Gå til innhold

røykende gravide.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nemlig noe av det verste jeg ser, en gravid kvinne som tenner opp en sigarett.Det gjør med så ufattelig provosert!!!!

Jeg får lysst til å dytte sigaretten langt nedi halsen, så kan hun selv få kjenne åssen det er å bli prakket på med røyk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke den disk. litt gammel etter hvert...??? kom opp med noe bedre da... haha

Skrevet

Snork ja... Denne kommer jo opp minst en gang i uka her. Lukk øya da vettu HI. Sikkert noe du gjør galt og. Hørte forresten at det kan være skadelig for barnet å bruke antiperspirant deo... Så slutt.

Skrevet

Hva med snus da "ikke røykende surpomp"??(HI) siden røyk er et utgått tema. hva har du å si om det??

Skrevet

vist ikke folk har mer og snakke om en dirkete dritt slenging til folk, kan de like greit holde kjeft. og begynne og signere med nick før de åpner kjeften sin igjen... hahahahaha.. må bare le av slike folk.... hehe....

Skrevet

Her kan man man ta opp det meste!

Folk kommer og går og det er ikke noe tema som er utdatert!

Røyking er latterlig i svangerskap, det samme gjelder snus som også går rett i morkaka..

Prøv å slutt de som røyker eller snuser!

Skrevet

Takk for at du sa noe som ingen har sagt før deg... Jævla bra poeng, at ingen har tenkt på det før du sa det akkurat nå! De som røyker er faktisk ikke dumme,de kan både lese og høre! Så alle veit det du sier nå. Kjøtthue.

Skrevet

Så hvorfor i himmelens navn er det en av ti gravide som røyker????? Er dere klar over hvor mange barn som lider av det?? Jeg spyr av slike sløve holdninger enkelte her inne har, som om det er gammelt nytt, og derfor gidder vi ikke å bry oss lenger??? Jeg skammer meg over å se en gravid som står og røyker, jeg skammer meg over å være kvinne når jeg ser slikt. I tillegg går noen og gjemmer seg før de skal røyke. Noe så pinlig...

Jeg synes det er trist at så mange røyker, og det er trist at så mange oppegående mennesker desverre ikke bryr seg...

Beklager at jeg la inn et "utgått" tema, jeg skjønner jo at det kun er visse temaer som kan diskuteres her.

Skrevet

Skal si meg enig i at gravide ikke bør røyke,men jeg vet selv hvor vanskelig det er å slutte. Spiller ingen rolle om man har et barn i magen eller ikke,jeg klarte ikke slutte før jeg var nesten 5 måneder på vei.Jeg har da altså røkt siden jeg var 14-15år.. fast siden jeg var 16år.Det er ikke bare bare akkurat.Dess mer personer som maser,dess verre er det for røykeren og slutte.

Har flere veninner som har røykt gjennom hele svangerskapet.Synes ikke det er noe fint å se på selv,men jeg slenger ikke dritt til de fordi om.De er jo mennesker de også.. Og de får gjør akkurat det de vil for min del.Jeg slutta iallfall,så hva andre gjør er ikke opp til meg.Enkelt og greit!

Skrevet

Jeg kan ikke fatte hvorfor ikke det offentlige, dvs leger, jordmødre, helsesøstre trer mer i kraft. De råder folk til å slutte, eller iallefall, kutte ned. Noen gjør ikke det engang. Det burde opplyses mer om farene og konsekvensene ved røyking i svangerskapet, kanskje det hadde hjulpet å høre det i fra fagpersoner.

Skrevet

Hjelper ikke det heller.. Mange som fortalte meg at det var farlig uansett å røyke.. når jeg ikke var gravid og når jeg var gravid,og det bet ikke på meg.Det eneste som bet på meg var å virkelig gå inn for at jeg tok min siste røyk..

Skrevet

Takker for gode og saklige svar, snuppa og Andre. Godt det er noen som er opptatt av å diskutere og ikke bare slenge dritt...

Skrevet

Og dessuten, Snuppa og Andre, du greide jo å slutte, det står enorm respekt av det. Det er faktisk en haug som ikke gidder å gjøre et forsøk en gang, for "det går jo greit".

Skrevet

det er jo virkelig bare tull å slutte å røyke bare fordi du får barn

(IRONI)

Folk bør huske på at de ødelegger for UNGEN sin, jeg driter i at de som røyker ødelegger seg selv...men så lenge de har ansvar for et lite barn som er AVHENGIG av oss.

Hvordan kan folk leve med dette?

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig! Er som om jeg skulle sagt det selv.

En av ti er et ALTFOR høyt tall.

Skrevet

å jeg blir bare så møkka lei av å lese om folk som sitter å rakker ned på alle andre. så godt at dere er så forbanna perfekte i deres svangerskap da...

så bare stress dere opp over oss røykere... for det er jo så forbanna mye bedre for ungen!

mind your own buisness!

Skrevet

Jeg røyka, men slutta gradvis etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Nå har jeg kutta røyken helt og er 17 uker på vei. :-)

Skrevet

Er enig i at man ikke skal rakke ned på andre. Vet godt selv hvor vanskelig det er å slutte, men er selv glad for at jeg klarte det.

Skrevet

Hei...

Jeg tar av meg hatten for de som greier å slutte..Det er søren meg ikke enkelt uansett hva andre har å si...

Jeg sluttet selv samme dag jeg fant ut jeg var gravid...

Og jeg takker de rundt meg for all støtten..Spess mannen min..Han røyker selv...men nå når jeg har sluttet å røyke så forsvinner han når han skal ta seg en røyk...

Jeg håper inderlig at jeg ikke begynner å røyke igjen etter at babyen er komt....

Men det er lettere sagt enn gjort....

Jeg trodde aldri deet skulle bli så lett for meg etter at jeg har røykt siden jeg var 16år.. Er 27år... Men slik var det for meg...

Så til dere som prøver å slutte : LYKKE TIL...Stå på :)

Skrevet

Svaret til linus84 er så utrolig typisk av en som røyker, Klørne er ute så det holder, og driver å unnskylde røyken med stress..... Det er ikke snakk om å være perfekte, men å ta vare på livet man bærer på!!!! Er det så forbanna vanskelig å skønne?????

Skrevet

*fyrer opp en skikkelig god petterøe`s rullings* :)

Skrevet

Jo, røykende gravide mangler nok noen vesentlige små grå..

Skrevet

Jeg røyket da jeg ble gravid med min første for 7 år siden..

Etter at jeg satt med den positive testen i handa, tok jeg ikke et eneste trekk av røyken.. Og vet dere hva??

For meg var det faktisk ikke så vanskelig å ikke la seg friste ( Ja, jeg hadde røyket i noen år.. )

Hvorfor? fordi jeg visste at jeg aldri kunnet tilgi meg selv hvis mitt barn f.eks skulle måtte lide med tunge asmamedisiner hele livet, bare fordi jeg ikke hadde selvdisipin nok..

så hver gang røykesuget kom ( og det var ofte i begynnelsen!! ), sa jeg til meg selv: Vil du ha en unge med misdannelser?? ( ikke at asma er misdannelser.. )

Svaret er sef enkelt: Not in a milion!!!

Hadde sønn min hatt noen misdannelser av noe slag, visste jeg iallefall at jeg hadde gjort det jeg kunne for at han skulle få den beste starten på livet..

Opphøyer ikke meg selv fordi jeg klarte å slutte, men det jeg sa til meg selv kan kanskje hjelpe dere som fortsatt røyker til å slutte.. For at en røykfri mor er det ebste for barnet, er det liksom ingen tvil om..

Skrevet

Helt enig!

Nå sluttet jeg heldigvis i god tid før jeg ble prøver, men for meg var det nok motivasjon å vite at jeg en dag kan bli gravid, og da er det like greit å slutte før enn siden.

Og jeg kan ikke skjønne hvordan folk har samvittighet til det?? Jeg får helt vondt inni meg av å se røykende gravide. Får lyst til å gi en skikkelig ørefik til moren som står der og blåser! At det går ann!!

Er venn av meg har store problemer med astma og allergi på grunn av morens røyking under svangerskapet. Jeg kunne aldri tilgitt meg selv for å ha forårsaket mitt eget barns lidelse. Ikke skjønner jeg hvordan dere greier der.

Og ja - er teit å si det, men det blir det samme å stå over barnevogna og blåse godt med røyk inn i ansiktet til babyen! Tipper dere ikke ville godtatt det!

FYSJ!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...