Gjest Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Jeg fikk mine første tidlig, da jeg var rundt 12 år og vokste mye på kort tid, fikk da bak knærene, på innside av lår og på brystene (men de synes ikke når brystene er støttet opp av en BH), siden fikk jeg på mage og hofter under svangerskapen. De fleste er nå hvite (ikke lysende hvite, mer gyllenhvite) og ganske tynne på meg, noen er sikkert litt lilla-aktige av de på magen. Poenget er i hvertfall at jeg sjeldent tenker over dem, går i både shorts og bikini og har da heller andre ting som plager meg enn strekkmerkene når jeg skal kle lite på meg (som litt ekstra håndtak etter fødselen osv). Men så leser jeg stadig vekk om folk som er så fortvilet over sine strekkmerker og hvordan de aldri vil vise seg i bikini igjen, ja kanskje ikke shorts/kjole eller utringede topper heller fordi de synes det er så stygt. Og da tenker jeg: Er det slik folk tenker når de ser meg da? "Å æsj, hun har strekkmerker bak knærene at hun går med shorts" eller "Så ekkelt, hun har srekkmerker på hoftene hun skulle ikke gått i bikini" osv? Strekkmerkene har faktisk aldri plaget meg noe særlig helt til jeg begynte å lese innlegg av de som er så missfornøyd og nå lurer jeg jo nesten på om jeg burde unngå bikini og shorts her for å ikke støte noen...
Poteto Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 ja, eg syns dte er grusomt.. men pakker meg ikke inn, men tenker på det.. og føler meg stygg når eg ser dei.. men fikk dei pgs ei nyydelige jenta, så egentli klarer eg meg fint med dei
Gjest Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 He he, jeg har masse strekkmerker, men ingen planer om å slutte med bikini eller utrigning. Det er vel de som har strekkmerker selv som synes det er ille ofte, eller?
Chiabatta Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Vet du hva? Folk er altfor opptatt av kropp. Du støter iallfall ingen ved å gå rundt med strekkmerker. Heller burde flere gjøre det slik at det ikke blir så mye komplekser for folk. Det er jo maaaange som får det og skjuler det med klær. Veldig synd at det er sånn.
polarn & pyrene Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Fikk ogås en del strekkmerker under svangerskapet,men tenker ikke så mye på det. Jeg går i bikini og shorts, utringet og slt som vanlig. Men för jeg fikk strekkmerker selv hadde jeg litt tanker om dt. Om jeg fikk strekkmerker kan jeg jo aldrig gå i bikini igjen og slikt.Men jeg tenkte aldrig neagtivt om andre som hadde det. Men som sagt tenker jeg ikke mye på det lenger. Det ska lsyntes på en jente att hun har födt barn Så gå du i bikini og shorts.Ikke noe å bry seg om syntes jeg.
Bærta å babyn Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 plager meg ikke noe særlig nei. leste innlegget ditt litt fort trur jeg; "Jeg fikk mine første tidlig, da jeg var rundt 12 år " og tenkte; " fikk hun sitt første barn da hun var 12???" hehe så feil kan man ta
Gjest Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Hehe... Ja det ville vært tidelig! Uff nei, synes 21 år var tidelig nok å få barn jeg :-)
*Kleopatra Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Har ekstremt mye strekkmerker på magen, de er brede og huda er helt ødelagt/rynkete i strekkmerkene. Dette kombinert med hengemage=aldri mer i bikini! Hvordan andre går bryr meg ikke, men jeg vil ikke at noen skal se hvordan jeg ser ut. Lillesøstra mi sa at hun skulle adoptere da hun sa magen min! Sikker litt spøk, men dog.
klg,2 boys now:) Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 tenker på det,men det hindrer meg ikke fra å gå i bikini.men tenkte etter fødselen at jeg skulle nå aldri mer gå i bikini,men så dro jeg på stranden å der satt damene men flesk og strekkmerker og ingen hindring,da tenkte jeg hvorfor ikke å dro av meg jeg å
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Har ikke hatt problemer med de tynne, hvite stripene på hoftene som jeg har hatt siden barneskolen, og tenker ikke så mye på de jeg har på leggene, knærne, låra, armhulene og puppene...MEN så har jeg de på magen og de er rett og slett jævlige. 1 cm tykke, og dekker hele magen, og jeg har fått kommentarer på dem. Jeg liker ikke at folk ser på meg og synes jeg er stygg, så frister ikke akkurat å gå med bikini eller bar mage. Driter i at jeg "støter" noen ved å gå med bar mage...selv barberer jeg hverken legger og armhuler, og vet at folk blir støtt av dette, og jeg tåler blikk pga det. Men jeg takler ikke tanken på at folk skal glo på meg pga strekkmerkene på magen. Blitt sett ned på lenge nok pga puppene mine.
Leola Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Synes ikke det er noe fint nei og de plager meg, men pakker meg ikke inn for det.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Jeg begynnre å bli så lei av sånne belærende innlegg fra flergangsmammaer. Litt sånn "jeg er totalt selvutslettende og gir faen i strekkmerker, mage og heng". Kjempefint for de som ikke bryr seg men at du gjør narr av HI på småtroll som virkelig har det vondt med seg selv er bare kvalmende. Ikke alle ønsker å gå rundt med sånne ting og at noen kaller det å være altfor fokusert av kroppen sin er jo helt vilt. alt handler jo om å føle seg bra. Jeg forstår godt de som har strekkmerkerog hater de. For noen er det et stort problem.
Kakeåndsen Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Mine plager meg minimalt, det er mine "bevis" på at det faktisk har ligget to skjønne jenter inne i magen min. Men mine er knapt synelige da. Viser uansett ikke frem magen mer enn nødvendig.... Tenker aldri over om andre har strekkmerker heller.
Leola Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 hmm nå så det ut som du svarte på mitt innlegg, men det var det vel ikke for jeg skrev jo ikke noe galt??
Gjest Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Hæ??? Jeg gjør da ikke narr av HI på småtroll? Jeg svarte jo bare når jeg fikk mine bak knærene og at jeg føler meg som en av få som ikke bryry meg om mine og at man kan få stekkmerker på de fleste steder med tynn hud. Hvordan i alle dager klarer du å vri det til å gjøre narr av noen? Eller være belærende? Og jeg er da slett ikke selvutslettende og trives IKKE med ekstra hud og polstring, men jeg lar det ikke hemme meg heller. Skjønner godt at det kan være et problem for noen, jeg ble egentlig mer bekymret for om andre finner meg ekkel fordi jeg viser mine strekkmerker.
Forskeren Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 Synes mine er grusomme på magen etter nr. 2. Hadde en god del etter nr. 1, men de var lavere på magen, og skjult om jeg hadde litt stor bikinitruse/shorts. Men nå er de ved siden av navlen, og i tillegg røde og lilla (for er bare 2,5 mnd siden fødsel) og jeg har ikke gått i bikini i sommer, nei (ikke bare pga merkene, også GIGANTISKE lovehandles..). Men jeg tenker over det de gangene jeg er i offentlig dusj etter trening f.eks.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 23. august 2007 #19 Skrevet 23. august 2007 Nei det var til HI og alle som minimaliserer at andre ikke liker strekkmerkene sine. "SÅ grusomt" er en utrolig arrogant og ignorant holdning. "Jeg har ikke problemer med det så hvorfor har du problemer med det?" Det blir liksom så utrolig dumt å ikke utvise sympati fordi andre ikke mener det samme som en selv. Forstår heller ikke den store trangen til å proklamere at "Jeg er fornøyd med strekkmerkene mine, de erjo bevis på at jeg har fått barn" - høres ut som at de med strekkmerker bare klager og ikk er takkenemlig for barnet sitt - noe jeg er helt sikker på de er. Det er visst ikke lov å si at man ikke føler seg vel med sånne ting tydeligvis. Det blir som at jeg skulle sagt "Jeg har ikke behov for strekkmerkekrem og bukplastikk så hvorfor GJØR folk det???!?!?!!" Like lite forståelsesfullt.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 23. august 2007 #20 Skrevet 23. august 2007 Nei det er vel bare måten du skrev overskriften din på. "Er det virkelig SÅ grusomt med strekkmerker?" JA for noen er det det. og jeg forstår de til det fulle. jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke har noen.
PlinkiPlonk Skrevet 23. august 2007 #21 Skrevet 23. august 2007 Jeg reagerer ikke når jeg ser noen med strekkmerker. Selv har jeg noen helt små på puppene, men man kjenner dem mer enn man ser dem. Syns egentlig det er fint med strekkmerker:)
Gjest Skrevet 23. august 2007 #22 Skrevet 23. august 2007 Bryr meg ikke om strekkmerkene mine jeg, og jeg har maaaaaaaaaaaaaaaange. Men jeg er lei meg for fasongen på magen min da:(
meg & to små vampyrer Skrevet 23. august 2007 #23 Skrevet 23. august 2007 Jeg tenker på de av og til, men de plager meg ikke sånn veldig mye. Har heldigvis ikke så mange og de jeg har er jo gamle da. Tror ikke folk kikker så veldig på andre strekkmerker? Håper ikke det, he he:) Vi er nok mest obs på de og kritiske til de selv, tror jeg.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #24 Skrevet 23. august 2007 Du har nok ikke forstått hva jeg spurte om (og derfor den overskriften). Jeg lurte bare på om de som synes strekkmerker er så fælt finner det ekkelt å se andre sine strekkmerker også. Og ingen her da vist mangel på forståelse over at andre kan ha problemer med dette, noen av oss sier bare at vi ikke har det. Jøss, du er temmelig hårsår vil jeg si! Snakk om å vri til et innlegg for å få det til å se fælt ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå