cecilie15.04 *jente*:) Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Jeg blir litt paff over enkeltes holdninger her inne.. Utsagn som "er ikke du for ung til å bli gravid" osv. Undervurderer dere ikke andre mennesker ved å si sånn? Til alle dere perfekte damer som naturligvis er gravide etter endt utdannelse, giftemål og med god økonomi; ikke vær så ivrige på å hakke på alle de som ikke er så heldige i livet som dere, kan hende de kan bli minst like gode mødre som dere!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Enig med deg! Alder og modenhet henger ikke alltid sammen. Det er likevel fordeler med å ikke bli mor for tidlig nå som samfunnet er blitt som det er blitt, men det er like ille andre veien, de som er for gamle. La folk få bestemme selv, er man den som havner i uløkka og velger å beholde barnet er dette også helt fantastisk. Det finnes hjelp og få og man modnes utrolig igjennom å bære et barn i ni mnd! Så stå på - uansett alder! :0) I disse abortstattestikk tider ser man jo at det finnes mange naive "fjortiser" der ute som har lært seg å ha sex men ikke å beskytte seg mot sykdommer og uønsket graviditet! Det er sikkert dette som gjør at folk får litt negative holdninger til unge gravide. Samfunnet er jo så opplyst i dag og da er det lett og se at dømmekraften til enkelte unge er for dårlig grunnet bl.a alder. Jeg er 34 år og får mitt første barn nå. Flere ganger har jeg følt meg hetset fordi jeg har valgt å vente.. Ikke så fett det heller.. Men nå er jeg glad og lykkelig akkurat som du! Dette fikser vi jo! Uansett!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 PS! Mente ikke at du hadde havnet i uløkka da.. bare så det er sagt"!
Amanda- Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 jeg er kjempe enig... er drit lei av det!!! folk som faktisk er eldre burde vert mer moden enn som så.... heregud.. er ikke de mer voksen enn det kan de like greit holde kjeft. det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Men 18 år er kanskje litt i tidligste laget og bli mor???
minførstebaby Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Hva i huleste vet du om det??? Jeg er 27 år,gift,har utdannelse og alt det materielle..venter mitt første barn..Jeg tror og håper jeg blir en god mor... Min venninne fikk sitt første barn da hun var 17 år... Idag er hun 25 og mor til 2 herlige unger... Hun er lege student...Og alenemor!! Slå den... Hvem kan igrunn si noe så dumt?? Om hun ikke var for ung til å få barn?Det er nå hennes sak det...Og uansett om hun var ung der og da,så tok hun ansvar....For det gjelder å ta ansvar!! Og det står jeg i respekt av... Så om andre velger å bli mor tidlig,så må jo de få lov til det uten at noen skal bry seg...
Gjest Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 ja,foreldrene mine var knapt fylt 19 da de fikk meg,lite med utdannelse har de å,men har klart å oppdra både meg og mine tre søsken utmerket:)) hehe..
eggedosis Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Før i tiden fikk de barn mye tidligere enn i dag og mange av dem var kanskje bedre rustet både fysisk og psykisk enn de som venter til 27-37 års alderen. Det som gjør ting litt vanskelig er ikke at vi mangler inforomasjon osv. Samfunnet er blitt slik at man må bo mye lenger hjemme, man må utdanne seg mer, man venter mye lenger med å få barn og gifte seg av praktiske og økonomiske årsaker - IKKE for det man ikke evner å få barn som 16 åring!! Stå på jenter! Bruk huet så går det bra enten du er 16 eller 36! Vi får mensen tidlig, og er fra naturens side rustet til denne oppgaven. Modenhet og fornuft varierer jo veldig. Like patetisk som det er å gi beskrivelsen sure gamle kjerringer er det å kalle gravide 18 åringer for naive drittunger....
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Jeg er også 27 år, advokat, gift, stor enebolig og mercedes! Min mening er fortsatt at det er for tidlig å få barn når man er 18 år!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Jeg synes også det er for tidlig å få barn når man er 18 år, men jeg dømmer ingen av den grunn. Lena
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 Før i tiden fikk de også barn mye SENERE enn i dag- det var ikke uvanlig at det ble født barn av mødre som var både 45, 46 og 47. Få prevensjonsmuligheter gjorde at kvinner rett og slett fikk barn i perioden de fysisk var i stand til det- ofte helt fram til overgangsalderen. Er utrolig lei av umodne bedrevitere som ser på alle over 30 som utgamle! Kom tilbake om noen år, dere som ser på 30-40-åringer som gamle kjerringer, og fortell om dere er enige med dere selv fremdeles! Tror ikke det, nei...!
*1+1=2 små* Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 OMG du har mercedes og enebolig? Da er du 100% klar for å få barn ja.. sorry, men hva har det med å være moden nok å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #13 Skrevet 21. august 2007 Oijoij.. mercedes OG enebolig???Ikke verst det nei.Gift og?Herre.. Du kan jo ikke bli noe annet en en fantastisk mamma. Vet om ei dame på 30 som er eiendomsmegler, gift og har en stor enebolig. Hun er ei skikkeli drittkjerring, og bryr seg kun om seg selv og hvordan hun skal klare å se penest ut i alle anledninger. Ringer hele familien istedet for å ta ungene med på kino selv, for hun skal trene, shoppe, se seg i speilet eller whatever.. Nå synes jeg vi damer skal kunne bli mammaer når vi vil, ikke når alle andre vil. Om du er 18 eller 35. Folk kan jo slutte å bry seg så inni natta om alle andre og heller passe på seg selv.
Monasecilie Skrevet 21. august 2007 #14 Skrevet 21. august 2007 Syns at man får feie for sin egen dør. Helt enig med deg, hvor gammel man er har ingen sammenheng med hvor god mor man blir. Heller ikke hva man har klart å skaffe seg av materielle goder. Jeg hadde ikke blitt noen god mor i en alder av 18 år, men det er meg. og ikke nødvendigvis alle andre 18åringer. Stå på og lykke til cecilie.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Jøss...Så fantastisk..Du er advokat..Min far er dommer..Jøss,det må ha gjøre dere til verdens beste foreldre... Idiot..Tror du at fordi du er en stakkars advokat så skal du liksom være bedre enn andre??? Og min mor er lege.. Men det gjør de neppe til verdens beste foreldre.. Alt de bryr seg om er jobbene deres..Ikke det av vi har manglet noe..Av materielle ting.. Men savner å ikke ha noe særlig med minner når det gjelder familie ting,ting vi gjorde sammen..Kan neppe huske det var så mangen av de.. Alle kan bli gode mødre....Uansett alder.. Og vi kan alle feile uten å bli dømt... Hehe,og du er vel stolt av å være eier av en mercedez? Hehehehe..Du kan ikke ha mange mål her i livet...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 Ler................. Jeg må være drømmemoren jeg da som eier en svart splitter ny mitsubishi outlander (så vidt jeg husker så er det vel banker som eier den fortsatt) Banken og meg... Vi står meget sterk begge to!!!
minførstebaby Skrevet 22. august 2007 #17 Skrevet 22. august 2007 He he he Er nok midt på 3 jeg da som eier en 2003 modell
Kjukka Skrevet 22. august 2007 #18 Skrevet 22. august 2007 Ja, tenk på meg... Jeg kommer nok til å bli verdens verste mor. Jeg har ikke lappen engang... Noen som vet om man kan bruke kassalappen istedenfor?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #20 Skrevet 22. august 2007 Det at det nevnes bilmerke, og ikke bare bil sier jo litt om umodenhet, og om man er 27 år og advokat er man nettop ferdig utdannet dermed er nok din kjære mercedes og enebolig langt fra nedbetalt, så bare fordi man har tatt opp lån blir man vel ikke så mye mer moden av den grunn vil jeg si. Men jeg mener det er folk som kanskje burde ventet et par år med å få barn sånn for sin egen del, men gjør dem ikke til dårlige foreldre av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #21 Skrevet 22. august 2007 Bra sagt anonym 19:48, underskriver den!
Hormonella Skrangle Skrevet 22. august 2007 #22 Skrevet 22. august 2007 I dagens samfunn er det slettes ikke uvanlig at vi lever til vi er 70-80 år. Dersom jeg fikk barn da jeg var 18-22, ville disse flytte ut når jeg er ca 40. Jeg blir bestemor ved ca 45 års-alder. Jeg vil måtte studere mens jeg har barn. Men, nei, det er faktisk ikke sånn jeg velger å legge opp mitt liv. I tiden da jeg var 18-25, var jeg nysgjerrig og i full fart. Studentlivet passet meg ypperlig, og det var en svært god alder for meg å tilegne meg masse ny lærdom ved å studere. Dessuten var det en fin tid å bygge et stort sosialt nettverk. Nå er jeg ferdig utdannet, har jobbet noen år, møtt min kjære, etablert meg og er fortsatt ung nok til å være i god form i lange tider fremover. NÅ passer det MEG å få barn. Da vil jeg være ca 50 når barna flytter hjemmefra, og kanskje bestemor noen år etter det. Et livsløp som passer MEG. Jeg ville være ung og gal, og rase fra meg når jeg var 18-25, ikke når jeg er 40 og barna har flyttet ut. Hvor hva skal en finne på da? Jeg prøver ikke å si at de som er under 25 er umodne eller for unge til å få barn eller noe i den duren. Jeg prøver kun å vise en måte å tenke på. Jeg kunne også godt fått barn mens jeg studerte, og hadde sikkert klart det, men hvorfor stresse med det? Da er det jo "over" allerede når jeg er 40-45. Litt kjipt det og...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #23 Skrevet 22. august 2007 Jeg er 23 år og gravid med vår første. Jeg klarer ikke å se noen negative sider med å få barn nå, selv om jeg er ung. Samboeren min, som er 28, og jeg har virkelig festet og hatt det moro før vi bestemte oss for å få barn, og jeg tror ikke det blir noe savn. Om jeg skulle bli bestemor når jeg er rundt 45 år, hadde jeg jo syns det hadde vært helt flott! Da er man jo sprek og i form til å være med barnebarna på det meste. Slik var besteforeldra mine, og jeg er sjeleglad for det! Det skal jo sies at vi har faste, trygge jobber begge to.
Ikkelektuell Skrevet 22. august 2007 #24 Skrevet 22. august 2007 Blir dere aldri ferdig med å kverne på denne "diskusjonen"? Ikke nok med at låta er dårlig - noen har tydeligvis satt den på repeat.
Hormonella Skrangle Skrevet 22. august 2007 #25 Skrevet 22. august 2007 Synes det er greit å bli besteforelder sånn omtrent når man går av med pensjon jeg, da. Fra min oppvekst var jeg vant til at farmor alltid var hjemme, og jeg elsket å tilbringe deler av skoleferien der. Dessuten har de eldre i min familie bestandig vært spreke, og er det fortsatt. I dagens samfunn blir vi ganske gamle, og holder oss godt lenge, noe som er litt av poenget mitt. Og målsetningen min er iaf. å holde meg i form gjennom hele livet, så langt jeg styrer det selv. Å være bestemor på 45 med full jobb ser jeg ikke helt for meg. Å si nei til barnepass fordi man må jobbe? Komme sliten hjem fra jobb for å passe barnebarn? En 65-åring kan være like sprek som en på 45, men en på 65 har bedre tid. Men for all del, vi er alle forskjellige, og det går nok bra med oss uansett;-). Det viktigste er nok at man tenker seg godt om og har en noenlunde ide om hva man begir seg utpå, uansett alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå