Gå til innhold

Godtepose med hjem etter selskap??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen skal ha barneselskap neste uke, og jeg lurer veldig på dette med godtepose....Er egentlig imot, synst de har spist nok søtt iløpet av selskapet. Men så er det slik at de andre selskapene han har vært i, har de fått godtepose med hjem. Hva gjør jeg? Hva ville du gjort? Hva er praksis rundt forbi??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen hjem har strenge regler for sukker og godteri og det synes jeg en skal respektere.

Så jeg hadde heller kjøpt en liten leke eller annen ting til den samme prisen.

Skrevet

har alltid brukt å ha det, men i år lot jeg det være, og det var ingen som savnet den, var vel en som spurte, men jeg svarte bare at det har vi ikke, ble ikke noe mer spørsmål da.

Skrevet

jeg bestilte pinjata jeg og fylte den med snop :) Var også leker med i den pinjataposen med snop..som man fyller i..

Den var utrolig populært..

Bestilte den på birtday expressen

tar ei ukes tid..bestilt fra usa trur jeg..så kommer toll i tilegg..

men var utrolig populært da :)

Skrevet

Skal man gi gjestene gaver også nå? Håper alt dette forbrukspresset gir seg litt til vår sønn skal ha bursdager, synes det er litt ekstremt.

Skrevet

Har vaert i den del selskaper der de faar "godteposer" jeg, hvor ungene faar smaa overaskelser i stedet for snop, feks blyanter, ballonger, smaa leketoy, smaa skriveblokker etc..Ting de kan bruke og leke med..Det har vaert kjempepopulaert

Skrevet

Ja jeg er egentlig enig i deg der, men er samtidig opptatt av av mine ikke skal føle seg utenfor. Så kommer nok til å gi etter for presset der hvis denne tradisjonen varer til han skal ha selskap.

Skrevet

Det er nok vanlig å ha en pose på slutten av selskapet. Jeg er også litt imot at det skal spises godteri for enhver pris. Vi serverte kyllingpølser i bursdagen til datteren vår. Og så sjokoladekake etterpå. Og masse frukt til slutt. "Godteposen" bestod av noen små-leker og en pakke med rosiner. Ikke dyrere enn godteri, men hvertfall like populært.

Men ser at de andre ungene har godteposer i sine selskaper. Gjør meg ingenting, men selv velger jeg å gjøre det litt annerledes.

Skrevet

vi har ikke hatt godteposer. det har vært mer enn nok med pølser, kaker og gele. har også servert saft isteden for brus, og ingen ahr spurt etter brusen:)

har vært i seskap hvor de har godeposer eller lekeposer, men da har det gjærne vært i forbindelse med leker som skattejakt, fiskedam etc.

Skrevet

Ja, skjønner at det er populært og at man ikke vil at egne barns selskap skal være dårligere enn de andre sine.

Men jeg tenker litt sånn at om alle gjør dette, så blir det jo sånn at de som f.eks. har det litt trangt økonomisk ikke kan ha en hyggelig bursdag for ungen sin fordi e vanlig bursdag ikke er "bra nok". Jeg syns helt ærlig at det hadde vært mer inkluderende om folk ikke la opp til at alle skulle få så mye ekstra. Det er et vedlig forbrukspress for tida i forhold til barn. Vi fikk jo aldri slikt da vi var små, emn vi var nå lykkelige barn fordet vi da. For noen vil jo det eneste alternativet være å droppe å ha selskap i det hele tatt.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å ha godteposer. Det er bare tull synes jeg, barna kan spise det godteriet de vil i selskapet uten at jeg behøver å sende med enda mer hjem til de. Barn skjønner godt at det ikke behøver å være likt overalt.

Skrevet

Ja, håper de forstår, bare redd at han skal bli stemplet som kjedelig, siden de ikke fikk godtepose der.....

Men hvorfor er det slik at de absolutt må ha noe med seg?? Det var da ikke sånn da vi var små.....alt var enklere da....

Tenke, tenke......

Skrevet

Finn å noen gøye leker istedet eller noe slikt så hans selskap skiller seg positivt ut! :) Ikke alt trenger å ende med at barna får noe. Jeg syns det er veldig trasig og kjedelig at de forventer at de skal få så velødig mye hele tida.

Skrevet

Jeg er oppvokst med at godteposer hører til i barneselskap.

Jeg og mine søsken har alltid hatt det i våre bursdager, og har alltid fått i de selskapene jeg har vært i.

For å være ærlig ser seg ikke problemet i en liten godtepose av og til. Det er jo ikke hver dag man er i selskap og da er det greit med litt ekstra. Man får heller passe på å pusse tennene litt ekstra når man har spist så mye snop.

Jeg hadde laget godteposer til ungene uten skrupler. (og at din sønn får godteposer i de selskapene han er i tyder jo på at de andre foreldrene syns det er ok. (så lenger opp at noen pekte på at enkelte fam. har strenge regler på snop.))

Skrevet

Ja, det er litt det jeg også synst, skal ha, skal ha, skal ha, etter å ha fått inn i seg MASSE søtt allerede...

Skrevet

Jeg synes det er ille at det skal være automatikk i det. At godtepose = god barnebursdag. At alle anledninger er slike der barna skal forvente å motta ting (enten ting eller godteri).

Det er ikke det søte i seg selv bare jeg tenker på. Jeg tenker også dette blir voldsomt bortskjemte barn som i alle mulige situasjoner skal ha ting. skal få med seg premier hjem osv.

Og vi fikk jo aldri sånt vi da jeg var liten, men kanskje vi bare vokste opp i helt ulike miljø.

Skrevet

vi har aldri hatt godtepose i frøknas selskaper,syns det er unødvendig..men at andre har det syns eg er greit..

vi har hatt pølser,kake,gele også har jeg satt ut noen skåler m chips,seigmenn/nonstop..

syns det holder...

Skrevet

Synes dette med godteposer er en uting! Var aldri det når jeg var barn, men nå er jo jeg 38... Pølser, kake og gele var stor stas!

Er det forresten de samme foreldrene som har godtepose i bursdag, og som hyler og skriker for et kakestykke i barnehagen??

Skrevet

Har ikkje hatt godtepose i selskap her heller, men vurderer det til storesøster. presset fra henne kommer nok til å bli ganske sterkt for å ha. Mitt problem med dei posene er at storesøster blir hyper av sukker. Etter eit selskap, har hu som regel store problemer med å finne roen. Sovner normalt til kl 20, men etter sukker blir klokka glatt 22- 22.30, pluss at hu sover veldig dårligt om natta.

Ser og at hu sjøl er plagd med det, mister delvis impulskontrollen og slikt. Synest dei spiser nok godteri i selskap, om ikkje ungene skal stappa i seg på vei heim og. Håper virkelig vi klarer å forbigå det i stillhet i år og. Viss ikkje kommer eg til å ha små gaver, og ikkje bare godteri i posen.

Skrevet

Må bare få reagere her...stakkars barn som får godtepåse 6 ganger i året i en bursdag...

er det mulig...rart det er krig i verden når det diskuteres om godteposer...

jaja er jeg den eneste her som synes slike poser er stas og flott for barna...er det noe igjen deler gutten min med søsteren sin...slik lærer de og dele og..

Skrevet

Jeg er overhode ikke hysterisk når det gjelder sukker. Er ikke derfor jeg reagerer på godteposene heller, men skjønner liksom ikke helt poenget? For meg blir det litt feil når dette er forventet i enhver barnebursdag.

Skrevet

jeg brukte godte poser før, men synes pinjata var sånn en suksess sist, at det blir vel pinjata istedet for godteposer herretter ja :)

ungene gikk bare å gledet seg til vi skulle ha pinjata :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...