Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #26 Skrevet 21. august 2007 Nina Ja din mor viser sjenerøsitet overfor din far nå, men vi kan snakkes den dagen han ikke er enslig lenger. Er hun like sjenerøs mot ham da, og inviterer hans partner med også?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #27 Skrevet 21. august 2007 Ja, det ser jeg ikke bort fra. Dersom min far takler å se den nye mannen og barna til min mor, så kan vel hun også tåle å se den nye partneren til faren (som om det noensinne kommer til å skje! ) min. Vil tro hun blir glad på hans vegne. Det er jo ikke så gøy å være vitne til at mannen du forlot forblir enslig i flere tiår etter bruddet. Jeg ville ihvertfall ikke hatt samvittighet til å la eksen min sitte hjemme alene mens jeg feiret jul sammen med barna våre. Han ville vært velkommen. Eller hva mente du egentlig? Er det den nye dama som kan finne på å stikke kjepper i hjulene for familieidyllen tror du? Nina
Gjest Skrevet 21. august 2007 #28 Skrevet 21. august 2007 jeg kan skjønne ditt synspunkt Hi men hva med den sårheten ett stebarn føler over å ikke få være med pappan sin på feire? fellesbarna har både mamma og pappa som de får dra sammen med på ferie de, mamma og pappa som bor sammen.. stebarnet har en mor han får dra på ferie med ja.. men blir veldig lei seg om han aldri får være med pappa på ferie.. man kan egentlig aldri får fullstendig likhet i gjøren og laden ovenfor fellesbarn kontra stebarn.. man får bare gjøre det som føles riktig og best ut i fra god tro og mening:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #29 Skrevet 21. august 2007 Er enig med deg Tigern. Jeg tror nok aldri far ville finne på å reise på ferie uten datteren vår. Ikke før hun eventuelt blir så stor at hun ikke har interesse av det lenger. Barn tenker ikke så mye på det materielle aspektet. Tror de tenker mest på å få litt kvalitetstid sammen med foreldrene sine. Og tror faktisk det er mer viktig for barnet vårt å dra på ferie sammen med far som hun ikke ser likte ofte som meg. Men nå er vi ikke akkurat stinne av penger noen av oss, så vi ferierer sjeldent hvert eneste år. Det er jo greit å dele litt på det også. Har forøvrig en bekjent som har et par stebarn. Vi var på storbyferie og vi andre mødrene som var med handlet jo selvsagt gaver til barna våre. Men hun gjorde ikke det. De ungene der var nemlig sååå bortskjemte og fikk mer enn nok. Det var flere enn meg som hevet øyebrynet da skal sies. Nina
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #30 Skrevet 21. august 2007 En god ide er jo å la stebarna være med moren på ferie det ene året, og faren det andre året. Når det gjelder gaver, så tror jeg de fleste gjør det slik at de åpner gaver fra morens familie hjemme sammen med mor før de drar til far på julaften. Og motsatt det året de er hos mor den dagen. Da åpner barnet gavene det får fra hans familie hos ham(evt tar de med hjem). Jeg som mor ønsker å oppleve når barnet mitt åpner julegaven fra meg. Jeg vil se gleden til mitt barn hver jul, selv om jeg må dele barnet med faren. Vi lager en egen julaften på lille julaften, før h*n drar til faren. Ting barnet får i gaver hos far, blir hos han. Motsatt blir det med gavene herfra. Dette er enklest, og mest rettferdig synes vi.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #31 Skrevet 22. august 2007 Jeg synes egentlig den beste idèen er å ta med ungene på ferie dersom man skal på ferie. Selvsagt har jeg vært både på venninnetur og kjærestetur uten barn. Men når man har fått nye barn, så lar man ikke noen av barna sitte igjen hjemme. Det er forskjellsbehandling. Ååh... Nå kjenner jeg at jeg gleder meg litt til jul. Nina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå