke hadde vært for at jeg hadde en infeksjon i livmoren som gjorde at snuppa hadde veldig høy hjertelyd - måtte da få antibiotika intravenøst ganske kjapt - og derifra skjedde det så fort at jeg tror ikke noen tenke over hva jeg hadde på meg;o) Når du ligger der med rier, så er nok hva du har på deg noe av det siste du tenker på;o)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #17 Skrevet 24. august 2007 He he, bikini tror jeg neppe er så vanlig:-)
prøvekluten+3små Skrevet 24. august 2007 #18 Skrevet 24. august 2007 jeg hadde badekar..da er du seff naken..blir som jeg sa over her det,du tenker ikke over det der og da,det skal jeg nesten garantere deg! da jeg bada var sambo der,så gikk jordmora frem og tilbake som jeg ville det..
Pampers123 Skrevet 24. august 2007 #19 Skrevet 24. august 2007 Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde jeg sykehuse skjorte på meg da jeg fødte. Åsså sånn sexy sykeustruse og bleie på etterpå!Hærli
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #20 Skrevet 24. august 2007 Bare en liten sidestikker til dette; min mor har jobbet på fødeavdeling i over 35 år. Det hun har sagt til meg ang min fødsel og opphold på fødeavdelingen er; Ha med deg orntlig (rent og helt) undertøy. Hun var litt irritert over alt det stygge og utvaska undertøyet folk brukte når de var på sykehuset (eget undertøy alså) Hehe :-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #21 Skrevet 24. august 2007 Bryr de seg om hvilket undertøy jeg har på? wow...
-spent- Skrevet 24. august 2007 #22 Skrevet 24. august 2007 tror jeg hadde på meg skjorte..hehe:) er nemlig ikke helt deg selv, og tenker overhodet ikke på slike ting når du er i den situasjonen. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #23 Skrevet 24. august 2007 Nei herregud det tror jeg ikke er noe stort tema. Undertøyet tar jo de fleste av når man kommer inn uansett. Event får man en sykehustruse. Sikkert ikke så mange som kommer med møkkete undertøy uansett og lekkert undertøy er det vel ingen grunn til å bruke penger på akkurat i en sånn situasjon. Jeg fødte i den obligatoriske skjorta forrige gang og hadde ikke noe annet, men følte ikke noe på det mens det sto på.
Drøymar Skrevet 24. august 2007 #24 Skrevet 24. august 2007 Nå må jeg smile for meg selv, for nå kommer minnene tilbake. Under fødselen hadde jeg på meg sykehusskjorte, og ingenting nedentil. Men sykehusskjorta kasta jeg fort, for den var liksom bare i veien. Så fant jeg ut av at jeg ville i badekaret, og noen gikk for å fylle dette. Det som var greia var at badekaret ikke var i samme rom som fødestua, så måtte ut i gangen og opp til det rommet. Og jeg hadde tenkt å gå - i eva's drakt. Så sier jordmor. Du må nok ta på deg litt klær. Og jeg - jeg blir nesten forbanna, og sier at jeg gir vel faen i om noen ser meg naken... Herregud at det går an. Men skjønte jo etterhvert at det kanskje var best å ta på seg skjorta igjen, og en av de fine nettingtrusene.
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 24. august 2007 #25 Skrevet 24. august 2007 Hehe... vittig!! måtte le litt nå Drøymar;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå