Gå til innhold

røykende gravide.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synest dette temaet har blitt noe gammelt.. men fikk litt lyst å skrive min versjon av det her...

Jeg har ett barn fra et tidligere forhold, der røyka jeg mer eller mindre gjennom hele svangerskapet.. Skal ikke skylde på noen andre enn meg selv.

Har alltid sagt at den gang jeg blir gravid er det helt slutt på røyken, men tror dere jeg greide det?? Nei... Det blir jo bare verre og verre for hver gang en fyrer opp.. Gode venner,kjæreste, familie som støtter opp er viktige elementer.. Alle de faste vanene (som innebærer røyking) bør bli snudd på.. For i bunn å grunn er det bare en selv som kan sette en stopper for forgiftningen til det stakkars barnet som ikke har noe valg!!!

Dette er noe jeg langt ifra er stolt av!!! Jeg skjemmes hver gang jeg tenker på det, men heldigvis fikk jeg en frisk og skjønn gutt.. Har ikke vært plaget med noenting enda.. men slikt kan komme senere..!!!

Og det er ikke meg å takke for at han er frisk!!

Selvdisiplin og stahet er noe som må til!!!

Jeg prøver nå på nr to med min nye samboer, og her har vi sluttet og røyke.. han tvang meg!!! Og det er det beste noen har gjort for meg tror jeg. Håper jeg ikke har tråkka noen på tærne her men isåfall får det bare være!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å røyke når jeg var tolv år=S. Har prøvd å slutte mange ganger, men har vært vanskelig.. Den dagen vi begynte å diskutere om vi skulle prøve å få barn, da bestemte jeg meg for at nå, nå er det slutt. Tok den siste røyken min den dagen og er vel rundt fire måneder siden. Slutta også og drikke når vi bestemte oss for å prøve. Er jo kjempe fint at det funka for meg, men vet det er mange som sliter. Har er venninne som nettopp har fått en sønn. Hu røyka gjennom svangerskapet, MEN hu trappa ned fra ca 25 om dagen til 1-1,5. Det er jo kjempe bra syntes jeg. Gi folk en sjans her.. Er ikke bare bare å slutte. Noen klarer det lettere enn andre, og sånn vil det alltid være..

Skrevet

Er ikke så lett å slutte å røyke da!!.....

Hadde ikke vært noen sak hvis man mistet lysten.

Men er jo greit å prøve å røyke mindre da.

Skrevet

Selvom man lyster på en ting betyr det ikke at man måååå gjøre det... Finnes noe som heter selvdisiplin/kontroll! ;-)

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅ!!! Så flinke mange av dere er!!!!!!

*tar av meg hatten og bøyer meg i støvet*

Vær stolte av dere selv!! All ære til dere som klarer å slutte!

Skrevet

Det er så utrolig flaks att alle ikke røykere er perfekte:P

Skrevet

Utrolig hva som kan provesere folk..... Alle har sine synder, noen synligere enn andre. Hva dine synder er vet ikke jeg, men min er at jeg røyker og det når jeg er gravid:-(

La ikke andres problem dekke over dine egne, du lurer bare deg selv!

Skrevet

Og det er en ganske så alvorlig synd. Verre enn de fleste faktisk. Så spar det drittpreiket og stump røyken! Og til du anonyme over, du har så misforstått.

Skrevet

begynner å bli lei dette temaet her nå etter hvert..men,er d ikke rart at jordmødre å leger ikke tar opp dette med røyking mer å mer da visst d er så skadelig for babyen? i flere deler av landet har leger å jordmødre tydeligvis forskjellige syn på dette med røyking under svangerskapet å alle mener langt i fra d samme å d synes jeg er rart da...hvem skal man da stole på? noen sier d er skikkelig skadelig mens andre sier d er ikke så heldig men,d er mye annet som også ikke er heldig også har man di son har jobba som fødsels leger i mange år å di mener røyking er oppskrytt å at folk i dag tar helt av med dette her....hvem av disse skal man da stole på mener dere????? tror nok at røykere er klar over skaden di kan medføre barnet å d er ikke så lett for alle,jeg respekterer di som har klart å stumpe røyken og di som ikke har klart d for alle prøver vi nok på hver vår måte:) jeg selv røyker å er ikke stolt av d å jeg har valgt å høre på erfarne fødseles leger på sykehuset som sier at d å trappe ned er kjempe bra å jeg trapper ned for hver dag som går å prøver så godt jeg kan...så alle som har komentarer til d er velkommne til å hakke å rakke ned på meg for all del å uansett hva dere mener om d så behøver jeg ikke å vær enig med dere men,alle kan si sin mening å synes d er bedre å støtte å oppmuntre hverandre enn å slenge dritt kasting til hverandre...mener nå jeg da:) lykke til alle sammen...

Skrevet

Jeg er så enig og se gravide som røyker er mega stygt...blir kvalm....

Det er så egoistisk som det går ann og få det...ÆSJ skam dere,har røyka selv og det er ikke noe problem og slutte når man har en god grunn i magen...Røyka før jeg ble gravid med første,slutta var ikke noe problem...så begynte jeg igjen når hun var født og jeg var ferdig med og amme...(mega dumt men sånn ble det)ble gravid igjen og slutta har lyst på røyk hver dag nå men røyker ikke for det,for jeg har noe som er så verdifult i magen og jeg er ikke så egoistisk så jeg bare tenker på meg selv...

Skrevet

så fint for deg å alle di andre da:)

Skrevet

bare egosister og lettere tilbakestående mennesker røyker når de er gravide!!! det verste jeg ser!!!!!

ikke la barnet lide for din idioti!

alle vet at røyking skader, vil man virkelig skade sitt eget barn....

Skrevet

jeg har røykt i 17 år og sluttet på dagen, fordi jeg var gravid!det går bare på vilje.man vil vel ikke skade sitt eget barn vel!

Skrevet

SKRIV DET EN GANG TIL DA.. OG DU SIGNER MED NICK.. HAHA...

Skrevet

Jeg røket ikke i det første svangerskapet,fordi jeg hadde mistet lysten på røyk.Men med andremann klarte jeg ikke å slutte helt..

Er ikke sååå lett,så skjønner ikke at det går ann å dømme folk slik.

Prøv å slutt med noe du er glad i og liker da!!!

Som sjokolade kanskje???..................

Skrevet

Er ikke stolt av at jeg ikke klarte å slutte å røyke når jeg var gravid. Men hvordan jeg blir når jeg ikke røyker er heller ikke bra for barnet, tro meg jeg prøvde, ble stresset, sinna, utålmodig, ren mannevond, så jeg tar meg heller et par tre røyk i løpet av dagen for å beholde roen, husfreden og vettet. Men si meg, dere som klikker så forferdelig på oss som røyker, har du aldri gjort noe som ikke er bra for barnet, sitter dere med en regel bok forann dere om hva man skal og ikke skal gjøre og følger den til punkt og prikke. Ungen min er i hvertfall kjempe frisk, kjempe sunn, normal stor og veier det den skal, absolutt ikke noe i veien med henne.

Skrevet

nå må du holde kjeft...

Ikke kom her og fortell gammelt nytt..Jeg har selv klart å slutte etter vi fant ut vi var gravid...Men det er ikke like lett for alle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...