Gå til innhold

De dummeste uttrykkene du vet om?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, men for de aller fleste høres det ut som man lå og presset i 24 timer om man sier at man fødte i 24 timer. Skjønner?

Skrevet

"hållt jeg på å si"-du HAR jo allerede sagt det pukko!

"hvis du skjønner hva jeg mener?"-nei, jeg er dum som et brød, fortell det som om du snakket med en to-åring, please??

Skrevet

Når folk skriver duRsje og bæRsje etc... faan, det er så irriterende!

Skrevet

En fødsel har 3 flere stadier: Åpningsstadiet, utdrivningsstadiet (da man presser) og etterbyrdsstadiet. Pressinga er bare en liten del av fødselen. Åpningsstadiet kan ta mye lengre tid enn 24 timer.

Les mer om det her: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321848

Skrevet

Det at noe er godt betyr ikke at det motsatte er smertefullt. "Det skal bli godt med sjokolade" betyr ikke at det er smertefullt å være ute. På den annen side kan det tenkes at det vil bli smertefullt å være våken lengre, derfor blir det godt å legge seg.

See?

Skrevet

"Løkk med jula"

Dialekten er trøndersk, men utrykket er gammelt og brukes mange steder i landet, spesielt blant eldre på små steder. "Til lykke med jula", "til lykke med dagen" (om bryllupsdagen eller 17. mai). Det er et veldig høflig uttrykk, men er ganske gammelmodig og er nok på vei ut av språket.

Skrevet

Tror no de aller fleste skjønner at man ikke presser i 24 timer, men at man teller med rier og åpningsfase! Det er da absolutt en slitsom og veldig viktig del av fødselen. Pressinga er bare "finalen" -det vet de fleste!

Skrevet

"Pga av".

Dette er ikke et uttrykk, men jeg benytter likevel anledningen til å uttrykke min irritasjon over denne idiotiske skrivefeilen. Newsflash: "av" er allerede tatt med i beregninga. "Pga" (altså: "på grunn AV") holder leeenge. Skjønner dere det, alle dere mer eller mindre bevisstløse skribenter der ute, eller må jeg fram med den berømte teskjeen? *snøft*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...