Gå til innhold

Er mannen min urimelig, eller er han bare realistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp født, men skal ta eksamen i et par fag til jul selv om jeg har permisjon. Mannen min går andre år på master og skal derfor jobbe kun på oppgaven. Det er forelesninger kun i det ene faget jeg skal ha, disse går over en periode på 4 uker, med 2 til 3 timer en gang i uka. Jeg spurte mannen min om ikke han trodde at det skulle gå greit at han var hjemme med lillegutt de timene, slik at jeg fikk dra på forelesning uten å bli forstyrret av amming etc.. Det mener han at han ikke kan, fordi han kommer til å få det så travelt med masterskrivinga si. I tillegg tenker han å ta et fag selv, bare for interessens skyld.

Jeg holder enda på med bachelor, så jeg vet ikke hvor mye jobb det er med en master. Oppgaven hans består for det meste av teoretisering, noe praktisk i forhold til musikk. Det er noe han interesserer seg veldig for, så jeg tror ikke det kommer til å være noe problem for ham å få gjort jobben.

Syns at han kan få la meg dra på forelesning uten gutten, da jeg jo ikke veit hvordan han blir å evt ha med seg, men syns heller ikke at jeg kan kreve det, da en master er litt viktigere enn et fag jeg bare tar under min permisjon (men som jeg like fullt vil få bruk for i graden min). Eller kan det sidestilles? Syns også siden det ikke er så lang forelesningsrekke, så bør det ikke være særlig problematisk.

Vil gjerne ha synspunkter, helst fra dere som har erfaring med å skrive master. Innebærer det så mye arbeid at han ikke kan avse noen timer i uka, tror dere? Har litt vanskeligheter med å se hvor mye jeg kan stå på mitt når jeg ikke vet så mye om det å skrive master!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urimelig.

Det å få barn betyr omprioritering for dere begge, så om han prioriterer bort de timene han ukentlig svimer bort i livat passiar med medstudenter over en kaffe/halvliter/insert object til fordel for å være hjemme med guttungen vil det ikke prege oppgaven hans et lite snev en gang.

Skrevet

Det er jo bare snakk om 3 timer en gang i uka, og de timene må han vel kunne sette av til ungen deres??? :)

Skrevet

Enig. Høres ut som det er viljen til mannen det står på. Kanskje han tror det blir mye mer arbeid for ham med den lille de timene enn det blir?

Ellers er jo ikke master så mye verre enn bachelor, hvertfall ikke de første 1-6 semestrene (ha ha ha, selvironi)

Skrevet

Mulig du skulla ordna deg med en vaktmester fremfor en master:-)

Skrevet

Jeg tror han ser for seg at han skal jobbe fra 0800 til 1600 med denne oppgaven, som en vanlig jobb. Jeg har mine tvil angående akkurat det, han er ikke så voldsomt disiplinær av person, men det orker jeg ikke å si. Antageligvis skal han heller ikke jobbe så mye med den hjemme, noe jeg i utgangspunktet syns er greit, for jeg gidder ikke å ha ham gående innpå meg hele dagen.

Selv syns jeg egentlig det er smålig av ham, men som sagt, så vet jeg ikke mye om det å skrive master. Føler at han prøver å utnytte det litt og, så helt dum er jeg jo ikke.

Får håpe at det kun er masternerver som gjør at han ikke ser for seg at dette er mulig. Han er ellers flink hjemme, vi har en gutt fra før.

Skrevet

Mannen min arbeidde ca. 60% stilling dei to åra han skreiv master, så at mannen din ikkje skulle kunne ta seg fri eit par timar i veka syns eg er svært urimeleg.

Skrevet

Hahaha :D Herlig du.

Det verste er.. at han har en gang i tiden jobbet som vaktmester. Det var vel kanskje en grunn til at han slutta. Hva veit vel jeg, det var før min tid ;)

Skrevet

Han kommer til å jobbe litt innimellom, men er nok ikke snakk om mer enn 2 dager i uka, ene dagen er lørdag hvor han må stå opp tidlig, så jeg må jo ta meg av begge to alene da. Men jeg setter meg ikke på bakbena av den grunn.

Hmm, skjønner at jeg egentlig har noe å fare med overfor ham. Takker så meget, aller sammen. :)

Skrevet

Når en jobber med masteroppgaven så er man jo rimelig fleksibel med tanke på tid, då! Han kan vel ta et par timer heime på dagen mens du har undervisning, og så kan han heller jobbe lenger en kveld, eller ta det i helga. Eller droppe det faget han tar bare for interessens skyld. Syns du bør stå på ditt, er jo ikkje riktig at det bare er hans utdanning som skal bli tatt hensyn til...

Skrevet

Tror rett og slett jeg skal gjøre det slutt jeg.. Da kan han bare ha det så godt annenhver helg og hver onsdag!!

HI

Skrevet

Det er snakk om at han skal ta vare på sitt eget barn 8-12 timer i løpet av en 4-ukers periode? Dersom det er dette som gjør at han ikke får fullført master har han virkelig seriøse problemer... Han får evt kutte ut faget han tar for moro skyld da, regner med at han bruker mer enn 8-12 timer på det i løpet av semesteret.

Syns egentlig ikke det ville være så urimelig om han tok seg av barnet to-tre timer av gangen opptil flere ganger i uka jeg, enten han velger å gjøre det på dagen eller ettermiddagen, så du kan trene, lese til eksamen, treffe venner eller gjøre noe annet. Er ikke det helt normalt når man har barn sammen da?

Skrevet

Hehe, din dust. Må ikke gi seg ut for å være andre enn man er, veit du. Jeg skal vel ikke gjøre det slutt bare pga noe sånt, jeg klarer meg uten hjelp fra ham, er ikke avhengig av ham for å få til det jeg vil. ;)

Skrevet

Jo, vil si at det er rimelig normalt at man tar seg av ungen begge to, både sammen og hver for seg. Men jeg skal jo ha permisjon, veit du, det er jo nærmest som ferie å regne. ;)

Neimen jeg tror det løser seg, han blir alltid så nervøs for å ikke få til ting, og da kan han bli litt usaklig. Har nevnt det for ham siden i går, og da var han ikke så negativ som første gang vi snakka om det. Så tror egentlig det bare går på det at han hadde tenkt seg ut noe, også forstyrra det den rutinen han hadde sett for seg da jeg nevnte på dette. Får ham nok på gli, han pleier å være ganske fornuftig (dvs; enig med meg ;) ), bare han får tenkt seg litt om. Vi kommer nok frem til noe. Jeg syns han skylder meg såpass, han endrer nok litt mening når han finner ut hvor rastløs jeg blir av å bare gå hjemme og ikke bruke hodet på annet enn klesvask og ungestell. Takk.

Skrevet

Hørtes vanvittig kjipt ut ihvertfall......... Du kommer til å bli drittlei!

Skrevet

jaja, anonym 10.01.. fint at du morer deg med anonym-knappen og utgir deg for å være meg...! Dust!

HI

Skrevet

Om han er tverr, så gidder jeg i alle fall ikke å sitte hjemme og surmule. Da er jeg jo minst like dum! Selv om han går master, så er det jeg som får skryt, når jeg ikke lar det hindre meg at jeg har en nyfødt å ta meg av. ;) Man skal ikke gjøre seg avhengig av andre når man har mulighet til annet.

Skrevet

Såpas bør mannen tilpasse seg. Det kan til og med hende han kan få gjort noe på oppgaven selv om han er hjemme med ungen. Små barn sover mye.

Hvis det ikke går på noen annen måte kan dere jo la han ta pappaperm de dagene. Det trenger ikke taes ut samtidig. Da "taper" han ikke noe på å passe barn de dagene. Om han skulle få gjennomslag for at han ikke kan ta desse timene, bør han i hvertfal vise at han er voldsomt strukturert med oppgaveskrivingen. Da bør han virkelig holde på hele dagen, hver dag.

Skrevet

Hehe, det må bli en helvetes svær og omfattende masteroppgave da! Skulle nesten hatt kort og stemplingsklokke for å bevise hvor mye han arbeider.

Vi er i en lignende situasjon, bare at jeg skal ta kun ett fag, og forelesningene går over 6 uker tett opp under eksamen. Akkurat den dagen i uka pleier han å jobbe, han er innkallingshjelp på lager, men siden det er over så kort tid, så skulle jeg ikke tro at det blir noe problem. Spent på hvordan jenta blir, datra mi hadde kolikk som baby, så håper at vi slipper unna det der. Selv om jeg tar et års permisjon fra studiene, så må jo pappaen også venne seg til å ha babyen alene.

Skrevet

Jeg synes han er urimelig.

Og ikke minst - hvor godt utbytte vil du få av forelesningene dine dersom du hele tiden må passe på at babyen ikke forstyrrer ?

Skrevet

Jeg synes absolutt han er urimelig. Tror nesten ikke jeg gidder å argumentere for det en gang!

Skrevet

Tror han er redd for å være alene med lille jeg.

Å være pappa noen timer i uka er et avbrekk som både han, du og ikke minst guttungen vil ha veldig godt av.

Kan han ikke innrette seg litt etter deg den korte stunden er han en egosttisk og redd liten fjomp. Det er ikke noe letter for deg å ha gutten med enn det er for han å ha han hjemme.

Nei ikke spør, krev! Det går nok så bra så.

Skrevet

Nå har jeg gjort det slutt, så da er det greit. Da får jeg litt fri innimellom..

HI

Skrevet

Vær så snill å ikke svar mer på denne tråden. Ønsker ikke flere svar.

Takk.

HI

Skrevet

Hehe, er en falsk HI her ja. Nå tror jeg at du må komme deg ut i jobb - eller begynne å gjøre jobben din skikkelig, og sitte her inne og vase. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...