Gå til innhold

Jeg vurderer å bli ufør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av å jobbe og vil gjerne motta penger for noe jeg tror på. Jeg tror på det å ikke jobe, så jeg mener jeg har rett til å bli erklært ufør.

Vil man ikke i krig så erklærer man seg pasifist. Dette burde så absolutt være det samme og jeg fatter ikke at noen ikke har tenkt på det før! Det er jo så mange dagdrivere der ute, men herregud... Det er jo bare å bruke dette som en overbevisning.

Jeg mener jo at staten ikke kan tvinge en til å jobbe, akkurat som man ikke kan tvinges ut i krig. Og da kan man jo bare erklære seg ufør. Man må stå for det man mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare la vær å jobbe du, måtte du bli så fattig at du kreperer av sult og mangelsykdommer!

Skrevet

Må¨være driiiiiiiiiit kjedelig å trakke hjemme hele dagen da?

Skrevet

Du må vel ha sakligere grunn for å bli erklært ufør. Ufør betyr at man ikke KAN jobbe. Du kan men vil ikke. Det er to helt forskjellige saker.

Skrevet

Pasifister kan krige men vil ikke. Da kan man være ufør også, nettopp fordi man ikke vil jobbe selv om man kan. Det sier seg jo selv!

Vis meg den person som elsker jobben sin, bortsett fra filmstjerner og de som jobber for å redde barn i den tredje verden o.l.

Det er bare naturlig å ikke ville jobbe og det er jo bare å stå på for sin sak.

HI

Skrevet

Har egentlig sansen for at du sier det rett ut, og ikke pakker det inn i at "det er best for ungene at jeg er hjemme" greia. Stå på;)

Skrevet

Normalt ville jeg kranglet med deg om dette, men jeg har hatt sånn en forpult møkkadag på jobb at jeg henger meg på!

Faktisk har jobben vært skiiiiiiiiiiiiiiiit lenge nå, selv om jeg egentlig liker å jobbe. Faen. Jeg også vil slutte å jobbe!

Skrevet

Godt ikke alle tenker sånn, da hadde jammen ikke samfunnet fungert....

Men jaja, det er nok av skattesnyltere og lathanser der ute... Så hvorfor ikke bare bli en av de mange? Hvis det er det du ønsker, liksom...

Skrevet

Syns du skal gjøre dette til ditt livs store kampsak. Lykke til! :)

Skrevet

Faaaeeeen....!! Her er dere enige med meg selv om jeg prøvde å høres ut som DEN dusten! Hehehe... :-D Jeg som var forberedt på en skikkelig stupid argumentering for mitt arbeidssky alter ego. Men så ser jeg at jeg nesten hadde noen kloke poeng midt i all stupiditeten - det var iallfall noe der som gjorde at enkelte av dere ikke argumenterte så voldsomt imot meg. Hehe... Jeg er faktisk ikke helt uenig med den HI jeg produserte her, men jeg er en langt mildere versjon av henne. Jeg liker ikke å jobbe, men jeg har nok tenkt å fortsette med det og ikke "erklære" meg ufør, som jeg absolutt vet ikke går an. Hihi... ;-D

Skrevet

jasså tjukka.. snakker du av erfaring? Dine elendige råd her inne er det ingen som hører på uansett:-)

Skrevet

Erfaring? En hardt arbeidende kvinne som meg? Langt ifra, ditt frekke troll! :) Men dersom hi vier sitt liv til dette temaet, vil jeg tro det vil tære myyye mer på tid og krefter enn en vanlig åtte-til-fire jobb, og jeg kjenner at det ville frydet meg en smule. Rådene mine er forresten alltid av det supre slaget, noe du absolutt burde fått med deg! :)

Skrevet

Min kjære Tårnfrid og Yppert! Hvordan vååååger dere å lage romansetråd av min utspekulerte tråd om å helliggjøre lediggang????

Skrevet

Hm, til du sto fram nå så trodde jeg at det var meg som hadde skrevet innlegget i fylla, og var egentlig litt imponert over at promille kunne avstedkomme slik stringens. Forskjellen er at jeg faktisk mener det, da...

Skrevet

du må jo bare være utlending

Skrevet

Nåhhh, så det er DU som er arbeidsskye Annie? Det burde jeg skjønt med en eneste gang! :D Ser du ikke at jeg har gitt deg et eminent råd i denne saken? En virtuell blomsterbukett forventes som takk! :)

Skrevet

Hehehe... Jeg mener det sjøl også! Jeg bare satte det litt på spissen. ;-D Skal vi gå sammen i kampen for å belønne lediggang? *Utopi er min evige drøm*

Skrevet

Joh - og takk skal du ha! Blir du med? :-)))

Skrevet

Har jo vært hjemme i halvannet år nå, og gleder meg faktisk til å begynne på jobb om et par uker... Men spør meg igjen om et halvt år, da vil jeg mest sannsynlig ofre meg totalt for pasfistbevegelsen! :)

Skrevet

En god sak for Det Politiske Parti. Hvorfor stiller ikke de liste i valget nå, forresten?

Skrevet

Jeg har undret meg over det jeg også. Men vi kan stjele det uhøytidelige partiets rampelys med vårt parti, kan vi ikke? "Det Utop(olit)iske Parti - fordi uoppnåelige drømmer vil spare mest oljepenger".

Skrevet

Jeg er ikke pasifist, derimot hardnakket forkjemper for blind vold der det trengs (men ikke mot barn, gjess og damer med grønn rullator). "Ufør", derimot....... :-)

Skrevet

Ok da, gikk litt fort i svingene her :) Blind vold-saken høres litt mer ut som en kampsak for meg, selv om jeg mener at "vold der det trengs" ikke er blind, men høyst berettiget vold :)

Skrevet

Du har helt rett! Du burde være talsmann i valgkampanjen vår. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...