Gjest Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Personer man ser eller bekjente. Du står på barnehagen to ukjente kommer en i splitter ny flott bil og en annen i gammel såvidtgår framover bil.. Dømmer noen da disse personene etter bilen?
Tommage♀♂ Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Vel... ja. Dømmer er vel feil uttrykk, men en får jo et visst inntrykk av personens økonomi. Om det stemmer eller ikke er jo en annen sak, hehe
Anne-B. Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Hmm, lurer på hva folk tenker om oss som har en type bil som ofte er brukt som utkjøringsbil av pizzarestauranter og pensjonister.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Legger ekstremt sjelden merke til hva slags kjøretøy folk har...
Anne-B. Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Hmm, og KJØRT AV pensjonister, ikke utkjøring av pensjonister. Nå fikk jeg noen rare bilder i hodet mitt, hehe.
meg & to små vampyrer Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Ja, det tror jeg. Det er jo ofte en indikasjon på økonomi. Og så liker jeg ikke de som har dyre biler som samtidig er lite miljøvennlige. Så akkurat de er jeg nok veldig fordømmende mot.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Det er vel lett å gjøre det,men vet at synet kan bedra der... Vet om tilfeller der et ungt par har hatt bil til mellom 3-400 000 som de heller burde brukt til å kjøpe leilighet eller noe,for god råd hadde de absolutt ikke.Og et par sære gamle karer i byen her som er stinne av penger durer rundt i biler som såvidt henger sammen.
Joikaboll@ Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Gjør ikke det egentlig, men det dummeste jeg ser/hører er folk som kjører rundt i feite biler, bor i flotte hus, er ofte på utenlandsferie og går i kun dyre merkeklær. Alt ser dyrt og flott ut utad, men om du besøker dem må du ha med kaffin sjøl og ikke har dem noe å servere, for dem eter kun gårsdagens brød, mat utgått på dato (som vel og merke fortsatt er etelig), spiser makrell i tomat og tomatsuppe til middag, eller passer på å be seg bort på middag for å spare penger. Ja, jeg har vel en dårlig egenskap her, for slike mennesker dømmer jeg nok litt, om jeg vil eller ei. Og tro meg, slike mennesker finnes faktisk! Kjenner noen selv.
Anne-B. Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 Spiser du aldri brød som er bakt i går? Her holder et brød i flere dager, fordømmer du meg for det? Eg skjønar kva du meiner. det er vel den generelle tendensen du sikter til?
snartmammapåny Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 Dømmer er vel feil ord, jeg tror ikke den ene eller den andre er et dårlig menneske. Men får helt klart et inntrykk av personenes økonomi. Selv om jeg har i bakhånd at det finnes unntak som bekrefter regelen;)
iznogood Skrevet 21. august 2007 #14 Skrevet 21. august 2007 Jeg ble i alle fall dømt etter bilen min i dag. Kjører en gammel Rangte Rover - som sklir gjennom hver eneste EU kontroll, ser litt sliten ut - men er i formidabel teknisk stand. Jeg elsker den bilen - og i den er det plass til 3 barneseter i baksetet, barnevogn og bikkjene baki - helt drømmebilen for meg det der. I dag konstaterte mannlig kollega (av den showoffishe typen - sånn med det siste av det nyeste og ørten typer sportsutstyr osv) at det var da synd på meg som hadde så dårlig råd. Har jeg det, da - lurte jeg på... Jovisst - siden jeg kjører så gammel bil. Ja,ja ... jeg har i det minste bedre lønn enn kollegaen - og kan sikkert kjøpe meg ny bil om jeg hadde hatt lyst på en
Joikaboll@ Skrevet 21. august 2007 #15 Skrevet 21. august 2007 Joda, jeg spiser brød bakt i går. Men jeg går ikke på butikken å spør etter gårsdagens brød for å få det billigere ;-)
Gjest Skrevet 21. august 2007 #16 Skrevet 21. august 2007 Dømmer ingen.. men danner et visst bilde av personen etter hvilken bil han/hun kjører.. vel og merke hvis bilen skiller seg litt ut, enten på godt eller vondt. typen kjører bil i 300.000 klassen og av fancy merke, men vi er ikke stinn av gryn likevel. har bare investert i en slik bil fordi vi liker biler, og er opptatt av hvilket merke det er og hvordan de ser ut. ikke om de er billige/miljøvennlige i drift og praktiske. Men sselv om vi har dyr bil, gammelt hus og generelt ganske dårlig råd, så får sønnen vår ferskt brød ;oP
Anne-B. Skrevet 21. august 2007 #17 Skrevet 21. august 2007 Etter å ha tenkt meg litt om, så skjønte jeg at det var det det du mente. Sånt henger gjerne sammen. Nei ærlig talt, da tror jeg man må begynne å omprioritere litt, om det er sånn det står til. Jeg ville i alle fall ha prioritert fersk mat i stedet for et basseng på eiendommen min, men det er nå meg da.
Helnøtt med spire:) Skrevet 21. august 2007 #18 Skrevet 21. august 2007 Dømmer ?? NEI. Men ærligtalt tenker jeg ofte om dem som har de dyreste bilene (vi har en helt grei 1999 modell) at jahh, de har muligens tatt seg vann over hodet. Mener ikke at alle har det, men vet ar mange kjøpe råflåtte biler å tar opp høye lån som ikke ligner noe. Men de om det. Mener selv det er snakk om prioritering jeg da!
dumme mamma Skrevet 22. august 2007 #20 Skrevet 22. august 2007 Man gjør seg nå opp en mening om folks økonomi. Men i virkeligheten kan det nå gjerne være omvendt, bare at de prioriterer annerledes
Gjest Skrevet 22. august 2007 #21 Skrevet 22. august 2007 NEI! Selvfølgelig ikke! Noen velger faktisk å bruke penger på noe annet enn bil.. Vi har god økonomi, men har en såkallt "billig" bil. Det er jo fordi vi har valgt å bruke penger på andre ting, men ikke latt det gå utover sikkerheten selvfølgelig. Og dømmer dere folk med "dårlig" økonomi? Hvis det betyr at folk har det fordi om de ikke har en kliss ny bil.. Er ikke det litt kynisk?
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 22. august 2007 #22 Skrevet 22. august 2007 Jeg er dømmende mot de som har store miljøfiendtlige biler. Bortsett fra det tenker jeg ikke så mye om hva slags bil folk har.
prekæs Skrevet 22. august 2007 #23 Skrevet 22. august 2007 Vel... Ser jeg en mann i Hummer eller andre store bensinslukere tenker jeg dårlig utstyrt;)
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 22. august 2007 #24 Skrevet 22. august 2007 Hehe...jobber på bensinstasjon og ser maaaange biler på en uke. Og ja noen ganger da bilen utpeker seg så legger jeg meg oppet bilde av kunden før han kommer inn... Ofte da det er dyre flate biler som må over tusenlappen for full tank tenker jeg: penisforlenger!!!! Men altså folk får kjøre hva de vil for meg så lenge jeg kan kose meg i dieselpurka mi!!!!
___ Skrevet 22. august 2007 #25 Skrevet 22. august 2007 Til en viss grad, ja. Jeg må nok inrømme det. Folk som kjører de største og dyreste bilene, som Hummer ol, får jeg et ganske negativt intrykk av. Sportsbiler synes jeg også virker så tåplig at det gir meg et neggativt førsteintrykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå