Gå til innhold

Inspirert av juletråd:) Hvor feire julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan velger dere hvor dere skal være på julaften.... ??

Vi får ikke baby før over jul, så dette dillemaet kommer ikke til oss før julen 08. Men bekymrer meg allerede!

Hvordan velge hvor vi skal være... min familie eller hans, eller hjemme til oss selv!

Min familie, starter tidlig med kosen med lunsj, koser oss masse med mye god mat og det blir fort tidlig kveld!!

Samboers familie, starter ikke før middagen med "julaften", så har de en tendens til å bli svært beruset (Ikke dritings men full og jeg er ikke så konfortabel med fulle folk) og høyrøstet. Og det varer som regel til langt på natt.

Hjem til oss selv, blir så stusselig... bare oss 3... hm?! Kan ikke helt se for meg det! Og vi har ikke stor nok leilighet enda for å samle begge familiene!!

Huff, gruer meg til å begynne å velge!! Skulle ønsket vi hadde stor nok hus så vi kunne invitere begge familiene og lage en ny tradisjon!!!!!!

Flere som må velge, eller har dere en ordning???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først hadde vi anna hver hos mine og hans. Men da vi fikk oss hus og vi hadde tre unger har vi sammlet alle her......Da har ikkje min søster noen og bror hans har ikkje vært med etter han fikk dame. Kjempe koz og litt stress før middagen er overstått....

I år er eg litt usikker, kommer annpå kor svogeren min og dama skal i jula og litt slikt... har jo og en en mnd gammel baby i år så hadde vært godt å vært oss mine foreldre der mi bestemor skal være om dei ikkje skal hit.. ho er gammel og beg å bli skral.... men om svoger skal være her og ikkje hjå hennes, annenkant av landet hadde det jo vært greit å vært med dei og.... men om eg må velge blir det nok der bestemor mi er... det kan bli siste gangen.

Jul er vist løitt vanskelig.........

Skrevet

vi tar annet hvert år med hans familie og min familie, men så bor de på

ulike steder da så det hadde ikke gått og være hjemme oss oss med de.

men tradisjonene er ikke så ulike i våres familier der, så har ikke tenkt på dette som et problem- men ser det fra din side også.

gjør som dere føler for, snakk med din bedre halvdel og finn frem til en fin løsning for alle parter og deres barn.

selv om vi heller ikke har barn før 2008 kommer vi til å gjøre det slik med annet hvert år fremover noen år til hvertfall...

Skrevet

Vi er hjemme hos mine foreldre hver julaften.

Mye av grunnen er at vi ikke rekker å reise til svigers(takk og lov for det egentlig).

Nå har vi sluttet å dele julen også, da det blir for mye stress.

Julen hos min familie. Påsken hos svigers.

Skrevet

Vi satt faktisk i går og prata om det:) Nurket kommer i november, så da vil nok begge familiene våre feire sammen med oss. Vi fant ut vi skulle være hos begge familiene, først hos min og så hos hans. Vi spiser alltid kl 17 (med sølvguttene i bakgrunnen:) ), mens hans familie spiser sånn i 8-9-10 tiden (seint, synes jeg!!) Så ender kanskje opp med dobbel julemiddag! Oj, blir mett bare ved tanken.....

Skrevet

Vi har feiret hver jul hos mine foreldre, og slik blir det nok i år også! Hans foreldre er skilt, og hans mor har aldri ytret ønske om at hun og hennes nye familie ønker å ha oss der i jula (hun har liksom sin egen lille nye familie nå), og det er egentlig greit fordi hun er så sinnsykt stressa. Min samboers far kunne sikkert tenke seg å ha oss der, men det har aldri blitt sånn, og han og hans sambo feirer ofte ute på hytta sammen med hennes barn/familie. Min sambo har aldri vært så glad i jula, mens jeg alltid har elsket den! Han har derfor sagt at han godt kan feire jul sammen med min familie (som bor på samme sted som oss) hvert år. Vi er på besøk til begge hans foreldre i løpet av jula.

Vi har jo stort nok hus til at vi kunne hatt julefering hjemme hos oss, men foreløpig er det perfekt å være hos mamma og pappa!! :-)

Nyttårsaften feirer vi hjemme hos oss, i fjor var mamma, pappa, min søster med mann og 3 barn, min brors to barn (hans kone lå på sykehus så han feira sammen med henne), og min farmor og mormor hos oss! :-)

Skrevet

Vi skal etter planene til mamma og pappa i år, de siste årene har vi vært hjemme, jeg blir veldig lei meg hvis jeg ikke får fri julehelga, nå har jeg jobbet hvert år julehelga bortsett fra det året lillegutt var baby

Skrevet

Var hos hans familie i fjor, derfor blir det min i år. Jeg får mest sannsynlig et prematurt barn, og vil ikke ha ungen der da hun er så liten, fordi de har 6 hunder og røyker inne.Julen 08 er planen hans familie, men da vil jeg nok be om at de røyker kun kjøkkenet el.

De burde skjønne det.

Skrevet

Dette kommer til å bli en rar jul for meg hehe.. for dette blir den første julen uten min familie:( litt kjedelig,,, det er fordi at min familie bor på østlandet og jeg bor i bergen.. oxo blir det litt langt å kjøre til østlandet med en 2 mnd gammel unge...

så da blir det jul med sambo sin familie i år.. blir sikker veldig korslig det oxo:)

men blir uvant med en ny tradisjon da.. blir sikkert mye nytt hehe...

Skrevet

venter vår første unge nå i september, og da har jo begge lyst og feire med våre foreldre den første julen vi har ungen. så da har vi igrunn bestemt at vi drar ikke til noen av de, men heller blir hjemme, så kan de som vil komme til oss ;)

Skrevet

Vi har vært hjemme siden vi fikk barn. Har litt åpent hus egentlig. Og vo har veldig lite hus, men gjør det beste ut av det. Bir stortsett farmilien til gubben. Fordi ingen av de andre har barn. Og min mor og far hvert 3 år. De er på rundgang til mine søsken. Så vi er vel stortsett 10-12 stk til middag på julaften. Begynner middag kl.17 og er som regel kvelden i 24 tiden. Servere alkohol, men alle vet når det er barn i huset må det være rolg. Og det går veldig bra. Vi er som regel hos mora og faren min 1. dag til frokost/ lunsj så det er fint at det ikke blir seint. Svigermor pleier å lage medisterkaker og sur kål. Så vi står for ribba og potetene. Hjelp er kjekt når enn skal ha så mange gjester og med små barn. Vi har laget våre egne tradisjoner, synes det er stas.

Skrevet

Vi har tenkt til å feire hjemme iår. har vært annet hvert år med min familie og med hans. Ifjor var vi med min familie, så planen er å feire med hans familie iår.

Men denne gangen blir vi hjemme hos oss selv, deilig det i forhold til babyen som kommer :) Og dessuten blir det jo fint å få sin egen tradisjon også :)

Skrevet

Vi har hatt jula hjemme hos oss 2 år på rad og skal ha jula hjemme i år også......skal invitere mine foreldre på jule middag som tidligere år, svigers kommer en dag i romjulen med begge søstrene og broren til sambo...orker ikke å ha så mange på julaften holder med mine foreldre..og det er sambo enig!

begge søstrene og broren til sambo feirer jul sammen med svigers (foreldrene dems)

i år blir det en ekstra hos oss også siden linnea kommer i nov så da blir vi 4 voksne og 2 barn så det blir nok koselig :)

hadde svigers og søstrene og broren kommet hadde det blitt 11 og det er for mange! orker ikke så mye besøk når bare linnea er en mnd også + at jeg skal ha planlagt ks.....

synes det er greit å ha jula hjemme hos oss siden vi har fått barn så slipper vi å stappe hele bilen full med gaver som vi får av mine foreldre, da får jeg liksom ryddet alt på plass om dere skjønner meg..

Skrevet

jeg har flyttet fra østlandet til finnmark, for å være sammen med min kjære, så har tidligere år bestandig dratt sørover i jula. Det samme skal vi i år, tar med gubben, ungen og hunden, og flyr til min far. Men neste år blir det julefeiring i vårt eget hus, vet ikke hvem som blir å komme, men det får man se. Min kjære har dessverre ingen særlige familietradisjoner i jula, synes det er litt trist jeg, de bare tar hver sin tallerken og spiser der det passer dem, så åpner dem gaver i full fart, og så er dem ferdig, så det har aldri vært noe spm om å feire jul med hans familie

Skrevet

julen hos mine foreldre og nyttår hos svigers

Skrevet

Aner ikke hvordan jula blir jeg. Like spennende hver gang. Bare vet jeg skal være der mamma skal være. I fjor var det meg,søstern,bror og ene ungen hans(dama og den minste var hos hennes foreldre) Pappa var faktisk der også(de er egentlig skilt da) Men i år så er mamma og pappa sammen, men aner ikke om de er det til jul da. Litt kipt men lært meg og leve med det,hehe.Så blir hvertfall meg, mamma,søsteren min, broren min med familie og kanskje en liten spire(eller stor spire?) Gleder meg til julemat hvertfall, hehe og pakkene ikke minst:P

Skrevet

Hvis alt går etter planen så feirer vi julaften hos min familie i år, familien hans feirer jul på hytten, synes det er litt stressende og dra på lang overnatting inn dit i en liten hytte med en liten baby.

Men planen er at vi drar inn dit 2 juledag og "feirer" litt med de også. Forhåpentligvis blir alle fornøyde:)

Skrevet

I år blir det hos min familie. Var hos mannens familie i fjor.. annenhvert år:) Funker helt greit..

Skrevet

jeg pleier å elske julen men,dette året gruer jeg meg som bare d...jeg har 5 barn fra før å venter nr 6 me en som jeg var samboer med å hadde d bra med trodde jeg men,så valgte han å gå tilbake til d gammle livet med festing å x damer å hele pakken,denne julen skal mine barn vær hos pappaen å d blir jeg alene på julaften med jenta i magen...har termin i januar å har fått beskjed om at jeg kommer til å føde opp til 6 uker før tiden sånn som jeg gjorde med jente 5..så denne julen kommer jeg til å slite men,skal gjøre d beste ut av d selvfølgelig:) klem til dere alle

Skrevet

Vi kommer også til å ta annenhver, og det er naturlig for oss å være hos svigermor den julen sambos bror+kone og barn er sammen med hans kones familie, for da er det kun svigermor og hennes mor igjen, så da er det nok litt hyggelig at vi er der da så de slipper å være alene. Enkelte juler er også mormoren til sambo invitert bort og da kan det skje at svigermor sitter igjen helt alene (sambos far er død) - og det aksepterer jeg aldri i verden - ingen skal behøve å være alene i julen - så da har mine foreldre sagt at vi mer enn gjerne må at henne med oss over fjellet for å feire jul sammen med hele min familie. Så vi får det nok til på et vis hver eneste jul, men jeg må si jeg gruer meg litt til første julen uten mamma og pappa+søster. Det blir rart og litt stusselig.

Skrevet

I år blir vi hos samboern min sin familie, foreldra hans jobber begge to, så broren til samboern min blir sittende alene på julaften om vi reiser opp til mine. Og det synes jeg blir litt for ille...

Men, vi har planer om å ha en annahvert år tradisjon i et par år, og så etterhvert når vi har et annet sted å bo så får vi ta det da... =)

Skrevet

Vi slet også med dette i starten når vi fikk barn.

Ble et år her og et år der.

Etter andre gangen hos hannes familie sa vi begge at nå var det nok.

Siden den gang har det bare blitt hos mine foreldre.

Nå til jul er vi usikker.

Har hele tiden sagt at når vi får eget hus skal vi være hjemme. Så får den som vil feire sammen med oss komme hit.

Men vi vet at ingen blir å komme hit....

Vi har veldig lyst å være hjemme. Slippe å stresse rundt med juleklær, gaver og det hele. Samtidig som det sikkert hadde vært kos.

Men det er jo dette med at det både hadde blitt stusselig, og noe smått.

Vi trives veldig godt med den ordningen vi har hatt til nå begge to.

Såå! Bra vi har litt tid på oss enda.

Skrevet

Aner ikke hvordan vi skal gjøre det med jul framover.. Men i år blir det på jobb i allefall...

Hadde egentlig tenkt å tilbringe hos min svoger og svigerinne.. Men det får bli senere..

Skrevet

vi har annen hvert år har alltid hatt det sånt...mest rettferdig det..

Skrevet

Vi er sammen med min familie ene året og hans neste. Så er det sånn annenhvert år. Fungerer kjempefint. Fra år til år finner vi ut om vi skal være hjemme og ha de på besøk, eller om vi skal være hos de vi skal feire med. Denne ordningen begynte vi med da vi fikk barn. Før det feiret vi hver for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...