Gå til innhold

Jeg blir så KVALM av dødsstraff!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle gått fortere.. 8minutter er sinnsykt lenge i en slik situasjon. Har lest om de som opplever at første sprøyta ikke fungerer og må derfor ta en til og ligge der enda lengere.. Det er grusomt..

Men, jeg er ikke imot dødstraff.. Jeg mener de som tar liv, fortjener å miste sitt eget. Men selvfølgelig skal det da blitt bevist 100% at det var den personen som gjorde det, slik at ingen mister livet for noe de ikke har gjort.

Skrevet

ingen fortjener å dø. dem som henretter er like ille som den straffede. de er FOR å bruke død som en metode, og det synes jeg er helt feil. Helt klart at ikke folk som har drept skal bo slik de bor i norge, men heller dømmes til 200 år i fengsel og bo under skikkelig kjiipe forhold.

Skrevet

tenk hvor grusomt det må ha vært for familien.... sitte der å se på at bror/sønn ligger der å dør!

*dobbeltkvalm*

jeg som synes det er grusomt å avlive dyr!

Skrevet

Nei,folks som dreper,fortjener og dø sjøl!!! en stakkar uskyldig person som er på jobb,blir bare meide ned....ser ingen grunn til at han skulle få lov og leve etter og ta live fra andre...

så lenge det er 100% sikkert at personen er skyldig,så er eg absolutt for dødsstraff!

Skrevet

tenk på familien til den som han hadde drept da! sikkert på di ikkje synst litt synd på han engang...

Skrevet

Jeg er IKKE for dødstraff i det hele tatt. Vi har ingen rett til å gå å drepe andre, selv om han/henne har gjort det, da blir vi lik dem. det er berre tull: Skulle heller blitt dømt til livstid. Jeg synes samfunnet sender ut feil signal når de har dødstraff, det blir liksom greit å bestemme at han/henne fortjener å dø, så vi dreper de. Berer TULL

Skrevet

Pedofile fortjener og dø!!! Og da er 8 minutter altfor lite!!!

Skrevet

Jeg mener at det kun er de som er uhelbredelig syke(som dreper),

som burde dø. De vil alltid være en fare for samfunnet, i og utenfor fengsel. Hvis det ikke finnes håp...hvorfor skal de måtte sitte innesperret resten av livet? Da er det vel best å slippe? Ikke minst la samfunnet slippe...

Vanskelig å sette en grense for hvem som fortjener å dø. Hvem er kvalifisert til å ta en slik avgjørelse egentlig? Hvem ønsker å ta den avgjørelsen?

Hm...

Skrevet

i noen situasjoner for dødsstraff--- forbytelser mot barn for eksepmel......

Skrevet

folk som ønsker andre mennesker døde er ikke så mye bedre de heller....

ingen fortjener å dø. Dem som dreper ved uhell? som angrer så utrolig ikke på grunn av konsekvensene, men pga handlingen, skal vi liksom bare si "det driter vi i, du skal dø"

INGEN har rett til å bestemme hvem som skal dø og leve...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Synes det er rart at noen er for dødsstraff...altså, ja, det finnes mennesker (eller monstere, rettere sagt) som ikke fortjener å leve. MEN...i USA f.eks. så blir jo barnemishandlere sett veldig ned på i fengslene, og disse får gjennomgå hver uke. Da er det vel en værre straff at de må være i fengsel i 50 år (livstid) enn at de får enkeltcelle i 8 år før de blir drept.

Og hvordan kan man rettferdiggjøre mord av en annen person? Uskyldige har faktisk blitt drept av myndighetene!!!

Skrevet

Se på dem i iran (tror d var iran?) der de henretter med steining! Lar kvinner/menn stå med hendene ned i bakken, gravd ned til livet/halsen alt etter som hva de blir dømt for, og dem som kaster får bare middels steiner og må stå på en viss avstand fordi de ikke skal dø raskt? det er FORKASTELIG! all henrettelse er forkastelig.

Skrevet

Helt enig med deg Riga. Drap er ett drap uansett. Ville du vert den somn satte sprøyta i morderen?? Hadde du tenkt på det som greit?? hadde du vert en morder?? Svaret er ja, du hadde det. Den som setter sprøyta har inegnting med morderen å gjøre, han blir ikke stemplet som morder, men han er det likvell. Han har derpt ett menneske uansett om det menneske er uskyldig eller ikke. Hvis dere ikke enig, tenk gjennom en ting.

dersom en drepte en morder fordi han hadde drept ett barn, å så viste det seg flere år senere at han ikke var morderen?? Hva med han som satte sprøyta da, er han en morder?? Han drepte jo ett uskyldig mennseke. har dere tenkt på det???

Skrevet

hvordan kan dere være FOR dødsstraff når alle vet at systemet ikke funker! der noe slik skal kunne være mulig, må man ha et system som er perfekt, og det er det ikke! man kan ikke være for dødsstraff. da sier man også at det er ok hvis det skulle skje en feil for å få ut flertallet av de skyldige. en uskyldig er vel ikke så mye å ofte?

hva hadde du gjort om du ble dømt for en slik forbrytelse, og du var uskyldig? alle bevis pekte mot deg. du blir dømt til døden... er det et offer du hadde vært villig til å ta?

nei dødsstraff funker ikke. er de i live har man ihvertfall mulighet til å rette opp i skaden hvis personen viser seg å likevel være uskyldig. Men en dødsstraff kan ikke reverseres.

Skrevet

Folk utdanner seg nok og velger selv om de ønsker å sette den sprøyta eller ikke. Så dersom man ikke har lyst til å sette en slik sprøyte på folk, er det jo bare å la være å utdanne seg til det.

Det er forresten ikke han som setter sprøyta som er "morderen". Det er dommeren som bestemmer at personen skal ha dødstraff. "Sprøytemannen" gjør bare hva dommeren sier. Akkurat som dyrlegen gjør bare som eieren sier når det gjelder avlivning - det gjør ikke dyrlegen til "morder" men eieren. Og det samme med abort. (men bare så det er sagt så ser jeg verken på kvinner som tar abort, eller dyreeiere som avliver dyrene sine som morder.. var bare eksempler)

Og siden jeg er en av de som ikke er mot dødstraff, så skal jeg forsvare meg å si at jeg er ikke imot det så lenge de vet med 100% sikkerhet at den som får dødstraffen er den skyldige. Er de 99% sikker bare, synes jeg de ikke skal gjøre det.

Skrevet

Jeg er ikke enig i det du sier. dersom noen hadde bestemmt at jeg skulle drepe en viss person, så er det ikke han som er morderen, men det er jeg som har gjort det. Forstår hva du mener, men det er likvell den som utfører handlingen som er det

Skrevet

Så hvis jeg skulle leid en leiemorder for å på drept "mister x" så er ikke leiemorderen skyldig i drap?

det blir for dumt. like skyldig han som alle andre.

han som setter sprøyta er like skyldig i drap som dommeren.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Øh...håper inderlig at alle som blir dømt, uansett om det er til livstid eller 23 timer samfunnsstraff blir dømt med 100% sikkerhet!

Og de iranske damene som forelsker seg i feil mann er vel 100% skyldige, men alle her på forumet er vel enige i at de ikke fortjener å bli dømt til døden...ja, de fortjener jo ikke noen som helst straff i det hele tatt.

Både dommeren, bøddelen og de lovgivende myndighetene er ansvarlige når det gjelder dødsstraff.

Skrevet

Nei, var ikke slik jeg mente det: leiemorderen ville ikke vert uskyyldig, men han ville heller ikke vert morderen til den personen. Den som utfører handlingen er morderen, men da kan være to uskyldige likevell om du sjønner hva du mener.

Skrevet

Jeg kan bare ikke forstå at noen er for dødsstraff! Våkn opp folkens, vi lever i Norge i 2007 - skulle tro at menneskerettigheter og rettferdighet var en selvfølge.

Meningen bak dødsstraff skal liksom være at det skal være avskrekkende for samfunnet ellers å begå mord - og det vises ved å selv begå mord??!! Hvor er logikken?

Som Riga sier er det hele systemet som er ansvarlig når det gjelder dødsstraff, hele samfunnet har skylden for disse middelalderske synspunktene. Og når samfunnet består av mennesker som utrolig nok sympatiserer med dødsstraff, ender vi opp med livsfarlige tullinger som Bush på makttoppen! Er det rart verden går av hengslene når dens mektigste nasjon praktiserer menneskekrenkende handlinger!!! Å, kjenner jeg blir opprørt nå.....

Skrevet

Jeg synnest ikke synd på de som skal igjennom dødsstraff, jeg leste historie fra virkeligheten om en mann som voldtok og drepte flere små jenter , var ei dame som var med å tok de, de fikk dødsstraff og sånne folk fortjener absolutt å dø, er da ikke synd på folk som dreper andre.

Skrevet

du kan ikkje forstå at folk er for dødsstraff,eg kan ikkje forstå i at du er imot! menneskerettigheter og rettferdigheter er en selvfølge???? så det er greit at morderen,som dreper folk skal få leve videre???

det er en straff som folk i dei forskjellige statane i amerika er klar over,at visst dei drep noken kan dei ende opp drept sjøl!trur vel dødsstraff ver før bush blei president.... !

er temmelig sikker på om en i familen deres hadde blitt drept,voldtatt eller torturert,at samtlige hadde ønska den personen død.!!!

for det er vertfall ikkje straff nok,og sitte i fengsel i norge,og få utdanning,internett,tv,god mat og penger....det er bullshit det....

er ikkje straff i det heiletatt...er vel en grunn til at folk begår ulovlige ting for og få komme i fengsel i norge,fordi det er so bra der!

da kan vi snakke om og våkne opp....

amerika har derimot sikkelig straff for både voldsforbrytare og mordara...

for her i norge flyr mordara ute i gaten etter og ha drept både kjærster og andre tilfeldige offer,etter berre 6 år!!!!!!!

Skrevet

Hvis du prøver å lese innlegget mitt ordentlig, ser du at jeg ikke sier at det er Bush som har innført dødsstraff. Jeg har heller ikke sagt at fengselssystemet i Norge er perfekt, og jeg synes at mange straffes altfor mildt.

Det er grunnleggende pedagogikk; ikke gjør mot andre det du ikke vil at andre skal gjøre mot deg. Selvfølgelig vet amerikanerne i de gjeldende statene at det er dødsstraff der - det forhindrer jo ikke at det skjer mord likevel? Hvor effektiv kan man si at denne metoden er da?

Hadde noen drept noen i min familie (vil ikke tenke tanken engang), ville jeg heller at den personen skulle ha råtnet i fengsel til h*n døde naturlig framfor dødsstraff. I motsatt tilfelle ville jeg ikke vært det spor bedre enn morderen.

Skrevet

Hvordan kan du si det, man vet ikke bakgrunnen til alle som gjør noe slikt. De har kanskje ikke verden beste barndom en gang, de har nesten verdt dømmt til å bli "stygge". Selvfølgelig er det noen som er med sine fulle fem som gjør slikt, men hva med de som har psykiske problem?? Mange har kanskje prøvd å få hjelp, men samfunnet fungerer ikke godt nok til at de får det. Så ender man plutselig opp som morder, en situasjon som kanskje kunne vert unngått. Synes det er forkastelig å si noe sånn som at alle fortjener det. Jeg er enig at de bør få straff, men ikke dødstraff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...