Gå til innhold

ABORT gjør meg RASENDE !!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

mente ikke den ekle veien men den enkle

ultimecia: gud så egoistisk du virker. ett barn fortjener vel kjærlighet selv om du ikke vet hvem faren er. .barnet, som deg, er jo også ett individ med egne behov og følelser. sier ingenting om det du valgte å gjøre, men det du skrev vitner om et stort ego.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er min mening, synes dere er EGOISTISKE!

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

LOL

Ja jeg er en superegoist som ikke beholdt et barn som ble til som følge av en gruppevoldtekt i en benk i en barnehage. hold nebbet ditt lukket du :)

Skrevet

ehhh og hvordan kunne jeg vite at hun ble voldtatt av 4 gutter?! kunne jo være hun hadde pult FRIVILLIG på de 4 i løpet av en måned.

Skrevet

Dette skrev hun lengre oppe:

Jeg er jo en av de få her inne som ahr lov til å ha hatt en abort som følge av en voldtekt, men jeg hadde uansett gjort det på den tiden, for tiden var overhodet ikke inne for barn.

Ultemecia&Mikrovampyren

Ogsaa kommer du og sier at hun er veldig egoistisk?

Snakk om ego, naar man ikke har den minste sympati og forstaaelse for andres vanskelige situasjoner.

Skrevet

Ja, kjempe egoistisk å ta abort når man som 13 åring blir voldtatt av 4 gutter..... Hvordan tror du det er å se på det barnet? MAN vil jo elske sitt eget barn... Men det er ikke lett når man bare har frykt og vonde minner relatert til hvordan barnet ble til. Selv hvor mye man VIL elske ungen, er det ikke lett....

OG jeg ble ikke voldtatt nei... SÅ mine grunner var kanskje mer egoistiske... Men du kjenner ikke livet mitt, du vet ikke hva jeg har vært igjennom og hva jeg har opplevd. Jeg kunne ikke tatt vare på et barn da, fordi jeg verken var moden eller det virkelig ikke hadde fungert i mitt liv da når jeg da var 13 år gammel.... Før du kan kalle det egoistisk, må du kjenne til situasjonen... Og det gjør du ikke.

Skrevet

idiot........

Skrevet

Ah så jeg er en idiot? Du mener kanskje jeg burde sagt sånn

Hei ja klart kan dere voldta meg, bare bruk kondom så ingen på dib blir sinte på meg om 8 år?

Skrevet

Så hvis man blir gravid som følge av en voldtekt, så skal man ikke ta abort, fordi det ikke er "babyen sin skyld at den er blitt skapt"? Vel, er det ens egen feil da?

Skrevet

så ikke det. skrev også lengere opp at jeg ikke var i mot abort hvis det var særskilte grunner, noe en gruppevoldtekt selvfølgelig er!!!!

Skrevet

mamsen og ML:

Så dersom du hadde blitt overfalt i parken en dag og gruppevoldtatt og banket opp, hadde du selvsagt beholdt barnet?

Hvordan gjør man det så når barnet kommer til verden? Helt ok og ha regelmessig kontakt med en som voldtok? Og sende bort ungen dit annenhver helg? Når så ungen stiller spørsmål senere om hvordan han ble til, forteller en sannheten da?

Nei du...DET blir egoistisk for min del.

Er selv imot abort frodi "det ikke passer", man ikke gidder gå på ppiller etc...men når det er snakk om voldtekt blir det jo en helt annen sak..

Skrevet

Men du klarte å taste på tastaturet at jeg var en idiot? Hva med å lese før du skjeller ut meg for ting jeg ikke kan noe for?

Skrevet

Men du kan heller ikke komme og si at jeg er egoistisk fordi jeg tok abort når jeg ikke ble voldtatt... Hadde du kjent historien min hadde du nok mest garantert sagt at det ikke var galt... OG det er ganske drøyt å uttale noe så sterkt om noe man virkelig ikke aner nok om.

Skrevet

Ja men hun skrev jo og at hun bare var 13 år. Hadde hun fått barn som 13åring hadde nok livet hennes vært risikert. Ikke sikkert kroppen hennes hadde klart det.

Jeg synes du skal holde disse åsiktene for deg selv synes du er litt frekk. Hadde det ikke holdt med at du sa deg uenig...

Skrevet

mamsen og ML:

Dette skrev Ultemecia:

Ja jeg er en superegoist som ikke beholdt et barn som ble til som følge av en gruppevoldtekt i en benk i en barnehage. hold nebbet ditt lukket du :)

Og du klarer faktisk å trykke på hennes innlegg, og svare på det med "idiot".

Vet ikke helt hvem som er idioten her når man kan lire av seg sånne kommentarer til en som har opplevd grovt overgrep.

Skrevet

syns de som føder et barn til et hjem der det ikke har godt av å bo er større egoister..det er ikke alltid det beste er at et barn blir født..sånn er det bare..å du mamsen og et eller annet..seriøst skjerp deg..at det går an..smak på ordet empati litt...

jeg blir rasende på slike uttalelser..

Skrevet

Abort gjør ikke meg rasende. Men det som gjør meg rasende er bl.a. korttenkte personer som uttaler seg om abort på denne måten, som å gre alle under en kam.... Forstår meget godt om en kvinne velger å "fjerne" et uønsket barn etter f.eks en voldtekt eller lignende!!

Shoooooooot me....

Skrevet

Greia med at det er SELVBESTEMT abort er jo at man kan bestemme selv. Utfra egne forutsetninger. Jeg syns det er helt naturlig at kvinner skal kunne bestemme over egen kropp og eget liv. Det er DET som er ansvarlig, det er ikke ansvarlig å bære fram et barn for enhver pris til enhver tid og i enhver sammenheng.

Om jeg villa tatt abort eller ikke er jo egentlig ikke vesentlig for saken. Man bør uansett respektere at andre ikke er som en selv og tenker likt.

Skrevet

Jeg syns faktisk det atom noen er så uansvarlige fra før at de velger abort som prevensjonsmiddel, er det helt greit at de tar abort på det grunnlaget. Da er nok akkurat det det beste for det barnet uansett. Men ellers er det lovbestemt selvvalgt abort i dette landet, så jeg vil ikke legge meg opp i hvorfor noen velger å ta abort. Det er et personlig valg. Selv om jeg syns,etter å ha vært gravid og sett UL i uke ti med en bankende hjerte også i uke 12 hvor man faktisk ser at det er et barn, burde grensen senkens til selvbestemt abort i uke 8, ikke uke 12 som det er nå.

Skrevet

Abort er opp til hver enkelt. Ikke min business før jeg evt hadde måtte ta det valget selv.

Skrevet

Enig med HI!!

Abort er grusomt, og de fleste som tar abort sier alle "de har en god grunn"....sorry, men jeg ser faktisk ingen grunner til å ta abort...så lenge man ikke er utsatt for overgrep eller voldtekt.

Abortgrensen bør forøvrig senkes til 8 uker og det skulle ikke vært lov til abort etter de ukene. Mener at det burde ha vært en abortnemnd slik det var før i tida... da var det jo litt kontroll på slikt...

Var ei som sa her at man ikke kunne ta ubegrenset med aboret, men vet om flere som har tatt både 8 og 10 aborter...ingen grenser altså, da blir det jo rett og slett brukt som prevensjon....

Grusomme mennesker... skulle vært fratatt rettighetene til å få barn i det hele tatt..

Skrevet

ganske dårlig gjort å si det, er ikke det e slik ting det er litt naturlig å holde inni seg? respektere hverandres valg? Noen jenter tar abort av alvorlige og vitkige grunner, andre gjør det pga en glemt pille, og noen ville aldri valgt det. Det er et ganske ømt tema å buse frempå med på den måten der, du gjør helt sikkert ting du å som andre syns er forkastelig, kanskje noe ville gjort deg litt lei deg?

Skrevet

Så om man har tatt abort en gang så er man en grusom menneske, jammen for et flott menneske du er da.....(ironi)

De som bruker det som prevansjon får stå for det selv, men de aller aller fleste gjør ikke det. De aller fleste ser ikke på det som en lettvint måte. For de aller aller fleste som tar abort så er det en tung avgjørelse. Og da har du garantert en god grunn for det. I hvert fall en grunn som er god for dem. Hva som er god grunn for deg vet vi jo.

Det er jo også veldigt fint att du anser at de som risikerer å ødelegge kroppen sin om de bærer frem et barn, og nå mener jeg ikke skjønnhetsmessig men funksjonsmessig. Eller de som kan risikere å selv dø hvis dem bærer frem barnet ikke har god grunn nok til å ta abort. Det var jo det du skrev.

Og de som bærer på et barn som ikke er levedyktig eller et barn som vil leve sitt liv som en pleietrengende grønnsak har jo heller ikke god grunn nok til å ta abort.

Og dette her med at abort bør forbys etter 8 uker(det er jo det du mener når du skriver at det skulle ikke være lov å ta abort etter det) Det finnes dem som enda ikke har oppdaget at de er gravide da. Da skal alle dem tvinges til å bære frem barnet uansett da???

Grusomme mennesker er de som ikke har empati eller så liten forståelse for at mennesker er ulike at de ikke kan se noe annet en seg og sine egne synspunkter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...