Gå til innhold

Strekkmerker - hvor gamle er dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at yngre gravide lettere får strekkmerker, enn eldre. Stemmer det på dere?

Selv har jeg ikke fått strekkmerker ennå, men jeg er bare i uke 28.

Vi kan jo ha en liten uformell undersøkelse av saken her på BIM.

Hvor gamle er dere og når (uke) kom strekkmerkene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

24 år mine strekkmerker kom etter uke 35:( siden har det bare blitt mer..

men men, det kommer noe godt ut av det:)

Skrevet

Er 36 år og har ingen strekkmerker (er i uke 36).

Skrevet

Jeg er 28 og fikk strekkmerker i uke 25 kanskje. :)

Skrevet

Hihi, er det en tendens vi aner her nå??? Jeg fikk masse strekkmerker med førstemann, da var jeg 25. Har ikke fått noen nye enda (uke 29) og nå er jeg 31.

Skrevet

Jeg er 31, gravid med nr to i uke 33. Ingen strekkmerker (enn så lenge...=0)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Var 19 da jeg var gravid med snulla...fikk da de første strekkmerkene i uke 20, og de vokste som f***!:-/

Skrevet

Jeg er 25 nå og gravid med nr 2 Strekk merkene mine kom da jeg hadde 2 uker igjen med nr 1 var da 23. Det har blitt noen til denne gangen, men vet ikke helt når de kom. Er uke 39 nå. Syns egentlig de er litt morsomme, de ser ut som flammer som sluker navlen min...

Skrevet

Jeg er 20 år, og fikk de første strekkmerkene i uke 20. Er nå i uke 34 og har masse!

Skrevet

Hei! Jeg er 32 år og har ingen strekkmerker enda.

1.gangsfødende i uke 37+4. Krysser fingre og tær for at jeg slipper unna ;)

Skrevet

20 år og fikk strekkmerker rundt uke 20 . Og plenty av de også, selv om vekten har stoppet opp så øser det på med strekkmerker, spesielt nede på magen. men hun har lagt seg i tverrleie så jeg har all magen nederst nå, kanskje det som gjør det. Plutselig må huden strekke seg masse der nederst...

Skrevet

egentlig ganske naturlig det da.Jeg var 19 da jeg gikk gravid første gang og var tynn som ei fele..veide knappe 60 kg og var 170 cm høy.Fikk strekkmerker,husker ikke i hvilken uke,både på rumpe og pupper.Er man eldre er man kanskje også litt mere omfangsrik tenker jeg,legger seg jo naturlig mere ut med åra.

Arrester meg noen hvis jeg tar feil :-)

Skrevet

27 da jeg fikk førstemann, 30 nå. Ingen strekkmerker noen av gangene.

Skrevet

Hei, jeg fylte 33 året jeg fikk førstemann, fyller 34 senere i år. Ingen strekkmerker verken med første eller andremann (sålangt iallfall, har tre uker igjen til termin). Ikke smurt meg med noe som helst.

Skrevet

Ut fra denne litt 'uformelle undersøkelsen' kan det jo se ut som det stemmer ;o) jeg er 37 år og har ingen strekkmerker (uke 39).

Skrevet

Det at man får mer strekkmerker om man er tynn har jeg liten tro på. Jeg er 27 år, og fikk vel de første strekkmerkene rundt uke 35, og jeg er ikke spesielt tynn. Vil ikke kalle meg tykk, men noen kilo ekstra har jeg vel...

Skrevet

Få strekkmerker med nr 1 (født i uke 23+6)

En del nå, ingen på magen, men på sidene og puppene. Kom svak rundt uke 25 (jeg så de, ingen andre), nå er de blitt dype og lange, Alle kan se de. hehe

Er straks 20, var nesten 19 i mitt første sv.skap

Skrevet

er 23 venter andre mann og ingen strekkmerker enda

Skrevet

jeg bryter visst også mønsteret her (heldigvis=)). jeg er 24 år og er gravid med mitt andre barn, har 3 uker igjen til termin, og er uten strekkmerker (enda iallefall) krysser fingrene for at det holder seg sånn=)

leste forresten om ei her inne for ei lita stund siden som kaldte dem for "barnemerker", det høres jo ikke negativt ut i det hele tatt. det synes jeg var en fin ting å si=)

Skrevet

37 år, uke 28, ingen strekkmerker.

Men har ingen problemer hvis det kommer noen. Synes man kan tenke på det som skjønnhetsmerker.

Skrevet

35 år, venter nr 3. Med første var jeg 26... ikke et eneste strekkmerke

Skrevet

Strekkmerker kan også komme av hormoner anonym. Trenger ikke å ha noe med størrelse å gjøre. Fikk selv strekkmerker under puberteten, Fikk på magen, hvor jeg ikke hadde fra før, kort tid etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Er forrresten 21 år og 2 dager over termin.

Skrevet

Jeg har 2 barn og ingen strekkmerker! Fikk førstemann da jeg var 31, nå har jeg akkurat fått nr. 2 og er 33 år gammel.

Vekta tror jeg ikke har så mye å si, jeg veide 52kg da jeg ble gravid nå sist.

Skrevet

er 20og er nå 35+1 og har ikke fått noen enda, men "TIME will show" om jeg får noen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...