Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Selv bruker jeg aldri tampong, så jeg hadde ikke tenkt over det her før, men det vel slik at en MÅ bytte dem innen en hvis tid ellers risikerer man sykdom og plager. Hvordan er det om natta da? Våkner dere kun for å skifte?
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Bytter ofte på dagen, og tar i ny rett før jeg legger meg og sover med samme igjenom natta. Men pleier ofte å tisse om natta da, så da bytter jeg også.. Mye greiere med tampong en bind! Føler meg renere med tampong faktisk:o)
♥tre små hjerter♥ Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg også bruker tampong.Gjôr som veronica og victor,og skjõnner meg ikke helt på dem som ikke vil bruke det.Gikk jo med bind noen uker etter fôdsel,men da holdt jeg på å kåle vippen,og var godt å kunne bruke ob igjen!
camilla^ Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Gjør nok samme som de over. Men blør heldigvis ikke så mye om natten, så det holder med en tissepause om natten. Evt så våkner jeg om det skjer noe der nede. Jeg klarer ikke å bruke binn, det syns jeg er helt forferdelig.
Trulte76 Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 som dere andre skriver..jeg makter ikke bruke bind..mye mere redd for lekasje da..dessuten greier jeg ikke å ha bind på meg EKKELT.. Og føler meg renere med tampong ja Men jeg er oppe å skifter en gang om natta da siden man helst ikke skal gå mere enn 5 timer med det..
Gjest Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Bruker også tampong her, men bare på dagen. Om natta bruker jeg bind, for vil ikke risikere noe der nede.
Nit@™ Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Jeg bruker tampong om natta også, bytter rett før jeg legger meg og med en gang jeg står opp. Aldri hatt noe problemer med det. Hender jeg er oppe på natta, men ikke hver natt. Jeg tåler ikke bind så godt, så jeg har ikke så store valgtet.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Samme som Pinky. Tampong på dagen, og bind om natten.
Mille** Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Bruker bind om natta og tampong om dagen. Men nå skal jeg slutte på p-pillen å da blir blødningene under mensen de første dagene kjempestore, så da må jeg nok ha tampong og bind for ikke å blø ut hele senga om natta. Får bare stå opp en gang midt på natta å skifte.
mammat2goll Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Jeg bruker aldri bind, føler det er mye lettere for lekasje da. Og føler meg så ekkel og lite hygenisk. Jeg blør veldig lite så jeg kan gå med en tampong hele dagen før jeg bytter. Om natten blør ikke jeg så da bruker jeg ingenting, kanskje en tampong første natten. Håper mensen ikke forandrer seg når jeg får det igjen etter fødsel...
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Samme som Pinky, tampong om dagen og bind om natta..Men kunne ikke tenke meg bind hele tiden (gjorde det naar jeg var yngre) og frykta hele tida at jeg bloedde igjennom klaerne saa alle kunne se det!! og foeler det er mer renslig med tamponger
Gjest Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 jeg og bruker tampong om dagen og bind om natten. Jeg hater bind,føler meg skitten da.og spesiellt helt på slutten så hater jeg bind,da begynner jeg alltid å klø slik der nede.svetter mye mer der..Hendte en gang at jeg ikke hadde på bind den natta.Da tok jeg bare på meg ny tampong like før leggetid.Og d er feil d ei sa her,MAN KAN GÅ MED EN TAMPONG IKKE LENGRE ENN 8 TIMER,IKKE BARE 5,men d avhenger jo selvsagt hvor mye man blør da.Og en annen ting jeg har lest.Man er ikke nødt til å skifte tampong hver eneste gang man tisser.D spørs hvor mye man blør her og..jeg synes d er myyye mer behageligere å gå med tampong.jeg som aldri har vondt i magen når jeg har mensen og ikke blør så veldig mye "glemmer"nesten at jeg har mensen:).Men glemmer d jo ikke helt da..kommer på d når jeg ska på do da,he he..jeg glemmer ikke skifte tampong da! og så kan man bruke tampong når man bader i basseng og sjøen har jeg lest!
Chiabatta Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Bruker kun tampong om dagen, men bind om natten. Skifter ca hver 4. time - avhengig av hvor mye jeg blør. Man kan jo få tampongsyken hvis man går i maaaange timer uten å skifte.
Gjest Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 hele dagen..D var ikke bra Jordbærjenta! Du må skifte etter senest 8 timer! D kan være farlig å bruke tampong om du bruker den altfor lenge,selv om du nesten ikke blør..
meg & to små vampyrer Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Jeg må bruke de pga kraftige blødninger, også de første nettene. Sover fra 12 til 6-7, så det går bra, kan jo brukes i 8 timer. De nettene på slutten der det ikke er så mye der bruker jg truseinnlegg om natta.
Ronja80.mor til 2 Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 Jeg mener at det tidligere var sånn at man ikke kunne sove med tampong, men at de nå har utviklet de sånn at det ikke lenger er noen risiko å ha tampongen inne hele natta?? Mulig jeg tar feil altså, men mener å ha lest det en plass. Med risiko mener jeg ikke lekasje, men fare for infeksjon osv.
meg & to små vampyrer Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Jeg har forresten også hørt at om du har små blødninger eller bruke tampong me dfor høy oppsugingseffekt i forhold til blødningene du har så er dte større sjanse for infeksjon og rifter og slikt. Men siden jeg bruker tampong så mye (8 dager månedlig) så er jeg jo veldig obs på tegnene for TSS. Hadde jeg ikke brukt tampong måtte jeg ha liggi i badekaret og blødd i 8 dager.
olla Skrevet 23. august 2007 #19 Skrevet 23. august 2007 Jeg brukte heller aldri det før, og gikk stadig og bekymret meg for å lekke liksom. Men nå etter at jeg begynte så tenker jeg: hvorfor i all verden har jeg ikke begynt før!!!! Var veldig redd for den sykdommen, derfor jeg var litt bekymra. Men nå bruker jeg den både om dagen og om natten, men ikke de siste dagene, da jeg blør VELDIG lite da, og det liksom bare er bitte litt på den, da har jeg heller på bind. Tar den i etter å ha pusset tennen, slukket lysene, sett til barna, da tar jeg den i. Og tar den ut når barna våkner. Da har jeg sovet ca 7 timer, ligger å dormer i senga etterpå, og for en forskjell på med eller uten tampong. Da kan jeg jo ligge som jeg vil, med bind lå jeg liksom litt på vakt for ikke å lekke. Så ja, LENGE LEVE TAMPONG!!!
meg & to små vampyrer Skrevet 23. august 2007 #20 Skrevet 23. august 2007 å sove men bind... he he, måtte faktisk ligge på magen så ikke jeg skulle lekke og hadde ofte stram sykkelbukse e.l. utenpå så alt skulle holdes på plass. Det er ikke spes behagelig å sove sånn i en ukes tid.
snowstorm73 Skrevet 23. august 2007 #21 Skrevet 23. august 2007 Det er jo mye renere med tampong. Brukte bind etter fødselen og det var ekkelt. Likte ikke å sitte i eget blod.
olla Skrevet 23. august 2007 #22 Skrevet 23. august 2007 ler....faktisk så gjorde jeg også det på ungdomsskolen husker jeg, sov med sykkelshorts.....
Trulte76 Skrevet 23. august 2007 #23 Skrevet 23. august 2007 før var det iallefall opplyst at man bør skifte etter 5 timer..derfor skifter jeg..jeg blørlite om natta så erikke derfor jeg skifter innen 5 timer..kun fordi jeg har lest at man skal ikke gå lengre en 5 timer .. Mulig man har funnet ut at det går an å gå lengre med de..uten at det er fare for problemer der nede..
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 23. august 2007 #24 Skrevet 23. august 2007 Bruker kun tampong. Setter i ny like før jeg legger meg, og bytter når jeg står opp til morgenen igjen. Har aldri vært noe problem :-)
-Cordelia- Skrevet 23. august 2007 #25 Skrevet 23. august 2007 Kan anbefale Divacup (menskopp). Sjekk www.divacup.com (håper jeg huska adressen rett nå, men tror det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå